Wat ga jij stemmen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat ga jij stemmen?

CDA
28 (2%)
PvdA
92 (8%)
SP
121 (10%)
VVD
227 (20%)
PVV
355 (31%)
GroenLinks
97 (8%)
ChristenUnie
14 (1%)
D66
86 (7%)
Partij voor de Dieren
64 (5%)
SGP
4 (0%)
Nieuw Nederland
Geen stemmen
TON
7 (0%)
Mens en Spirit
3 (0%)
Parij één
Geen stemmen
Lijst 17
8 (0%)
Piratenpartij
8 (0%)
Lijst 19
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 1114

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:36

sharona87 schreef:
Ik heb net stemwijzer ingevuld en kom meest overeen met PVV..dus dan gaan we daar maar voor ;)

Niet omdat je PVV stemt (voor ik die beschuldiging weer naar mn hoofd geslingerd krijg...) maar ik raad je toch aan de partijprogramma's ook even te vergelijken. Stemwijzer kan namelijk heel zwartwit en ongenuanceerd zijn :)

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:37

Heino schreef:
Jildau schreef:
Nee maar wel; jij hoort je hier te gedragen en mee te doen met de maatschappij net als alle andere Nederlanders als je zo graag een Nederlander wilt zijn.

Absoluut! Maar niet "jij mag geen koranlessen volgen"

Neeuh dat moeten ze lekker zelf weten. Maar anderzijds vind ik ook niet dat overal volgebouwd moet worden met moskeeën etc. Hier in deze straat (wel vrij grote straat) alleen al zitten 2 moskeeën, en een sociaal cultureel islamitisch centrum. Dat vind ik toch wel ver gaan hoor..

take_one

Re: Wat ga jij stemmen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:38

Koranlessen, leuk voor thuis!

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:39

Jildau schreef:
eeuh dat moeten ze lekker zelf weten. Maar anderzijds vind ik ook niet dat overal volgebouwd moet worden met moskeeën etc. Hier in deze straat (wel vrij grote straat) alleen al zitten 2 moskeeën, en een sociaal cultureel islamitisch centrum. Dat vind ik toch wel ver gaan hoor..

Dat ben ik wel met je eens.
Wij hebben er hier ook 3 met luidsprekers

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:41

Zidore schreef:
Zidore schreef:
VVD natuurlijk, dat is wat ons land op dit moment nodig heeft:herstel van de economie
die Wilders daarvan weet iedereen stiekem zelf dat dat niks gaat worden... (antistem)

doe ik ook, en ik vind het gebakken lucht :P

Dus moet je niet zeggen dat iedereen dat vind :P

Ik denk dat het een man is die precies weet wat hij doet...

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:41

Het valt me wel op dat veel mensen hier de moslims/buitenlanders de schuld geven van al het slechte in Nederland. Nou komt het misschien doordat ik uit een dorp kom, maar ik vind zulke uitspraken echt onzin, hier in de buurt zijn meer problemen met autochtone jongeren dan met allochtone. Sowieso als we hoofddoekjes gaan verbieden, verbied dan ook meteen de kettingen met kruisjes en keppeltjes en álle uitingen van religie. :z Sowieso hier roepen veel mensen hard dat wij Nederlanders ons helemaal aanpassen als wij emigreren, maar ook Nederlanders blijven gewoon hun eigen taal spreken, gewoontes aanhouden en neem nou alle Nederlandse tentjes als je eens op vakantie gaat? Dat zijn er veel hoor! Overigens ben ik ook niet zo pro vvd, niet iedereen die minder geld heeft werkt daar niet hard voor, dus het idee van nog meer geld bij de armen weghalen zie ik niet zoveel heil in. Je kan sowieso geen geld weghalen dat mensen niet hebben. :(:)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:42

ilse86 schreef:
8nnemiek schreef:
Nederlandse jongens roepen me nooit wat na.. nee die komen op zaterdagavond na het uitgaan dronken door de straat en trappen de spiegel van elke auto die ze tegenkomen af :=

Flink aanpakken die handel, en niet een halve dag papiertjes laten prikken :=
Van mij mogen ze de schade terugverdienen door flink hard te werken, dan zien ze ook hoeveel ze hebben kapot gemaakt.

jij stemt vvd? ;)

Neej :))
Ben t niet eens met de bonussen, en met het 100 euro minder voor de mensen in de bijstand.

