Wie nog meer afstuderen in 2013?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 09:45

Euhm... nee voor creatieve hoogstandjes moet je niet bij mij zijn ;)

Moet nog 3 hoofdstukken schrijven en dan ben ik klaar. het grootste gedeelte heb ik gehad.
Alleen gaat het vandaag wat moeilijk met de concentratie.
Ik heb gisteravond een paard gekocht. *\o/* *\o/*

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 19:26

Een paard, vertel!

Ik heb morgen mijn laatste dag :oo

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 18:21

*\o/*

Zephyr

Re: Wie nog meer afstuderen in 2013?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 21:15

ik moet 1 oktober posterpresentatie en verdediging doen.....

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 22:23

MissAnnemijn schreef:
Een paard, vertel!

Ik heb morgen mijn laatste dag :oo

Een KWPN schimmel van 1.72 hoog :D
Maarja nu wel veel regelwerk en de motivatie en concentratie is nu dus helemaal weg. Had hem afgelopen maandag voor proef moeten inleveren maar heb hem dus nog niet af |(
Ben zo bang dat hij er niet doorheen komt uiteindelijk -O-

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 23:24

Ah kom op, nog ff doorbikkelen!

Gaaf, foto?

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 20:52

Helaas zal ik dus niet meer op tijd zijn om hem nog proef in te leveren. het is dus maar de vraag of hij erdoor komt... maarja we gaan het zien.

Vanmiddag even een fototje geknipt in een donkere stal. dus kwaliteit is niet echt best ;)

https://www.dropbox.com/s/z3u7padnvtrka ... .11.36.jpg

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 13:51

Ik zie het al, zijn nog wat bekenden bezig hier.

Ik ben er helemaal schijtflauw van, ik ben in maart begonnen met stagelopen, inmiddels werk ik al twee maand bij dat bedrijf, heb het er erg naar mijn zin.
Maar school begrijpt het niet... Ben nu nog steeds bezig met mijn PvA. Ik ben er gewoon te dom voor ofzo, ik weet het niet. Maar heb al meerdere keren een ding ingeleverd, waar ik feedback op krijg. Moet ik eerst een tekst veranderen naar wat mijn begeleider zegt. Vervolgens is dat een poos iets waar ik geen op- of aanmerkingen op krijg. En nu moet ik die tekst ineens weer terugveranderen... _-:(

En ik krijg ze maar niet uitgelegd dat wat wij doen, iets is, waarbij we eigenlijk geen concurrenten hebben, iets wat zó niche is, dat ik moeilijk interviews kan gaan doen. Ja, of ik moet naar China vliegen. Maar ik ben gekke henkie niet. Bovendien heeft mijn baas er meer verstand van dan al onze leveranciers bij elkaar.

En op het werk zijn ze hartstikke tevreden over mij, maar op school blijkbaar niet... Ik zie het echt niet meer zitten. School dan he, de rest wel hoor!

Bolderkar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 15:08

Dat had ik ook vorig jaar Janine. Ik had een top bedrijf maar het was eigenlijk net wat te klein dus kreeg daar telkens gezeik over op school. Het bedrijf was helemaal tevreden, maar toch ben ik gezakt omdat school mijn uiteindelijke marketingmix niet "spectaculair" genoeg vond. Dus mijn tip is echt om je scriptie voor school te schrijven en niet te veel waarde aan je bedrijf hechten...

Ik heb het vrijdaq ingeleverd. :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 15:12

Soleado schreef:
Dat had ik ook vorig jaar Janine. Ik had een top bedrijf maar het was eigenlijk net wat te klein dus kreeg daar telkens gezeik over op school. Het bedrijf was helemaal tevreden, maar toch ben ik gezakt omdat school mijn uiteindelijke marketingmix niet "spectaculair" genoeg vond. Dus mijn tip is echt om je scriptie voor school te schrijven en niet te veel waarde aan je bedrijf hechten...

