Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 19:40

germie schreef:
Het gaat toch over unpopular opinions.
Het krijgen van kinderen is net zo egoïstisch als als kindervrije de hele wereld over mogen reizen. Ik vind overigens dat het laatste wel degelijk mag als je geen kinderen hebt en doe dat zonder enige schaamte. Ik vlieg gemiddeld 1 keer per jaar. Rij 30.000 hobby kilometers per jaar. En geloof niet in klimaatverandering door de mens. Ik geloof wel in vervuiling, maar dat komt niet door de verbrandingsmotor. Ik geloof niet dat mijn ecologische voetafdruk te groot is, want dat is ie niet.

Nee het gaat over iets recht banketstaaf zonder te weten hoe krom het is.

Dat jij je eigen unieke ideeën over het klimaat hebt, dat doet er niet toe.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 19:41

:7 steekt er nog een op _O-

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 19:42

elnienjo schreef:
Shaggy09 schreef:
Dat hoef jij ook niet te snappen, je hoeft zelf niet te roken toch?

Zolang ik niet ongewenst hoef mee te roken op terras of op straat boeit het mij idd niet of iemand zijn/haar longen verziekt.

Gelukkig mag je nog gewoon roken op straat en op het terras ja. Zal dalijk ook wel weer verdwijnen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 19:43

MarcoBorsato schreef:
germie schreef:
Het gaat toch over unpopular opinions.
Het krijgen van kinderen is net zo egoïstisch als als kindervrije de hele wereld over mogen reizen. Ik vind overigens dat het laatste wel degelijk mag als je geen kinderen hebt en doe dat zonder enige schaamte. Ik vlieg gemiddeld 1 keer per jaar. Rij 30.000 hobby kilometers per jaar. En geloof niet in klimaatverandering door de mens. Ik geloof wel in vervuiling, maar dat komt niet door de verbrandingsmotor. Ik geloof niet dat mijn ecologische voetafdruk te groot is, want dat is ie niet.

Nee het gaat over iets recht banketstaaf zonder te weten hoe krom het is.

Dat jij je eigen unieke ideeën over het klimaat hebt, dat doet er niet toe.

Ze zijn niet uniek, heb medestanders en hier mag je alles uitspreken. Dus dat doe ik ook, want tja, het zijn unpopular opinions, maar de andere kant is gelukkig net zo unpopulair. :Y) Het is aardig 50-50 in de wereld als het over kindervrij en klimaatverandering gaat.

Urbanus

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 19:52

Spreek ze vooral uit maar als je een vergelijking niet snapt, laat het dan zitten. :)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 19:54

Germie, was jij niet diegene die liever zou sterven aan een hartaanval dan dat iemand je duikpak kapot zou maken om te reanimeren?
Dat vond ik ook wel een bijzondere mening die waarschijnlijk niet veel mensen delen :D

Svadilfari1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 20:21

- vind puppies en veulens veel mooier dan kale babies
- ben voor de dienstplicht leger of andere maatschappelijke invulling daarvan

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 20:26

anjali schreef:
Whale schreef:
Mogen we dan ook onze honden op straat gooien? :D

In mijn jeugd, ik ben in 1953 in een grote stad geboren, liepen honden altijd gewoon op straat zonder hun eigenaren.Dat was wel een ander type hond dan tegenwoordig,geen HR honden.Maar gewone leuke gezellige honden. Als je tegenwoordig nog zo'n hond wilt hebben dan vind je die niet in Nederland. Wel als opvang uit Oost-Europa.Daar hebben ze nog dergelijke honden.

Bullshit.
Hier lopen twee zeer gezellige Nederlandse herplaatsertjes.
Ja je zult goed moeten zoeken en geduld moeten hebben maar het is echt niet onmogelijk.
Afbeelding

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 20:36

Germie jouw mening over klimaatverandering is niet 50%, het is een unpopular opinion die in de minderheid is. (En dan kan je filosoferen of je een mening kan hebben over een vastgesteld feit maar oké)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 20:44

Ja, bij mij he.
Heb zelf vorig jaar mijn vader gereanimeerd. Is goed gegaan. Maar meestal loopt een reanimatie slecht af, dus ik overweeg een niet reanimeren verklaring.
Ik ben wel blij dat ik het zelf kan en blij dat ik 1 keer het leven van iemand heb kunnen redden. Maar meestal is overleven toch een kasplantje, en dat zou ik niet willen. Het gekke is dat ik totaal geen aarzeling voelde toen, het was gewoon doen. Het moest gewoon gebeuren. Emotie kwam pas later. Geen paniek, de rust zelve, doen en coordineren.

