Rare mensen op marktplaats.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 13:48

HTM schreef:
Had er ook weer 1...
Had een partij fleecedekens op MP staan.
Een deel was al verkocht, dus de overgebleven 7 stuks mochten nu voor 50 euro incl verzenden weg.
Dus ik dat gemailt, je ze wou ze hebben.
Betaalgegeven gemailt.
Na 3 dagen nog geen geld, dus ik gemailt of ze nog interesse had.
Ja ze moest er over nadenken, prima, maar als ik ze verkoop verkoop ik ze.
Ga ze niet 3 weken laten liggen omdat iemand moet nadenken.
Kreeg gister een mail, ging hem niet worden, ze had ze ergens voor 11 euro per stuk gezien....

Ik blij dat ik er achteraan gemailt had, anders had ik de dekens nog apart liggen, en nooit meer iets gehoord.

dan is ze wel dom :')
50 / 7 = 7,15 _O-

edit: foutje verbeterd
Laatst bijgewerkt door hanny_jelke op 13-02-12 13:58, in het totaal 1 keer bewerkt

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 13:49

RubyRed schreef:
11 euro per stuk is toch duurder dan 7 stuks voor 50 incl, of ligt dat nou aan mij?

je hebt gelijk!
niet erg slim van die persoon :Y)

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 13:51

hanny_jelke schreef:
5 / 7 = 7,15 _O-

Je bedoelt hopelijk 50/7? :P

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 13:53

daarom keek ik er een beetje van op, maar het went wel :)

RubyRed

Re: Rare mensen op marktplaats.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 13:56

Nouja, misschien wilde ze er maar 1tje hebben ofzo..

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 13:57

RubyRed schreef:
hanny_jelke schreef:
5 / 7 = 7,15 _O-

Je bedoelt hopelijk 50/7? :P

oeps ja bedoelde 50 :j

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 14:27

RubyRed schreef:

Dan koopt je er 1, maar dan ga je toch niet op een hele partij reageren???

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 14:31

8)7

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 14:58

HTM schreef:
RubyRed schreef:

Dan koopt je er 1, maar dan ga je toch niet op een hele partij reageren???

Lijkt mij ook logisch. Raar mens vind ik het.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 17:58

Misschien dacht ze, dan houd ik er eentje, en verkoop ik de rest zelf aan een meerprijs?

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 18:08

juniper schreef:
Ik heb een heeele mooie kast gezien op marktplaats, twee keer gemaild en via de site een bod uitgebracht. Echter heb ik na een paar dagen nog steeds niks gehoord, en meestal reageren mensen toch wel binnen een dag. Misschien ben ik ongeduldig, maar ik vind hem echt perfect voor mijn kamer, dus duimen dat ik toch nog wat hoor.

Zo ben ik bezig om wat spulletjes van MP te halen voor mn huisje.
Ik mail en mail, maar krijg 9 van de 10 keer geen reactie terug.
Op een advertentie waar je niet op kon bieden stond ineens 'gereserveerd'? Nou schiet mij maar lek... :+

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 18:25

Kentaro schreef:
Als het nu nog veel langer duurt, zou ik eens een mailtje vanaf een ander mail adres (en uiteraard andere naam :P ) sturen!!
Het klinkt heel raar, maar dat hebben wij een keer met een tuinbankje voor m'n vader gehad! Paar keer gemaild. Hoorde maar niets. Toen mailde m'n vriend vanaf een ander adres en die kreeg ineens wel reactie!?! Waarom weet ik nog steeds niet, maar m'n vader heeft nu wel het bankje :D

Waarschijnlijk heeft die persoon zijn spamfilter dan iets te enthausiast of je moet een hele rare mail hebben of zo dat ze denken dat het niet serieus kan zijn :Y) .

