Het afrijstress en rijles topic deel 7!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

wemkelover

Re: Het afrijstress en rijles topic deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 19:50

ok, na ja nu doe ik de vragen op hun site en heb het wel weer gehaald. Ik zal nog paar keer dat boekje door lezen. Maar vond het wel heel rot dat ik de enige was die daarvoor gezakt was, ben er alleen maar zenuwachtiger voor geworden. En dat moet juist niet want dan ga je fouten maken. Maar moet maar ff rustig blijven dan moet het ook wel weer goed komen, hoop ik.

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 20:17

Heb net een mailtje van het CBR gekregen. 13 april TTT en dan 6 mei afrijden. Wordt dr nu al zenuwachtig van :=

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 20:43

astriidj schreef:
Heb net een mailtje van het CBR gekregen. 13 april TTT en dan 6 mei afrijden. Wordt dr nu al zenuwachtig van :=

hoeveel lessen heb je nu gehad? :)

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 20:46

Ik heb nu 16 lessen gehad :)

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 21:05

Ik heb steeds voor mijn theorie de Vekabest cdrom gedaan en dan 2 boeken, 1 met alleen maar vragen en andere tekst.
Heb hem toen in 1x gehaald :D

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 21:24

astriidj schreef:
Ik heb nu 16 lessen gehad :)

Zo, lekker snel :j Heb je twee keer per week les?

Ik les nlk al vanaf augustus haha :+ Kan maar 1 keer in de week, heb nu 33 lessen gehad. Maarja, mijn instructeur staat er wel om bekent dat hij mensen laat laat afrijden (hihi laat laat :+ )

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 21:52

Ja ik heb 2x 2 uur les :j

Heb je al een datum wanneer je mag afrijden? En heb je al een TTT gehad of doe je geen TTT?

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 21:55

astriidj schreef:

Spannend :D !!!

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 01:00

Gaaf astrid!!!

Ik zat hier vanmiddag flink te balen, had toch Vrijdag gemaild en gebeld naar gemeente of mijn pasje misschien al binnen was?
Nou via de telefoon werd me gezegt dat hij niet binnen was, ofja dat ik pas volgende week Woensdag kon komen omdat dat echt 5 werkdagen duurde.
Kijk ik net pas mijn mail; Ja hoor, hij ligt al klaar voor je. GRRRR!!!! Dat mailtje was gister om 3 uur 's middags verstuurd, verdorie! Had hem dus nog kunnen ophalen gister... en Maandag kan ik niet want moet hele dag naar school.. Tsja dan baal ik he. :P

Nikki15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 01:08

wemkelover schreef:
Mandyy schreef:
Waarvan heb je een oefenexamen gemaakt? Vekabest?

Geen flauw idee,
was een eendaagse cursus van Pulles in joure.
Hoezo? Volgens mij zaten er wel wat dia's van hun in.

Die cursus heb ik ook gevolgd, had zelf heel goed het examen gemaakt. Maar het zijn angtsfoutjes die je maakt. Als je die aantekeningen die je gemaakt hebt goed doorleest dan moet je het in principe halen, hij weet allemaal dingen wat er in dat examen komt, was het nu niet als je gezakt was dat je gratis terug mocht komen? Moet je hem even na vragen. Waren er veel gezakt van jou dag dat jij er bent geweest?

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 11:59

Mowoah: dat is echt balen zeg!!

Ik heb mijn bevestiging van herexamen binnen :D !!
spanneeeend !

Lucifer123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 12:21

Ik heb net mijn eerste échte ritje gemaakt!!

Moreill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 13:01

Pff.. Ik kan woensdag m'n rijbewijs ophalen en gelijk paar leuke ritjes voor de boeg :p.. 's avonds zelf naar m'n vent rijden, haha, donderdag naar Vriezenveen (vrienden -geworden- waar ik m'n brommobiel van heb gekocht) en zaterdag naar Zwijndrecht, kijken voor een extra weekend baan, da's aan de andere kant van 't land.. Eeeengg... haha..

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 13:05

Lucifer123 schreef:

Cool! Helemaal alleen of nog wel met iemand naast je? Heb je al een eigen autotje?

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 13:07

wemkelover schreef:
Kimberleij schreef:
kop op meis, misschien krijg je op het examen hele andere vragen en weet je ze allemaal :(:)

In welke van de 2 onderdelen had je teveel fout? en hoeveel als ik vragen mag?

13 goed bij gevarenherkening, dat is dus 12 fout.
6 fout bij de algemene vragen.

Het waren ook hele domme fouten.
Voorbeeld: was een plaatje met een rond bord met 30 ( waar je dus maar 30 mag rijden). Was de vraag je wilt hier stapvoets rijden, mag dat? Ik had nee geantwoord, maar het was ja want het bord zegt dat je niet sneller mag als 30 maar heeft het niet over langzamer. Zulke fouten...

Zal vanavond nog ff op hun site oefenen, en de samenvatting die we moesten doorlezen. Hij had gezegd dat we nu niet meer in de boeken moeten duiken alleen dat boekje goed doornemen wat we gekregen hadden.

Dan had je maar 1 foutje teveel toch? bij gevaarherkening mag je er 12 hebbn dacht ik en bij algemene vragen fout. Wie week krijg je morgen een heel makkelijk examen en slaag je in 1 keer :D

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 13:10

astriidj schreef:

Spannend *\o/*

Mowoah schreef:
Gaaf astrid!!!

