Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Manon_vdv

Re: Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 16:50

De auto van mijn moeder staat ook op MP, dus ik vroeg zo "mam, heb je al veel reactie's gehad op je auto?"
Mams "papa heeft wel al wat reactie's gehad, maar dat waren allemaal lage prijzen."
Ik "tja, het blijft toch marktplaats."
Ik vond het ook heel spijtig om te zeggen, maar het is wel zo.
Sommige biedingen van sommige mensen zijn soms wel overdreven laag.
Dat is heel irritant maar je kan het toch altijd proberen?!
Ik probeer zelf ook altijd iets van de prijs af te halen (niet dat ik vaak iets koop via MP hoor,).
Maar het blijft een markt, sommige biedingen zijn gewoon onbeschoft, weet ik maar het blijft wel zo dat het een markt is.
Er zitten dus een beetje 2 kanten aan, de verkopers kant.
En de kant van de eventuele koper.
Maar het is heel irritant maar als koper ben je daar dan juist blij mee toch!

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 08:35

Faline schreef:
Toch nog een vreemde ervaring hier afgelopen week.
Ik heb voor mijn vader 2 advertenties op mp met oude landbouwwerktuigen, dus afgelopen week belde er een of andere buitenlander die interesse had. (Erg moeilijk te begrijpen met zijn gebrekkige Nederlands.) Op een gegeven moment waren ze tot een deal gekomen, mijn vader en die man en hij wilde het diezelfde dag nog komen halen. Hij belde rond 1 uur in de middag en zei toen dat hij er met ongeveer 2 uurtjes wel zou zijn. Nou is er bij mijn ouders op de boerderij altijd wel iemand thuis, dus op hem wachten was niet zo'n probleem gelukkig, want 2 uur later nog geen spoor van hem te bekennen. Even later had hij weer gebeld met mijn moeder die begreep uit zijn verhaal dat er iets met de navigatie aan de hand was, maar uiteindelijk heeft ze hem maar het mobiele nummer van mn vader gegeven zodat hij daar weer verder mee kon afspreken en bellen als hij er bijna was. (Mn vader moest er wel bij zijn, aangezien die er verstand van heeft en wij niet :P maar die was toevallig bij mijn huis aan het klussen, maar daarvandaan is hij in 10 min ook weer thuis, dus dat kon prima)
Dus hij mijn vader weer gebeld; 'ja nog 22 km volgens de tomtom'.
Uur later... nog niks :+ Mijn vader hem maar weer gebeld; 'met een half uurtje ongeveer ben ik er'
Je raad het al... weer niks. Zo ging het tot ongeveer 8 uur 's avonds. Toen belde hij dat hij de volgende dag wel zou komen.
Uiteindelijk helemaal niks meer van hem vernomen de dag daarna :=

ik heb wel eens meegemaakt dat ik om 8 uur 's ochtends over een station kwam. toen stond er al een grote buitenlandse man te wachten op een bus. en toen ik naar huis moest stond ie er nog. arme man had een auto op marktplaats gevonden, gekeken op 9292 voor de bussen, maar die kwamen vervolgens niet opdagen. toen heb ik hem nog geholpen om op zijn bestemming te komen(ik moest dezelfde kant op, dus wist precies welke bus die moest hebben en waar eruit).

soms kunnen ze er echt niets aan doen, ik had echt meelij met deze man, en al had ik hem niet geholpen had die het de volgende dag denk ik ook niet nog een keer geprobeerd haha.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 18:50

Laatst weer eeeeeen....pff om moedeloos van te worden.
Geboden, had interesse, ik niet veel tijd, maakte hem niet niet, of ik het wilde reserveren: tuurlijk, geen probleem!
Tijd afgesproken, zorg ik dat ik thuis ben,....komt er dus niemand -:(-

Toen heb ik even een mail gestuurd dat ik er wel vanuit kon gaan dat er geen interesse meer was :+
Is het nou zo moeilijk om dan gewoon af te bellen ofzo? :?

Daniellejody

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 18:52

Jaja, tis wat.
's ochtends om 9 uur krijg ik een reactie op mijn bod van een anky dekje: ik mag hem kopen, netjes gegevens gegeven enz. Dus ik kom om 5 uur thuis van mijn werk, geld overgemaakt, mailtje gestuurd.
Krijg ik terug: ik heb de pad net verkocht.

