Gewoon nieuwsgierig, hoe vaak seks in relatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak heb jij seks met je partner per week?

Meer dan 3 keer per week.
373 (29%)
Ongeveer 2 keer per week.
340 (26%)
Een keer per week.
239 (18%)
Ongeveer 2 keer per maand.
164 (12%)
Minder dan 2 keer per maand.
158 (12%)

Totaal aantal stemmen: 1274

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 13:35

Ik neem aan dat jullie toch wel een verschil zien tussen voor educationele doeleinden een condoom over een kunstpiemel heen trekken of een kind daadwerkelijk met die dingen laten spelen? Kan me wel iets bij de scrupules voorstellen maar zo'n kind weet toch niet wat er met zo'n ding is gebeurd?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 13:39

Pantykous schreef:
je kan een kind veel theorie meegeven maar samen een beetje stuntelen is ook veel waard.

Helaas leidt dat stuntelen vaak wel tot frustratie, frigiditeit en andere ellende en niet zo vaak to vaardigheid.

Het is een prakijkervaring met een ruime steekproef dat schokkend veel vrouwen van middelbare lijftijd niet van sex (kunnen) genieten.
Samen met je lief ook het fysieke leren kennen is +:)+ maar niet als dat onderwijs aan een sexueel sociaal gehandicapte is. Dat is dan voor de leerling geweldig en bevredigend maar daar zit voor de ander bar weinig lol in. Tenminste, als het onbetaald is. Als lief vind ik dat echt teveel moeite.

Maar goed, terug naar stuntelen; mwa.. Ik begrijp wat je bedoelt en ben het DAAR mee eens. Heb echter veel teveel stuntelschade ervaren om er positief over te zijn.

@Aria
Nee hoor, dat doe ik helemaal niet. Jij vat het zo op en dat zit tussen jouw oren. De ontvanger bepaalt wat die ontvangt.
Dit hele topic staat BOL van lezen wat men vanuit het eigen referentiekader denkt te lezen.
Het enige wat ik doe is vanuit een ander kader schrijven.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 13:40

Maar waarom een kind van 10? :n kom daar echt niet bij.. en ja een speeltje van mama aan je kind geven, ookal is het gereinigd, vind ik echt vies. Maargoed, ieder zo zijn ding :+

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 13:42

HC dat snap ik maar dan kunnen we beter maar niet meer met mensen communiceren want we hebben toch allemaal een ander referentiekader :Y) je kunt me ook gewoon zeggen: nee daar doel ik niet op, ik wou gewoon zeggen hoe wij het doen.
En dat is een heel andere discussie. Maar fijn dat je begrijpt dat er ook andere manieren zijn om zo'n dingen bij kinderen aan te brengen.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 13:46

Cinderella schreef:
Maar waarom een kind van 10? :n kom daar echt niet bij.. en ja een speeltje van mama aan je kind geven, ookal is het gereinigd, vind ik echt vies. Maargoed, ieder zo zijn ding :+

Ik hoop voor die jongen dat dit allemaal anoniem blijft want anders gaat hij hier later zo genadeloos om gepest worden.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 13:47

Huertecilla schreef:
Pantykous schreef:
je kan een kind veel theorie meegeven maar samen een beetje stuntelen is ook veel waard.

Helaas leidt dat stuntelen vaak wel tot frustratie, frigiditeit en andere ellende en niet zo vaak to vaardigheid.

Ach als dat al frustratie veroorzaakt zegt dat IMO ook wel al meer dan genoeg :')

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 13:48

Pantykous schreef:
maar zo'n kind weet toch niet wat er met zo'n ding is gebeurd?

Dat is EXACT wat ik bedoel met het projecteren van de eigen schaamte.
Kindern pikken juist DAT heel scherp op dus voor degenen met moeilijkheden om dit als een normaal voorwerp te zien is het beter om voor dit doel een nieuwe te kopen of een ander fallus achtig voorwerp te gebruiken.