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 22:35

IK BEN OP ZOEK NAAR GRATIS DEKENS VOOR MIJN PAARD. HIJ SLOOPT HELAAS ZIJN DEKENS BINNEN EEN PAAR DAGEN. OOK SCHEURVASTE DEKENS HEEFT HIJ ZO STUK. ANTIBIJT SPRAY VIND HIJ OOK ERG LEKKER. ONDANKS DAT IK ALLES AL HEB GEPROBEERD EN NIKS HELPT, BEN IK NIET VAN PLAN NOG GELD UIT TE GEVEN VOOR DEKENS, ZOALS JE VAST KUNT BEGRIJPEN. EEN PAARD IS EEN DURE HOBBY, MAAR JE KUNT OOK OVERDRIJVEN DOOR BIJNA ELKE WEEK EEN NIEUWE DEKEN TE KOPEN. DAT GAAT ME WEL ERG VER. HIJ STAAT HET GEHELE JAAR DOOR BUITEN, DUS HIJ MOET WEL EEN DEKEN OP HEBBEN.

IK ZOEK DEKENS IN DE MAAT 185 / 195 OF EVENTUEEL 205.

VIES, GEREPAREERD OF EEN BEETJE KAPOT MAAKT NIET UIT, ALS ZE MAAR BRUIKBAAR ZIJN.

ALLE DEKENS MOGEN WORDEN AANGEBODEN.

IK ZOEK ECHT GRATIS DEKENS, DUS GEEN DEKENS VOOR EEN PAAR CENTEN.

WACHT OOK NIET OP MAILTJES VAN MENSEN DIE DENKEN EEN OPLOSSING TE HEBBEN, WANT DAT IS ER DUS GEWOON NIET. ZOALS IK AL ZEI, HEB IK ALLES AL GEPROBEERD. ZONDER DEKEN IS GEEN OPTIE.

ALS JE WAT HEBT LIGGEN, DAN HOOR IK GRAAG VAN JE

Al dus een advertentie op MP. Hier krijg ik altijd zo de bibbers van.
Op mij komt het echt over ik moet ik moet. Jij moet mij dit geven.

Mijn paarden staan ook dag en nacht buiten. Een paar met deken en één zonder. Deze sloopt ALLES!
Mevrouw maakt prima een vacht aan en komt prima de winter door. En ze accepteerd gewoon geen deken.
Terwijl één van mijn andere merries er gewoon letterlijk in duikt. Ze houd alles heel!

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 22:37

Ik las dit en dacht: ik ga temmen. Tot ik me realiseerde welk topic ik eigenlijk zat te lezen, en jouw reactie eronder stond :P. Oeps.

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 22:45

Ja toen ik het terug las dacht ik ook.... Ik had het even anders om moeten zetten haha eerst mijn reactie en dan dat bericht.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 22:46

Ik zou azijn over de dekens ietem :') denk niet dat diedat lekker vind. Of gewoon helemaal geen deken :)*

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 23:48

Of storm shield kopen, die geven 2 of 3 jaar garantie :P

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 00:08

En weer iemand die niet snapt wat porto is.
Ik heb nu maar gemaild: de postbode wil graag 6.75 voor het bezorgen voor het pakje en ik 2 euro voor de paar artikelen....

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 01:12

nynke55 schreef:
En weer iemand die niet snapt wat porto is.
Ik heb nu maar gemaild: de postbode wil graag 6.75 voor het bezorgen voor het pakje en ik 2 euro voor de paar artikelen....

