Confessions....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 23:23

Confession; ik ben gewoon echt te lui om mijn benen te scheren... Doe het eens in de zoveel weken. Ook nu ligt vriendlief naast een halve chimpansee

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 23:36

Amandavd schreef:
Ach ja... had laatst een klasgenoot die iemant schreef ipv iemand... En dat voor een aankomend Docent Engels...

Ach die denkt ik doe docent Engels want ik kan geen Nederlands :Y)

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 00:49

Er vloog hier net een langpootmug. En ik ben als de dood voor die krengen... Ik kan hem alleen nergens meer vinden, dus nu slaap ik met een slipper in bed :oo

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 05:01

LSnuitje schreef:
Confession: ik kan er echt niet tegen als mensen 'het' en 'een' omwisselen, en dan er doodleuk overheen praten als ik zeg dat het niet klopt. :Y)

Of spelfouten die ik in bijvoorbeeld boeken tegen kom. Gisteren maakte onze leraar telkens de fout om heterozygoot als hetrosygoot te schrijven op het bord en niemand had het door. Had toch wel wat meer verwacht van 2e klas mbo niveau 4 :=

Zo had mijn nederlandse docent het gister steeds over uitprinten...
Uuhm mevrouw we zitten bij nederlands? Dan hoort dat echt niet te gebeuren.

Het overkomt mij ook wel eens, maar dat heb ik in de gaten en verbeter mijzelf dan, maar mevrouw bleef maar doorgaan..

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 07:31

ijssnuiver schreef:
LSnuitje schreef:
Confession: ik kan er echt niet tegen als mensen 'het' en 'een' omwisselen, en dan er doodleuk overheen praten als ik zeg dat het niet klopt. :Y)

Of spelfouten die ik in bijvoorbeeld boeken tegen kom. Gisteren maakte onze leraar telkens de fout om heterozygoot als hetrosygoot te schrijven op het bord en niemand had het door. Had toch wel wat meer verwacht van 2e klas mbo niveau 4 :=

Zo had mijn nederlandse docent het gister steeds over uitprinten...
Uuhm mevrouw we zitten bij nederlands? Dan hoort dat echt niet te gebeuren.

Het overkomt mij ook wel eens, maar dat heb ik in de gaten en verbeter mijzelf dan, maar mevrouw bleef maar doorgaan..

Uitprinten is nu gewoon een goed Nederlands woord hoor. Als men iets heel vaak fout zegt, wordt het vanzelf goed.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 07:39

Uitprinten is een contaminatie. Het is printen of uitdraaien.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 07:39

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 08:01

Selina schreef:
ijssnuiver schreef:
Uitprinten is een contaminatie. Het is printen of uitdraaien.

https://onzetaal.nl/taaladvies/advies/uitprinten :Y)

Dan geen contaminatie, maar correct is het ook niet :) .
Het is puur opgenomen omdat half Nederland dit zo benoemt. En dat is verder prima, ik vond het mijn (ouderwetse) nederlandse docent gewoon niet correct.

mingming

Re: Confessions....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 08:03

Ach, mijn Nederlands docent in de 4e klas gebruikte 'als' in plaats van 'dan'. Verder zei ze: 'Doen jullie allemaal even je boek openslaan?'

Ik ergerde me dood :')

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 08:07

Haha, ja dat is ook niet heel fijn :')

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 08:53

ijssnuiver schreef:
Dan geen contaminatie, maar correct is het ook niet :) .
Het is puur opgenomen omdat half Nederland dit zo benoemt. En dat is verder prima, ik vond het mijn (ouderwetse) nederlandse docent gewoon niet correct.

Vroeger was het inderdaad fout, inmiddels is het gewoon correct. Het gaat met (bijna) alle taal zo dat het wordt opgenomen als het wijd verspreid raakt. Zo ontwikkelt een taal zich juist.

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 09:58

Daarbij is het ook docent Nederlands en niet Nederlands docent, omdat bijna alle docenten Nederlands zijn :P

Ik ben niet bang in het donker als ik buiten ben, maar soms (best vaak) als ik in het donker de trap op loop, krijg ik het gevoel dat er iemand achter me aan loopt en ren ik als een debiel de trap op en ben dan bijna buiten adem omdat ik zo achterlijk hard rende :')

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 11:22

ierusju schreef:
Ik ben niet bang in het donker als ik buiten ben, maar soms (best vaak) als ik in het donker de trap op loop, krijg ik het gevoel dat er iemand achter me aan loopt en ren ik als een debiel de trap op en ben dan bijna buiten adem omdat ik zo achterlijk hard rende :')

Lol zo bekend :') Holbewoners instinct. Heb ik ook af en toe, of dat iemand je aankijkt in het donker onder aan de trap. Brrr!! haha

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 11:29

Ik heb de touch ID van mijn hond in mijn iPhone gezet :') Stond er filmpje van op Facebook..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 11:48

Confession: Ik heb een soort van belfobie, maar alleen bij bekende mensen. Heel vervelend, want ik ben hippisch journalist en moet dus nog weleens bekende ruiters/amazones bellen. Inmiddels gaat het steeds beter, maar sommige personen durf ik gewoon echt nog niet aan :') Gelukkig weet mijn baas dit en begrijpt hij het ook. Ik werk er wel echt aan om over die angst heen te komen en vind ook dat ik mezelf dan aanstel, maar het zweet loopt me na afloop serieus over de rug :')

En ik durf niet meer op een openbaar toilet sinds ik op station Leiden eens vast zat in zo'n kreng :+

