Rare opmerkingen van klanten deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 20:34

Haha geen rare opmerking van een klant maar van de scheidsrechter van mijn wedstrijd.
Ik had gister een wedstrijd en ik kwam de tweede helft het veld op lopen zegt hij zo: "Zo, jij komt zeker van het hockeyveld met die hoge kousen en haarbandje in je haar?"

Haha, nou dat haarbandje is puur uit praktische overwegingen omdat ik niet heel lang haar heb en dan aan de voorkant lokken die niet bij mijn staartje in passen, en die sokken zijn op medische redenen zijn ook speciale steunkousen voor sport.

:= Lekker bevooroordeeld

FOG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 20:37

Niet iets van een klant, maar van mezelf.
Ik sta in een supermarkt cornflakes te demonstreren. Ken de hele supermarkt niet, want ik werk niet vanuit de supermarkt. Daarnaast was het ook niet in mijn woonplaats.
Komt er een vrouw naar me toe: 'ben jij hier thuis?' Ik: 'Nee, ik woon hier niet '. 8)7
En dan pas doorhebben wat ze bedoelde toen ze net wegliep..

jUstkiimmiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 15:06

Op mijn werk hebben we een stofzuiger die je op je rug draagt als een rugzak, ik krijg dan vaak de vraag; ga je vliegen? Of go mythbuster! Ik was het laatst zat en heb gevraagd of die niet iets orginelers kan verzinnen :Y)

maaikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 16:16

NeverGiveUp schreef:
Ik kan het best goed, alleen als het in één keer anders moet dan kan ik het niet helpen om een beetje in de stress te schieten en dan lukt het vaak ook niet meer, dan maak ik er vaak maar een grapje van, maar het is echt niet leuk als ik dan zie dat dat mensen irriteert.. :\

Wat ik echt heel erg vind is buitenlandse mensen die geen Nederlands praten, en daarom ook maar níks zeggen!!!
Heeel vaak Marokaanse vrouwen die amper ja en nee kunnen maar wel hartstikke vriendelijk glimlachen en zwaaien, maar sommige denken misschien in kan het niet dus ik gun je ook geen blik waardig. Krijg je even zo'n snauwende 'bon.' met een wijs naar het bonapparaat en zonder iets draaien ze zich om en lopen ze weg.
Ik kan me niet ergeren aan mensen die niet zo snel de taal leren of daar misschien helemaal geen zin in hebben (zou ik ook niet hebben :') )
maar om je dan gelijk zo asociaal op te stellen _-:(

Ik ben ook best goed in hoofdrekenen, tot dat klanten met 10 cadeaubonnen gaan afrekenen en een heel raar bedrag extra bijleggen..

Estribo

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 23:36

Ik had laats een vrouw die helemaal pissig werd, omdat ik 1 euro nogwat niet terug telde toen ik haar het wisselgeld gaf. Ze werd helemaal boos..
Normaal gesproken bij hogere bedragen dan tel ik het wisselgeld altijd terug totdat je het gegeven bedrag weer hebt zeg maar, maar bij zulke kleine bedragen als 1, 2 euro doe ik dat eigenlijk niet en zeker niet als het mega druk is.. Ik vond het een beetje vreemd..

Sommige klanten worden gewoon boos om niet en wij maar vriendelijk blijven, dat is soms best lastig :P

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 23:40

Nee dan zeg ik gewoon, en 1 euro 20 alstublieft of zo. Dat is niet zo vreemd.
Of moet ik zeggen 20 cent is 4 en 1 euro maakt 5 :')

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 23:49

Ik werk bij de Action, heb daar een bijbaantje. En 2 weken geleden vroeg iemand met een heel serieus gezicht aan me ; verkopen jullie ook mannenstrings!? Ik wist eerst niet of het gemeend werd of niet, maar zei maar netjes ; nee sorry dat hebben we niet.

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 23:59

FOG schreef:
Niet iets van een klant, maar van mezelf.
Ik sta in een supermarkt cornflakes te demonstreren. Ken de hele supermarkt niet, want ik werk niet vanuit de supermarkt. Daarnaast was het ook niet in mijn woonplaats.
Komt er een vrouw naar me toe: 'ben jij hier thuis?' Ik: 'Nee, ik woon hier niet '. 8)7
En dan pas doorhebben wat ze bedoelde toen ze net wegliep..

Hahaha, geweldig!_O-

Toen ik nog bij de plaatselijke supermarkt werkte maakte ik ook altijd de raarste dingen mee..

