Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 22:52

Hier ook best wel vaak oranje teken op de honden aangetroffen. Als je googelt op oranje teek zie je ook hoe die eruit zien.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 22:56

Wat ik me ook al jaren afvraag en nu wel erg toepasselijk is, is waarom sommige mensen hitte fijn vinden en anderen bij dit weer plannen maken om naar Groenland te emigreren.

En waarom is het normaal om warm weer lekker te vinden maar wordt je raar aangekeken als je zegt dat je winter fijn vindt?
(dat mensen zich afvragen hoe het met je geestesgesteldheid is als je als een hysterisch blij ei door die drie sneeuwvlokken huppelt terwijl je daar al lang de leeftijd niet meer voor hebt snap ik dan weer wel, dat moet ook gewoon een zot gezicht zijn :P )

O ja, die teken, als ze volgezogen zijn worden ze wel meer oranjerig. Als ze er net op zitten en nog maatje 34 hebben zijn ze hier ook bruinzwartig. Zou ook nog kunnen wezen dat het een beetje dat jurkje effect is. Jeweetwel, dat befaamde witgoud/blauwzwarte jurkje. Dat het er aan ligt onder wat voor een licht je de teek ziet en hoe je kleurbeleving is. Als ik ze buiten of op een dier zie zijn ze bruinzwart, op de googleplaatjes ogen ze inderdaad oranje.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 23:00

De teken die ik bedoel zijn echt rood/oranje ook voor ze zich volgezogen hebben. Ze verschillen echt van de normale zwarte teken.

Chasingmood

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 23:06

Kwam net in me op toen moeder zei: "op elke potje past een dekseltje.''
Toen dacht ik: Sommige mensen noemen lesbische vrouwen ''potten'' toch? (niet de aller respect volste term..) Maar waarom noemen die mensen mannen die homo zijn dan geen ''deksels''?

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 23:15

amkeVH schreef:
Toen dacht ik: Sommige mensen noemen lesbische vrouwen ''potten'' toch? (niet de aller respect volste term..) Maar waarom noemen die mensen mannen die homo zijn dan geen ''deksels''?

Omdat je ook tegen mannen kunt zeggen:"op ieder potje past een dekseltje." Als je dit tegen beide geslachten zegt, zou zowel de man of vrouw danwel de pot danwel de deksel kunnen zijn :)

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 23:24

_sharonnn schreef:
amkeVH schreef:

Omdat je ook tegen mannen kunt zeggen:"op ieder potje past een dekseltje." Als je dit tegen beide geslachten zegt, zou zowel de man of vrouw danwel de pot danwel de deksel kunnen zijn :)

Maar waarom worden lesbische vrouwen dan WEL potten genoemd?

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 23:27

Hoe weten ze dat 32 graden 32 is? Het is ooit zo bedacht, maar is de 32 graden die de termometer aangeeft wel echt 32 graden?

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 23:29

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 23:29

amkeVH schreef:
_sharonnn schreef:

Maar waarom worden lesbische vrouwen dan WEL potten genoemd?

Vroeger werd seksuele omgang tussen vrouwen lollepotterij genoemd, waar het wordt pot dus vanaf geleid is.

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 23:32

Als ik op een koude tegel sta, trekt de kou dan mijn voet in of de warmte de tegel in?

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 23:44

gerpiegorp schreef:
Hoe weten ze dat 32 graden 32 is? Het is ooit zo bedacht, maar is de 32 graden die de termometer aangeeft wel echt 32 graden?

Omdat water bij 100 graden kookt (het kookpunt van water is dus 100 graden genoemd) en het vriespunt van water is 0 graden. Als je dat weet kun je dus elke temperatuur meten :) Dat is in elk geval hoe het zit met graden Celsius, Fahrenheit weet ik niet. Het is natuurlijk maar een manier van meten/een schaalverdeling.
Laatst bijgewerkt door Eulogy op 01-07-15 23:53, in het totaal 1 keer bewerkt

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 23:51

Free2 schreef:
Als ik op een koude tegel sta, trekt de kou dan mijn voet in of de warmte de tegel in?