Ik heb het vrijdaq ingeleverd. :)

Je bent nummer 3 die dat zegt...
Triest eigenlijk, dat scholen zich daar blijkbaar niet in willen verdiepen...
Kreeg de tip ook al in het topic dat ik op STW heb aangemaakt over scriptiebegeleiding.

Bolderkar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 15:14

Ja, ik was ook zo boos vorig jaar. Ik had ook echt de meest waardeloze afstudeerbegeleider ooit. De beste man vond alles wel prima dus ik ging er vanuit dat het allemaal wel goed zat. Mijn andere tip is trouwens ook om niet alleen naar je afstudeerbegeleider te gaan voor hulp maar ook andere docenten/vakmensen/evt vrienden raadplegen!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 15:23

Soleado schreef:
Ja, ik was ook zo boos vorig jaar. Ik had ook echt de meest waardeloze afstudeerbegeleider ooit. De beste man vond alles wel prima dus ik ging er vanuit dat het allemaal wel goed zat. Mijn andere tip is trouwens ook om niet alleen naar je afstudeerbegeleider te gaan voor hulp maar ook andere docenten/vakmensen/evt vrienden raadplegen!

Mijn begeleider is freelancer bij mijn school.
Wil haar reactie op mijn mail even afwachten. Lange mail gestuurd.
En ga het morgen op mijn werk idd ook even bespreken.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 16:08

Janine, ik herken het minder of meer ook wel wat je aankaart. Alleen heb ik dit probleem met mijn afgelopen stage. Vanuit stage een voldoende gekregen, school geeft me een onvoldoende op basis van een casus verslag. De doelgroep is complex, iets waar school en de beoordelende docenten géén ervaring mee hebben en de gebruikte methode is complex. Het punt waar ik nu op afgerekend word is de missende evidence vanuit de wetenschappelijke literatuur terwijl er in mijn verslag erkend staat dat er te weinig hierover is...
Tja, ik kan er niks aan doen dat er geen wetenschappelijke literatuur over is... moeten we dan maar allemaal domweg hetzelfde gaan doen?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 16:14

milatje schreef:
Janine, ik herken het minder of meer ook wel wat je aankaart. Alleen heb ik dit probleem met mijn afgelopen stage. Vanuit stage een voldoende gekregen, school geeft me een onvoldoende op basis van een casus verslag. De doelgroep is complex, iets waar school en de beoordelende docenten géén ervaring mee hebben en de gebruikte methode is complex. Het punt waar ik nu op afgerekend word is de missende evidence vanuit de wetenschappelijke literatuur terwijl er in mijn verslag erkend staat dat er te weinig hierover is...
Tja, ik kan er niks aan doen dat er geen wetenschappelijke literatuur over is... moeten we dan maar allemaal domweg hetzelfde gaan doen?

Nou, dat heb ik dus ook. Het gaat in mijn geval om spare parts, niet simpelweg voor auto's of motoren. Een meer specifiek product.
Meer info via PB mocht je dat nodig vinden om het te begrijpen.
Er is al weinig informatie over spare parts te vinden, ja genoeg informatie als je workshops meetelt. Maar het moet literatuur zijn. Ik heb één boek online gevonden die gaat over spare parts. Ik kan nog een triljoen boeken aanschaffen over supply chain management. Maar dat gaat me echt niet helpen hoor... Kwam ze in de laatste feedback ook nog mee, een boek over een of andere theorie. Ja, die staat ook wel beschreven in een boek dat ik al heb. Moet ik daar nu speciaal een boek voor aanschaffen????

En nu is literatuur niet het grootste probleem. Ja, ik heb drie boeken die ik kan gebruiken in mijn ogen. En zij wil er nog wel driehonderd toevoegen. Dan zie ik toch door de bomen het bos niet meer? Dan wijk ik toch alleen maar af van wat ik nodig heb?

En dan moet ik nog interviews doen. Wil ze dat ik ga interviewen bij concullega's. Prima, betaalt zij mijn ticket naar de andere kant van de wereld? Leveranciers hetzelfde verhaal. Bovendien is het zo niche dat concullega's en leveranciers ook liever niet meer dan het topje van de ijsberg willen laten zien.

