Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 23:01

Nee toen stond ik op m'n tram te wachten. Wel eens een keer gehad dat iemand naar m'n toe kwam met de mededeling dat hij was beroofd en geld nodig had voor de trein. En ik was toen nog zo naïef en goed van hart dat ik wel geld gaf. Nu heb ik het zelf harder nodig

lor1_1984

Re: Ergrnissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 23:03

Ik heb zowiezo een hekel aan geschooi, dus van mij krijgen ze niets. :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 23:07

lor1_1984 schreef:
Ik heb zowiezo een hekel aan geschooi, dus van mij krijgen ze niets. :+

Ach ik was jong en nobel. Tegenwoordig krijgen ze ook niks van mij. Zelfs onze stadsicoon met z'n kattengejank krijgt geen cent :+

Missbeauty30

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 23:18

Als je hoogzwanger bent, doen ze ook net of ze dat niet zien. -:(- Blijf maar lekker staan met je dikke buik!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 07:51

Missbeauty30 schreef:
Als je hoogzwanger bent, doen ze ook net of ze dat niet zien. -:(- Blijf maar lekker staan met je dikke buik!

Je kan het toch vragen?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 07:59

Missbeauty30 schreef:

Ik moet wel zeggen dat ik nu ik zelf zwanger ben pas weet hoe zwaar het is om te blijven staan :')

En ik denk dat veel mensen ook niet zien dat je zwanger bent. Ik heb best een buik maar toch zijn heel wat mensen verbaast als ik het zeg :D het kan soms ook zwaar beledigend zijn als mensen denken dat je zwanger bent en je bent het niet...

Bovendien zien mannen echt niks hoor. Kwam pas nog met mijn vader een 40wkn zwangere kennis tegen met een enorme buik. En later zei ik 'goh, dat zij er nog was zo op het eind van de zwangerschap' zegt ie: oh, is zij zwanger dan? :+ nou en geloof me, ik snap niet hoe je dat kan missen.

Dus conclusie; als je wil zitten, kan je het beter zelf vragen :j

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 08:03

Inderdaad. Ik ben dan zo iemand die een dikke buik opmerkt maar er niet aan vastplakt dat diegene zwanger zou kunnen zijn en graag wilt zitten, zeker als ik in de trein aan het chillen ben :+

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 08:16

Ik zou denk ik heel erg twijfellen om het te vragen, zou heel bang zijn om iemand te beledigen die helemaal niet zwanger is.

Zou het dus de volgende keer gewoon vragen.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 09:04

Mensen in de trein zijn niet zo opmerkzaam. En helemaal niet als het om hun precious zitplek gaat :+ meestal als je het even vraagt staat er wel iemand op! Ik moet het meestal ook vragen, terwijl ik toch echt een knalblauwe kruk heb die je niet zo snel over het hoofd ziet :')
Alhoewel sommige mensen vinden dat je prima kan staan, heb je die kruk toch voor :D prima mevrouw, als u nou even uw achillespees afscheurt, krijgt u mijn kruk en kan u lekker staan. Ga ik zitten _O-

Ik stap altijd op Leiden achterin de trein in want dan ben ik op station Blaak zo lekker dichtbij de roltrap (en het is rustiger) maar ik vergeet letterlijk áltijd dat om deze tijd het achterste treinstel maar tot Rotterdam Centraal gaat _-:( stomme ik, moet ik zo weer helemaal naar voren strompelen |o

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 12:38

Ik werd ooit op het station van Dordrecht benadert door een zwerver of ik wat kleingeld over had. Heb m geen geld gegeven, maar ik had nog een broodje rosbief over van m'n lunch. Dat heb ik m aangeboden, waarop hij reageerde: ooohhhh, ik heb al járen geen rosbief op! Dank je wel!
Hij is op een bankje gaan zitten en heeft zitten genieten van mijn broodje rosbief :)

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 12:44

xTammyy schreef:
Toen ik in Sevilla woonde waren zakdoek verkopers de normaalste zaak van de wereld. Bij drukke kruispunten, op terrasjes, noem maar op. Maar verwacht niet dat je voor een paar cent een pakje hebt, nee ze vroegen er gerust €1 voor..
Ik denk zelf dat dit vluchtelingen zijn en op deze manier aan geld willen komen.
Tot nu toe ben ik alleen een kaartverkoopster tegengekomen

Ik weet niet of we het over dezelfde kaartverkoopster hadden, maar de mijne had duidelijk wel geld om dr haar te dip-dyen (heet dat zo?) Maar niet om eten te kopen :+

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 13:02

Nee joh iejoor, dat was uitgroei _O-

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 14:28

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 14:47

Het idee is denk ik dat de mensen niet te snel afkicken van het bouwputidee.