Beide.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 06:12

Als je in het zwembad staat en je hebt alleen je hoofd boven water, word dan alleen je hoofd bruin (of rood :=) of ook de rest van je lichaam?
Oftewel; gaat UV straling door water, en zo ja, hoe ver?

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 08:08

Dankje sharon!

Ja volgens mij gaat uv wel degelijk door water. of het helemaal tot je tenen komt weet ik niet.
Maar het is niet zo dat je dan een streep krijgt waar de waterlijn is, en dan daarboven word je bruin en daaronder wit.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 08:52

Water versterkt de zon dus als je bovenlijf boven water is bruint dat ongeacht of uv door water heen gaat wel sneller.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 13:17

*las net topic over gestolen zadels*
Uit pure intresse: waarom word er meteen gezegd dat de zadels naar Polen zijn? Waarom Polen? Wat moeten ze daar met onze peperdure zadels..?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 14:02

Een broek die op 30 graden moet wassen. Mag je die nu op de waslijn hangen vol in de zon?
In de schaduw is het nu 33 graden.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 14:48

Droogt wel snel :))

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 15:08

Pluizebolpum schreef:
Wat ik me ook al jaren afvraag en nu wel erg toepasselijk is, is waarom sommige mensen hitte fijn vinden en anderen bij dit weer plannen maken om naar Groenland te emigreren.

En waarom is het normaal om warm weer lekker te vinden maar wordt je raar aangekeken als je zegt dat je winter fijn vindt?
(dat mensen zich afvragen hoe het met je geestesgesteldheid is als je als een hysterisch blij ei door die drie sneeuwvlokken huppelt terwijl je daar al lang de leeftijd niet meer voor hebt snap ik dan weer wel, dat moet ook gewoon een zot gezicht zijn :P )

O ja, die teken, als ze volgezogen zijn worden ze wel meer oranjerig. Als ze er net op zitten en nog maatje 34 hebben zijn ze hier ook bruinzwartig. Zou ook nog kunnen wezen dat het een beetje dat jurkje effect is. Jeweetwel, dat befaamde witgoud/blauwzwarte jurkje. Dat het er aan ligt onder wat voor een licht je de teek ziet en hoe je kleurbeleving is. Als ik ze buiten of op een dier zie zijn ze bruinzwart, op de googleplaatjes ogen ze inderdaad oranje.

Waarom de mensen die je hierbij raar aankijken en zeggen dat ze koud weer haten de hele dat lopen te zeuren dat ze het warm hebben :j

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 16:04

eilleen333 schreef:
Free2 schreef:

Beide.

Dat is niet waar. Warmteoverdracht gaat altijd van warm naar koud. (Harder bewegende moleculen/deeltjes stoten tegen de koudere minder hard bewegende deeltjes aan en laten deze zo harder bewegen = opwarmen. )
Toch nog iets gehad aan natuurkunde dit jaar :D

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 16:39

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 16:48

Free2 schreef:
Nog iets wat ik me afvraag:

Heeft echt geen een van deze personen op het podium ooit gedacht "Jongens what the f.ck zijn we eigenlijk aan het doen?"

https://www.youtube.com/watch?v=hfjHJneVonE

Die dachten: ja, we staan voor banketstaaf, maar we krijgen er geld voor. Even doorbijten jongens!!

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 19:48

Waarom steken muggen altijd bepaalde mensen altijd heel veel en andere mensen nooit?
Vb. Ik word heel snel heel vaak gestoken (vannacht 7 keer) en ons pap wordt nooit gestoken...

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 19:58

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 20:06

Selina schreef:
LisannePruts schreef:
Waarom steken muggen altijd bepaalde mensen altijd heel veel en andere mensen nooit?
Vb. Ik word heel snel heel vaak gestoken (vannacht 7 keer) en ons pap wordt nooit gestoken...

Waarschijnlijk zijn het je lichaamsgeuren.

http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuse ... rt_id=7556
http://www.nu.nl/gezondheid/4036316/mug ... sgeur.html

Heb er ook altijd lastig van, als je m'n vriend en ik in 1 kamer zou zetten met 100 muggen, gaan er 99 op mij en 1 verdwaalde naar m'n vriend.

Je bovenste linkje doet het niet maar toch heel bedankt is best nuttig
Heb er nu maar tandpasta opgesmeerd azaron is weg :')