De trouwjurk en meisjesdromen...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pitbullgup

Re: De trouwjurk en meisjesdromen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 10:57

als wij klaar zijn met ons huisje gaan we ook trouwen (maar da's meer omdat we dan aan kinderen willen beginnen, want hecht niet super veel waarde aan een huwelijk. maar een feestje is wel leuk Knipoog ) maar het liefst wil ik een simpele jurk die t liefst niet wit is.
zoals ongeveer;
http://www.bruidshuisdiana.nl/upload/01 ... onovia.jpg
http://www.bruidshuisdiana.nl/upload/01 ... aramaj.jpg
http://www.bruidshuisdiana.nl/upload/1%20diana003.jpg
http://www.bruidshuisdiana.nl/upload/1%20diana019.jpg
http://www.bruidshuisdiana.nl/upload/1%20diana023.jpg
http://www.bruidshuisdiana.nl/upload/1%20diana023.jpg
en deze winkel zit ook nog niet zo vervan mij af mmmm... tegen die tijd toh daar eens kijken Haha!

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 11:00

Als ik trouw wil ik ook een godsgruwelijke mooie jurk. Verder hoeft mijn bruiloft niet heel groot of uitspringend of wat dan ook. Ik vind die eerste foto van de ts echt supermooi! De rest kan ik niet zo goed zien, zit op mijn ipodje namelijk;)

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 11:01

Mijn droombruiloft:
Tsja, de jurk ben ik nog niet helemaal over uit, maar het wordt waarschijnlijk wel iets crèmes met zonder al te veel tierelantijntjes. En B (vriend) moet wel een beetje matchen met mij, liefst in een donker pak maar niet zwart of bruin :Y) Ik wil 4 paarden voor de koets en dat paps ons dan ment :D Ik wil een groot feest met iedereen die ik ken op een mooie buitenlocatie, en een echte band (Geen 1mansdisco met karaokebandjes). Ik wil de hele dag iemand in mn buurt die zorgt dat haar en makeup tiptop blijven en een diner met de hele familie voordat de andere gasten komen :D

Vriendjes droombruiloft:
Simpel, maar wel in een dikke snelle auto richting het gemeentehuis en met veel lawaai dat iedereen je natuurlijk ziet rijden in die dikke snelle auto.. Maar hoe denkt hij dat ik in godsnaam met mn mooie crèmekleurige jurk zonder al te veel tierelantijntjes in zo'n verschrikkelijk krap, laag ding ga passen? :oo Hij wilt een gezellig feest met die 1mandisco en gewoon mensen die hij heel goed kent..

:Y) Voorlopig eerst maar even goed sparen :D

anna_1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 11:09

Als ik dit zo door lees (super topic trouwens) ben ik echt het type dat droomt van een droom bruiloft.
Tuurlijk een jurk, en een feest waar gefeest mag worden. Graag zou ik trouwen in een koets met onze eigen ponies ervoor, of die droom gaat uitkomen weet ik niet. Mijn vriend ziet een koets ook niet echt zitten.
Maar eerst kunnen we rustig verder dromen, trouwen zit er eest nog niet in. Eerst opzoek naar een huisje

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 11:11

Mijn droom van de koest met paardjes ging niet door.Maar de Limo trok veel bekijks Haha!

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 11:14

Ben deze maand 8 jaar getrouwd en had een lichte (bijna witte) jurk met van die doorzichtige mouwen tot op de grond aan op mijn trouwdag en mijn haar opgestoken. Het heeft echt wel wat om een dag in zo'n jurk rond te mogen lopen hoor! (heb volgens mij geen foto ervan op mijn pc, want was toen nog niet echt digitaal en heb ze nooit ingescand)

De jurk met toebehoren heb ik ook van mijn moeder gekregen toen. Ik hou zelf absoluut niet van die jurken met van alles er op en er aan, zoals strikken, slierten e.d. Ook jurken met zo'n hele wijde rok vind ik vaak niet mooi, maar het scheelt natuurlijk ook wie hem aan heeft!