Een drenkeling heb ik ook een keer gered. Ook dat is goed afgelopen ondanks wat water in de longen. Ademde nog wel, en heeft het dus overleefd.

Dood wil ik niet nee. Maar jk zie mezelf niet hulpbehoevend. Ik ben vrij en wil vrij zijn. Heb het hier ook al eens over gehad met iemand in een rolstoel. Zelf zou ik zo niet kunnen leven denk ik. Ik denk dat ik gek zou worden. Ik kan al niet berusten in een griepje. Ben echt van rust roest. Terwijl ik wel graag weer mensen met een beperking help, ze help over grenzen heen te gaan of een droom laat uitkomen.

Ach ja, iedereen heeft zn kronkels. Ik ben daarin niet uniek.

Over klimaatverandering; in mijn omgeving delen velen dezelfde mening. En gelukkig is deze mening ook een juiste mening.

Ik vind het allochtonen het land uit verhaal een lastige. Nee, ze hoeven niet altijd welkom te zijn, maar waar leg je de grens? Meer inburgeren en vertellen dat als zij onze cultuur niet accepteren is het een enkeltje retour zonder medelijden mag weer wel vind ik. Maar als ouders ingeburgerd zijn en kinderen huer geboren, dan vind ik uitzetfen niet kunnen. Dan heeft de doorlooptijd van de asielprocedure gefaald ten gunste van de asielzoeker.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 20:59

Die mening is niet de ‘juiste mening’, Germie, het is een feit bewezen door talloze onderzoeken. Je mening is dus simpelweg dat: een mening. Maar zullen we gewoon stellen dat het een unpopular opinion is en er verder niet over discussiëren hier?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 21:00

Maar wie zegt dat je stil moet zitten in een rolstoel? Mijn zwager heeft een dwarslaesie en staat ( :') ) toch vol in het leven met zijn gezin...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 21:59

Ik vind mensen die kauwgom kauwen verre van charmant

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 22:02

purny schreef:
Ik vind mensen die kauwgom kauwen verre van charmant

Dat is niet unpopular want anders zou het wel mogen achter de balie/in de horeca/achter de kassa oid.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 22:05

Volgens mij mag het niet. Maar hangt af van het bedrijf en hoe er gehanteerd word

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 23:58

Ik ben kindvrij, vlieg in principe niet en probeer zo duurzaam mogelijk te leven, is het nu goed? :')
Met compensatiegedrag gaan we onze leefomgeving niet redden :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 04:00

Nikass schreef:
Wikipedia is niet echt een betrouwbare bron. De Jellinek wel.

We gebruiken dus een verschillende definitie (zoals Poes aangeeft), dat heeft niets met de kwaliteit van de bron te maken.

Waar het mij om ging was welke elementen meegenomen werden in de bepalingen en je link geeft inderdaad 3 punten waar ze naar keken wat mij weer een aanknopingspunt geeft om verder te zoeken.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 07:46

purny schreef:
Volgens mij mag het niet. Maar hangt af van het bedrijf en hoe er gehanteerd word

Nee dar zeg ik ja :)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 08:01

D666 snapt er weer eens niets van (Ik had gehoopt dat ze met de voltooid leven wet eindelijk eens een goede stap zouden zetten, maar nu zijn ze weer tot ver onder het aardoppervlak gezonken):
https://www.telegraaf.nl/nieuws/4934617 ... ge-klimaat

Ik moet nu toevallig voor de 2e keer iets retour sturen, en dat is dit keer omdat er wat anders gestuurd is dan besteld (de vorige keer was het een dead on arrival). Dan zit ik niet op mededelingen als 'denk om het milieu' te wachten, want het is geheel buiten mijn schuld dat ik moet retourneren.