En wat literatuur betreft, jouw uitkomst kan toch ook zorgen voor literatuur voor een volgend onderzoek? Die literatuur moet ergens vandaan komen... }:0

Ja, school... Ik kan het niet echt meer serieus nemen. Het is gewoon een wassen neus.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 17:00

Janine1990 schreef:
milatje schreef:

Nou, dat heb ik dus ook. Het gaat in mijn geval om spare parts, niet simpelweg voor auto's of motoren. Een meer specifiek product.
Meer info via PB mocht je dat nodig vinden om het te begrijpen.
Er is al weinig informatie over spare parts te vinden, ja genoeg informatie als je workshops meetelt. Maar het moet literatuur zijn. Ik heb één boek online gevonden die gaat over spare parts. Ik kan nog een triljoen boeken aanschaffen over supply chain management. Maar dat gaat me echt niet helpen hoor... Kwam ze in de laatste feedback ook nog mee, een boek over een of andere theorie. Ja, die staat ook wel beschreven in een boek dat ik al heb. Moet ik daar nu speciaal een boek voor aanschaffen????

En nu is literatuur niet het grootste probleem. Ja, ik heb drie boeken die ik kan gebruiken in mijn ogen. En zij wil er nog wel driehonderd toevoegen. Dan zie ik toch door de bomen het bos niet meer? Dan wijk ik toch alleen maar af van wat ik nodig heb?

En dan moet ik nog interviews doen. Wil ze dat ik ga interviewen bij concullega's. Prima, betaalt zij mijn ticket naar de andere kant van de wereld? Leveranciers hetzelfde verhaal. Bovendien is het zo niche dat concullega's en leveranciers ook liever niet meer dan het topje van de ijsberg willen laten zien.

En wat literatuur betreft, jouw uitkomst kan toch ook zorgen voor literatuur voor een volgend onderzoek? Die literatuur moet ergens vandaan komen... }:0

Ja, school... Ik kan het niet echt meer serieus nemen. Het is gewoon een wassen neus.

Hahaha ja klopt! Kan je gewoon niet nog een aantal boeken toevoegen in je literatuurlijst? :+
Weet zij veel of je die echt gebruikt hebt...

En over dat interview, is het niet mogelijk wat via de mail te ritselen? :P

Bolderkar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 20:21

Gewoon die boeken toevoegen. ;)

Of de interviews telefonisch? Is er geen branchevereniging ofzo waar je info vandaan kan halen? Of experts op dat gebied..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 20:31

Soleado schreef:
Gewoon die boeken toevoegen. ;)

Of de interviews telefonisch? Is er geen branchevereniging ofzo waar je info vandaan kan halen? Of experts op dat gebied..

Ja, dat is ook zo. Ik ben gewoon zo'n slechte leugenaar en wil altijd alles eerlijk doen. Dus heb al moeite met dit soort dingen _O-

Wij zijn zelf de expert, concullega's hebben niet veel meer kennis in huis. En de experts op dit gebied zullen hun kennis niet willen delen, omdat dit gaat zorgen voor inkomstendelving.

Bolderkar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 20:37

Misschien niet meer kennis maar wel andere kennis? Of de huidige/potentiele afnemers?

Lastig joh!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 20:41

Soleado schreef:
Misschien niet meer kennis maar wel andere kennis? Of de huidige/potentiele afnemers?

Lastig joh!

Andere kennis willen ze al helemaal niet delen.
Afnemers zijn wat kennis betreft afhankelijk van ons.

Ik zal je ff een pb sturen, wordt het wat duidelijker ;)

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 13:58

Ik moet zo gaan presenteren en verdedigen.....

brrrrrrr, begin een beetje zenuwachtig te worden waardoor ik steeds niet meer precies weet wat ik nou wilde zeggen....

hoop zo dat ik straks echt klaar ben!

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 15:17

Succes Zephyr!

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 15:48

Spannend!

Ik heb me sinds gister uitgeschreven bij studielink, zo definitief :D

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 19:44

Geslaagd :)