ja somige mensen denken dat er dan al verzends kosten bij zitten.
heb ik ooit gehad met een paar rij laarzen gehad.
waren oude rubben rijlaarzen en echt oud van me zus en daarna van mij geweest.
maar wij hadden zo iets van ondanks de ouder dom zijn ze nog in prima staat (waren ook echt nog nette laarzen)
dus iemand kan daar nog mooi gebruik van maken.
vroegen er 7,50 voor mensen boden 5 euro voor.
prima oude laarzen en liever iemand anders er blij mee als weg gooien (daar waren ze nog te goed voor)
dus akoord gegaan met het bod.
mailtje gestuurd als u dan 11,75 over maakt, 5,- voor de laarzen en 6,75 voor de verzends kosten
dan stuur ik ze op, vergeet u adres niet door te geven (zet ik er altijd bij, dan weet ik zeker dat ik het adres van die mensen krijg)
krijg ik een mailtje terug,
ik heb 5,- over gemaakt, want mijn bod was inclusief verzends kosten.
ik netjes terug gemailt of ze wou dat ik het bedrag terug over maakte, of als nog de 6,75 over wou maken want anders zou ik 1,75 verliezen en dat zag ik niet zitten.
weer een mailtje dat ik verlies zou lopen was niet haar probleem.
ik moest de laarzen gewoon op sturen voor die 5 euro die ik had gekregen.
heb het geld terug gestuurd en mevrouw gemailt dat ze haar geld terug had.
heb 2 maanden lange hele boze mails gehad :')
van bedreiging naar de polite toe te stappen als bedreigingen ( ze bevestigde haar geld terug te hebben maar akoord is akoord vond zei en ik normaal gesproken ook maar ga echt geen 1,75 verlies lopen)
tot bedreiging dat ze wel even langs kwam.
heb de mails bewaard (als bewijs) maar er verder niet maar op gereageerd.
ze hielden vanzelf en ik en me man hebben heerlijk gelachen om die mails.
uit eindelijk heb ik de laarzen gerolen met iemadn die de verkeerde maat via marktplaats had gekocht,
ik blij dochter van die mevrouw blij want we hadden allebij weer passende laarzen :D

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 20:27

Ik ben ooit eens flink te pakken genomen op MP: ik had een paar Petrie laarzen gekocht (voor rond de 100 euro als ik het goed heb), betaald en op laten sturen. Vrouwtje had 2 paar te koop en heel kleine maat en een grotere maat en die laatste had ik gekocht. Toen ze bezorgd werden, zag ik meteen dat ze het kleine paar had verstuurd. Ik doos weer dicht gegaan (was zaterdag) en meteen naar het postkantoor gerend en teruggestuurd. Ik dacht: ze zijn per ongeluk omgeruild en als ik ze snel terug stuur dan stuurt ze daarna de juiste maat naar mij.

Haar gemaild met tracktrace code erbij, dat ik ze teruggestuurd had en dat ik graag het paar wilde ontvangen wat ik gekocht had. Dom als ik was, had ik natuurlijk éérst moeten mailen, maar ik was gewoon te eerlijk.

Kreeg ik een pissige mail terug, dat ze niets terugnam en dat als het niet de juiste maat was ik ze zélf maar weer op MP te koop moest zetten want dat ze reacties genoeg had gehad (nou, denk niet op zo'n klein maatje, maar goed...). Ik werd eigenlijk toen pas heel boos, want het was toch niet mijn schuld dat ze het verkeerde paar per ongeluk (maar leek dus meer expres) had opgestuurd? Dus ik gemaild dat dat niet ging omdat ze al teruggestuurd waren, maar toen begon ze heel moeilijk te doen over het andere paar: die waren al weg (jaaaa, 2 keer vangen).
Geld terugbetalen deed ze niet aan, ik moest ze maar weer doorverkopen. Dus tegen haar gezegd: ok, stuur ze dan maar weer terug (had ik tenminste nog iets). Wilde ze niet: kostte haar weer geld (nogmaals: de fout lag bij haar). Maar toen kwam er pas écht iets vervelends bij: zij beweerde bij hoog en bij laag dat ze ze niet terugontvangen had. Op de site van TNT (of Post.nl of hoe de naam toen was) kon ik zien dat ze afgeleverd waren en TNT bevestigde dit, maar volgens haar kon dat niet want ze was niet thuis geweest. Nog gevraagd of het bij de buren was afgegeven: dat kon niet volgens haar, want die waren er ook niet.

