Je allereerste auto!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cha_mira

Re: Je allereerste auto!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 13:45

Ik heb sinds Augustus'08 mijn rijbewijs
En ik toer rond met een Isuzu D-max model 2008 Bloos
http://www.worldstyling.com/backend/pimg/p631f11.jpg ik heb hem in lichtgrijs en met hard-top.
Oja mijn ouders hebben hem eerst gekocht en nu neem ik de lening van hun over Lachen Dus heb hem niet gekregen he Knipoog

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 13:47

cha_mira schreef:
http://www.worldstyling.com/backend/pimg/p631f11.jpg ik heb hem in lichtgrijs en met hard-top.
Oja mijn ouders hebben hem eerst gekocht en nu neem ik de lening van hun over Lachen Dus heb hem niet gekregen he Knipoog

Wauw... Lovers

cha_mira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 13:50

Ik vind hem ook echt mooi EnEn hij verbruikt ivg met andere 4x4 echt weinig wanneer we de paarden trekken... 8,2L. Haha!
Moet alleen zeggen parkeren is echt niet handig met deze auto Bloos lukt mij dus nog niet Haha!

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 13:53

Ik heb al moeite met onze station Huilen van het lachen

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 14:12

cha_mira schreef:

Jemig wat een bak!! Bloos!

Ik heb geen eigen autootje, rijdt in allerlei auto's rond. Ouders, schoonmoeder, zwager, zus etc. Lachen

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 14:14

Poeh.. een auto kopen met een lening.. Heb je een lening bij je ouders lopen? Of hebben jullie echt een lening er voor afgesloten?

In Almere was eens een jongen, had net z'n rijbewijs, kocht een auto met een lening.. 330 pk's, kon hij nog niet handelen en reed m total loss tegen een boom in een woonwijk.. Autch.. ?

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 14:19

lovelance schreef:
Poeh.. een auto kopen met een lening.. Heb je een lening bij je ouders lopen? Of hebben jullie echt een lening er voor afgesloten?

In Almere was eens een jongen, had net z'n rijbewijs, kocht een auto met een lening.. 330 pk's, kon hij nog niet handelen en reed m total loss tegen een boom in een woonwijk.. Autch.. ?

Daarom ben ik er ook voor dat mensen gewoon beginnen in een kleine auto.
Heb anderhalf jaar voor mijn werk op de weg gezeten, 8 uur p.d. Maar je ziet een hoop beginnelingen in een veeeeeeeeeeeeel te grote auto die dus niet kunnen parkeren of bochten niet normaal kunnen nemen. Altijd zonde.

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 14:27

marleen_88 schreef:
Jemig wat een bak!! Bloos!

Ik heb geen eigen autootje, rijdt in allerlei auto's rond. Ouders, schoonmoeder, zwager, zus etc. Lachen

Ik heb de eerste paar jaar ook in de auto van mijn ouders gereden. Een kia Sorento van mn vader en de ford ka van mn moeder. Op dit moment heeft mn vader sinds een jaar een land rover freelander 2, erg leuk!

Ik kocht geen eigen auto omdat ik een Amerikaan wou. Vorig jaar september vond ik hem eindelijk:
Afbeelding
Welke stuk ging in December, toen ik hem wilde maken (blok had ik al liggen) kwam ik een ander tegen en ben nu eigenaar van een Ranchero met 7,5 liter V8
Afbeelding
Afbeelding
De zwarte heb ik toen geruild voor een Mercury Zephyr met 5 liter V8..
Afbeelding
Dus ik ben nu bijna 22 en heb 2 amerikanen Haha!
Verstandig? Absoluut niet.. Maar wel erg gaaf!

Als ik nu een auto zou moeten kopen omdat ik echt een auto nodig zou hebben dan zou ik ook voor een ford ka-atje gaan ofzo. Vind t fijne auto's, ondanks hun maat. Maar ik kan nu echt niet meer zonder het geluid van een oude Amerikaan.

cha_mira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 14:29

lovelance schreef:

Ik heb een lening met mijn ouders Knipoog zij heben al een stuk afbetaald, nu betaal ik hun per maand een bepaalde som geld.
ik kon kiezen van men ouders huur betalen om thuis te wonen, of ietsje meer per maand geven en hun geld geven die zij dan gebruiken voor de lening voor de auto, en dan is de auto van mij op het einde Lachen

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 14:30

Dat heb je goed gedaan dan!
Hij rijdt inderdaad niet duur als hij 8,2 liter op de 100 km rijdt mét paardentrailer. Onze Freelander haalt dat niet, terwijl deze ook erg zuinig is voor n SUV.. Tong uitsteken

Edit: Moet je hem trouwens ook zelf onderhouden? Wegenbelasting, verzekering, brandstof etc. ?
Laatst bijgewerkt door lovelance op 14-09-08 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 14:30

Erg gaaf!!!!!! Ben jaloers.

