Rare mensen op marktplaats deel 4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-12 15:13

De een heeft stallen van 3x3 de ander van 3x3,5 en de 3de weet ik niet. Opzich vind ik de grote van de stallen niet idioot belangrijk, 3x3 of groter is prima, als ze maar veel buiten komt.

En tuurlijk, op ieder erf slingert wel een balk of een stapeltje stenen of weet ik het wat. Maar het hoeft van mij geen smerige bende te zijn.

Anyway: terug ontopic!

Shirley

Re: Rare mensen op marktplaats deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 15:23

Ja maar ... straks wil je hier niet meer met je neushoorn staan -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 16:06

Nou mijn stalling gezocht op mp is ook goed gelukt, is gevonden!
En ook een boek via mp gekocht, heel vlot gegaan, volgende dag had ik het boek al met de post binnen.

Nu alleen nog via bokt mijn spullen krijgen, eergisteren savonds geld overgemaakt, pb gestuurd met de vraag of ze me wil melden als het geld binnen is en of ze track en trace code wil sturen als het op de post is.
Nog geen reactie terug gehad terwijl ze al meerdere keren online is geweest, net maar weer een pb gestuurd maar nog geen reactie terwijl bericht al gelezen is...
Wacht het nog even af maar anders heeft ze aan mij de verkeerde want dan ben ik niet zo aardig meer...

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 16:12

Hier is het de laatste tijd wel redelijk normaal allemaal :)
Bij de nieuwe MP worden de advertenties wel veel beter bekeken heb ik het idee, en ook wat beter gelezen. :D
Alleen kun je als je je advertentie aangemaakt hebt de verzendkosten niet meer aanpassen kwam ik achter, meer mensen last van?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 16:15

Dat heb ik nog niet geprobeerd :P
Anders zou je even een note in je advertentie zelf kunnen zetten?!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 16:40

Over stallen met veel of weinig weidegang... ik begrijp mensen niet. Nu weer een advertentie op bokt markt voor een pensionstal. 's Zomers 10 uur buiten (om 15:30 binnen, dus 14 uur!!! op stal) en in de winter 2 (!!!) uurtjes buiten met 1 ander paard in een paddock. Hoe dúrven stallen zoiets dieronvriendelijks nog aan te bieden zeg! Daar wil je je paard toch niet op stal hebben, al krijg je geld toe. De hele winter dus 22 uur op stal. Dat dit nog toegelaten is zeg, ongelofelijk. En dan zonder schaamte een advertentie zetten. Ik zou me doodschamen als dat het enige was wat ik aan kon bieden.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 16:42

Zou ook eerder wegkruipen dan breeduit adverteren :D

Staat er nog een maat van de stallen bij of zijn die ook nog minimaal ?

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 16:46

Nou ik heb weer een bod op mijn armband. De bieder heeft dit keer wel gereageerd en wil graag het weekend hem komen ophalen.
Ben benieuwd hoe het gaat.

Verder gaat steeds een beetje beter met mij, met Meaghyn gaat het hartstikke goed!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 16:48

Nee, die zijn ok: 12 m2
Da's groter dan gemiddeld. Maar niet groot genoeg om je paard urenlang in op te sluiten! En zeker niet die uren die zij de paarden opgesloten laten staan. Je zou toch denken dat er anno 2012 strengere regels/wetten zouden zijn wat diervriendelijk dieren houden betreft... :n

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 16:50

bono (shet ) staat te koop
belden er gisteren mensen
gaan ze me allemaal vragen stellen wat in de advertentie duidelijk staat beschreven,
en ze hadden het over een A pony ahum je beld voor een mini shetje hoor!!!
(ze hadden het duidelijk over bono ivm palomini etc )

vreemd

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 16:55

Kentaro schreef:
Dat heb ik nog niet geprobeerd :P
Anders zou je even een note in je advertentie zelf kunnen zetten?!

Ik plaats hem gewoon opnieuw als ik het fout doe, maar snap niet dat dat dus niet kan.

En stallingen zijn bij mij altijd drama {:)
Heb gelukkig mijn paard weer thuis staan, maar toen ik hem elders had staan heb ik in 1 jaar 3 verschillende stallen gezien met het paard :Y)
De eerst stal durfde zijn hem niet buiten te zetten omdat die zo groot was :\
De tweede stal had ik het in het begin echt super, paard stond altijd in een zeer grote paddock/bak met nog een ander, totdat er allemaal mensen daar kwamen rijden, en mijn paard dus de halve dag ineens binnen stond {:)-:
En de derde stal ben ik ook weggegaan omdat mijn paard niet meer buiten kwam, hij maakte het hek open, dus deden ze hem 15 minuten per dag naar buiten en bleven ze erbij staan.
(ze hadden het hek ook kunnen maken }:0 )

Die van mij wil ik alleen maar op de paddock hebben in de zomer, want die heeft eczeem, en als die gras eet schuurt die alles kapot, als die geen gras krijgt kan die met een normale zomerdeken, anders moet ik hem inpakken wat die echt niet leuk vindt... :(:)
Maar nu staat die lekker thuis, en kan ik zelf weten hoeveel die buiten komt.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 17:01

GamblersCup schreef:
Nee, die zijn ok: 12 m2
Da's groter dan gemiddeld. Maar niet groot genoeg om je paard urenlang in op te sluiten! En zeker niet die uren die zij de paarden opgesloten laten staan. Je zou toch denken dat er anno 2012 strengere regels/wetten zouden zijn wat diervriendelijk dieren houden betreft... :n

Nee allicht niet ... nou vind ik een stal niet snel groot genoeg, dat terzijde :))
Kan er ook verdrietig om worden dat mensen zo hun dieren willen houden ..

