Wat doen jullie met instagram?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-17 15:47

Gianti schreef:
He wacht huh, dit zijn de ECHTE foto's :oo gelukkig had je wel lol met de ladder en kom maar snel eens deze kant op :))

Ik mag eerst! -:(- :')

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 15:53

Captain schreef:
Wacht even.... dit zijn niet behind-the-scenes foto's? :')

Dat dacht ik ook _O- sorry maar dit is nog niet eens in de buurt van semi-professioneel :')

EngeltjeS

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 16:04

Heeej mag ik gezellig mee kletsen en lezen hier?
Ik ben een instagram verslaafde die het liefst iedere dag post over haar haflinger, bullterrier, baby cavias en ruitersportspullen.
Ik volg een best aantal mensen en word ook door 750+ terug gevolgd.

Met mijn posts hoop ik bij andere mensen een lach op hun gezicht te kunnen toveren, positiviteit door te geven en gewoon mooie momenten te delen.

Ik hou van inspirerende posts en dat maakt deze verslaving nou zo verslavend hahaha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 16:11

Wauw mijn semi-pro shoots waren toch wel wat beter dan dat :oo

Je zou haar kunnen vragen om de RAW bestanden, daar is soms nog wel wat mee te doen met een andere bewerking.

Ik heb vandaag een aanzoek mogen vastleggen, zoooo leuk!!! :D :D

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-17 16:12

Shanna schreef:

Je zou haar kunnen vragen om de RAW bestanden, daar is soms nog wel wat mee te doen met een andere bewerking.

Wat gaaf!!! Komen die foto’s ook op instagram? Ben nu wel benieuwd <3

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 16:14

Wat zijn RAW bestanden? :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 16:17

enamorada schreef:
Wat zijn RAW bestanden? :o

De digitale negatieven. Het originele direct uit de camera bestand zegmaar.

Screenshot van mn telefoon gemaakt, op mn telefoon gecropped en bewerkt, dan is het al een hele andere foto toch?
Al blijft de kwaliteit prutter dan prut! :')

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 16:19

Lau schreef:
Shanna schreef:

Wat gaaf!!! Komen die foto’s ook op instagram? Ben nu wel benieuwd <3

Uiteraard komen die foto’s ook op insta! Het was zo leuk om mee te mogen maken! Voelde me echt vereerd dat ze mij vroeg nadat ze me in een winkel had zien fotograferen <3

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 16:21

Jeetje enamorada, ik dacht ook dat dat behind-the-scene foto's waren! :oo Ik ben ook absoluut geen (semi)professionele fotograaf, maar zelf ik had nog betere foto's met zo'n setting kunnen maken :o

Ik zit voor het eerst ook een beetje zonder foto's, de laatste tijd is het enorm poedersuiker weer en ik heb het enorm druk. Dan kun je niet echt leuke foto's maken helaas. Maar ik moet zeggen, sinds dit topic ben ik actiever op Instagram en dat merk ik direct! Mijn gemiddelde aantal likes is van 70 naar 80-90 gegaan, met regelmatig uitschieters naar de 100+ *\o/* En nog steeds veel likes van die ene Matt Harnacke haha.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 16:21

Dankjewel voor de uitleg! Hopelijk is de kwaliteit wat beter straks als ze ze via wetransfer stuurt ja := Maar ik vind de foto zo (in betere kwaliteit uiteraard) best geslaagd voor iemand die nog niet lang fotografeert in combinatie met iemand die nog nooit model heeft gestaan voor iets!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 16:27

Met de RAW bestanden kan je het meeste, er is ook een foto-bewerkings-topic waar verschillende fotografen dezelfde foto’s bewerken. Onwijs leuk en leerzaam om te zien wat iedereen er van kan maken! Als je de raw-bestanden en toestemming van de fotograaf krijgt kan je daar ook zien wat anderen uit je foto kunnen halen. Misschien leuk om te overwegen? Ook voor de fotograaf erg leerzaam :)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 16:32

Shanna schreef:
Met de RAW bestanden kan je het meeste, er is ook een foto-bewerkings-topic waar verschillende fotografen dezelfde foto’s bewerken. Onwijs leuk en leerzaam om te zien wat iedereen er van kan maken! Als je de raw-bestanden en toestemming van de fotograaf krijgt kan je daar ook zien wat anderen uit je foto kunnen halen. Misschien leuk om te overwegen? Ook voor de fotograaf erg leerzaam :)

Ja idd!!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 16:50

Omg mijn foto’s zijn beter en ik heb mijn camera 1 dag. :=

Maar geef haar de tip veel naar werk van anderen te kijken en veel te oefenen. Dat ga ik de komende tijd ook veel doen. Elke dag gewoon wat bijleren.