Om een lang verhaal kort te maken: TNT is er nog een hele tijd mee bezig geweest om te achterhalen of ze konden bewijzen dat ze het hadden afgeleverd, heel veel mails over een weer, maar uiteindelijk nooit meer de laarzen noch het geld gezien.

Ben tegenwoordig iets voorzichtiger geworden, al moet ik toegeven dat het eigenlijk altijd wel goed gaat. Voor grote bedragen pas ik wel meer op en wil ook bewijs van hun adres, telefoon etc. of haal het zelf op (electronica). Al merk ik soms dat ik dat weer vergeet (maar als het lange tijd goed gaat vergeet je verhalen zoals hierboven weer).

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 20:28

Oh echt vervelend Netje! Wat een rotstreek!

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 20:36

Ach alle gegevens opvragen helpt ook niet altijd. Ben nog eens een 2e keer echt belazerd. Mijn dochter was haar telefoon verloren die ze net nieuw had, dus ze moest nog best een tijd wachten op een nieuwe telefoon bij haar abonnement. Wij op MP (was voordat er zoveel fraude mee gepleegd werd en is al een paar jaar terug) een mooie telefoon gevonden, nieuw, eigen foto's erbij tegen een redelijk prijs. Ik gemaild en geen probleem als ik alle gegevens wilde hebben. Ik mocht hem ook komen halen op maandag, want ze hadden een bloemenwinkel in Hoorn, maar omdat dat toch wel ver weg was voor ons wilde ze hem wel gratis komen brengen: hun koerrierdienst van de bloemen reed toch rond alle dagen. Kreeg de naam van de bloemenwinkel, het adres, telefoonnummer en de inschrijving bij de Kamer van Koophandel.

Ik betaald en dochter blij. Maar wat gebeurde er: nooit een telefoon natuurlijk. Ik de bloemenwinkel gebeld na een paar dagen: kreeg ik daar een mevrouw aan de telefoon die mij vertelde dat ik zeker al de 15e was die haar die dag belde over zo'n telefoon. Die bloemenwinkel had er niets mee te maken, maar ze hadden gewoon alle gegevens van internet gevist. Ze hadden het zo slim gedaan dat ze de advertentie er op vrijdag opgezet hadden, zaterdag reactie gegeven (en uiteraard advertentie niet op gereserveerd zetten) aan al die mensen. Iedereen braaf betalen en maandagmorgen advertentie weg, maar helaas ook geld van iedereen weg.

Heb wel aangifte gedaan bij de politie, maar heb er nooit meer iets over gehoord (dus ook zonde van mijn tijd). Sindsdien koop ik nooit meer dat soort zagen op MP als ik het niet zélf kan afhalen en controleren of het ook echt is wat het zou moeten zijn :D

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 20:44

Gatverdarrie wat zijn de mensen gluiperig gemeen.
Best gehaaid zulke actie's,zo doelbewust....snap niet dat die mensen nog fatsoenlijk kunnen slapen. :(

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 21:13

Ja sommige mensen op marktplaats zijn echt appart om het maar in die trend te houden :')
Of je hoort er ineens nooit meer iets van of ze schelden je de hele huid vol met dreig mailtjes.
mensen die een beetje een apparte handeling van doen hebben, je vind ze allemaal op marktplaats :j

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 19:14

Weetje wat mij inmiddels ook matenloos iriteerd?

Hier zullen de personen die niet iedere dag op marktplaats zitten niet zo erg veel last van hebben.

Maar mensen die net als mij dagelijks kopen en verkopen via MP kennen dit vast wel.

De advertentie's waar bij prijs gratis staat, als je er op klikt kom je er direct achter dat je er bij wijze van een gratis plastic tas bij krijgt maar dat het product eerst even €50,- kost.

Ik denk dan altijd GRRR
Ik zeg toch ook gewoon mijn prijzen?
Als ik een deken verkoop voor €50,- zet ik er €50,- neer. En niet gratis

Bah haha