Ze denken tegenwoordig dat er na 3 minuten al gereageerd wordt op de mail ofzo.
Zo irritant.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 18:57

Ik ben nu ook een slechte Mp'er :o ! Had op veel dingen gereageerd, zou het geld overmaken ed, adres al gestuurd. Door de drukte helemaal vergeten geld over te maken, en sowieso op mijn mail te kijken :o :=

Ik heb een hekel aan zulke mensen, en nu overkomt het mijzelf _O-

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 18:58

@PocoGaucha
Dat zal bij deze man niet het geval zijn geweest, aangezien hij toch of met een flinke oplegger, of aanhanger oid had moeten komen om het spul mee te nemen. (Oude giertank en mestwagen voor achter de trekker)
Maar even goed wel sneu voor die man ja, sta ja daar met je goede gedrag te wachten op een bus die maar niet komt :=

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 19:06

Ik heb een tv te koop staan, tot nu toe 3 mensen gehad met 'echt' interesse

De eerste had een tijd/datum afgesproken om hem op te halen (niet op komen dagen)
De tweede had interesse, tijd/datum afgesproken om hem te halen, mailde ze me vervolgens of ik hem voor 5,- meer kon komen brengen (ik rijd er praktisch langs naar mn paard, dus vooruit, zondag afgesproken) En daarbij de belofte dat ze te vertrouwen was, want er was toevallig die dag iemand anders geweest om een tv te brengen, maar die deed het niet, dus hij kwam hem weer ophalen, dus zij was te vertrouwen... oke... Al met al had ze dus een afspraak met mij staan en ondertussen kwam er dus iemand anders een tv brengen. Najah, nog steeds niet veel moeite. Vervolgens krijg ik een mailtje waarin ze me bedankt voor het vertrouwen, maar dat er die dag nog iemand kwam met een tv en als dat hem niet ging worden, of ik dan daarna meteen kon langskomen... Right
De derde heeft me afgelopen maandag gemaild dat ze hem zondag op wil komen halen (dan heeft ze een auto). Ik heb haar vandaag nog even een herinnering gestuurd, aangezien het alweer een tijd geleden is dat we het afgesproken hebben en ze heeft zojuist netjes gereageerd en gezegd dat de afspraak nog steeds staat.

Ik ben benieuwd, het heeft inmiddels al wat voeten in de aarde gehad, maar 1 iemand is genoeg toch ;)

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 19:11

Haha, zie het voor me: een rijtje verkopers met een tv in de armen voor de deur!
Sommige mensen.....

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 19:16

Ik dacht vorige week een studie boek gekocht te hebben : WFT basis.
Dus ik netjes geld overgemaakt, en een bericht gezonden dat ze even een berichtje moest zenden als ze het met de post had meegedaan.
Ik hoorde maar niets, een week later nogmaals bericht gestuurd, kreeg ik een bericht terug dat ze het maar aan degene verkocht had waarvan ze als eerste het geld binnen had gekregen. Ze had het inmiddels weer teruggestort.

Ja lekker is dat, van 1 bank naar de andere kan 1-3 werkdagen duren......

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 20:48

Hier maken we heel vaak mee dat mensen iets afspreken en daarna nooit meer komen opdagen.
o.a. ervaringen laatste maanden:

- Iemand had interesse in onze schapenlammeren. Mailcontact gehad, daarna telefonisch contact. Zou zondag aanbetaling doen op de schapen, niet gekomen. Gemaild of hij nog interesse had, ... had die nog en hij zou de zondag erna komen. Weer niet gekomen.
Hebben we ze aan iemand anders verkocht.

- Vrijdag iemand gebeld voor een konijntje, heel verhaal dat ze voor haar ex-ram was. Uiteindelijk afspraak gemaakt voor zaterdag tussen 9 en 12. Dan zou ze met haar ex-ram komen voor koppeling. Niemand gezien.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 21:39

Het is op het moment wel heel erg hoor.......
Elke mail die ik krijg beantwoord ik netjes dezelde dag nog, maar een reactie terug krijg ik niet meer.....
Nu zelfs een schooier die mailt dat als ik er niet vanaf kom hij het wel voor niks komt halen.
Want ja hij heeft geen baan......
Ik maak er nog liever brandhout van als dat ik het gratis weg ga geven.....