Daarbij is het zo dat hoe meer voorstellingsvermogen het kind nodig heeft hoe minder effect het onderwijzen heeft.
Zoals ik dat zie hoort probleem van de onderwijzer niet het probleem van de leerling te zijn/worden.

@Cinderella: LEES!! Ik leg nota bene concreet uit hoe/wat |o
Het gaat niet om de leeftijd maar om het VOOR het zover is te zijn.
Voor elk kind is dat een andere leeftid doch wedrom mag daarbij het probleem over schaamte en andere complexen van de ouders niet dat van het kind en diens prille liefde worden :roll:
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 29-08-14 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Pearlx

Re: Gewoon nieuwsgierig, hoe vaak seks in relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 13:49

Maar daar komt hij dan toch later wel achter, wat er met zo'n ding is gebeurd?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 13:55

Danique_G schreef:
Ik hoop voor die jongen dat dit allemaal anoniem blijft want anders gaat hij hier later zo genadeloos om gepest worden.

Wederom een heel trieste illustratie van hoe naar bekrompen onze samenleving blijkbaar is.

Overigens kan hij daar niet mee zitten en varen zijn eventuele prille liefdes er wel bij.
Het is FEITELIJK een +:)+ unique selling point :)*

Lees Pearlx :? :)*
Dat wist hij al VEEL eerder.

Al met al wordt dit topic een steeds triester voobeeld van hoe nauwdenkend de Bokt-doorsnede van de NL samenleving is zeg. Pfffff...
Geen wonder dat het % vrouwen met penetratieproblemen toeneemt. Zonde van 'moeite' van de evolutie om G-plek (e.a.) en clitoris te ontwikkelen.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 13:58

Nou nou HC, dat valt ook wel weer mee. Andersdenkend is niet perse nauwdenkend.

Zou niet weten waarom zo'n kind gepest moet worden. Ik vond het verschrikkelijk, mijn bio leraar met een bezemsteel en een condoom. Had gelukkig dat boek al gelezen :j

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 14:01

Ik zou er als puber niet blij mee zijn om erachter te komen dat mijn ouders me hebben voorgelicht met hun persoonlijke speelgoed. En ik denk dat als dit uit zou komen hij er gruwelendig gepest zou worden. Je kunt wel zeggen dat dat hyprocriet van onze samenleving, ja tuurlijk is dat zo maar het feit blijft: Zo IS het nu. Daar is weinig aan te doen.

Ik heb als tienertje ook wel eens het speeldgoed van mijn moeder gevonden. Toen wist ik al lang dat dat hartstikke normaal is onder vrouwen om zo'n ding te hebben. Ik had er zelf nota bene ook al een. Maar dat betekend niet dat ik er nou blij mee was dat ding te vinden wat de binnenkant van mijn moeder heeft gezien :'). Ik ben zeer open over seks en altijd geweest, maar mijn ouders wil ik echt niet seksualiseren in mijn hoofd.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 14:03

Dat hoeft toch ook niet. Ik zou dat prima even los van elkaar kunnen zien. :j

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 14:03

Ja dat is heel naar. Maar wel iets om hem voor in bescherming te nemen HC. Maar goed, wil ik mij ook niet te veel mee bemoeien.
Niemand is perfect en kinderen kunnen erg hard onder elkaar zijn. Om af te geven op de bekrompen maatschappij is erg makkelijk. Verder gaan met het topic?

Panty kous, bedoelde meer als; stel dat iemand dit lees en herkent HC. Als mijn moeder zou schrijven op internet dat ik dingen heb geleerd op haar vibrator zou ik daar nu niet erg blij van worden.. Nogmaals, kinderen kunnen hard zijn onder elkaar.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 14:04

Ik heb dit hele topic met verbazing doorgelezen.. En door het hele topic herken ik 2 type mensen; gelukkige mensen met zelfvertrouwen en een goede relatie en onzekere mensen met waarschijnlijk een relatie die doodbloedt door sleur of een relatie die uitmondt in een liefde/passieloze broer/zus verhouding.