Ik (wij) hebben een Toyota MR2 AW11, klein autotje, motor achterin en veel lol. Is een sportauto trouwens. Hij staat nu alleen stil vanwege mechanische problemen Lachen Krijg je met die 20-jarige auto's.

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 14:33

MR2 zijn wel gaaf! Ach.. oude auto's maken iets bij mij los wat de meeste moderne auto's niet kunnen Schijnheilig

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 14:34

Haha, ja ben ik het mee eens Knipoog
Mijn baas heeft een aantal amerikanen waar die in het weekend nog wel eens mee aankomt hier. Ook altijd erg leuk geluid.

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 14:35

Trillende koffiekopjes op tafel Haha!

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 14:44

Dit was mijn eerste auto, maar ik vond hem met parkeren niet zo handig Schijnheilig ,
dus heb ik toch maar een Opel Corsa 5 deurs aangeschaft,
geweldige auto, zit genoeg pit in.
Niet zo duur qua onderhoud etc.
Laatst bijgewerkt door Meisje201 op 14-09-08 14:47, in het totaal 1 keer bewerkt

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 14:47

Mijn eerste autootje was een Corsa'tje uit '93 ofzo; echt dat hoekige modelletje nog.
Afbeelding
(Alleen had ik een 2-deurs)
Kostte me destijds 7500,- GULDEN. Heb ik zo'n 6 jaar in gereden en nog weten te verkopen voor €900,- Haha!

cha_mira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 14:52

Nymphadora schreef:
Dit was mijn eerste auto, maar ik vond hem met parkeren niet zo handig Schijnheilig ,

Dies ook groot Wow!

Lovelance; momenteel moet ik heb nog niet onderhouden en etc. brandstof betaal ik wel zelf, aangezien ik voor naar mijn werk te rijden behoorlijk wat Km afleg en niet vergoed worden door het werk Lachen

Esther_1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 15:04

ik heb mijn rijbewijs nu drie jaar. Eerst in de clio van mijn vriend gereden, daarna in de megane.

Dec 2007 een Renault Clio 1.4 mexx uit 1996 gekocht.

Juni 2008 de clio ingeruild voor een: Renault clio Haha! Nu alleen uit 2002, alles erop en eraan en sutk sneller 1.6 16v (110 pk), heerlijk pittig 'ding en zo stoer Haha! Ben er helemaal weg van!

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 15:08

Nymphadora schreef:

Die had ik ook! in het zwart. Leek mijn kast zo klein door Knipoog

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 15:44

erg leuk dat je er 1 op t oog hebt Ja ziet er ook mooi uit Ja
maar wel iemand meenemen die er verstand van heeft, heb ik ook gedaan, die kon goed naar de dingen kijken en die kon ook vanalles aan het geluid van de motor enzo horen.. dat was wel fijn.. succes!!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 15:52

Ik ben begonnen met een Seat Marbella.
Goedkoop in de aanschaf, goedkoop in onderhoud, roesten minder snel dan hun soortgenoot de fiat panda en zijn zuinig en niet duur in wegenbelasting en verzekering.

Ik heb er heel veel plezier van gehad. Ik heb dit autootje destijds gekocht toen ik nog op school zat, zodat ik naar mijn bijbaantje kon.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 15:56

Die nieuwe Seat Ibiza van de reclame, die wil ik echt zo graag Lovers

Afbeelding

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 15:59

Audi TT. Vingers aflikken

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 16:13

Nymphadora schreef:

Whehe.. Haha!
Nederlandse parkeerplaatsen zijn ook niet gemaakt voor zulke auto's he.. Balen Tong uitsteken

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 16:18

Een Volvo V40 2.0 uit 1997. Heb hem 2 jaar geleden gekocht met 106000 km op de teller. Superfijne auto die voorlopig nog niet weg gaat.