Kim is een Aziatische jongensnaam. In Zuid Korea ook gebruikt als achternaam
Doet mij denken aan de naam Lem( s). Daar is jaren terug eens grondig onderzoek gedaan door een Amerikaan en een Nederlander. Hun resultaten zijn gebundeld in een boek. Hier in Nederland is het een achternaam. Zo spraken de auteurs met een Koreaan/Chinees die Lem heette met de voornaam. Puur om te kijken wat de historie van de naam was en of er misschien een klein verband is met de Lem uit Nederland, aangezien het afgekort is van Lem sz. (Dus in NL was het ook ooit een voornaam). Die persoon had heel droog geantwoord dat zij zich niet kon voorstellen dat die naam als achternaam gebruikt werd. Ze had nog nooit iemand ontmoet iig. “T stond er zo komisch en droog. Een heel boekwerk en dan 1 paraaf over een Chinees die nog nooit van de naam als achternaam had gehoord
Ik vind Ilja juist wel mooi (wel met een J, ben allergisch voor de Y in namen. ).
Urielle
Geplaatst: 24-07-13 20:41
Konstantine schreef:
Ik vind Ilja juist wel mooi (wel met een J, ben allergisch voor de Y in namen. ).
xAnika
Geplaatst: 24-07-13 20:41
Konstantine schreef:
Dus je hebt liever Jana dan Yana?
Konstantine
Geplaatst: 24-07-13 20:54
Sorry Urielle! Die van jou hebben wel leuke namen (vooral Enya is echt wel mijn smaak ), maar de meeste namen met de Y zijn toch van die "een bepaald slag mensen"-namen. Wesley, Kelly, Jayden, Candy, Nicky...
Dat is ook niet zo mijn ding nee Maar ik lachte er maar mee hoor niet iedereen hoeft dezelfde smaak te hebben (gelukkig niet zeg, kreeg je hetzelfde als bij koeien Bertha VIII enzo )
Konstantine
Geplaatst: 24-07-13 21:33
Daarover gesproken, een brugklas vandaag op het werk: 3 keer Sophie/Sofie en 5 keer Luuk/Luc...
Ja hou op. Ik heb een klas gehad met Marloe, Marlou, Marloes en Marlous in meervoudige vormen (echt drie Marloe's) En dat allemaal in een klas, in de andere klassen had ik er geen. Hadden ze van mij wel iets anders mogen inroosteren hahaha.
Haha ik heet ook Sophie en in mijn HBO klas van 12 mensen heetten er 3 Sophie (gelukkig waren de twee andere Sophie's met de opleiding gestopt binnen een paar weken)
Ik had gisteren enkele kids te rijden, een van de meiden heette Noe ( met puntjes op de e) en sprak je dus uit als nowie. Vond het wel grappig, paste erg goed bij het meisje ( roodharig meiske welke nederlands, engels en frans door elkaar heen sprak) multi cultie familie.