Rijles & Afrijstress deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:47

LePapillon schreef:
Saskiaatje schreef:
Maar techniek en beheersing zou je binnen vijf lessen kunnen leren, enige ervaring is toch wel van belang. :)

Dat verschilt per persoon.. sommigen kunnen na 20 lessen nog niet schakelen :P
Beheersen binnen 5 lessen? Dat vind ik wel erg snel!

Natuurlijk is een beetje ervaring nodig, hoe kun je anders reageren op bepaalde situaties..
Maar om door te gaan met lessen voor de ervaring terwijl je alles al kan zou ik nooit doen.

Ik ben het eens met Saskia, je moet wel de nodige ervaring hebben en bepaalde situaties hebben meegmaakt vooraleer je je examen gaat afleggen, vind ik. Dat is ook wat ik zo slecht vind aan jullie systeem. Doordat je in principe moet betalen voor ieder uur in de auto, zijn er net minder mensen die echt heel veel uren hebben doorgebracht op de weg en ook heel veel situaties hebben meegemaakt. Bij ons zeggen ze dat je minstens 100u in de auto moet hebben doorgebracht voor je je examen goed kan afleggen. Want als ik naar mezelf kijk, qua techniek enzo heb ik veel geleerd van mijn 2 (binnenkort 3) rijlessen, maar die zijn vooral heel erg examengericht (instructeur zegt vaak genoeg "zo moet je het op je examen doen maar ga je het in realiteit lang niet altijd doen"). Terwijl ik met mijn ouders net de kilometers maak en ervaring opdoe en in verschillende situaties terecht kom. Ik rij zowat iedere dag van de week, ga met de auto (en mijn moeder) naar de supermarkt, naar stal, naar de stad etc. Zo leer je de gewoontes aan en krijg je door veel oefenen goed inzicht.

MaaikeMo

Jemig dat is een flinke auto, als je het parkeervak zo ziet :')
Wel gaaf he!

Saskiaatje

Wowww, gaaf ding. :D Parkeren vind ik eigenlijk reuze meevallen. Met alle auto's. Zelfs de Kangoo (bedrijfswagen, dus geen ramen aan de zijkant).

magic_lover

Jeetje wat een eind! haha

Helderder

Re: Rijles & Afrijstress deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:49

Ik zat pas met de lesauto in de struiken met z'n kont. Instructeur heel droog; 'Hoor je ook niet wat ritselen?' :')

take_one

Re: Rijles & Afrijstress deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:50

Hahaha ik reed vanmiddag ook te dicht op de struikjes. :))

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:50

Oh dan gaat die van mij echt gillen denk ik :D
die vind het al erg als er iemand te dicht bij de stoeprandjes in de buurt komt :')

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:51

Las ik nou dat iemand hier met een bmw leste.. jaloers :D
Ik moet het doen met een opel haha, opzich wel fijn maar kon beter :P

Yasmine

Ik rij met:

Een Mazda weetikveelwat van m'n moeder (benzine, rotding, heb ermee leren rijden en ik haat het :') achterruit is ook heeeel klein)
Afbeelding

Opel Astra van m'n vader :+: Daar rijd ik het vaakst mee, alleen gaat die over een paar maanden weg voor een nieuwe.
Afbeelding

En een BMW bij de rijschool :Y)
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Yasmine op 27-08-09 21:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Saskiaatje

Als iemand mijn Smartie de bosjes in zou rijden zou ik ook gaan gillen. :')

Helderder

Oh die van mij kan het echt geen hol schelen een krasje meer of minder. :+

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:52

take_one schreef:

ja maar veel waar je daarna in zit valt dan weer wat tegen... dus dat is dan weer minder :')

take_one

Hebben jullie ook wel eens dat jullie de koppeling vergeten los te laten? :roll:
Ik ben echt een ramp met rotondes en bochten, vooral als ik eerst moest stilstaan haha pff!

magic_lover

volgens mij lessen wij in dezelfde auto mientjeuh :D

Yasmine

take_one schreef:

Ik les ook in een BMW maar eerlijk gezegd vind ik de Opel Astra Break van m'n pa veel fijner rijden :=

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:53

Hihihi :=

Ik denk dat elk systeem wel + en - punten heeft.
Aangezien ik het ook niet kan goedkeuren dat iedere volwassene in belgië met x aantal jaar ervaring les mag geven, want overal rijden toch 'n stel maloten rond, ookal hebben ze al jááren het rijbewijs, en die mag dan les gaan geven?

magic_lover

take_one schreef:
Hebben jullie ook wel eens dat jullie de koppeling vergeten los te laten? :roll:
Ik ben echt een ramp met rotondes en bochten, vooral als ik eerst moest stilstaan haha pff!