Inmiddels zijn we aanbeland bij het onderdeel voorlichting.. Wat is er in godsnaam mis mee een kind duidelijk en levensecht voor te lichten?

Waarom is seksuele onzekerheid en taboe normaal? Hoezo zorgt een dildo voor een kind dat gepest wordt!? Dit is 2014 hoor, niet 1930 :')

Ik ga de frequentie van mijn slaapkamer activiteiten niet benoemen maar laten we zeggen dat ik absoluut niet in mijn laatst beschreven categorie val... Imo hoort veel (goede) seks bij een goede relatie. Shoot me :+

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 14:05

Ik weet er alles van, gruwelijk gepest als kind. Denk dat je misschien ook in moet zien dat HC's zoon natuurlijk met diens denkbeelden wordt opgevoed en er dus niet zo mee zit als een ander wellicht zou doen.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 14:06

Volgens mij wordt het hier een beetje off-topic onderhand? :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 14:07

xApple schreef:
Ik heb dit hele topic met verbazing doorgelezen.. En door het hele topic herken ik 2 type mensen; gelukkige mensen met zelfvertrouwen en een goede relatie en onzekere mensen met waarschijnlijk een relatie die doodbloedt door sleur of een relatie die uitmondt in een liefde/passieloze broer/zus verhouding.

Inmiddels zijn we aanbeland bij het onderdeel voorlichting.. Wat is er in godsnaam mis mee een kind duidelijk en levensecht voor te lichten?

Waarom is seksuele onzekerheid en taboe normaal? Hoezo zorgt een dildo voor een kind dat gepest wordt!? Dit is 2014 hoor, niet 1930 :')

Ik ga de frequentie van mijn slaapkamer activiteiten niet benoemen maar laten we zeggen dat ik absoluut niet in mijn laatst beschreven categorie val... Imo hoort veel (goede) seks bij een goede relatie. Shoot me :+

Wil je dan ook stellen dat weinig (goede) seks in houdt dat de relatie niet (zo) goed is? Of is dat niet de bedoeling?

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 14:07

Pearlx schreef:
Ik zou er als puber niet blij mee zijn om erachter te komen dat mijn ouders me hebben voorgelicht met hun persoonlijke speelgoed. En ik denk dat als dit uit zou komen hij er gruwelendig gepest zou worden. Je kunt wel zeggen dat dat hyprocriet van onze samenleving, ja tuurlijk is dat zo maar het feit blijft: Zo IS het nu. Daar is weinig aan te doen.

Ik heb als tienertje ook wel eens het speeldgoed van mijn moeder gevonden. Toen wist ik al lang dat dat hartstikke normaal is onder vrouwen om zo'n ding te hebben. Ik had er zelf nota bene ook al een. Maar dat betekend niet dat ik er nou blij mee was dat ding te vinden wat de binnenkant van mijn moeder heeft gezien :'). Ik ben zeer open over seks en altijd geweest, maar mijn ouders wil ik echt niet seksualiseren in mijn hoofd.

precies dit bedoelde ik dus ook. Er zijn ook andere manieren tot voorlichting.

Naar mijn mening is Open zijn de sleutel tot een goede relatie en een goed seksleven. Er samen achterkomen (eerst wat stuntelen) wat jij en je partner fijn vinden zorgt er voor dat je een bevredigend seks leven kunt hebben. Ik snap niet hoe dat tot frustraties zou kunnen leiden

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 14:09

xApple schreef:

Aangezien kinderen binnen de leeftijd middelbare school ieder klein ding zoeken om een ander te pesten? Pubertijd gaat gepaard met onzekerheid vooral rond het onderwerp seks. Wat ik allemaal al voorbij heb horen komen waardoor een doodnormaal kind gepest werd. Onder andere het uiterlijk of de baan van de ouders.Denk je nou echt dat er geen reacties opkomen als iemand zegt bij voorlichting/biologie "ohja dit heb ik al eens gedaan met mijn moeders speelgoed" ? Zoals de post hier boven mij "kinderen kunnen hard zijn onder elkaar". Voor velen is de pubertijd een sociale nachtmerrie.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 14:09

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 14:10

Ayasha schreef:
xApple schreef:

Wil je dan ook stellen dat weinig (goede) seks in houdt dat de relatie niet (zo) goed is? Of is dat niet de bedoeling?

