Farinca schreef:Ik ben 31, heb een leuke vriendin, woon zelfstandig met mijn dieren, heb een fulltime droombaan, een auto onder den kont en nog heel veel meer
![]()
En wat ik zelf zou doen als mijn dochter thuis zou komen met een ouder persoon, geen idee, dat zien we wel als het ooit zover zal komen.
Maar je weet vast al wel of je het zal proberen te remmen of dat je er geen enkel probleem mee hebt denk ik......aangezien je het zelf meegemaakt hebt weet je nu dus wat wel of niet de goed of best mogelijke weg is om te volgen...
Geweldig dat je een goed ontwikkeld en bovenal gelukkig mens geworden bent en dus 1 van de uitzonderingen die de regel bevestigd.

Dat heb je dan ook voor een groot deel helemaal aan jezelf te danken, super !
Ik heb echt niets tegen leeftijdsverschillen, als je zelf op een bepaalde leeftijd bent. Ik zit zelf met een gaatje van 7 jaar, in mijn familie zelfs een gat van 21 jaar....en in mijn kennissenkring zitten er ook verschillende maar allemaal begonnen boven de 25 tot 30 jarige leeftijd van de jongste persoon in de relatie. En eerlijk gezegd maakt een 30 jarige die een partner vind van 20 jaar ouder ook zelfs nog een inschattingsfoutje terwijl het verstandige personen zijn. Want pas als zij tegen de 50 lopen en de partner tegen de 70 worden de verschillen soms groter dan je kon inschatten, niet altijd uiteraard. Daarom vind ik dat je op die leeftijd zelf keuzes kunt en moet maken en wie ben ik om daar over te oordelen. Ieder zijn eigen ding hoor...
Maar des te duidelijker is het dat je op je 12e en 15e een dergelijk leeftijdsverschil nooit kunt overzien en voor je het weet loopt P.R. de Vries achter je aan, want het is gewoon illegaal.
Voor mijn part val je op je 30e voor een man van 70, be my guest en veel plezier maar mij niet gezien....
En zoals HC heel netjes zegt, uitzonderingen bevestigen de regel.....maar dan moeten het uitzonderingen blijven en geen gewoontes worden.