Ik zat hier vanmiddag flink te balen, had toch Vrijdag gemaild en gebeld naar gemeente of mijn pasje misschien al binnen was?
Nou via de telefoon werd me gezegt dat hij niet binnen was, ofja dat ik pas volgende week Woensdag kon komen omdat dat echt 5 werkdagen duurde.
Kijk ik net pas mijn mail; Ja hoor, hij ligt al klaar voor je. GRRRR!!!! Dat mailtje was gister om 3 uur 's middags verstuurd, verdorie! Had hem dus nog kunnen ophalen gister... en Maandag kan ik niet want moet hele dag naar school.. Tsja dan baal ik he. :P

aarghh en dan bel je er nog special voor :(:)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 13:21

astriidj schreef:
Ja ik heb 2x 2 uur les :j

Heb je al een datum wanneer je mag afrijden? En heb je al een TTT gehad of doe je geen TTT?

Ja, eind april moet ik afrijden.. O:) TTT doe ik niet :n

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 13:24

Nikki15 schreef:
wemkelover schreef:

Geen flauw idee,
was een eendaagse cursus van Pulles in joure.
Hoezo? Volgens mij zaten er wel wat dia's van hun in.

Die cursus heb ik ook gevolgd, had zelf heel goed het examen gemaakt. Maar het zijn angtsfoutjes die je maakt. Als je die aantekeningen die je gemaakt hebt goed doorleest dan moet je het in principe halen, hij weet allemaal dingen wat er in dat examen komt, was het nu niet als je gezakt was dat je gratis terug mocht komen? Moet je hem even na vragen. Waren er veel gezakt van jou dag dat jij er bent geweest?

Nou wij moeten allemaal aanstaande maandag, morgen dus.
Iedereen die dat proefexamen op het eind had gemaakt was geslaagd, behalve ik dus. Ik weet niet of ik de cursus dan nog een keer gratis mag doen? Was dat bij jou wel het geval? Ik les niet bij pulles he, alleen theorie cursus gedaan?

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 13:27

Kimberleij schreef:
wemkelover schreef:

13 goed bij gevarenherkening, dat is dus 12 fout.
6 fout bij de algemene vragen.

Het waren ook hele domme fouten.
Voorbeeld: was een plaatje met een rond bord met 30 ( waar je dus maar 30 mag rijden). Was de vraag je wilt hier stapvoets rijden, mag dat? Ik had nee geantwoord, maar het was ja want het bord zegt dat je niet sneller mag als 30 maar heeft het niet over langzamer. Zulke fouten...

Zal vanavond nog ff op hun site oefenen, en de samenvatting die we moesten doorlezen. Hij had gezegd dat we nu niet meer in de boeken moeten duiken alleen dat boekje goed doornemen wat we gekregen hadden.

Dan had je maar 1 foutje teveel toch? bij gevaarherkening mag je er 12 hebbn dacht ik en bij algemene vragen fout. Wie week krijg je morgen een heel makkelijk examen en slaag je in 1 keer :D

Ik hoop het echt, maar heb nu wel de zenuwen erin. Dus hoop echt niet dat ik daardoor zak. Gisteren was ik ook wel heel moe erna en zag ik alleen maar apen en beren. Ben nu wat uitgeruster en me vriend heeft me nog wat dingen gevraagd enzo en dat had ik dan wel weer goed. Ik weet ook nog welke fouten ik heb gemaakt. Maar toch wel wat zenuwachtig voor morgen.

mOamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 13:52

Mag je in het gedeelte van gevaarherkenning 12 fout hebben op het examen? En in de rest 5?
Ik heb net 2 oefenexamens gedaan, 2x 17 fout:'( poedersuiker..
Gevaarherkenning vind ik echt vreselijk. Op zo'n plaatje vind ik het echt lastig om in te schatten wat je het beste kan doen.
En de uitleg van de fouten is ook heel tegenstrijdig.. In het eerste examen had ik dus een fout want dan moest je gas loslaten omdat er een rij geparkeerde auto's naast de weg stond waar ik dan op reed. Dus volgende examen antwoordde ik dat, is het fout. Leggen ze uit dat je niets hoeft te doen.. -.-

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 18:34

Dat ligt er natuurlijk maar net aan hoe de situatie eruit ziet, rijden er mensen? Gaan er autodeuren op? Hoe hard rij je? Hoeveel ruimte heb je?

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 19:41

Mowoah, dat is wel balen zeg !!

Lucifer123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 20:43

Pluutje schreef:
Lucifer123 schreef:

Cool! Helemaal alleen of nog wel met iemand naast je? Heb je al een eigen autotje?

Mijn vader zat ernaast! Vanmiddag ook nog even in die van mijn moeder gereden (benzineauto). Hij is maar 1 keer afgeslagen!
Wat slordig van het gemeentehuis Mowoah.

Moreill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 22:04

Succes iedereen die op moet of voor theorie!

Ik heb zon zin in woensdag, eindelijk dat pasje ophalen en lekker wat harder als 57 km per uur topsnelheid :P haha, toch mis ik mijn karretje al wel, zal maar zo kunnen zijn dat ik ga janken als ie weg moet.. :P

Ga trouwens volgende week proefrit maken in een Lexus! :D:D:D:.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 22:05

Welke Lexus?