Budget challenge!! Wie doet er mee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Doubtless

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 11:27

Zelf granola maken :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 11:29

Gewone cornflakes heb ik vaak bij de lidl gekocht, daar krijg je grote dozen voor weinig geld :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 11:34

AH basic cornflakes :500 gram= 94 cent
AH basic gepofte tarwe :500 gram = 1,09

Jumbo

Hahne cornflakes 375 gram : 70 cent
Jumbo honing ringen 375 gram: 1,85
Jumbo choco chips 375gram : 1,39

Aldi heeft 750 grams verpakkingen frosted flakes, honing hoepels ,Chocoflakes en choco crisps voor 3,19

Lidl cornflakes kon ik een prijs van 1,39 voor 850 gram vinden

Nymphe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 11:44

Ik eet denk ik alweer bijna een jaar geen Kellogs meer maar ik at ook altijd die cocopops enzo. Een keer in de zoveel tijd dan zijn die dozen flink in de aanbieding en dan sloeg ik een flinke voorraad in :P

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 11:52

chamion schreef:
Ik heb even jullie advies nodig. Ik eet graag voor het ontbijt cornflakes (of die choco dingen of die honing rings enz.) maar die zijn best duur (750 gram voor een ruime 3 euro) Waar o Waar is dit goedkoper?

Weet niet waar je woont maar hier bij de lidl (dl) kost 750 gr €1.99

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 14:51

Dank jullie wel! Ik denk dat ik even ga kijken naar de Lidl. Ik haalde normaal mijn flakes altijd bij de Aldi want een tijdlang was die het goedkoopst, maar dat is nu duidelijk niet meer het geval. AH wordt het waarschijnlijk niet. We hebben er hier meerdere zitten (geloof zelfs 4 of 5 :wow: ) maar geen 1 echt bij mij in de buurt. En om nu voor 1 pak zwaar om te rijden. :n

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 09:28

Zondag weekboodschappen gedaan... €39,75 :') een kwartje onder t budget... Alles bij de Aldi! Merkte ook een prijsverhoging in bepaalde producten... Zou toch zweren dat amandelmelk twee weken terug tien cent goedkoper was :(

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 09:37

vanavond nog de boodschappen bij de jumbo doen. gisteren bij groente/fruit winkel geweest.
wat witlof, 3 grote uien, 5 appels en 3 bananen. 3,20 was ik kwijt.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 12:28

Lillith24 schreef:
Zondag weekboodschappen gedaan... €39,75 :') een kwartje onder t budget... Alles bij de Aldi! Merkte ook een prijsverhoging in bepaalde producten... Zou toch zweren dat amandelmelk twee weken terug tien cent goedkoper was :(

Volkorenbrood is ook duurder geworden. Normaal even duur als hun witbrood. Nu enkele centen duurder. Toen ik het zei tegen een medewerker (lees ik was weer hardop aan het nadenken en hij stond achter mij) was het hem nog niet eens opgevallen :+

Ik ga deze week overslaan. Niet omdat het moet, maar omdat het kan. Dan heb ik volgende week weer 40 euro voor boodschappen.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 17:19

Vorige week 22 euro uitgegeven, ruim onder de 30 euro dus! Deze week wordt het wat meer, ivm valentijnsdag een redelijk dure fles wijn gehaald die een derde van m'n budget beslaat. Wil ook bij de AH even wat diepvriessmoothie pakketen inslaan komend weekend. Denk dat ik aan het eind van de maand wel weer goed zit dan!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 19:25

Hier koopjes gescoord bij de jumbo.
4 grote tomaten voor 50 cent, een kilo peen en een kilo uien samen voor 1 euro.
Scheelt toch weer!
Zag ook dat andere prijzen alweer zakken van groentes, maar ga morgen hier wel op de markt kijken of het daar ook echt goedkoper is

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 19:50

Van de uien eb wortelen is landelijk.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 19:59

Mijn nieuwe periode kwa geld begint morgen weer. Wil beginnen met 70 (was voorheen rond de 125) pinnen en daar de week mee door voor mij en 4 kinderen, inclusief luiers. Eens kijken hoe dat gaat lopen. Mocht ik geld overhouden, pin ik de week erna bij tot 70 euro. Aan het eind van mijn periode, als er dan geld overblijft op mijn rekening, kan dat door naar mijn spaarrekening. Ben benieuwd, ben iig vol goede moed!

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 10:32

DebGizmo schreef:
Mijn nieuwe periode kwa geld begint morgen weer. Wil beginnen met 70 (was voorheen rond de 125) pinnen en daar de week mee door voor mij en 4 kinderen, inclusief luiers. Eens kijken hoe dat gaat lopen. Mocht ik geld overhouden, pin ik de week erna bij tot 70 euro. Aan het eind van mijn periode, als er dan geld overblijft op mijn rekening, kan dat door naar mijn spaarrekening. Ben benieuwd, ben iig vol goede moed!