Staat mij nog heel goed bij dat iemand bloedserieus vroeg waar de houdbare bananenmelk van Alpro Soa stond, en een andere klant een paar weken later vroeg naar van die Danoontje-achtige toetjes van de Bimbo-boerderij (Bi Ba Boederij). Toen moest ik toch wel erg hard m'n best doen om niet te gaan lachen.. :=

Ga nog even nadenken over andere rare dingen. We hadden echt een paar vreemde vogels onder onze vaste klanten. :D
Laatst bijgewerkt door Donkerblauw op 09-05-12 00:02, in het totaal 1 keer bewerkt

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 00:01

Samsie schreef:
Ik werk bij de Action, heb daar een bijbaantje. En 2 weken geleden vroeg iemand met een heel serieus gezicht aan me ; verkopen jullie ook mannenstrings!? Ik wist eerst niet of het gemeend werd of niet, maar zei maar netjes ; nee sorry dat hebben we niet.

Omg dat had ik ook bij de hema 2 weken terug!
Mijn leuke homo collega kwam naar me toe die vroeg helemaal giechelend of we die hadden, en de klant kwam erachter aan gelopen, geweldig :')

maaike2800

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 00:03

niet het hele topic gelezen dus sorry als het al gezegd is.
maar hoor regelmatig: Ik bied de helft (als in de reclame)

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 00:06

NeverGiveUp schreef:
Nee dan zeg ik gewoon, en 1 euro 20 alstublieft of zo. Dat is niet zo vreemd.
Of moet ik zeggen 20 cent is 4 en 1 euro maakt 5 :')

Dat wilde zij dus wel, want nu zag ze niet wat ze terug kreeg...... :')

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 00:06

Heb al uitnodigingen gehad om samen met een klant te gaan eten, want ik had zo'n lekkere xx stem.
En dan bellen ze naar een bank............

Verder heb ik nu 2x de verbinding verbroken omdat klanten zo te keer gingen dat er geen fatsoenlijk gesprek mogelijk was.
Waarvan 1x de klant zogenaamd niets kon. Was het ophalen/opsturen van een rode kaart om auto incasso in te trekken.
Vrouw was geopereerd (aan been) en haar man kon ook niet voor haar naar de brievenbus.
Ik moest maar preventief reknr blokkeren, maar dat kan ik niet doen. Dus alle mogelijkheden aangegeven wat er wel mogelijk was en hoe. Maar ja dan moest ze naar de brievenbus of langs een kantoor. En dat kon niet, aangezien haar man niet van haar zijde kon wijken. Heb allerlei scheldwoorden voorbij horen komen en toen was ik mevrouw wel heel erg zat en heb d'r weggedrukt.

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 00:08

maaike2800 schreef:
niet het hele topic gelezen dus sorry als het al gezegd is.
maar hoor regelmatig: Ik bied de helft (als in de reclame)

Ohh dat lijkt me echt zwaar irritant, één keer is nog wel leuk, maar om dat steeds te moeten horen lijkt me wel n beetje vervelend worden.
Ik vind mensen die bietsen om korting ook altijd een beetje vervelend. De prijs staat er niet voor niets lijkt mij dan..

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 00:26

'' Ik bied de helft '' hoor ik echt standaard minstens 3 keer op vrijdagnacht als ik op raam 1 sta op het werk. (Mac Donalds). Of: '' hebben jullie geen stempelkaarten we komen hier zo vaak? '' Ehm nee we zijn geen primera ofzo. :+

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 07:56

Everytime schreef:
'' Ik bied de helft '' hoor ik echt standaard minstens 3 keer op vrijdagnacht als ik op raam 1 sta op het werk. (Mac Donalds). Of: '' hebben jullie geen stempelkaarten we komen hier zo vaak? '' Ehm nee we zijn geen primera ofzo. :+

Primera heeft ook geen stempelkaarten maar zegeltjes :P

Ik had vorige week een mevr met een goeie opmerking
'geld moet rollen anders hadden ze het wel vierkant gemaakt'

En laatst een vrouw, verkopen jullie lange vloei? Ik; ja hoor
Zij; ok doe maar een pakje. Of hebben jullie soms ook tips?
Ik; uh ja? Zij schreeuwend door de winkel; jeeezus jullie zijn
net een coffeeshop!
Er stonden mensen in de rij dus heb verder maar niks gezegd