Vind Rutte wel een vriendelijke man als ik em zo op tv zie, maargoed ik stem op de partijpunten, niet op t gezicht :)

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:42

Ja dan komt het op mij over alsof ze alles islam willen maken.. Wij hebben hierachter ook een gebouw waar een moslim-kapper zit en een moslim-dokter etc want ze gaan liever daarheen dan naar de normale kappers en dokters hier. Daar kan ik zo slecht tegen..

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:43

Jildau schreef:
Ja dan komt het op mij over alsof ze alles islam willen maken.. Wij hebben hierachter ook een gebouw waar een moslim-kapper zit en een moslim-dokter etc want ze gaan liever daarheen dan naar de normale kappers en dokters hier. Daar kan ik zo slecht tegen..

Dat vind ik ook slecht ja.. Net als de folders op het gemeentehuis in het Arabisch.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:43

Mark Rutte VVD of toch Wilders PVV.... kwam daarstraks weer buitenlands sprekende mensen tegen die wéér het winkelsprsoneel negeren en gewoon aan de kassa onderling buitenlands blijven spreken(ik heb het hier over marrokanen EN polen!) en irriteerde me nogmaals aan die aso figuur hier naast me die op kosten van het belastengeld van de mensen die wél werken alles heeft gekregen, omdat hij o zo zielig is en moet erïntegreren in de samenleving nadat hij vast heeft gezeten....
Voor mij part had ie of nogsteeds vastgezeten of keihard moeten werken, maar niet handje ophouden en de slachtofferrol opzoeken!!

Wie weet wordt het dus toch Wilders ;)

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:44

Ik wordt er een beetje krankjorum van dat iedereen het heeft over mensen die hier te gast zijn of buitenlanders zijn. Dat is namelijk foutief. Ik ben net zo Nederlands als een jongen waarvan de opa en oma in Turkije zijn geboren. Ik heb dezelfde rechten en plichten.

Bovendien heeft Wilders niet het alleenrecht op deze problematiek. Alle partijen hebben hier een beleid voor en het probleem van hangjongeren e.d. worden door alle partijen gezien.

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:44

Folders in het Arabisch hoeven van mij idd niet, de voertaal is hier Nederlands en die moet het imo ook blijven, maar als die mensen een eigen kapper willen moeten ze dat lekker doen vind ik.. je hoeft er zelf niet heen dus last heb je er niet van lijkt me?

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:45

_Jessie schreef:
Dat ben ik wel met je eens.
Wij hebben er hier ook 3 met luidsprekers

Hihi, grappig. Ik woon tussen 4 kerken in die alle 4 elk kwartier kort en elk uur langer luiden en op zondagochtend langdurig flinke 'herrie' maken. De enige moskee in de buurt roept ook op tot gebed, maar doet dat redelijk subtiel. Overigens hoor ik ze alle 5 niet meer en moeten bezoekers me er echt op wijzen dat de godshuizen prominent aanwezig zijn in ons stadje.

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:45

Jildau schreef:

Ik zie het punt daar ook niet zo van. Er worden dingen geroepen over discriminatie, maar op deze manier onderscheiden ze zich ook van de rest van het Nederlandse volk.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:46

Dat emigreren van Nederlanders.. Er zijn echt véél Nederlanders naar Australië gegaan de laatste tien jaar. En als je dan hoort hoe snel dat accent verandert.. Die passen zich prima aan. Spreken engels, zelfs vaak thuis. Leren hun kinderen engels (of voeden ze tweetalig op) en nemen de gebruiken over enzo. Dat is iig wat ik er van mee krijg. Ben nooit zelf in Australië geweest.
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 08-06-10 15:46, in het totaal 1 keer bewerkt

MarliesV

Jildau, dat kan ik me wel voorstellen.

