[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Re: Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 22:29

Doen die van mij ook hoor := maar meestal spelen ze lief.
En zo niet dan deelt een van de twee wel een klap uit en dan is het ook klaar. Hoef er eigenlijk nooit tussen te komen. Soms als ik het te gortig vind worden leid ik ze af met een snack ofzo en dan zijn ze het ook weer vergeten.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 22:37

Gewoon drie honden én drie katten, plus een handvol paarden. Dan heb je geen tijd voor kinderen, al zou je willen :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 22:52

2 oudere katers, 2 paarden en 2 mini's. Bezigheid genoeg idd.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 23:29

Ibbel schreef:
Gewoon drie honden én drie katten, plus een handvol paarden. Dan heb je geen tijd voor kinderen, al zou je willen :))

Geen geld ook :D

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 23:39

love_western schreef:
Haha ik vind mijn honden en slakken minder tijd kosten, dan mijn paard toendertijd :')

_O- Sorry, maar ik moet steeds zo lachen om die slakken. Echt nog nooit gehoord dat iemand die als huisdier heeft en er zo gek op is.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 09:10

Ik zie een reclame op insta over een nieuwe film van BBC over huilende kinderen aan boord van een vliegtuig.

Die reacties. :')

"Als je niet tegen huilende kinderen kunt moet je maar een privé vliegtuig nemen."

"Moeders zijn de hedendaagse helden."

"Gewoon maling aan hebben. Als mijn baby wil huilen dan mag dat. Al heeft het hele vliegtuig daar last van. Mijn baby gaat voor."

"Arme moeder, arm kind."

"Ik heb een tweeling van 25 maanden... bla bla" 25 maanden? 2 jaar bedoel je.

"Je bent zelf ook een kind geweest." Say what.

Wat een verschrikkelijk feit dat als je kinderen krijgt dat je zo gaat denken. Egoïstische mamma-brigade.:r Door de hormonen gewoon niet meer logisch na kunnen denken. Dat is misschien nog wel erger dan zo'n koter. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 09:14

Bloodymary schreef:
love_western schreef:
Haha ik vind mijn honden en slakken minder tijd kosten, dan mijn paard toendertijd :')

_O- Sorry, maar ik moet steeds zo lachen om die slakken. Echt nog nooit gehoord dat iemand die als huisdier heeft en er zo gek op is.

Mijn slakken zijn mijn alles :+: En je krijgt er zoveel liefde voor terug <3

Nee zo erg is het ook weer niet. Maar zijn wel zeer interessante dieren om naar te kijken. En ze worden iig ouder dan een hamster.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 09:15

_O- bizar die reacties , 25 maanden _O- . Rot op koter is 2 jaar .

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 09:19

_O-

Mijn collega zei gisteren iets prettigs over dr babykind.
"Ja hij is in september 1 geworden"

Jongens het kan gewoon nog :+

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 09:24

Mij werd ooit eens door de steward een andere plek in een vliegtuig aangeboden omdat er - twee rijen voor me, niet eens vlak bij! - een huilende baby zat. Zou het op m'n gezicht te lezen zijn geweest? := :))

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 09:55

Rebecca schreef:

+1 maand hoor. Niet vergeten.
Ik zou vragen wat het specifiek is dan. Dus met dagen en uren erbij :Y) wedden dat sommige dat gewoon weten :')

@Ibbel dat is wel heel aardig en netjes! Maak ik nu nooit mee :\

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 10:27

Captain schreef:
Ik zie een reclame op insta over een nieuwe film van BBC over huilende kinderen aan boord van een vliegtuig.

Die reacties. :')

"Als je niet tegen huilende kinderen kunt moet je maar een privé vliegtuig nemen."

"Moeders zijn de hedendaagse helden."

"Gewoon maling aan hebben. Als mijn baby wil huilen dan mag dat. Al heeft het hele vliegtuig daar last van. Mijn baby gaat voor."

"Arme moeder, arm kind."

"Ik heb een tweeling van 25 maanden... bla bla" 25 maanden? 2 jaar bedoel je.

"Je bent zelf ook een kind geweest." Say what.

Wat een verschrikkelijk feit dat als je kinderen krijgt dat je zo gaat denken. Egoïstische mamma-brigade.:r Door de hormonen gewoon niet meer logisch na kunnen denken. Dat is misschien nog wel erger dan zo'n koter. :')

Je vergeet de "als jij mijn arme prinsje durft aanspreken over zijn slecht gedrag, timmer ik je ineen" moeders nog...

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 10:57

Huisdieren zijn goede oefenobjecten. Zo zegt mijn moeder elke keer als ze bij mij op bezoek is dat ik écht geen kinderen moet nemen, omdat ik de kat niet eens opgevoed krijg. Mijn prinsesje :+: :')

Afbeelding

Jankende kinderen in een vliegtuig = de hel. Ik snap ook niet waarom er perse met die kleintjes gevlogen moet worden. 'Maar Vlinder vindt Amerika óók heel leuk.' Uhm, Vlinder is net een jaar en weet echt niet wat een Amerika is :roll: Zelfs voor familiezaken zou ik er nog niet mee zeulen. Wat moeten die kleine mormels daar bij?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 10:58

Ik begrijp ook echt niet dat mensen al 1 of 2 gezonden kinderen hebben en dan moet er nóg meer bij komen. :n