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 21:46

justdiesel schreef:
Elke mail die ik krijg beantwoord ik netjes dezelde dag nog, maar een reactie terug krijg ik niet meer.....
Nu zelfs een schooier die mailt dat als ik er niet vanaf kom hij het wel voor niks komt halen.

Te koop: brandhout... :D

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 21:52

:D :D :D

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 00:07

Wij hebben een auto te koop staan en echt belachelijke biedingen gehad van o.a. 50 euro enzo :n

Was er een man die had interesse, is proef komen rijden en zou woensdag over komen schrijven bij het postkantoor. Jullie raden het al, meneer redde het niet, of het 's avonds kon. Nu is er geen postkantoor open 's avonds, dus nee... dat ging niet. Nou, dan zaterdag. Oke, prima, tot zaterdag.
Mijn vader gisteren nog gesmst met de bevestiging van de afspraak en meneer bevestigde inderdaad dat hij zaterdat 10u hier zou zijn.

Maar nee hoor.... gewoon NIET op komen dagen :n Djeez, zeg dan ook niet op vrijdag dat je de volgende dag komt?! Hoe zwak is dat...

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 01:25

nynke55 schreef:
justdiesel schreef:

Te koop: brandhout... :D

Brandhout is handig hoor, als je dat ergens op kan halen Ö GOED brandhout in ieder geval, dat is niet zo makkelijk te vinden. Mijn vader was altijd op zoek naar brandhout voor onze kachel, vandaar dat ik ingelicht ben :') (Heb ik ook wat aan voor het verdere verloop van m'n leven)

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 12:20

Nah wij hadden kopers voor ons paard ( lezen wss nu sneaky mee) via marktplaats zegt ze. (maar volgens mij heeft ze zelfs haar naam gelogen want had ervoor 1 mail van zogenaamd een ander maar die wel toevallig kwa datums en aanbetaling verdacht veel erop lijkt)

Nou ze zijn komen kijken en hun helemaal blij... ze zou wedstrijden ermee gaan rijden en lekker veel poetsen en oefenen ermee, ze had er echt zin in.. maar had 1 aug pas plek op de stalling. ( was begin juli) nou prima ik alles van internet afhalen wat betaald was voor hun.
Ze hadden 50 euro aanbetaald en vroegen over chippen enzo wat ze is en dingen of ze wat mankeerd, dat was allemaal in orde, nou ik heel lang bezig geweest met foto's verzenden naar haar want dat wou ze graag ( vanaf veulen tot 6 jaar) en de afspraak gemailt dat als ze wat mankeerd wij haar terug namen. want dat woude ze perce) ze woude haar helemaal late scannen ofzo als ze haar hadden. ( vond ik al vreemd)

Nou vorige zaterdag zoude ze komen om 10u30.. belde ze rond 10u af dat de trailer band kapot was gedaan dat ze volgende zaterdag zoude komen. Nouja kan gebeuren prima..
Gister vanaf 7u wakker en wachten tot ze belt.. niks.. smorgens zelf gebelt toen was ze al kortaf en zei ze ik bel terug als mijn man afgewerkt is.. ze heeft niet meer terug gebelt dus wij maar naar de wei gegaan ( 18u) en nog 3x gebelt en voicemail ingesproken maar ze nam niet meer op.

Uiteindelijk ander paardje verhuist en rond 20u bij de wei nog via mijn nummer 1x gebelt ( ze kende dat nmmr waarschijnelijk niet want maar 1x gebruikt met hun maar ik heb hun nummer toen meteen opgeslagen als kopers ( we gebruikte mijn moeders tel steeds met hun)

Toen belde hij zelf ineens rond 21u maar wij zagen het dus dat hij dat was
Toen zei die man doodleuk: Huh koper? dat ben ik niet, uhh wij zo ik herken je stem toch en je staat opgeslagen met je nummer.. toen hing ie vlug op..

Vaagheid..
Mensen zijn echt aso hé
zeg dan gewoon dat je het paard niet meer wil of weet ik veel maar laat mensen hou mensen niet zo aan het lijntje..

