Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

knetterhard

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 19:51

Jullie gaan hard zeg! Iedereen is weer druk bezig geweest lees ik :)).

Ik ga vanavond mijn eerste nacht alleen tegemoet

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 20:05

Spannend Knetterhard, have fun :) Ik hoop deze week ook te kunnen, ik wacht op mijn koelkast en tv aansluiting (die is donerdag, koelkast geen idee). Anders moet ik maar zonder koelkast ofzo :P Alvast een paar kleine boodschappen gedaan; brood beleg, thee, suiker etc. Dingen die je altijd nodig hebt en niet in de koelkast hoeven :D

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 21:25

Net even latex ingeslagen bij de Gamma. Zo met die 50% er af wordt het toch wel een leuk prijsje!

liiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 21:47

Bij de Praxis hebben ze Flexa powerdek in de aanbieding! Ook heel erg fijn, heb stralend wit ingeslagen

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 21:48

Ja ik heb de Histor Monodek gehaald. 'Gewoon' wit. Ze hadden ook warm en gebroken wit, maar dat was toch te crème naar mijn idee.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 22:48

Allemaal overhuizingen! Leuk hoor dames :)
Succes vannacht Knetterhard!

En dat is weer een tip voor ons Purny; een doekje over het nieuwe fornuis!

Ik sla nog geen dingen in als verf e.d. Waarschijnlijk komt dat toch nog 3x in de aanbieding voor het zover is. Plus ik wil eerst de ruimte zien en hoe t licht valt voor ik een kleur kies. Maar ik ben er zeker al over na aan het denken! Altijd leuk (pinterest is my best friend) :+

Tancreda overleven zonder koelkast! Mijn oma was van de week nog aan het vertellen dat ze vroeger 'Weelde-belasting' moesten betalen over een koelkast, omdat dat zo'n luxe product was toen :D

Ik heb zo'n zin in het weekend! *\o/* Ik heb via marktplaats een SMEG koelkast gescoord. Die ik dus heel graag een wilde, maar eigenlijk had ik me er al bij neer gelegd dat dat niet zou gaan lukken in het begin. Maar deze is voor een leuke prijs :* Dus ik ben blij! :D

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 16:12

Ik had laatst ook zo'n aanbieding bij de Gamma. Toch wel fijn dat je dan 37 ofzo betaald ipv 75... scheelt een hoop. En ik heb nog wat over om verder te verven mocht ik willen :P

Hoe waren de eerste nachten?

Ik ben vanmorgen naar de Ikea gegaan. Hele dag bezig geweest naar mijn gevoel :+ Maar wel een kledingkast gevonden eindelijk. Een kinder kledingkast :+ Maar dat was een van de weinige betaalbare voor mij waar je alleen maar planken in kan hebben ipv ook een hanggedeelte. Ik had marktplaats ook al rondgezocht, maar zag deze en toch maar voor nieuw gegaan. Verder nog een hoop andere dingen gekocht, van bestekla en bestek tot deurmat voor de achterdeur etc etc. Ik heb het overleefd!

Ik hoop vandaag wat meer af te kunnen maken in mijn huisje. Zo maar even de kast in elkaar zetten ,kijken hoe het met instaleren van tv / internet zit... Ik moet zeggen dat ik er wel klaar mee ben. Word er wel ene beetje grumpy van dat ik met dagen als vandaag - en dat al (of nog maar, opzich gaan we wel snel) 2 weken - binnen moet doorbrengen, van hot naar her vlieg en helemaal niets met mijn paardenbeest heb kunnen doen of lekker van het weer heb kunnen genieten. Dat gaat mij nu wel een beetje opbreken. Snel alles afmaken, mijn huisje in en klaar is klare (oh nee, dan moeten er nog dingen worden opgehangen enzo....)

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 16:55

Ik had laatst ook een aanbieding voor latex. Gamma huismerk, 10 liter voor 19.95 ipv 57.95 normaal. Daar was ik heel blij mee. :+

Hoe was je eerste nacht Knetterhard?