Clairetjuhz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 10:17

Ondertussen alweer bijna 2 maanden geleden. Sinds kort werk ik in de horeca als runner, ik kom achter de kassa vandaan dus dat was nog even wennen. Ik moest 3 mensen serveren oa rode wijn.. De bovenkant van het dienblad had ik net schoongemaakt en was nog een beetje glad domdom.. Omdat ik nog niet zo handig was en het mijn eerste dag was ging het dus fout ik hield het dienblad een beetje scheef en daar ging de wijn -O-. Gelukkig kon ik nog het dienblad richting mijn kant optrekken waardoor het 3kwart over mij heenkwam. Maar over de klant was het ook gegaan die totaal uit zijn stekker ging. Wij zijn mongolen en we kunnen niet lopen ik heb vanalles naar mijn hoofd gehad.. Netjes een doekje gehaald keurig opgeruimd maar op zijn spijkerbroek zaten een aantal kleine plekjes. Hogere mensen zijn erbij gekomen die meneer heeft alles maar dan echt alles aangeboden gekregen! vergoeding, stomerij, niet hoeven te betalen ze hadden ook gegeten. Maar meneer wou het allemaal niet hoor? :roll: Ik snap dat je flink baalt als zoiets gebeurd maar hij ging echt te ver daar was mijn leiding het ook over eens. Ze hebben nog een half uur bij ons gezeten en bozen blikken geworpen :') Uiteindelijk wel netjes betaald en vetrokken. tsja dat soort dingen gebeuren nou eenmaal wij zijn geen geprogrammeerde robots die perfect lopen en nooit iets fout doen :)

Laatst stonden we te eten we hadden lunchpauze en er kwam een vrouwtje naar ons toe. Die wou perse 50 cent aan ons geven voor het toilet. Wij uitgelegd dat het niet hoefde dat hoeft pas in de avond. Maar mevrouw stond er perse op wij nog 4x uitgelegd dat het niet nodig was en ze de 50 cent mocht houden. Ze stond er toch op uiteindelijk netjes die 50 cent aangenomen. :+

Soms krijgen we ook toeristen de meeste spreken netjes engels. Maar er kwamen mensen die geen Nederlands of Engels spraken welke taal het was wist ook niemand. Het was ook niet duidelijk wat ze wouden.. Uiteindelijk wouden ze zelf even bier gaan tappen maar dat mag natuurlijk niet. Meerdere keren al gebarentaald dat we naar hun toekomen tot 6x toe hebben ze hebben geprobeerd. Soms best vermoeiend...

Laatst ook een meneer die boos werd omdat hij niet bij mij kon afrekenen. Ik netjes uitgelegd dat ik dat niet kan en mag en dat hij eventjes moet wachten dat de bediening zo naar hem toe kwam. :=

Ik moest bier en wijn serveren voor een meisje en jongen. Netjes gevraagd voor wie wat was geen reactie.. Nog een keer gevraagd keken ze me aan nog geen reactie. Dus ik zette gewoon netjes het bier voor de jongen neer en het meisje de wijn. Kreeg ik een domme opmerking dat bier niet altijd voor de jongen is het was dus andersom. Ja sorry dan moet je maar reageren.. Ik het netjes neergezet hoe het wel moest. Goedzoo meisje! juist ja.. :roll:

Gelukkig zijn er ook zat leuke mensen :D Er zaten 2 mannen in dure pakken en een meeuw had op hun jasje gepoept. Ze konden er heel erg om lachen _O- Dat witte vlekken mooi stonden bij het grijze jasje.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 12:26

Ai, rode wijn over je heen is niet leuk en ik snap dat je pissig wordt... maar compleet over de rooie ( :+ ) gaan is dan ook weer niet nodig :n

Ik stond een keer in de kroeg, was bomvol (was iets met voetbal te doen en de kroeg heeft dan altijd van die grote schermen) en de bediening moest er tussendoor met een dienblad vol bier... dat ging ook niet goed. De bediening kreeg inderdaad de helft over zich heen en de andere helft ging over een klant. Die was ook niet blij, maar kon het wel begrijpen dat zoiets kan gebeuren :o

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 12:34

kippiekipp schreef:
Everytime schreef:

Primera heeft ook geen stempelkaarten maar zegeltjes :P

Gaat om het idee. ;)

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 15:03

clairjuhtz: Ik vind dat die leidinggevende/ eigenaar van het restaurant het erg netjes wilde oplossen. Niet hoeven betalen, omdat er 3 vlekjes wijn op een broek zitten vind ik erg loyaal hoor! Maar goed, sommige mensen zijn graag boos en luisteren niet meer naar wat er gezegd wordt...