Scheelt dat ik sowieso al weet wat diafragma, iso en sluitertijd enzo is. :j

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 16:52

Ik heb ernaar gevraagd Shanna. Bedankt voor de tip! Heb je misschien een linkje naar dat topic?

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 17:09

Nessie schreef:
Vanaf morgen weer een lading insta feed, nog even een klein weekje nazomeren op Ibiza en Formentera :)
Haha zelfde hier, ik ga van de week naar Florida, dus kom maar op met al die foto's _O-

Ik zal ff gaan bijlezen

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-17 17:11

Joscaa schreef:
Nessie schreef:
Vanaf morgen weer een lading insta feed, nog even een klein weekje nazomeren op Ibiza en Formentera :)
Haha zelfde hier, ik ga van de week naar Florida, dus kom maar op met al die foto's _O-

Ik zal ff gaan bijlezen

Ooh zo jaloers :wow:
Jullie reizen zo veel en ook naar van die lekkere landen. Geniet er van! *\o/*

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 17:14

Oh die foto's zijn wel een beetje een disaster. Ook een "startende fotograaf" snapt dat dit niet kan, als behind-the-scene zijn ze grappig, maar dit durf je toch als amateur fotograaf al niet af te leveren? :o

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-17 17:17

Joscaa schreef:
Oh die foto's zijn wel een beetje een disaster. Ook een "startende fotograaf" snapt dat dit niet kan, als behind-the-scene zijn ze grappig, maar dit durf je toch als amateur fotograaf al niet af te leveren? :o

Ik heb als startende fotograaf dit durven leveren:

Afbeelding

Ik denk dat je als starter vooral blij bent met elke foto. En later word je beter en ga je dingen zien. Misschien is het leuk als ze een keer een cursus doet :D

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 17:18

Ik dacht ook dat het behind the scene was!

Oeh jaloers! Ik wil mee :)!

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 17:20

Lau schreef:
Joscaa schreef:

[ig]m/B2rjts.jpg[/img]

Ik denk dat je als starter vooral blij bent met elke foto. En later word je beter en ga je dingen zien. Misschien is het leuk als ze een keer een cursus doet :D

Maar dit is toch een leuke foto voor een startend fotograaf. Hoe kun je nu een complete setting bouwen en dan dit soort foto's leveren. Dan snap je zelf toch ook dat dat echt niet kan.. Maak dan nog een crop ervan of whatever.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-17 17:22

Ik denk dat als je de camera nog niet snapt en een donkere ruimte. Dan zit je al niet in de beste omstandigheden. Zelf profs zullen moeite hebben met die setting.

Troopers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 17:22

ik heb het vooral voor mezelf, ookal heb ik geen slotje erop
gewoon wat selfies en fotos met vriendinnen. heb inmiddels al 1400+ maar eerlijk, ik schenk er geen waarde aan.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 17:26

Lau schreef:
Joscaa schreef:

[ [url=m/B2rjts.jpg]Afbeelding[/url] ]

Voor een starter is t een gave foto!
Al doende leert men, ik kreeg het cadeau op m'n mbo en hbo :+.

Kashmino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 17:45

Och, mijn foto's zijn over het algemeen ook van prut kwaliteit, dus ik post ze ook niet :') Heb vandaag al wel een halloween foto gepost, van mezelf met schmink op, maar verder heb ik eigenlijk geen leuke foto's meer voor op insta. Helaas

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-17 17:47

Kashmino schreef:
Och, mijn foto's zijn over het algemeen ook van prut kwaliteit, dus ik post ze ook niet :') Heb vandaag al wel een halloween foto gepost, van mezelf met schmink op, maar verder heb ik eigenlijk geen leuke foto's meer voor op insta. Helaas

Ik zag hem gaaf!! Ik moet ook nog Halloween foto’s maken maar heb totaal geen inspiratie.