Ah ik kan me wel voorstellen dat je er zo klaar mee bent Tancreda! Hier ben ik er ook aardig klaar mee. Er staan nog wat dozen ingepakt, maar dat komt nog wel. :+ Heb het nu toch niet nodig.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 21:11

Koelkast is nu ook aan. Maar gelijk even kaas en worst gehaald. En een heel brood met 35% korting

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 08:38

Ik begin nu te merken hoeveel geld ik over hou zo zonder paard. Jeetje, dat scheelt zo veel!

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 09:42

Mijn eerste nacht was erg wennen haha :+.

Ik moet zeggen dat ik dat ook echt herken hoor :j, van al dat geregel werd ik op een gegeven moment ook gek pfff..

LizMD: ja erg is dat he, hoe duur een paard eigenlijk kost..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 09:52

Als je nog thuis woont heb je daar geen erge in. Als je op jezelf woont kost alles eigenlijk toch wel meer geld dan je verwacht.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 10:33

Door mijn paarden ga ik zo laat pas uit huis, en ik scheit bagger om de kosten. Ik heb wel een kostenplaatje gemaakt, dan hou ik als ik geluk heb 200 euro over in de maand, maar dan moet ik wel zuinig leven en mijn paard niet meer kapot gaan (al heb ik daar wel een spaarpotje voor). Maar vind het wel super spannend. Zeker met de uitgaven van nu, verf, inboedel etc. Echt een hoop in 1x. Best spannend.

liiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 10:39

Ja ik vind het ook spannend hoor, nu ik morgen 'echt' ga tekenen en de sleutel krijg heb ik toch wel weer even extra spanning.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 10:50

Ik heb mijn paardrijden al op moeten geven omdat ik niet meer elke week kan rijden. Toch iedere maand 65 euro waar ik een week eten van heb

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 11:12

Ik heb de keuze gemaakt om niet nog 10 jaar thuis te willen wonen. Dus dan was de logische gevolgtrekking paard verkopen. Wel even slikken... Gelukkig heeft hij nu wel een super goed huisje, op 5 minuten afstand en ben ik er ook nog 2 keer in de week. Gok dat ik hem toch gehouden had als ik dat aanbod niet gehad had.

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 11:16

De verf is altijd wel ergens in de aanbieding, meestal ook gelijk met 50% dus dat is super chill!

@Tancreda4, ik denk als je 200 euro over kan houden in de maand je je geen zorgen hoeft te maken dan heb je inderdaad gewoon nog een buffertje voor als er dingen aan de hand zijn. En een spaarpotje voor je paard heb je ook dus ik zou me geen zorgen meer maken.. tuurlijk is meer geld altijd beter maarja je moet ook gewoon kunnen leven en lekker uit huis gaan toch? 100% zekerheid heb je nergens..
ik baalde ook onwijs dat m'n telefoon ineens stuk ging, heb ik een budget telefoon van 140,- euro gekocht terwijl ik een iphone had.. nou dat ding doet het echt prima!! nog een betere camera dan op m'n iphone ook..
Zo kan er helaas altijd wat gebeuren maar meestal is er wel een oplossing.

Ik wil nog altijd een vloerkleed en nu heb ik echt een hele mooie gezien bij de Ikea maar vindt em stiekem een beetje te duur.. en bij de ikea kan je geen VVV bonnen inleveren en we hebben nog meer dan 100,- euro aan VVV bonnen. Iemand tips waar je ongeveer een vloerkleed kan vinden als deze:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10222519/
Het mooie vind ik dat er twee kleuren in verwerkt zijn maar zonder patroon.. ik wil graag een licht kleed maar hier komt bijvoorbeeld de donkere kleur van mijn bank ook in terug..
wit en beige passen nét niet hier in huis dus moeilijk moeilijk.. misschien toch maar gewoon die van de ikea doen?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 11:31