De wereld is al vol genoeg. Zien ze dat echt niet? Zien ze niet dat prijzen nu al stijgen? Zien ze niet dat wonen nu al een lastig ding is? Zien ze niet dat door ons de wereld naar de mallemoeren gaat? En tóch nog 1 erbij voor het eigen plezier! Omdat de eierstokken rammelen. :roll:

Ik keur dergelijk egoïsme gewoon echt af.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 11:04

Ik vind erger nog van die vrouwen die fulltime werken. Maar al halverwege zwangerschap uitvallen met bekken problemen. Dan half jaar thuis zitten met kind, met een postnatale depressie schieten. Niet weer fulltime aan het werk kunnen. En dan na 3 jaar zeggen: leuk!! Dat gaan we nog eens doen!!

Hoe kun je dat verantwoorden?! Aan iedereen zeg maar....

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 11:13

Mijn reden om geen vrouwen in de vruchtbare leeftijd aan te nemen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 11:16

Maar ik wil geen kinderen en zou daarom misschien wel een baan bij een werkgever mislopen die zo denkt. ( begrijp overigens de gedachte erachter ansich wel hoor..)
Mij vragen ze t ook weleens, ookal mag dat niet.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 11:26

Anoniem schreef:
Maar ik wil geen kinderen en zou daarom misschien wel een baan bij een werkgever mislopen die zo denkt. ( begrijp overigens de gedachte erachter ansich wel hoor..)
Mij vragen ze t ook weleens, ookal mag dat niet.

Daarom ben ik voor (mogelijkheid tot) ouderschapsverlof voor mannen, dan trek je dat tenminste gelijk *\o/*

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 11:34

Palmera schreef:
Mijn reden om geen vrouwen in de vruchtbare leeftijd aan te nemen. :)

Zou ik als ik een bedrijf had ook echt niet doen. Dan maar discrimineren. Ik zie op mijn werk genoeg MKB-ondernemers die het op zich wel rooien, maar die zo’n tegenvaller toch niet goed zouden trekken, laat staan dat dat bijvoorbeeld twee keer kort na elkaar zou voorkomen :=

Als mij wordt gevraagd naar een kinderwens bij een sollicitatie vertel ik met alle plezier dat die niet van toepassing is hoor :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 11:37

sanso schreef:
[naam] schreef:

+1 maand hoor. Niet vergeten.
Ik zou vragen wat het specifiek is dan. Dus met dagen en uren erbij :Y) wedden dat sommige dat gewoon weten :')

@Ibbel dat is wel heel aardig en netjes! Maak ik nu nooit mee :

Oh ja :roll:

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 11:45

Het is imo een beetje krom dat een vrouw mag plannen dat ze bv over 4 jaar zwanger wil zijn, en tot die tijd en daarna wil werken.

Maar een bedrijf mag niet plannen dat het over 4 jaar wil groeien en dat dat gedonder met verlof e.d dus gewoon niet uitkomt in die tijd. En dus niet vragen naar de plannen van de vrouw.

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 11:46

Sanet schreef:
Ik vind erger nog van die vrouwen die fulltime werken. Maar al halverwege zwangerschap uitvallen met bekken problemen. Dan half jaar thuis zitten met kind, met een postnatale depressie schieten. Niet weer fulltime aan het werk kunnen. En dan na 3 jaar zeggen: leuk!! Dat gaan we nog eens doen!!

Zo een had ik er dus; zwanger van de derde (bij twee vaders) en om de haverklap ziek zwak en misselijk. Eindelijk was de moeilijke beginperiode over, wat denk je: stapt haar vent op! Toen kon ze helemaal amper meer werken. Gzd zei ze zelf op want ontslaan als ze zwanger en ‘verlaten’ is, is hier heeeeel lastig.

Toen nam ik er een aan die al 2 kinderen tegen de 10jr oud had, dus ik dacht dat daar niks meer bij zou komen. Gebeurde ook niet, maar: haar man werd het land uitgeknikkerd en nam de koters mee waardoor ze ineens verlof moest om ze te gaan ophalen, toen werden ze op de terugweg ziek en als klap op de vuurpijl werd haar auto in beslag genomen wegens wanbetaling en kon ze niet naar het werk komen. Die vloog er in de proeftijd weer uit en nu hebben we een mannelijke collega :Y)

Mij mogen ze het ook gerust vragen hoor!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 11:47

Ouders die met hun peuter in de stiltecoupe gaan zitten snap ik ook echt niet :') die zit lekker hardop rond te brabbelen tegen andere reizigers en zo. Gelukkig is ie heel schattig :=

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 12:29

Joolien schreef:
Ouders die met hun peuter in de stiltecoupe gaan zitten snap ik ook echt niet :') die zit lekker hardop rond te brabbelen tegen andere reizigers en zo. Gelukkig is ie heel schattig :=

Zou verboden moeten zijn :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 13:20

Die staan vaak wel weer op als je meldt dat het een stiltecoupe is voor alle leeftijden :+

Als ze bij een sollicitatie vragen waar ik mezelf over 10 jaar zie is het antwoord altijd: leuke baan, klein boerderijtje met heel veel alpaca's en vooral geen kinderen. Vervolgens gaat het dan een kwartier over alpaca's en lama's _O-