Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 18:40

De belkosten zijn lager bij een abonnement. Dus wanneer je veel moet bellen is een abonnement een stuk goedkoper.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 18:49

SavannahNx schreef:
Waarom voel ik steeds kriebels op mn been en voeten alsof er een mier loopt die er niet loopt :+
Zo vervelend.

Ik voelde meteen iets kriebelen op mn voet _O-

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 19:22

Lente schreef:
De belkosten zijn lager bij een abonnement. Dus wanneer je veel moet bellen is een abonnement een stuk goedkoper.

Dit dus inderdaad... en als je het geld toch wel voorhanden hebt, loop je al snel elke week voor een tientje prepaid te halen. :P Doodzonde, want met een los abonnement voor een tientje kon een stuk meer bellen, smsen etc. :D

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 20:00

Mwoah, ik heb bonusbeltegoed dus als ik voor een tientje haal kan ik voor €20,- bellen/smsen.
Internet heb ik via de wifi en ik zet de 3g/4g enkel aan als ik verdwaald ben of een belangrijk mailtje verwacht en ergens ben waar geen wifi is.
Dan is het dus ff snel mail checken/route opzoeken en gelijk 3g/4g weer uitschakelen.
Ik ben meestal een stuk goedkoper uit met prepaid dan met een abonnement.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 20:18

Ik verbruik al snel 3GB data buitenshuis :+
Denk niet dat dat goedkoper kan met prepaid :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 20:20

Goed, ik heb ook een vraagje.

Vannacht heb ik in een hongerige opwelling als midnight snack een bakje brie smeerkaas uit de koelkast getrokken dat er al een tijdje (aangebroken) stond om op de rijstwafels te smeren. Heerlijk van genoten, maar toen ik vanmorgen het bakje nog eens bekeek zag ik dat er aan de zijkanten schimmel op stond en dat de kleur van het resterende beetje toch wel erg gek was. En ja hoor, aan het begin van de middag kreeg ik enorme maagkrampen.

Nou ben ik niet van suiker en heb ik een vrij stalen maag wat dit soort dingen betreft, maar iemand enig idee wat ik kan doen tegen de ongelofelijke krampen met HTK-middeltjes? Ben niet aan de rees, heel geconstipeerd zelfs. Wel een hele harde buik en erg opgeblazen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 20:22

Citroen uitpersen en met water aanlengen? Werkt volgens mij kalmerend. Vergelijkbaar met cola.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 20:24

Emmaa_ schreef:

Vannacht heb ik in een hongerige opwelling als midnight snack een bakje brie smeerkaas uit de koelkast getrokken dat er al een tijdje (aangebroken) stond om op de rijstwafels te smeren. Heerlijk van genoten, maar toen ik vanmorgen het bakje nog eens bekeek zag ik dat er aan de zijkanten schimmel op stond en dat de kleur van het resterende beetje toch wel erg gek was. En ja hoor, aan het begin van de middag kreeg ik enorme maagkrampen.

Nou ben ik niet van suiker en heb ik een vrij stalen maag wat dit soort dingen betreft, maar iemand enig idee wat ik kan doen tegen de ongelofelijke krampen met HTK-middeltjes? Ben niet aan de rees, heel geconstipeerd zelfs. Wel een hele harde buik en erg opgeblazen.

Grote kans dat die kaas los staat van de buikpijn hoor. Is al even geleden dat die kaas je maag is gepasseerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 20:26

furious schreef:
Emmaa_ schreef:

Grote kans dat die kaas los staat van de buikpijn hoor. Is al even geleden dat die kaas je maag is gepasseerd.

Ja? Heb de kaas rond 1 uur vannacht gegeten en de buikpijn begon rond 11. Zou heel goed kunnen hoor, maar heb normaal nooit buikpijn/krampen dus beetje gek.

Water met citroen heb ik idd al gedronken, maar lijkt niet echt veel te helpen.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 20:29

@Emmaa_ dacht dat je pas net klachten had\. Brie is een soort schimmel kaas dus vaak kan het niet veel kwaad. Maar er zijn altijd uitzonderingen.
Gember thee kan ook helpen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 20:32

Emmaa_ schreef:

....ik heb een potje magnesiumpillen staan. Of dat geldt als HTK....?
Het helpt tegen kramp en als je er te veel van binnen krijgt ga je aan de rees. (Rommel er uit is zo gek nog niet.)

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 20:39

Een warm kruikje of pittenzak kan helpen, en druk op je buik door bv stevige massage of iemand die je zo vast houd:

Afbeelding

Maar sterkte, darmkrampen zijn echt vet ellendig. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 20:41

Haha ik ben iets te lang om zo vastgehouden te worden _O- Het is niet heel heftig gelukkig, beetje koliekerig, komt af en toe weer op en dan gaat het weer een tijdje weg. Schrok me vanmorgen dood want de laatste keer dat ik zulke krampen had had ik een maagwandontsteking en dat was geen pretje := Gelukkig is het niet zo heftig geworden als toen, gewoon een beetje kramperig. Ga er vanuit dat het morgen weer weg is maar vroeg me af of er iets was wat ik er even snel aan kon doen :))

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 23:21

Mijn iPhone is onlangs gestorven, en nu wilt iemand hem overnemen voor een paar tientjes. Ken die gast niet, maar als hij hem maakt, kan hij dan niet al mijn dingen op mijn iPhone zien? Aangezien die niet gereset is voordat hij stuk ging. Met dingen bedoel ik gewoon achtergrond, apps, notities, foto's etc.

