Ben je gelovig?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zooist

Re: Ben je gelovig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 07:47

Het verschil is alleen dat ik weet en ervaar dat er iemand in mij woont. Er is iemand in mij die met mij leeft en communiceerd.

En niet zoals bij schizofrenie.

Maar ook dat staat allemaal al helemaal uitgelegd

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 11:58

christel1857 schreef:
Ik zou het jammer vinden als dit topic een soort praatclubje wordt voor gelovigen, want ik ben ook benieuwd naar de niet-gelovigen. En ik moet zeggen dat ik een stuk wijzer ben geworden de afgelopen 3 weken, en die kennis kan ik weer meenemen in het dagelijks leven. Dusja, nog steeds geinteresseerd wat mensen te melden hebben over dit onderwerp.

Tja blijkbaar valt het meerdere mensen op dat dit niet werkt...

Ik vind het nogal grof om je gelijk te willen halen in een "discussie" over geloof. Want dat is het juist, er is geen gelijk. Je interesse begrijp ik en deel ik, maar doordrammen over bewijs tegen (want zo zie ik je posts af en toe) vind ik behoorlijk respectloos.

spekkiejnfu: ik ben ook wetenschapper, maar kan de andere kant (God bestaat níet) ook niet bewijzen.

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 11:58

Geloven in God en schizofrenie zie ik zelf ook als volledig andere dingen. Ik zal dit ook nooit in relatie met elkaar brengen :n

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 12:01

Ingmar_ schreef:
Geloven in God en schizofrenie zie ik zelf ook als volledig andere dingen. Ik zal dit ook nooit in relatie met elkaar brengen :n

Toch blijken heel veel godsdienstfanatici/extremisten schizofreen/psychotisch te zijn :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 12:11

Heino schreef:
christel1857 schreef:
Ik zou het jammer vinden als dit topic een soort praatclubje wordt voor gelovigen, want ik ben ook benieuwd naar de niet-gelovigen. En ik moet zeggen dat ik een stuk wijzer ben geworden de afgelopen 3 weken, en die kennis kan ik weer meenemen in het dagelijks leven. Dusja, nog steeds geinteresseerd wat mensen te melden hebben over dit onderwerp.

Ik vind het nogal grof om je gelijk te willen halen in een "discussie" over geloof. Want dat is het juist, er is geen gelijk. Je interesse begrijp ik en deel ik, maar doordrammen over bewijs tegen (want zo zie ik je posts af en toe) vind ik behoorlijk respectloos.

spekkiejnfu: ik ben ook wetenschapper, maar kan de andere kant (God bestaat níet) ook niet bewijzen.

Ik dacht ook dat Christel er 40 pagina's geleden mee op zou houden en niet meer zou posten? :)

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 12:13

Heino schreef:
Ingmar_ schreef:

Toch blijken heel veel godsdienstfanatici/extremisten schizofreen/psychotisch te zijn :)

Dat kan best wezen, maar ik zal zelf niet die vergelijking maken. :n

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 20:10

Heino schreef:
christel1857 schreef:

spekkiejnfu: ik ben ook wetenschapper, maar kan de andere kant (God bestaat níet) ook niet bewijzen.[/quote

Dat mag je best vinden ;)

Ik vind jou in meerdere topics nogal overkomen als een soort politieagent die andere mensen beoordeelt over hun discussie kwaliteiten. Misschien kun je daar ook aan werken?

EDIT: Ben helemaal niet uit op mijn gelijk, waarom zeg je zoiets?

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 20:15

MamboBeach schreef:
Ik dacht ook dat Christel er 40 pagina's geleden mee op zou houden en niet meer zou posten? :)

En deze reactie voegt iets toe aan het topic omdat...??

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 20:35

christel1857 schreef:
MamboBeach schreef:

Èn deze reactie voegt wel iets toe?

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 20:39

MamboBeach schreef:
christel1857 schreef:

Èn deze reactie voegt wel iets toe?

Weet ik niet. Laten we nog meer nutteloze posts plaatsen dan komt het vast wel goed denk je niet. *D

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 20:42

We hadden het in een ander topic over de heilige drie-eenheid. Dit is denk ik een heel interessant onderwerp mbt het Christendom. Ik dacht om weer terug te komen op het topic. Wat denken jullie hierover?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 20:45

Welk topic was dat, Krips?

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 20:47

Krips schreef:
We hadden het in een ander topic over de heilige drie-eenheid. Dit is denk ik een heel interessant onderwerp mbt het Christendom. Ik dacht om weer terug te komen op het topic. Wat denken jullie hierover?