Tip, je kan beter voor een hele maand opnemen ;)
Het geld dan ergens in doen en elke week je budget eruit halen en meenemen met boodschappen doen. Geld wat je dan overhoud in een spaarpot doen. Heb je sneller en beter overzicht dat op je rekening (ala ik heb dan meer overzicht)

En daarnaast soms begint een maand halverwege de week. Dan heb je die week 2x je budget (dus 140 euro in jouw geval) Groot voordeel; als je die nieuwe maand een feestje hebt heb je de budget om dingen te kopen of als je ruim in je voorraden zit te zeggen die nieuwe 70 euro gaat volledig in de spaarpot.

Vanuit die spaarpot betaal ik mijn uitjes. Ik ga bijvoorbeeld volgende maand naar equitana. De tickets worden online besteld & betaald door mij. Geld krijg ik gelijk terug van iedereen. Dus al met al hoef ik maar 18 euro te betalen.
Ik neem zelf eten en drinken mee, maar alles wat ik wil kopen (longeerdekje en dubbele lijnen) gaat van dat potje af. Neem zelfs niet eens een pinpas mee.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 11:22

Bedankt voor je tip :) voor mij werkt het beter om per week op te nemen. Mijn periode begint de 15e, in dit geval dus vandaag (woensdag). Dan pin ik de volgende x dus woensdag weer. Als de maand 31 dagen heeft, zou ik dus voor 3 dagen nog 30 euro pinnen, of gebruik ik het geld wat over is (hoop natuurlijk dat ik overhou). Daarnaast houd ik in een schriftje precies bij wat er in en eruit komt, waarsoor ik een heel goed overzicht heb van wat ik besteden kan. Moet daarnaast zeggen dat ik liever niet zon groot bedrag in huis wil hebben, 'op je rekening' staat het voor mijn gevoel dan toch wat veiliger. En als ik geld over houd zet ik het graag op mijn spaarrekening. Heb ik het los zou ik het dus eerst moeten storten. Uitjes ed zitten niet bij de 70 euro inbegrepen in mijn geval, dat pin ik gewoon. Heel verhaal weer, haha!

Ik had vandag geluk in de supermarkt! Ik haal bij de AH de diepvries biologische bladspinazie a la creme, omdat dat de enige is die we hier lekker vinden. Maar bij de kassa bleekdl dat de kassa de verpakking niet scande. Kreeg hem gratis mee :) scheelt toch weer €1,42!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 13:59

Kom net terug van de markt hier en de prijzen zijn flink gedaald.
sommige dingen echt goedkoop!
Witte kool 25 cent, bloemkool waren best mooie nog voor 50 cent, kilo witlof 60 cent
5 advocado voor 1,50. Heb een zak puntpaprika mee voor een euro.
Nog bij de visboer langs, handvol sardienes die ga ik bakken, ook voor een euro en een dikke kipfilet voor 1.10. Rijst en dergelijke heb ik nog wel,dus kan deze week er mee door.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 14:06

Wauw, hier is de markt vaak echt duur.. zulke goedkope dingen zie ik er nooit tussen zitten helaas

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 14:07

Nou ja de echt mooie bloemkolen waren 1,50 hoor.
Maar de aanvoer vanuit het buitenland gaat beter met alles dus zakken de prijzen ook wel weer :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 14:09

Ik zal zo ook de markt eens op , in dit dorp maar 4 kramen die nog wat nut hebben . Viskraam mag wel weg :r , eens kijken bij de groenteboer

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-17 14:13

Viskraam is voor andere juist weer nuttig ;)

Vorige week wat teveel uitgegeven.... deze week even extra rustig aan :) diepvries leeg eten enzo.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 15:23

Ik vergeet altijd een kijkje te nemen op de markt. Terwijl ik tegenwoordig wel thuis ben op woensdagochtend.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 15:52

Ik lees al lange tijd mee en heb veel aan jullie tips. Al is het wel echt een uitdaging om onder budget te blijven. Wat zijn jullie favoriete low budget maaltijden? Echt wat lekkere, simpele, niet dure gerechten? Daar ben ik hard naar op zoek :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 16:02

Mijn favoriete kostje is een bonenpot, wat afgegoten bonen bij elkaar even koken in de tomatensaus van witte bonen in t saus en een blikje maïs erdoor spekjes en gehakt wat rijst erbij .

Dag 2 doe ik er vaak een aardappel in blokjes of geraspt doorheen :)

Nymphe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 16:14

Bami en nasi zijn bij mij simpele maar o zo lekkere budget gerechten. Dan hoef ik meestal alleen een bami/nasi groentepakket en kip of varkensvlees te kopen. D rijst/mienestjes, nasi/bamikruiden en satésaus heb ik meestal wel in de kast liggen. Maar ook al zou je alles in eens moeten kopen dan is het nog veel eten voor weinig geld. :D Je hebt het ook zo in elkaar geflanst in de tijd dat het kost om de rijst/mie te koken.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 16:18

Ik maak altijd hele lekkere pastasaus door een pakje passata of een blikje tomtenblokjes te nemen en dat te mengen met wortelrasp :j Erg goedkoop en door de wortel krijgt het een lekkere bite. Wat groenten erdoor die je nog in de koelkast hebt en natuurlijk pasta, en klaar is uw luxe maaltijd :D