Clairetjuhz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 18:52

Mariettjj schreef:
clairjuhtz: Ik vind dat die leidinggevende/ eigenaar van het restaurant het erg netjes wilde oplossen. Niet hoeven betalen, omdat er 3 vlekjes wijn op een broek zitten vind ik erg loyaal hoor! Maar goed, sommige mensen zijn graag boos en luisteren niet meer naar wat er gezegd wordt...

Klopt, ze zijn ook heel goed met het oplossen. Eerst komt de hoofdbediening eraan die heeft hem dingen aangeboden oa vergoeding. Meneer wou ook niet praten en liep dwars door toen is de leiding er netjes bij gekomen (zelfs in pak :j ) ze hebben een kwartier onderhandeld maar meneer wou niks! Sorry maar dan vind ik je gewoon echt kinderachtig dan moet je ook niet zeuren als je toch niks wilt. Mijn leiding is ook echt top en super aardig! Toen de man begon over dat ik een mongol was en niet kon lopen stonden hun ook direct achter mij en kwamen voor mij op.

Ik snap dat je baalt maar als alles je is aangeboden en je het niet aanneemt moet je ook niet miepen vind ik!

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 19:07

Niet erg raar maar ik vond het wel erg leuk.

2 mannen die duidelijk een relatie met elkaar hadden:
'Hoi, welke rozen hebben jullie?'
'We hebben deze, deze en deze meneer.'
'Oh doe maar die lichtroze. Of wacht, schat wat voor rozen wilden we?' 'Ja wat past er bij ons interieur, wat vind jij?'
'Uh geen idee welk interieur u heeft meneer, maar rood staat sowieso overal goed bij' :j

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 19:14

MLL: die is echt _O-
Claire: wat zijde ze na afloop? waren ze boos op jou of dat niet?

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 19:20

Vroeger toen ik bij de appie werkte...
Klant die Maccaronikoeken (Macronen) wilde
en Saharakaas (subenhara kruidenkaas)

En veel later een lesklantje voor zangles die me opbelde...
Hoi, ik ben het nieuwe liedje vergeten en ik wil nu gaan oefenen, kan je het misschien nog even voorzingen...door de telefoon :)

Clairetjuhz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 20:19

eclair98 schreef:
MLL: die is echt _O-
Claire: wat zijde ze na afloop? waren ze boos op jou of dat niet?

Nee, iedereen maakt wel eens een foutje. Het gebeurd zelfs de beste een keer dat hoort bij het vak :) Mijn baas stond ook direct achter mij iedereen moet het ook leren toch? Als ze geen vertrouwen hadden gehad dat ik het niet zou leren hadden ze mij ook niet aangenomen zeiden ze nog

ShannonJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 20:27

Ik had van de week een klant die al behoorlijk pissed off was toen ze bij mij aan de kassa kwam. Ze wou een krat bier afrekenen die wij normaal niet in het assortiment hadden. Aangezien dit mijn eerste dag was sinds de nieuwe aanbiedingen wist ik niet of deze in de aanbieding was. Mijn collega ook niet dus ik dacht: ik scan alle flesjes en zet de emballage van het krat erbij op. Dit was ik vergeten :+ mijn fout. Mevrouw moest 8,65 afrekenen. Ze kwam direct terug: Ja dit kan niet he? Ze zijn in de aanbieding dus doe maar even opnieuw! Nou waren ze dus voor 7,50 dus ik had dit gescand + de 3,90 aan statiegeld. Ze moest dus nog 35 cent extra betalen. Ik zeg tegen haar: dan moet u nog 35 cent erbij betalen. Nou of ik helemaal van de pot gerukt was. KUN JIJ WEL REKENEN? HET IS IN DE AANBIEDING DUS IK MOET MINDER BETALEN HOOOOO.. de hele winkel kon meeluisteren en ik voelde me al behoorlijk voor banketstaaf gezet. JA REKEN DAT ES EVEN UIT DAN? 8,65 - 7,50? DAT KUN JE NIET HE? Echt ik kon wel janken :o ik kreeg dat mens ook niet aan het verstand dat ik die statiegeld net door een fout van mij was vergeten maar ik het er nu wel bij op had gezet. Pas na 10 minuten begreep ze het. Ik wou eigenlijk zeggen: Wie kan hier nu niet rekenen? Ze smeet de 35 cent op de kassa en liep weg. Een excuses vond ik toch wel gepast op dat moment...