Ja ik had de 1e paar keer echt ruzie met de koppeling, rem en gas, trapte van alles in maar dat werkt natuurlijk niet _O-
nu gaat het gelukkig wel beter, maar idd soms heb je nog wel eens van dat soort dingen :+

take_one

magic_lover schreef:
take_one schreef:

ja maar veel waar je daarna in zit valt dan weer wat tegen... dus dat is dan weer minder :')

Hmm ja weet niet haha zal wel bij iedereen verchillen. :D

Had eerst een benzine auto om te lessen.. en nu een diesel.. wat een herrie zeg haha!

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:54

Nagini schreef:
Hihihi :=

Ik denk dat elk systeem wel + en - punten heeft.
Aangezien ik het ook niet kan goedkeuren dat iedere volwassene in belgië met x aantal jaar ervaring les mag geven, want overal rijden toch 'n stel maloten rond, ookal hebben ze al jááren het rijbewijs, en die mag dan les gaan geven?

moeten volgens mij minstens 8 jaar het rijbewijs hebben.
ik vind het opzich wel een goed systeem, als je zo al een beetje ervaring op kan doen onder begeleiding.
maargoed verdienen de rijscholen wel minder, dus die zullen wel niet zo blij zijn :+

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:54

magic_lover schreef:

Ja, ik zag het ook net :D Heeft die van jou ook een dingetje ipv een sleutel dat je erin moet stoppen en een start/stop-knop om te starten? Ik vond dat echt hilarisch de eerste keer. Een startknop voor een auto, wtf :')

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:55

magic_lover schreef:
take_one schreef:

Ja ik had de 1e paar keer echt ruzie met de koppeling, rem en gas, trapte van alles in maar dat werkt natuurlijk niet _O-
nu gaat het gelukkig wel beter, maar idd soms heb je nog wel eens van dat soort dingen :+

Haha ja en op een gegeven moment ben je zo in de war en dan lukt het even niet meer. :))

Anoniem

Gaan we het over auto's hebben? Ik heb gereden in een Volkswagen Golf, een Transporter, een Bora, een Suzuki Swift (nieuwste model, a la ruben nicolai reclame), een Nissan Qashqai en nu een Seat Ibiza :j

Nagini

take_one schreef:

Heb ik ook wel 'ns. Dan ga ik de bocht door met de koppeling nog in. En ik rijd rotondes af en toe met te weinig rust/te krap.
En heel af en toe :') trap ik de koppeling in en dan ga ik remmen, en dan gaat de auto gek doen en dan laat ik de koppeling los en dan ga je dus alle kanten uit. 'Oepsie!' en dan zeg ik daarna altijd maar Sorry auto :')
Mijn rijinstructeur moet daarna dan wel altijd lachen :D Gelukkig heb ik echt 'n relaxte.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:56

Mientjeuh schreef:
magic_lover schreef:

Ja, ik zag het ook net :D Heeft die van jou ook een dingetje ipv een sleutel dat je erin moet stoppen en een start/stop-knop om te starten? Ik vond dat echt hilarisch de eerste keer. Een startknop voor een auto, wtf :')

haha ja idd met de startknop! zo idioot even knopje indrukken en hup auto aan :D

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:57

Nagini schreef:
Heb ik ook wel 'ns. Dan ga ik de bocht door met de koppeling nog in. En ik rijd rotondes af en toe met te weinig rust/te krap.
En heel af en toe :') trap ik de koppeling in en dan ga ik remmen, en dan gaat de auto gek doen en dan laat ik de koppeling los en dan ga je dus alle kanten uit. 'Oepsie!' en dan zeg ik daarna altijd maar Sorry auto :')
Mijn rijinstructeur moet daarna dan wel altijd lachen :D Gelukkig heb ik echt 'n relaxte.

ja dat heb ik ook wel eens! en dan hoor ik 'ging dat niet wat hard??' :')

Waarna ik vervolgens heel droog zeg, 'viel wel mee toch? O:)' :D