In mijn hoofd is paard weg doen echt geen optie... Het zou een hoop kosten schelen, maar dan word ik diep ongelukkig. Ik kan echt niet zonder ze :n Dan maar droog brood of langer bij mijn ouders. Maar met een baan die over een paar maanden stopt word ik wel super zenuwachtig :=

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 11:33

Tancreda4 schreef:
In mijn hoofd is paard weg doen echt geen optie... Het zou een hoop kosten schelen, maar dan word ik diep ongelukkig. Ik kan echt niet zonder ze :n Dan maar droog brood of langer bij mijn ouders. Maar met een baan die over een paar maanden stopt word ik wel super zenuwachtig :=

ow ja dat snap ik -O-

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 14:28

LizMD schreef:
Ik begin nu te merken hoeveel geld ik over hou zo zonder paard. Jeetje, dat scheelt zo veel!

Dat zal inderdaad wel een hoop schelen ja. Ik rij al een paar jaartjes geen paard meer, dus merk er niks van. :+

@ Knetterhard, wakker gelegen van vreemde geluiden?
Oh ik heb het nu heel erg, hoor veel te veel geluiden. :+

@ Tancreda, het zijn een hoop kosten ineens he. En jeetje verf is echt duur. :')

@ Nanno_123 Hebben ze zulke kleden niet ook bij de Leen Bakker of Kwantum?

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 15:27

knetterhard schreef:
Mijn eerste nacht was erg wennen haha :+.

Ik moet zeggen dat ik dat ook echt herken hoor :j, van al dat geregel werd ik op een gegeven moment ook gek pfff..

LizMD: ja erg is dat he, hoe duur een paard eigenlijk kost..

ik zit nu 2.5 week in mijn huisje en ik vind het nogsteeds wennen haha :').
Dat geregel kwam me ook echt mijn neus uit. Ben blij dat alles nu voor elkaar is!

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 15:39

Nanno_123 schreef:
De verf is altijd wel ergens in de aanbieding, meestal ook gelijk met 50% dus dat is super chill!

@Tancreda4, ik denk als je 200 euro over kan houden in de maand je je geen zorgen hoeft te maken dan heb je inderdaad gewoon nog een buffertje voor als er dingen aan de hand zijn. En een spaarpotje voor je paard heb je ook dus ik zou me geen zorgen meer maken.. tuurlijk is meer geld altijd beter maarja je moet ook gewoon kunnen leven en lekker uit huis gaan toch? 100% zekerheid heb je nergens..
ik baalde ook onwijs dat m'n telefoon ineens stuk ging, heb ik een budget telefoon van 140,- euro gekocht terwijl ik een iphone had.. nou dat ding doet het echt prima!! nog een betere camera dan op m'n iphone ook..
Zo kan er helaas altijd wat gebeuren maar meestal is er wel een oplossing.

Ik wil nog altijd een vloerkleed en nu heb ik echt een hele mooie gezien bij de Ikea maar vindt em stiekem een beetje te duur.. en bij de ikea kan je geen VVV bonnen inleveren en we hebben nog meer dan 100,- euro aan VVV bonnen. Iemand tips waar je ongeveer een vloerkleed kan vinden als deze:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10222519/
Het mooie vind ik dat er twee kleuren in verwerkt zijn maar zonder patroon.. ik wil graag een licht kleed maar hier komt bijvoorbeeld de donkere kleur van mijn bank ook in terug..
wit en beige passen nét niet hier in huis dus moeilijk moeilijk.. misschien toch maar gewoon die van de ikea doen?

Anders eens bij de jysk kijken? Hebben ze heel vaak leuke betaalbare dingen!

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 16:31

De jysk is heel leuk ja! Ze hebben nu muurverf in de aanbieding bij de action. Lees er gemengde verhalen over, maar het kost ook werkelijk waar niets.

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 16:39

Met de action verf hebben wij boven ook geverfd, absoluut geen problemen mee gehad :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 17:09

Ik heb ook maar goedkope verf :)