Het Rijles & Afrijstress topic IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lady_Tamzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 09:51

Ja echt, heb op dit moment ook nergens zin in. Maar ja, ik kan gelukkig snel weer!

Helderder

Re: Het Rijles & Afrijstress topic IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 10:29

Balen Lady_Tamzz... :(:) Maar nu hoef je in ieder geval de volgende keer minder zenuwachtig te zijn als het verder wel goed ging.

_Emma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 10:32

Wat jammer zeg. Maar zei de examinator dat de voorrangsfout de enige fout was? Ik heb namelijk begrepen dat ze je niet op 1 ding laten zakken (ja tenzij er doden vallen ofzo :Y) ), maar dat zoiets wel de doorslag kan geven.
Gelukkig kan je snel weer afrijden! 2 weken tijd er tussen is niet veel hoor :)

Lady_Tamzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 10:37

Ja, daar ben ik op gezakt maar had nog een domme fout.. ik moest rechts maar zou naar links en toen wou ik het snel nog verbeteren.. en toen had ik niet goed gekeken. Maar ja. volgende keer beter! ik weet nu hoe het allemaal gaat, en had het erger verwacht..

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 10:44

@Emma: volgens mij kan je wel op 1 fout zakken, en dan hoeven er ook nog geen doden te vallen.
(natuurlijk moet het wel erg onveilig zijn)
Als je door rood rijd zak je ook zelf al zou je de rest van het examen perfect rijden..

_Emma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 10:45

Met "doden vallen" bedoelde ik ook erg onveilige situaties, grove fouten :)

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 12:07

Dirkje25 schreef:
Nagini schreef:
Ik bedoel het ook niet gemeen hoor ;) Feit is wel dat iedereen anders is en zich anders in toetsingen/stress gedraagt.
Ik ben bij geen enkele toetsing zenuwachtig geweest. Alleen de theorie 1x nadat ik gezakt was gewoon omdat ik dat nogal een domper zou vinden als ik er 2x voor zou gaan zakken.
Ik ben gewoon vrij nuchter ingesteld. Ik doe ook niet aan dingen zoals bachdruppels of weet ik veel wat. De een helpt dat, de ander helpt dat niet.

Ik heb nog geen 1 let wel geen 1 examen meegemaakt waarbij de leerling niet zenuwachtig is, nuchter of niet. Met of zonder weet ik veel voor wat voor bijgeloof of goed of beter werkend middel.
Mijn stelling naar jou toe is dus " You just wait and see my friend" en ook ik bedoel dat positief hopend dat ik in jouw geval ongelijk krijg. En dat je dus zonder zenuwen lekker je rijbewijs verdient.

Goed, ik heb het misschien wat krom geformuleerd. Tuurlijk zal ik wat kriebels hebben maar af en toe zie ik wel heel extreme dingen langskomen en dat weet ik wel zeker dat ik niet zal hebben.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 12:08

@Lady_Tamzz das balen! Gelukkig kan je snel weer op.

Arlettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 13:01

siskeh schreef:
@Emma: volgens mij kan je wel op 1 fout zakken, en dan hoeven er ook nog geen doden te vallen.
Als je door rood rijd zak je ook zelf al zou je de rest van het examen perfect rijden..

Dit is ook niet altijd waar, mijn broer is op zijn examen door rood gereden en toch geslaagd. Omdat hij wel goed gekeken had, of zoiets dergelijks is alweer een tijdje geleden.
Maar idd in de meeste gevallen zou jij bij z'n onveilige situaties wel zakken natuurlijk.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 14:22

Ik heb daarnet m'n eerste kilometers helemaal alleen in de auto gemaakt. Echt heeeerlijk :D

Lotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 14:26

Vandaag mn 4e les gehad.
Hij kwam me ophalen op school dus mocht door de stad rijden!
En over de autoweg naar huis haha!
T ging echt goed, maar ik rijd al te zelfverzekerd.
Ben al lomp aan het koppelen enzo :))

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 14:27

@oehh mientjeuh; leuk! Ik moet nog, eerst rijbewijs nog ophalen!(mag ook vandaag, maar ben wat laat!)