Maar goed, in een Joodse buurt, heb je een joodse slager, een joods cultureel centrum, een sinagoge enz.

Maar snap je punt.

Vind alleen dat Wilders met 2 maten meet.
Hij wil de Islam verbieden, weg uit Nederland met de moslims/mensen die de Islam aanhangen.
Hij heeft zelfs in zijn partij programma staan dat hij de wereld wil helpen de Islam uit te bannen.

Maar vrijheid van godsdienst is wel goed. We moeten wel onze jeugd leren over onze Joods/Christelijke afkomst.

Dat strookt toch niet? En dan zeggen dat hij niet discrimineerd.

Renske_

Heino schreef:
Jildau schreef:

Dat vind ik ook slecht ja.. Net als de folders op het gemeentehuis in het Arabisch.

In het ziekenhuis!! Borden met onleesbare tekens! gebedsruimte's voor hun enz enz mijn mond viel open toen ik dat zag!!

Echt schandalig vind ik dit!!

Kijk dat je het in het NL 'n Engels neerzet oke...Engels is wel een wereldtaal(en ook de buitenlanders kunnen f*ck you roepen als je ze negeerd nadat ze je na hebben gefloten haha dus engels kunnen ze blijkbaar wel :P ) maar in hun brabbeltaaltje borden ophangen in en NL ziekenhuis?!?!

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:48

Ik ben het met je eens dat het niet nodig is om borden in het Arabisch op te hangen, maar om het nou een brabbeltaaltje te noemen is wel een beetje banketstaaf vind je niet.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:48

Krips schreef:
Bovendien heeft Wilders niet het alleenrecht op deze problematiek. Alle partijen hebben hier een beleid voor en het probleem van hangjongeren e.d. worden door alle partijen gezien.

Maar helaas niet door veel stemgerechtigden ;)

Over Polen gesproken... Het zou mij niets verbazen als zij over 40 jaar zijn wat de Marrokanen nu zijn, en wat de Joden waren.. De pispalen van de maatschappij.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:49

Of, ik wil geen meester tegen de leraar zeggen.. Ja, sodemieter op, wees blij dat dat meester jouw iets uit wil leggen!

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:49

Ik denk dat dat nieteens 40 jaar gaat duren eigenlijk. :P

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:50

Gittekit schreef:
Ik ben het met je eens dat het niet nodig is om borden in het Arabisch op te hangen, maar om het nou een brabbeltaaltje te noemen is wel een beetje banketstaaf vind je niet.

Voor mij is het ook abracadabra ali babba brabbeltaal.. Maar goed, dat vind ik van Russisch/Pools/Bulgaars ook :D

Krips

Maar wat is het probleem? Op welke manier heb je er last van?
Ik ben voor het stimuleren van de emancipatie en tegen segregatie. Maar dit is niet omdat ik nou problemen heb met islamitische instanties. In principe zie ik helemaal geen probleem in een Turkse slager.

Heino vergeet de Molukkers niet :P Die waren de marokkanen van de vorige generatie

Abiola

Jildau schreef:

Ik vind het juist fijn als mensen hun eigen winkel beginnen in plaats van een uitkering te te trekken. Ik koop vaak een broodje bij de Turk, maar ze proberen me daar niet te beleren hoor :P

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:51

Krips schreef:
Heino vergeet de Molukkers niet :P Die waren de marokkanen van de vorige generatie

Ohja!
Wat dat betreft is een land/maatschappij zo voorspelbaar...
Tis alleen zo jammer :(