'k Heb er wel een leuk mopje bij om je een beetje op te vrolijken :(:)

Afbeelding

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 17:03

Dáárom heb ik een shetlander................. :')

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-12 17:04

Maar iedereen heeft toch recht op een paard? Ik snap echt niet dat jullie daar zo moeilijk over doen. Ze houden allemaal ontzettend veel van paarden, en dat ze dan geen ruimte hebben om ze het hele jaar door minimaal 8 uur per dag naar buiten te doen, daar kunnen zij niets aan doen toch?

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 19:17

Bod gehad van 3,50 Euro op nieuwe HEMA badjas van 45 Euro. Gezegd dat ik niet akkoord was. Ongeveer 5 minuten later een mailtje dat ze er 1 gevonden had voor 3,50. Tuurrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrlijk... geef hem dan nog liever weg aan een goed doel.

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 19:32

Koopt ze die toch ;)

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 19:34

Zo zou ik inderdaad ook reageren: koop je die toch lekker :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 19:57

Ze bedoelt zeker alleen de capuchon ;)

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 20:10

ElizeVdS schreef:
Zo zou ik inderdaad ook reageren: koop je die toch lekker :)

Heb ik ook gezegd :-) natuurlijk geen reactie...

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 21:01

Hmm Gamblerscup, ik ben het wel met je eens natuurlijk...Maar waar vind je nog een pensionstal waar de paarden swinter buiten komen en in de zomer op de wei? Want dat zie je al niet eens meer soms! Bij ons staan ze in de winter in paddocks, 4 uurtjes maximaal. Zodra het land het toelaat, en daar hebben we de laatste tijd geluk mee gehad, gaan ze weer het land op. Dat wordt in de lente opgebouwd naar 24-7 land. Ik vind dat toch best een luxe ... Hoewel ik het natuurlijk ook anders zou willen zien.

Even over de kado vvv bonnen.... Gisteren was ik bij de Tuinland voor kerstverlichting, totaal 24,97. Bedenk ik me dat ik een vvv bon heb van 25 euro :) Wat een toeval zeg.... Nu die andere nog :P Luxe dingen zou ik niet zo snel kopen eigenlijk, ligt aan het bedrag ook. Voor 10 euro had ik dat wel gedaan...

En mijn moeder krijgt ook reacties op haar advertentie van een bonte shet: mag het gratiesss? ;)
Mss die shet ook maar even op bokt zetten, kijken of er penny's op afkomen :P

Hahahatsjoe: lol die heeft echt geen badjas voor 3,50 gevonden voor dezelfde kwaliteit haha.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-12 21:08

Maiska schreef:
Hmm Gamblerscup, ik ben het wel met je eens natuurlijk...Maar waar vind je nog een pensionstal waar de paarden swinter buiten komen en in de zomer op de wei? Want dat zie je al niet eens meer soms! Bij ons staan ze in de winter in paddocks, 4 uurtjes maximaal. Zodra het land het toelaat, en daar hebben we de laatste tijd geluk mee gehad, gaan ze weer het land op. Dat wordt in de lente opgebouwd naar 24-7 land. Ik vind dat toch best een luxe ... Hoewel ik het natuurlijk ook anders zou willen zien.

Ik vind dat dus niet luxe, maar een basis. Vind 4 uur per dag nog weinig. Zeg dat je er als eigenaar nog 2 uur per dag mee bezig bent, dan staat je paard dus 18 uur per dag op 3x3... Dat vind ik veel.

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 21:11

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 21-11-22 22:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 21:21

Wat een geluk Lianne, zou ik ook wel willen... Vjestagirl, In de omgeving zijn wij een luxe, laat ik het zo zeggen :P Ik plan de tijd ook vaak zo dat hij naast het buitenstaan nog minstens 2 uur aandacht en beweging van mij krijgt.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 21:24

Heb ze thuis, maar alleen jonge paard staat in de wei omdat die redelijk rustig is. Haar mams vliegt zo dat ze alles om ploegt en die heeft winters dus alleen haar uitloopje. Kan het verder zelf bepalen, maar heb maar beperkt wei dus dit is voor mij een goede keus. Uiteraard komt ze er elke dag uit voor iets. Maar goed, weer on topic ???

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 22:15

Die van mij staan 24/7 buiten met een inloop stal. Hebben een buitenbak met verlichting en een longeercirkel. Sinds mijn merrie hier staat is ze veel vriendelijker en prettiger in de omgang. Mijn ruin heeft laatst 1 dag binnen moeten staan ivm jagen en die werdt helemaal gek. Op stal is alles misschien niet strak afgewerkt met mooie zwart witte muren enz maar ik ben super blij met de plek waar ik sta en mijn paarden geven niets om een laagje verf tegen de muur :D