Vind het alleen zo vervelend dat onze auto zo anders is als de lesauto:') alle knopjes zijn onders *D

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 14:38

JA!! Ze belde net! Ik mag vanmiddag al :):)

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 14:45

Joonsel schreef:
Pasamba schreef:
Hellingproef, tja daar moet je even het gevoel in krijgen, oefening baart kunst! :)

Dat heb ik nog niet eens gedaan! :=

Dat moest ik al doen in mijn 2e les :7

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 14:49

ja en ik mijn 1e haha, volgende week woensdag mijn tweede, en zaterdag de derde! vind het echt leuk! Heb er vannacht over gedroomd haha. Heb ook de auto al een naam gegeven, we hebben een gele citroen xara dus ze heet nu geile saar haha de enige andere vrouw waar me kerel nog in mag hahahahhaha

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 14:53

Hahaha Rana. _O-

Leuk Mientjeuh! :D

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 15:29

Rana schreef:
ja en ik mijn 1e haha, volgende week woensdag mijn tweede, en zaterdag de derde! vind het echt leuk! Heb er vannacht over gedroomd haha. Heb ook de auto al een naam gegeven, we hebben een gele citroen xara dus ze heet nu geile saar haha de enige andere vrouw waar me kerel nog in mag hahahahhaha

_O-
Prachtig :')

Hellingproef vind ik superleuk :D Wij hebben een afrit naar de garage die erg steil is dus hier is het wel nodig :))

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 16:31

krijg net een telefoontje of ik vanavond ook kan!! jeej lekker veel lessen!!!

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 16:32

Haha ! :)

Ik had gister ineens les in een totaal andere auto.
Hij had een nieuwe. Was wel even wennen, maar ging uiteindelijk wel goed. :P

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 16:44

in wat voor auto les je dan?

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 17:16

ook net weer een lesje gereden,
gaat al een tijdje niet zo heel erg lekker, ben een beetje mijn zelfvertrouwen kwijt geloof ik....
vooral het kijken erbij vind ik érg moeilijk.. zoveel dingen tegelijk %)
hellingproef gaat bij mij al erg goed, achteruit inparkeren ook wel

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 17:18

Dat is inderdaad apart opeens in een andere auto rijden. Heb pas een stukje in de auto van mijn ouders gereden maar dat is dan best even wennen.
Afgelopen dinsdag avond nog rijles gehad, kreeg het commentaar dat ik die avond reed alsof ik achter na gezeten werd. := Verder wel aan wat nieuwe dingen begonnen; de clusteropdrachten en heb de hellingproef nu ook achteruit moeten doen. :)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 17:22

pluche_pluus schreef:
ook net weer een lesje gereden,
gaat al een tijdje niet zo heel erg lekker, ben een beetje mijn zelfvertrouwen kwijt geloof ik....
vooral het kijken erbij vind ik érg moeilijk.. zoveel dingen tegelijk %)
hellingproef gaat bij mij al erg goed, achteruit inparkeren ook wel

dit kon mijn bericht wel zijn :))
Hoeveel lessen heb jij gehad?

Dirkje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 17:23

siskeh schreef:

Een fout staat zelden op zichzelf. Het is meestal "iets" dat een leerling nog niet goed beheerst dat op dat moment tot uiting komt.
En als dat iets tot uiting komt in 1 fout en enkele vergelijkbare ogenschijnlijk kleine dingetjes dan kan 1 fout wel de druppel zijn.

Een voorbeeld: als een leerling regelmatig niet over zijn schouder kijkt bij het afslaan heeft die examinator dat vrijwel altijd gewoon gezien en gaat hij beter op letten. Als dan vervolgens een rechtdoorgaande fietser niet ongehinderd voor wordt gelaten dan is dat inderdaad 1 ( ook voor de leerling) duidelijke fout. Maar die fout staat natuurlijk niet op zich.

wendyelst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 17:54

door de fout te maken niet over de schouder kijken een paar keer vergeten kan je ook al flink op zakken! Ook al heeft er dan op dat moment niemand hinder van.. Maar je moet gewoon goed over je schouder kijken!