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 12:02

Confession 1: Vriendin van mij was gister jarig en door zelf een nogal ruige jeugd qua geld etc te hebben gehad vind ik snel veel dingen erg extravagant. zo heeft vriendin dus een playstation 4 met arkham knight gekregen.., dan denk ik echt jeetje en voel ik mij stiekem een beetje jaloers (ookal ben ik echt happy met mijn fotoalbum en funko van mijn moeder en het vloerkleed van mijn vader :) )

Confession 2: iedereen om mij heen krijgt relaties en kinderen.., en ik wil ook en maakt mij vaaknogal verdrietig

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 12:11

Ah, ook nog een confession: Blijkbaar 'moet' je volgens de maatschappij rond je 30ste echt al gesetteld met kids zijn, maar ik ben 34, ga in oktober trouwen en vriendlief en ik willen allebei geen kinderen.
Onze buren aan beide kanten hebben kleine kinderen en wat we daarvan zien/horen.. Nee dank je := Ik ben veel te veel gehecht aan onze heerlijke vrijheid en rust <3 Ik moet er niet aan denken!
'Maar je krijgt er zoveel voor terug!' Neuh.....
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 02-09-15 12:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 12:12

Twilight schreef:
Confession 1: Vriendin van mij was gister jarig en door zelf een nogal ruige jeugd qua geld etc te hebben gehad vind ik snel veel dingen erg extravagant. zo heeft vriendin dus een playstation 4 met arkham knight gekregen.., dan denk ik echt jeetje en voel ik mij stiekem een beetje jaloers (ookal ben ik echt happy met mijn fotoalbum en funko van mijn moeder en het vloerkleed van mijn vader :) )

Confession 2: iedereen om mij heen krijgt relaties en kinderen.., en ik wil ook en maakt mij vaaknogal verdrietig

Mijn confession, mijn zoon had gespaard voor een ps4, echter had hij niet genoeg.. Heb ik zonder het weten van mijn partner het verschil bijgelegd..

Voordat iedereen uit z'n plaat gaat, wij hebben alle twee onze eigen bankrekening waarmee we dus zelf weten wat we doen.

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 12:15

Kipje39 schreef:
Twilight schreef:

Mijn confession, mijn zoon had gespaard voor een ps4, echter had hij niet genoeg.. Heb ik zonder het weten van mijn partner het verschil bijgelegd..

Voordat iedereen uit z'n plaat gaat, wij hebben alle twee onze eigen bankrekening waarmee we dus zelf weten wat we doen.

Dat is al heel anders :P maar vriendin werkt 40 uur, woont bij ouders thuis en kreeg dit gewoon even cadeau :P stond echt ff te kijken.

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 12:17

Gefeliciteed alvast Cayenne!

Die belfobie heb ik ook, als ik moet bellen naar mensen die gewoon zijn van te bellen (klantendienst), want die kunnen dat zoveel beter :') En dan ga ik 'stotteren' en komen de woorden verkeerd uit m'n mond..

Ik heb ook eens mezelf opgesloten in een wc. Slot wilde maar niet terugdraaien.. Op het moment dat m'n vriendin aan de andere kant de uitbater van de kroeg wil halen schiet het slot open _O- Op plaatsen waar ik voor het eerst kom kijk ik altijd eerst of ik de deur weer makkelijk open krijg.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 12:25

Ik heb ook zo'n bel confession.. Hier ook bel angst en dan wordt je directiesecretaresse. Wordt er ook regelmatig raar voor aangekeken. :+

Kipje39 schreef:
Twilight schreef:

Dat is al heel anders :P maar vriendin werkt 40 uur, woont bij ouders thuis en kreeg dit gewoon even cadeau :P stond echt ff te kijken.

Misschien juist omdat ze er hard voor werkt, krijgt ze dat omdat ze vinden dat ze het verdiend? En hebben ze sowieso meer te besteden dan jouw ouders?

Ik werk ook hard, zowel met studie als het hele huishouden en ik vraag zowat nergens om en ik krijg ook regelmatig van mijn vader wat extra's. Is helemaal niet nodig en 't hoeft ook allemaal niet, maar toch gebeurd het terwijl mijn broer uit zijn neus peutert, niks uitvoert en dus ook weinig extra's krijgt.

Al snap ik best dat je wat jaloers wordt als zij het zomaar even krijgt hoor :P

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 12:28

Ik geef m'n kinderen ook best grote cadeaus :+
Gewoon omdat ik dat leuk vind om te doen!

Ik werk voor de extra's en vind het gewoon leuk om m'n kinderen lekker te verwennen met leuke kleding en cadeaus.
Ik word daar gelukkig van :')

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 12:32

het is meer t feit dat mij geleerd is, dat je dan geld managment leert, zoals jij dus ook Cynn. Leren omgaan met geld en als t krap zit dat je neit gelijk in de stress schiet. En als je dan wat extras verdient is dat zeker ook verdient!

maar ken vriendin al langer en is echt een geweldige meid hoor. maar heeft nog nooit in haar leven wat te hoeven betalen en besteed dus al haar loon aan tripjes naar Engeland, Cosplay en een beetje sparen.
ookal zal ik later genoeg geld verdienen, vind ik toch echt dat als mijn kinderen volwassen zijn en 40 uur werken en thuis wonen, hun toch echt hun eigen boontjes mogen doppen. (verzekeringen etc zeg maar)

Of ben ik dan zo nuchter opgevoed?

Maar goed, zo is t geen confession meer hahaha :')

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 12:37

Ja dat ben ik met je eens..

Hier doen we ook aan sparen hoor ;)

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 12:45

Ja daar ben ik het ook mee eens hoor! :j

Nu maar weer gauw on-topic :D