Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
christel1857 schreef:Ik zou het jammer vinden als dit topic een soort praatclubje wordt voor gelovigen, want ik ben ook benieuwd naar de niet-gelovigen. En ik moet zeggen dat ik een stuk wijzer ben geworden de afgelopen 3 weken, en die kennis kan ik weer meenemen in het dagelijks leven. Dusja, nog steeds geinteresseerd wat mensen te melden hebben over dit onderwerp.
Heino schreef:christel1857 schreef:Ik zou het jammer vinden als dit topic een soort praatclubje wordt voor gelovigen, want ik ben ook benieuwd naar de niet-gelovigen. En ik moet zeggen dat ik een stuk wijzer ben geworden de afgelopen 3 weken, en die kennis kan ik weer meenemen in het dagelijks leven. Dusja, nog steeds geinteresseerd wat mensen te melden hebben over dit onderwerp.
Tja blijkbaar valt het meerdere mensen op dat dit niet werkt...
Ik vind het nogal grof om je gelijk te willen halen in een "discussie" over geloof. Want dat is het juist, er is geen gelijk. Je interesse begrijp ik en deel ik, maar doordrammen over bewijs tegen (want zo zie ik je posts af en toe) vind ik behoorlijk respectloos.
spekkiejnfu: ik ben ook wetenschapper, maar kan de andere kant (God bestaat níet) ook niet bewijzen.
Heino schreef:Ingmar_ schreef:Geloven in God en schizofrenie zie ik zelf ook als volledig andere dingen. Ik zal dit ook nooit in relatie met elkaar brengen
Toch blijken heel veel godsdienstfanatici/extremisten schizofreen/psychotisch te zijn
Heino schreef:christel1857 schreef:Ik zou het jammer vinden als dit topic een soort praatclubje wordt voor gelovigen, want ik ben ook benieuwd naar de niet-gelovigen. En ik moet zeggen dat ik een stuk wijzer ben geworden de afgelopen 3 weken, en die kennis kan ik weer meenemen in het dagelijks leven. Dusja, nog steeds geinteresseerd wat mensen te melden hebben over dit onderwerp.
Krips schreef:We hadden het in een ander topic over de heilige drie-eenheid. Dit is denk ik een heel interessant onderwerp mbt het Christendom. Ik dacht om weer terug te komen op het topic. Wat denken jullie hierover?
christel1857 schreef:Krips schreef:We hadden het in een ander topic over de heilige drie-eenheid. Dit is denk ik een heel interessant onderwerp mbt het Christendom. Ik dacht om weer terug te komen op het topic. Wat denken jullie hierover?
Dat vraag ik me ook nog steeds af, hoe god 1 god kan zijn maar ook een drie eenheid. Als ik daar te lang over nadenk dan gaan mijn hersenen raar doen
christel1857 schreef:Dat mag je best vinden![]()
Ik vind jou in meerdere topics nogal overkomen als een soort politieagent die andere mensen beoordeelt over hun discussie kwaliteiten. Misschien kun je daar ook aan werken?
EDIT: Ben helemaal niet uit op mijn gelijk, waarom zeg je zoiets?
mo_van_dijk schreef:Superlotje, mooie omschrijving van jouw definitie van geloof.
Een katholiek is idd. een christen. Even kort door de bocht: Iedereen die in Jezus gelooft is een christen (welke stroming dan ook). Hier is 1 uitzondering op, want er zijn ook Joden die in Jezus geloven, alhoewel dit een erg kleine groep is.
Wat betreft lezen volgens een rooster: Er zijn een hoop leuke bijbeldagboeken. Welke voor jou geschikt is, durf ik niet te zeggen. Ik lees op het moment 'Nooit alleen'. http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boe ... index.html
Zit er een 'Bijbel in' bij jou in de buurt? Dan zou ik daar eens gaan rondneuzen. Achter in de EO jongerenbijbel staat ook een rooster van 365 dagen, maar dan moet je de volledige Bijbel al een keer hebben gelezen (althans, dat is mijn mening).