Wij zijn niet met koetsen en paarden e.d. getrouwd, maar hadden een Audi TT Cabrio als trouwauto. De locatie waar wij trouwden en het feest hadden lagen daar ook veel te ver voor uit elkaar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 11:16

mijn vriend wil ook perse in een dikke auto en dan zelf rijden Tong uitsteken

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 11:17

mijn vriend en ik zijn het gelukkig aardig eens over hoe het moet worden Lachen

als auto willen we graag een mooie oldtimer, niet zo'n enorme amerikaan, maar een echte klassieker. helaas valt de oldtimer van mijn vriend af aangezien die al trouweauto is geweest voor zijn broer.

we willen graag alles op 1 mooie locatie houden, een oud slot, landgoed oid.
bij het trouwen zelf alleen de mensen die er echt toe doen, dus een lekker klein (ongeveer 25 man) clubje. dan een receptie voor ongeveer iedereen die we kennen.
daarna een diner met ouders, schoonouders, broers, zussen, opa's, oma's en getuigen.

en 's avonds een knalfeest met een goede band met al onze dierbare familieleden en vrienden.

mijn jurk zal wel creme/champagne worden. zoiets als dit vind ik heel erg mooi
http://www.fotoserve.nl/~lissy/elly024.jpg

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 11:17

Mijn tweede huwelijk was wel met koets en daarachter nog 8 mensen van stal onder het zadel mee.
Dat was wel een hele happening hoor, moet ook aangevraagd worden bij de gemeente en je moet er 4 verkeers regelaars bij hebben.
Maar mijn droom bruiloft is het daarmee wel geworden,z eker omdat mijn eigen twee paardjes er ook bij waren.
Een onder het zadel gereden en de ander die toen nog maar 3 was, dat was een verrassing door mijn hoefsmid bedacht, die stond ons bij het gemeentehuis op te wachten helemaal mooi gemaakt met voorbreng hoofdstel en al.
We hebben er ook heel wat bekijks mee gehad, zijn zelfs nog eens tuk door het bos gegaan.
Zou die dag zo weer over willen doen!

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 11:18

Ik hou er niet zo van om in het middelpunt van de aandacht te staan, dus we hebben het bewust klein gehouden. Lekker op maandagochtend (gratis), daarna foto's maken en iedereen de routebeschrijving geven naar de geheime locatie (waar mijn verzorgpaard staat) en daar eerst lekker taart eten en darna bbqen. Er waren heel veel kinderen, dus die konden lekker los gaan op de schommels en trampoline en skelters dus de ouders hadden ook allemaal lekker hun handen vrij Ja en 's avonds konden alle kinderen netjes om 7 uur in hun eigen bed liggen. Gok dat onze bruiloft ongeveer 800 euro heeft gekost (dus met alle envelopjes die je dan krijgt was het niet erg duur Knipoog

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 11:20

Wij hebben kaarten verstuurd waar op stond wij zijn getrouwd,ik was 7 maanden zwanger en we hadden niet al te veel geld.We vonden het ook zonde om het aan een feest uit te geven,dus hebben we het simpel gehouden.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 11:21

Het was eerst bij ons de bedoeling om onze 2 fjorden voor de wagen te zetten.
Maar aangezien het wel winter is en het ons niet verstandig leek om de heel familie op zo'n huifwagen te plaatsen, hebben we dat maar van de baan geschoven.
Nu gaan we met allemaal mini's Haha!
Mijn vriend zit op het miniforum en we proberen om zo veel mogelijk mensen te krijgen om een zo'n lang mogelijke stoet te vormen.
Onze trouwauto word de mini van m'n vriend.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 11:21

trouwen... nee dat gaat niet gebeuren Tong uitsteken heb geen boterbriefje nodig om te laten zien dat ik van mijn vriend hou Tong uitsteken
gister een bruiloft gehad en weet nu helemaaaaaaaaaal zeker dat ik niet ga trouwen.. wat een gedoe zeg al dat geregel en gestress Tong uitsteken

overigens vind ik die jurken dan wel weer mooi.. met een maatje 36!! en niet met een boerin erin met een maatje 46
en dat bedoel ik niet banketstaaf.. maar op een model staan die jurken altijd prachtig, met de juiste belichting en make up.. maar ik werkelijkheid valt het allemaal zwaaaaaaaaaar tegen Knipoog
Laatst bijgewerkt door Limanade op 11-09-08 11:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Debsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 11:23