Ja dat is wel mijn mening inderdaad. Ik kan mij niet voorstellen dat in een liefdesrelatie geen sprake is van (veel) goede seks. Maar die dring ik verder niemand op hoor. Er zijn misschien stellen bij wie dat wel werkt?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 14:11

xApple schreef:
Ja dat is wel mijn mening inderdaad. Ik kan mij niet voorstellen dat in een liefdesrelatie geen sprake is van (veel) goede seks. Maar die dring ik verder niemand op hoor. Er zijn misschien stellen bij wie dat wel werkt?

Goede seks heeft invloed op 10% vd relatie
Slechte seks heeft invloed op 90% vd relatie

Toch? :+

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 14:12

Pantykous schreef:
Ik weet er alles van, gruwelijk gepest als kind. Denk dat je misschien ook in moet zien dat HC's zoon natuurlijk met diens denkbeelden wordt opgevoed en er dus niet zo mee zit als een ander wellicht zou doen.

Heb je een punt, maar wij kennen het kereltje natuurlijk niet. Maar goed zijn kind en manier van opvoeden. Als hij er gelukkig van word en zijn zoontje, best. Misschien hebben wij het over 10 jaar wel fout. Who knows.

Zo terug naar het onderwerp.
Apple, wat bedoel jij precies met seksuele onzekerheid?
En stel dat de tijd etcin geding komt. Is een hoge frequentie dan nog steeds maat voor een goede relatie?
Maandag begint mijn studie bijvoorbeeld weer. Zit van 6 tot 11 bommetje vol. Dan zou ik alleen in het weekend echt kunnen gaan.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 14:16

HC ik kan prima lezen. Dat ik totaal van mening verschil met jou, komt niet omdat ik verkeerd lees, maar omdat ik mijn kind van 10 niet mijn eigen vibo zou geven om even te oefenen.
seksuele voorlichting is prima, maar niet met 10 jaar oud en ook niet met mijn eigen speeltje. Kwestie van andere denkwijze.
verder, bekrompen, hoezo dan?
Ik praat altijd over seks, het is een leuk onderwerp en een fijne activiteit. Dat jij het dan op bekrompen gooit, omdat mensen hier 10 jaar erg jongen vinden en een eigen speeltje ervoor gebruiken gewoon vies vinden, is misschien een stukje zelf bekrompen zijn in de manier van discussie voeren zoals je dat nu doet . Hoe jij het doet is goed, mensen die daarvan afwijken, zijn bekrompen. Meestal ben je toch wel wat beter in disucssieren in dit.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 14:16

Pearlx schreef:
xApple schreef:

Aangezien kinderen binnen de leeftijd middelbare school ieder klein ding zoeken om een ander te pesten? Pubertijd gaat gepaard met onzekerheid vooral rond het onderwerp seks. Wat ik allemaal al voorbij heb horen komen waardoor een doodnormaal kind gepest werd. Onder andere het uiterlijk of de baan van de ouders.Denk je nou echt dat er geen reacties opkomen als iemand zegt bij voorlichting/biologie "ohja dit heb ik al eens gedaan met mijn moeders speelgoed" ? Zoals de post hier boven mij "kinderen kunnen hard zijn onder elkaar". Voor velen is de pubertijd een sociale nachtmerrie.

En welke kinderen worden er altijd uitgepikt om gepest te worden? Onzekere kinderen met een slecht copingsmechanisme toch vooral.. Kinderen die worden opgevoed/voorgelicht zoals HC beschrijft, vallen zeer waarschijnlijk niet in deze categorie.

En ik mag er vanuit gaan dat ouders hun kinderen dit soort informatie verstrekken als ze er (zo goed als) zeker van zijn dat de kinderen er klaar voor zijn. Sommige zijn 10, andere misschien pas 14.