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 16:19

LadyMadonna schreef:
Ik werd ooit op het station van Dordrecht benadert door een zwerver of ik wat kleingeld over had. Heb m geen geld gegeven, maar ik had nog een broodje rosbief over van m'n lunch. Dat heb ik m aangeboden, waarop hij reageerde: ooohhhh, ik heb al járen geen rosbief op! Dank je wel!
Hij is op een bankje gaan zitten en heeft zitten genieten van mijn broodje rosbief :)

Dat vind ik dan wel weer heel leuk :j Fijn om te horen dat er ook nog mensen zijn die niet liegen en ook echt dankbaar zijn als ze iets krijgen! Eten of drinken geven zou ik nog wel doen, maar geld daar ga ik niet aan beginnen.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 16:22

Op Rotterdam CS kwam na de oplevering ook het water met bakken door het dak heen _O-

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 16:28

LadyMadonna schreef:

Ahh wat leuk! Fijn dat hij het zo waardeerde, daardoor wordt ik altijd nog meer gemotiveerd dit soort dingen te doen.

Iejoorr schreef:
xTammyy schreef:
Toen ik in Sevilla woonde waren zakdoek verkopers de normaalste zaak van de wereld. Bij drukke kruispunten, op terrasjes, noem maar op. Maar verwacht niet dat je voor een paar cent een pakje hebt, nee ze vroegen er gerust €1 voor..
Ik denk zelf dat dit vluchtelingen zijn en op deze manier aan geld willen komen.
Tot nu toe ben ik alleen een kaartverkoopster tegengekomen

Ik weet niet of we het over dezelfde kaartverkoopster hadden, maar de mijne had duidelijk wel geld om dr haar te dip-dyen (heet dat zo?) Maar niet om eten te kopen :+

Hoe weet je dat ze haar haar had gedip-dyet? Je ziet het namelijk niet altijd hoor, kan ook natuurlijk zijn.

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 16:38

Waar moet ik beginnen..

- Mensen die naast je komen zitten en veel ruimte in bezit nemen, lees: bij alles wat ze doen zo ver mogelijk hun elleboog naar jou kant duwen. Vooral fijn als het dan langere mensen zijn en ik dan zo'n elleboog in mn gezichtsveld geduwd krijg. :D
- Mensen die echt perse als eerste de bus/trein in moeten. (Voordringers :C)
- Luid pratende mensen.
- Asociale mensen (groot begrip :') ). Had laatst een stel idioten die waarschijnlijk iemand buiten de bus zagen en als een gek op die ramen gingen kloppen/slaan. Rare lui
- Een buschauffeur die niet wacht tot je zit (vind ik zelf niet heel erg, behalve dat je soms echt door de bus geslingerd wordt, maar mijn moeder is slecht ter been en die vind dat dan wel heel vervelend. Kwam laatst ook een jongen met krukken de bus in gehinkeld en die chauffeur ging gewoon rijden.. Je zag gewoon dat die jongen moeite had om naar zijn plek te komen
- Mensen met lekker ruikend eten.. :9
- Wanneer je in de trein zit, bijna bij het station bent en hij er iets voor stopt. Vervolgens sta je tien minuten stil en kondigt de machinist aan dat hij niet bij jouw station stopt wegens wisselstoring. Woo -O-

Maar ach, ik hoop binnenkort een auto'tje te kopen en dan dit niet meer elke dag mee hoeven te maken :D

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 17:12

LadyMadonna schreef:
Nee joh iejoor, dat was uitgroei _O-

Nou dat betwijfel ik := Het zag er allemaal zo keurig uit :')

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 17:23

Mijn nummer één ergernis is mensen die op het station of bij de bushalte roken. Vooral bij de drukke bushalte kan ik er erg slecht tegen. De wind staat op de één of andere manier ook altijd mijn kant op.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 17:30

Esirene schreef:
Maar ach, ik hoop binnenkort een auto'tje te kopen en dan dit niet meer elke dag mee hoeven te maken :D

Dan mag je lekker in de fileeee *\%/*

Essia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 17:56

Ik weet niet of ik dit al genoemd had, maar ik heb ook echt een hekel aan mensen met trolleys op roltrappen. Het liefst steken ze schuin over aan het einde van de roltrap zodat ze met hun trolley nog enkele seconde de hele uitweg van de roltrap blokkeren. Wat moeten de mensen op de roltrap dan doen, naar achteren gaan rennen? Over jouw trolley heenvallen? Kan me daar echt enorm aan ergeren :')

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 18:00

Als we het dan toch over roltrappen hebben:
Mensen die langs elkaar gaan staan of die links gaan stilstaan.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 18:05

Zulke mensen moeten dood.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 18:09

Koper schreef:
Zulke mensen moeten dood.

:=

wat ik irritant vind, mensen die je aanstaren, de hele rit lang :\