Dat vraag ik me ook nog steeds af, hoe god 1 god kan zijn maar ook een drie eenheid. Als ik daar te lang over nadenk dan gaan mijn hersenen raar doen :P

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 20:47

Hoofddoekjes voor de klas is het topic.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 20:48

Cristel, Als je zo anti bent en er toch niet voor open staat: Waarom blijf je dan zo actief hangen in di topic?

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 20:57

mo_van_dijk schreef:
Cristel, Als je zo anti bent en er toch niet voor open staat: Waarom blijf je dan zo actief hangen in di topic?

Ben helemaal niet anti!

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 21:43

Heino schreef:
Ingmar_ schreef:

Prove it :D

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 21:44

christel1857 schreef:
Krips schreef:

Dat vraag ik me ook nog steeds af, hoe god 1 god kan zijn maar ook een drie eenheid. Als ik daar te lang over nadenk dan gaan mijn hersenen raar doen :P

Hier hebben we het al een keer over gehad???

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 21:47

christel1857 schreef:
mo_van_dijk schreef:

Ben helemaal niet anti!

Amen!

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 21:48

Zooist schreef:
christel1857 schreef:

Hier hebben we het al een keer over gehad???

Oh. Sorry. Dat had ik niet gezien.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 21:54

Geeft niks hoor. Ik ga ook niet een heel topic doorlezen.

Weet alleen niet zo goed waar het er ongeveer over ging.

Misschien kan je de zoekfunctie gebruiken.

Als je er een heel goed leesboek over wil lezen moet je onderstaande link eens opsporen.

Wat een onwijs gaaf boek is dat zeg!

Was het eerste boek wat ik las toen ik mezelf bekeerd had. En het hele drie in 1 was me volledig helder!
Zo gaaf!

http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boe ... 0088853bnp

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 22:03

Klinkt als een interessant boek.

Vanavond weer wat bijbelboeken gedownload voor op de Ipod, maar dat is nogal tijdrovend aangezien de link naar het volledige boek downloaden niet werkt.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 22:25

Ik heb nu wel heel de bijbel in tekst op mijn foon staan. Hij wordt alleen niet voorgelezen.

Dat boek is echt zo gaaf! Zeker een aanrader!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 23:04

christel1857 schreef:
Dat mag je best vinden ;)

Ik vind jou in meerdere topics nogal overkomen als een soort politieagent die andere mensen beoordeelt over hun discussie kwaliteiten. Misschien kun je daar ook aan werken?

EDIT: Ben helemaal niet uit op mijn gelijk, waarom zeg je zoiets?

Wat heeft mijn postgedrag nu weer te maken met dat ik jou aanspreek op je postgedrag in dit topic?
PB me maar met wat ik zou moeten verbeteren, sta er namelijk voor open, maar niet in dit topic...

Ik krijg de indruk dat je wilt bewijzen dat God niet bestaat, omdat je al meerdere malen gevraagd hebt om bewijs dat God wél bestaat. En dan komen mensen met hun bewijs, is het weer niet goed :?

Zooist, zal morgen voor je zoeken, duik zo mijn bed in.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 00:38

mo_van_dijk schreef:
Superlotje, mooie omschrijving van jouw definitie van geloof.

Een katholiek is idd. een christen. Even kort door de bocht: Iedereen die in Jezus gelooft is een christen (welke stroming dan ook). Hier is 1 uitzondering op, want er zijn ook Joden die in Jezus geloven, alhoewel dit een erg kleine groep is.

Wat betreft lezen volgens een rooster: Er zijn een hoop leuke bijbeldagboeken. Welke voor jou geschikt is, durf ik niet te zeggen. Ik lees op het moment 'Nooit alleen'. http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boe ... index.html

Zit er een 'Bijbel in' bij jou in de buurt? Dan zou ik daar eens gaan rondneuzen. Achter in de EO jongerenbijbel staat ook een rooster van 365 dagen, maar dan moet je de volledige Bijbel al een keer hebben gelezen (althans, dat is mijn mening).

Ik ben afgelopen zaterdag naar een dienst van de Messiasbelijdende Joodse Gemeente Beth Yeshua geweest. Dat zijn Joden die leven volgens de wetten (bijv kosjer eten), maar in Jezus geloven en uit het evangelie lezen.
Ik vond het heel bijzondere dienst.

Door het grote aanbod in Bijbeldagboeken vind ik het juist lastig om te kiezen. Ik ga binnenkort maar eens naar een Christelijke boekwinkel.

Hoe denken jullie over gebedsgenezing?
Ik vind het een interessant maar ook lastig onderwerp, maar misschien denk ik er wel te ingewikkeld over.
Iemand ervaring???