Uiteraard vind ik het belachelijk dat mensen 40 paar schoenen bestellen om er 39 terug te sturen. Die mensen mag je aanpakken. Dat kan ook door retourzendingen bij nieuwe klanten gratis te laten zijn, en bij bestaande klanten ook, maar als er vaker dan gemiddeld teruggestuurd wordt dat je dan laat betalen.
Maar wat ik online bestel is normaal gesproken iets wat ik nodig heb en gaat niet retour tenzij er wat aan mankeert of men per ongeluk het verkeerde stuurt.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 08:03

Germie zullen we dit een unpopular opinion topic houden i.p.v. een discussie te beginnen over D’66/klimaat/pakketjes terugsturen ?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 08:06

Mensen moeten sowieso minder online bestellen. Ga gewoon naar een winkel :j

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 08:34

fransje23 schreef:

Daar ben ik het deels mee eens. Niet alles is in de buurt te koop. Dan is online de enige manier.
Maar het gaat mij er om dat de 'terugstuurders' aangepakt moeten worden. Ja, op zich ben ik het daar mee eens. Maar je kunt niet iedereen over 1 kam scheren. Er kan ook een gegronde reden zijn om iets terug te sturen, en dat is inderdaad niet met opzet te veel bestellen en de helft terugsturen. Dus de manier waarop is erg van belang. En daarmee kan iets een unpopular opinion worden zodra de goeden moeten boeten voor de slechten. Dus daarmee is het geheel ontopic.
Eigenlijk is elke mening altijd een keer unpopular bij een ander en kan dus altijd.

Maar die partij zet hier dus een unpopular opinion neer. Soms denk ik wel eens dat D66 dit met opzet doet. Wat roepen, maar niet over een uitwerking nadenken. Deels klopt de opinion, maar Zoals zij het stellen is het weer complete bullshit. Ik kan me echt 99 van de 100 keer er niet in vinden, maar met die 'voltooid leven' wet hadden ze eindelijk eens een goed punt.
Vergeet niet dat negatieve aandacht ook aandacht is en dat denk ik soms wel eens bij FVD en PVV. Maar goed, ze roepen ook wel goede punten, dus ik ben niet volledig anti fvd en pvv.
Je kunt dus ook stellen als opinion: Politici moeten goed kunnen blaten en af en toe een unpopular opinion neerzetten om juist populairder te worden.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 09:21

germie schreef:
D666 snapt er weer eens niets van (Ik had gehoopt dat ze met de voltooid leven wet eindelijk eens een goede stap zouden zetten, maar nu zijn ze weer tot ver onder het aardoppervlak gezonken):
https://www.telegraaf.nl/nieuws/4934617 ... ge-klimaat

Ik moet nu toevallig voor de 2e keer iets retour sturen, en dat is dit keer omdat er wat anders gestuurd is dan besteld (de vorige keer was het een dead on arrival). Dan zit ik niet op mededelingen als 'denk om het milieu' te wachten, want het is geheel buiten mijn schuld dat ik moet retourneren.

Uiteraard vind ik het belachelijk dat mensen 40 paar schoenen bestellen om er 39 terug te sturen. Die mensen mag je aanpakken. Dat kan ook door retourzendingen bij nieuwe klanten gratis te laten zijn, en bij bestaande klanten ook, maar als er vaker dan gemiddeld teruggestuurd wordt dat je dan laat betalen.
Maar wat ik online bestel is normaal gesproken iets wat ik nodig heb en gaat niet retour tenzij er wat aan mankeert of men per ongeluk het verkeerde stuurt.

D66 is toch al nooit mijn partij geweest.
Ik bestel altijd artikelen in meerdere maten want de ene keer valt de kleinere beter, de andere keer de grotere. Dus er gaat altijd wat terug.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 09:24

fransje23 schreef:

Dat betekent dat iedereen minstens een tank benzine extra per week op moet rijden om spullen te halen die uit alle windstreken van Nederland (en vaak ook nog daarbuiten) moeten komen.
Lijkt me nog net iets slechter voor 't milieu.
Het busje van de pakketpost zie ik hier dagelijks voorbij rijden dus of ie nu bij 1 of bij 50 man een pakje moet bezorgen, dan lijkt me het efficienter en klimaatvriendelijker als ie bij meer adressen moet zijn.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 09:28

Milieuvriendelijk zou zijn als de fabrikanten wereldwijd één standaard zouden aanhouden wat maatvoering betreft. Ik had van de week crocband slippers besteld omdat mijn oude versleten raakten en zelfs die bleken niet maatvast te zijn. Ik heb ze tegen de zolen van mijn oude gehouden en ze staken meer dan een cm uit. Dus retour Zalando en een paar kleiner besteld.