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 13:18

Mymy, das ook raar. :\ dan moet je gewoon eerlijk zijn hoor. Ofniet op de advertentie reageren.

Mijn zus had een perfecte deal voor een sta caravan. Koelkast, schotel, bestek, tv en al die reutemeteute zit erbij!
Voor een prikkie opgekocht! Nog even gekeken daar. Het is ook heel ruim. Dus alweer een goede.ervaring rijker :D

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 17:24

@mymy, aanbetaling houden en het paard weer op internet zetten!

Smileyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 17:42

Grappig topic!

@mymy, wat raar zeg ...

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 17:45

DeniseES schreef:
Ik heb een tv te koop staan, tot nu toe 3 mensen gehad met 'echt' interesse

De eerste had een tijd/datum afgesproken om hem op te halen (niet op komen dagen)
De tweede had interesse, tijd/datum afgesproken om hem te halen, mailde ze me vervolgens of ik hem voor 5,- meer kon komen brengen (ik rijd er praktisch langs naar mn paard, dus vooruit, zondag afgesproken) En daarbij de belofte dat ze te vertrouwen was, want er was toevallig die dag iemand anders geweest om een tv te brengen, maar die deed het niet, dus hij kwam hem weer ophalen, dus zij was te vertrouwen... oke... Al met al had ze dus een afspraak met mij staan en ondertussen kwam er dus iemand anders een tv brengen. Najah, nog steeds niet veel moeite. Vervolgens krijg ik een mailtje waarin ze me bedankt voor het vertrouwen, maar dat er die dag nog iemand kwam met een tv en als dat hem niet ging worden, of ik dan daarna meteen kon langskomen... Right
De derde heeft me afgelopen maandag gemaild dat ze hem zondag op wil komen halen (dan heeft ze een auto). Ik heb haar vandaag nog even een herinnering gestuurd, aangezien het alweer een tijd geleden is dat we het afgesproken hebben en ze heeft zojuist netjes gereageerd en gezegd dat de afspraak nog steeds staat.

Ik ben benieuwd, het heeft inmiddels al wat voeten in de aarde gehad, maar 1 iemand is genoeg toch ;)

Deze is zowaar langsgekomen! Precies op tijd (iets te vroeg zelfs), ze had hulp voor het sjouwen en was lekker enthousiast. Zo zie ik ze graag *\o/*

eline10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 19:11

Hoi!
Wat een 'leuk' topic!
Maar ik erger me zelf altijd aan mensen die nooit reageren :(
Of die extra foto's vragen, en dan vervolgens ook niet meer reageren.

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 19:17

eline10 schreef:
Hoi!
Wat een 'leuk' topic!

ja, dat is irritant.
ik vroeg zelf een keer om foto's omdat ik niet zeker wist of ik dat wilde hebben, het was uiteindelijk dus niet wat ik zocht en heb toen vriendelijk bedankt en laten weten dat ik geen intresse meer had, en succes gewenst met de verkoop.

eline10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 19:19

manonfleur schreef:
eline10 schreef:
Hoi!
Wat een 'leuk' topic!

ja, dat is irritant.
ik vroeg zelf een keer om foto's omdat ik niet zeker wist of ik dat wilde hebben, het was uiteindelijk dus niet wat ik zocht en heb toen vriendelijk bedankt en laten weten dat ik geen intresse meer had, en succes gewenst met de verkoop.

Ja, dan vindt ik het ook niet erg, maar er zijn mensen die dan weer niks van zich laten horen :?
Maar je hebt ook hele aardige mensen, die echt heel snel hun mail beantwoorden, dat vindt ik dan wel weer leuk aan de mensen :j

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 19:23

eline10 schreef:
manonfleur schreef:

Hoi!
Wat een 'leuk' topic!

ja, dat is irritant.

Ja, dan vindt ik het ook niet erg, maar er zijn mensen die dan weer niks van zich laten horen :?
Maar je hebt ook hele aardige mensen, die echt heel snel hun mail beantwoorden, dat vindt ik dan wel weer leuk aan de mensen :j

ja dat begrijp ik ;)
maar ik liet alleen zien hoe ik dat toen deed ;)

eline10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 21:07

Nu heb ik ook op de bokt markt een bokker die niet reageert....