LePapillon schreef:Saskiaatje schreef:Maar techniek en beheersing zou je binnen vijf lessen kunnen leren, enige ervaring is toch wel van belang.
Dat verschilt per persoon.. sommigen kunnen na 20 lessen nog niet schakelen
Beheersen binnen 5 lessen? Dat vind ik wel erg snel!
Natuurlijk is een beetje ervaring nodig, hoe kun je anders reageren op bepaalde situaties..
Maar om door te gaan met lessen voor de ervaring terwijl je alles al kan zou ik nooit doen.
Ik ben het eens met Saskia, je moet wel de nodige ervaring hebben en bepaalde situaties hebben meegmaakt vooraleer je je examen gaat afleggen, vind ik. Dat is ook wat ik zo slecht vind aan jullie systeem. Doordat je in principe moet betalen voor ieder uur in de auto, zijn er net minder mensen die echt heel veel uren hebben doorgebracht op de weg en ook heel veel situaties hebben meegemaakt. Bij ons zeggen ze dat je minstens 100u in de auto moet hebben doorgebracht voor je je examen goed kan afleggen. Want als ik naar mezelf kijk, qua techniek enzo heb ik veel geleerd van mijn 2 (binnenkort 3) rijlessen, maar die zijn vooral heel erg examengericht (instructeur zegt vaak genoeg "zo moet je het op je examen doen maar ga je het in realiteit lang niet altijd doen"). Terwijl ik met mijn ouders net de kilometers maak en ervaring opdoe en in verschillende situaties terecht kom. Ik rij zowat iedere dag van de week, ga met de auto (en mijn moeder) naar de supermarkt, naar stal, naar de stad etc. Zo leer je de gewoontes aan en krijg je door veel oefenen goed inzicht.