Edit: het gaat om de display die kapot is

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 23:31

Ja, volgens mij kan dat

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 23:49

Waarom hebben (stads)duiven soms van die verminkte pootjes? Ik zag er vandaag een en het leek wel of het was afgebonden en een dikke plakkaat kauwgom onder zat...
En, zijn dat soort pootjes nog te redden? Heeft een duif er veel laat van? :(

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 01:43

Wie kijkt er hier graag Oddly Satisfying video's? :p.
Waarom hebben sommige grapjassen uiterst frustrerende harde muziek achter die video's gezet?
En waar kan ik een mooie dwarsdoorsnede hout met schors vandaan halen? (Ovaal voor het maken van een naambordje)

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 04:50

Ik gebruik sinds kort de liquid caps ibuprofen voor mijn buikpijn tijdens mn ongesteldheid. Maar nu kreeg ik voor de 2e keer maagzuur na het gebruiken. In de bijsluiter staat dat je dan zo snel mogelijk een arts moet spreken, maar moet ik nu een arts gaan bellen voor maagzuur? Lijkt mij namelijk wat overdreven, gebruiken zal ik ze trouwens niet meer.

Maar bij van die oplosbare ibuprofen in water kreeg ik nooit maagzuur, dus wat is dan het verschil met die liquid caps?

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 05:25

Die lossen 2 keer zo snel op en ibuprofen staat erom bekend dat dat maagklachten kan geven , beter is om het te gebruiken icm een maagbeschermer

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 07:32

Flowery schreef:
Ik gebruik sinds kort de liquid caps ibuprofen voor mijn buikpijn tijdens mn ongesteldheid. Maar nu kreeg ik voor de 2e keer maagzuur na het gebruiken. In de bijsluiter staat dat je dan zo snel mogelijk een arts moet spreken, maar moet ik nu een arts gaan bellen voor maagzuur? Lijkt mij namelijk wat overdreven, gebruiken zal ik ze trouwens niet meer.

Maar bij van die oplosbare ibuprofen in water kreeg ik nooit maagzuur, dus wat is dan het verschil met die liquid caps?

Misschien kan je in plaats daarvan Aleve Feminax gebruiken, werkt bij mij heel goed, al neem ik wel een zware dosering. :')

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 07:54

Flowery schreef:

Je kunt altijd even bellen, de assistent kan je dan vaak ook wel vertellen of je wel of niet een afspraak moet maken hiervoor.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 08:09

Naproxen (aleve) en ibuprofen zijn allebei van dezelfde 'familie' waarbij Naproxen nog iets heftiger is qua maagklachten vaak.
Ze remmen een stof zodat pijngevoel afneemt maar die stof zit ook in je maagwand om je maag te beschermen tegen zuur.
Bij beide dus altijd advies voor kort gebruik en bij klachten maagbeschermers gebruiken. Die kan je gewoon bij de apotheek kopen.

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 08:50

Ik kan mn abonnement van mn telefoon verlengen/veranderen deze maand, ik zit nu bij Vodafone, maar de winkel waar ik altijd langs ging is pleite. Waar hebben jullie goede ervaringen mee? :) Ik hoef geen dure telefoon, de meest goedkope smartphone volstaat ook (deze is echt op), wel meer dan voldoende internet en minimaal 100 smsjes/belminuten per maand.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 08:53

Thanks voor alle antwoorden! Ik gebruik ibuprofen max 2 dagen in de maand (heel zelden 3 dagen), alleen op de heftigste dagen zodat ik ook nog normaal kan werken :')
Ik ben allergisch voor paracetamol en heb 10 jaar lang van die zakjes van Nurofen 400mg gebruikt, tot ze die dus niet meer verkochten... Online bestellen vind ik risicovol met pijnstillers etc. Maar ik heb al die jaren nooit last gehad van mijn maag, tot ik nu dus die liquid caps ging gebruiken

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 09:42

Macs schreef:
Naproxen (aleve) en ibuprofen zijn allebei van dezelfde 'familie' waarbij Naproxen nog iets heftiger is qua maagklachten vaak.
Ze remmen een stof zodat pijngevoel afneemt maar die stof zit ook in je maagwand om je maag te beschermen tegen zuur.
Bij beide dus altijd advies voor kort gebruik en bij klachten maagbeschermers gebruiken. Die kan je gewoon bij de apotheek kopen.

Heb zojuist nog naproxen in genomen! Ik slik t ook altijd tijdens mentruatie maar heb nog nooit maagklachten gehad? Ben ik daar dan niet gevoelig voor? Soms neem ik er wel 6 op een dag.. t werkt zo goed tegen die verdomde lage rugpijn...