Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
vuurneon schreef:Talent is aangeboren op een andere manier dan men denkt; bv goed ontwikkelde stembanden, vergroot de kans dat iemand ook mooi kan zingen. Flexibel in lijf en leden is weer handig als je graag wilt turnen. Dus je erft het, maar komt pas tot uiting door de omgeving. Ik ben maar klein, dus voor bv hoogspringen heb ik gelijk al een gigantisch nadeel![]()
Een kleine basketballer zul je op top niveau ook niet echt tegenkomen.
vuurneon schreef:Ik denk flexibele spieren, maar voornamelijk karakter (want dat is ook aangeboren). Al vind ik dat bij paardrijden lastig, want itt tot hardlopen moet je het ook vooral van een talentvol paard hebben. Dus daar ben je nog meer afhankelijk van de kansen van de omgeving.
In tegenstelling tot veel hardlopers uit Afrika die op blote voeten en zonder training al verrekte hard en lang kunnen lopen.
Natuurlijk moet je wel een soort aanleg hebben, iemand met hele korte benen wordt nooit een goede renner.. Hitime schreef:Volgens mij is talent niet echt aangeboren, je wordt namelijk pas met veel oefenen ergens goed in.Natuurlijk moet je wel een soort aanleg hebben, iemand met hele korte benen wordt nooit een goede renner..
Sky_Britt schreef:Colorado schreef:Wat ik enorm graag zou willen weten is of iedereen kleuren hetzelfde ziet, als in, is jouw groen hetzelfde als mijn groen of is jouw groen mijn rood (bijvoorbeeld). Geen idee of hij al voorbij gekomen is, ben pas net begonnen met lezen
Dit is iets wat wetenschappelijk (voorlopig) niet vastgesteld zal kunnen worden, maar het is wel aangetoond dat mensen verschillende "waarheden" vormen. Kleur is een licht frequentie en die wordt in principe in ieders hersenen op dezelfde manier gecodeerd dus je zou verwachten dat het hetzelfde is. Maar je kunt 100 mensen die op een zelfde plek waren (los van elkaar) kunt vragen de plek te beschrijven en niemand zal je precies hetzelfde verhaal geven, dit zou zo ook kunnen zijn met licht frequenties. Deze verschillen worden gevormd doordat verschillende mensen verschillende ervaringen hebben en daardoor dingen anders kunnen interpreteren en op verschillende details letten. Zo heeft iedereen in het verleden ook verschillende ervaringen met kleuren. Bijvoorbeeld bij mengkleuren - denk aan groen/geel ofzo - zijn er mensen die zeggen dat het meer naar groen neigt en mensen die meer naar geel neigen. Blijkbaar is er dus een verschil waardoor ze meer de nadruk leggen of op de een of op de andere kleur en deze dus anders waarnemen. Maar compleet omgedraaid is zo goed als onmogelijk, echter niet uit te sluiten.

Helaas en ik ermee gestopt toen ik een jaar of 14 was en daarna kwam het fotograferen toen ik 18 was (geloof ik
) Als ik nu zou moeten tekenen... het zal niet slecht zijn maar het zou veel beter kunnen zijn als ik door was blijven tekenen. Ik mis toch een aantal jaar ervaring nu

Ik teken juist altijd uit mijn hoofd. Wel geinig, want ik ben niet heel goed in diepte zien
heb moeite met trappen enzo hahaha 
Klijntje schreef:Ha, dit is precies het topic waar ik naar op zoek was
Afgelopen week reed ik elke dag van Eindhoven naar het St Elisabeth ziekenhuis in Tilburg en tussen de A58 en A65, aan alle kanten omgeven door snelwegen, ligt een driehoekig stukje weiland waar wat paarden lopen (o.a een Shetje en een zwarte Tinker).
Ik heb niet kunnen ontdekken hoe die paarden daar gekomen zijn, neem aan dat het landje wel op één of andere manier bereikbaar is, maar hoe? Want het is echt ingesloten door snelweg en omgeven door vangrails.
Het hield me nogal bezig de laatste dagen