LimaMambo schreef:
trouwen... nee dat gaat niet gebeuren Tong uitsteken heb geen boterbriefje nodig om te laten zien dat ik van mijn vriend hou Tong uitsteken
gister een bruiloft gehad en weet nu helemaaaaaaaaaal zeker dat ik niet ga trouwen.. wat een gedoe zeg al dat geregel en gestress Tong uitsteken

overigens vind ik die jurken dan wel weer mooi.. met een maatje 36!! en niet met een boerin erin met een maatje 46en dat bedoel ik niet banketstaaf.. maar op een model staan die jurken altijd prachtig, met de juiste belichting en mae up.. maar ik werkelijkheid valt het allemaal zwaaaaaaaaaar tegen Knipoog

Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen

daar kwam het echt even te grappig uit de hoek zetten. denk alleen wel dat niet iedereen dat waardeerd Nagelbijten / Gniffelen

pNg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 11:26

*diepe zucht* ik heb niet eens een vriend en droom er wel eens van hoe ik mijn bruiloft zou willen hebben!
de jurk zou ik nog niet weten maar wel een witte. Hele goeie vriendin van me gaat trouwen en ben met haar meegeweest toen ze trouwjurken ging passen. ze trok haar jurk aan en het stond haar zo prachtig echt een plaatje. over een paar weken is haar bruiloft en het word vast super.
zoiets lijkt me dan ook wel wat.... maarja een vriend is daar wel voor nodig! Haha!

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 11:30

T trouwen zelf hoeft van mij niet persé, maar het lijkt me wel gaaf, zo'n dag. ( Wel prijzig om "alleen maar een leuk dagje" te hebben,haha). Als ik ga trouwen zou ik weinig mensen uitnodigen, maar 's avonds wel een knalfeest geven. Niet dat ge-moet; gewoon lol hebben.
Wel zou ik graag een mooie jurk willen ( al wordt 't volgens mij heel frustrerend: al die winkels af om dé jurk te vinden). , en hopen dat mn vriendinnen mn paard er opgetut bij zullen halen.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 11:38

LimaMambo schreef:

Het is maar net hoe stressvol je het zelf maakt Knipoog
Trouwen hebben wij ook niet gedaan om te laten zien hoeveel we van elkaar houden, maar om praktische redenen. Als we straks een huis kopen is alles geregeld, mocht er ooit iets met een van ons gebeuren, dan mag de ander de medische beslissingen nemen en erft het geld en de bezittingen, recht op partnerpensioen etc. Clown Als je dat soort dingen bij een notaris gaat vastleggen ben je veel meer geld kwijt Ja

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 11:40

vonneke schreef:
mijn vriend wil ook perse in een dikke auto en dan zelf rijden Tong uitsteken

Mijn vriendlief wil ook in een dikke auto, dat hebben we makkelijk opgelost, namelijk onze eigen auto, een Audi S8 en mijn broer mag ons op onze trouwdag chauffeuren.
Kortom vriendlief blij en mijn broer super blij Haha!

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 11:45

odetteke schreef:
LimaMambo schreef:

Het is maar net hoe stressvol je het zelf maakt Knipoog
Trouwen hebben wij ook niet gedaan om te laten zien hoeveel we van elkaar houden, maar om praktische redenen. Als we straks een huis kopen is alles geregeld, mocht er ooit iets met een van ons gebeuren, dan mag de ander de medische beslissingen nemen en erft het geld en de bezittingen, recht op partnerpensioen etc. Clown Als je dat soort dingen bij een notaris gaat vastleggen ben je veel meer geld kwijt Ja

Dat is ook maar net hoe je het bekijkt.
Ik weet zeker dat er mensen zijn die niet getrouwd zijn en de hele rambam beter voor elkaar hebben dan een aantal mensen die wel getrouwd zijn. Het is maar net wat je wilt. Een bruiloft kun je ook zo duur maken als je zelf wilt. Dus om het geld gaat het niet....

Steph86

Samantha_ schreef:
Ik ben ook nog zoekende naar een betaalbare jurk ja.
Er zijn veel winkeltjes die de oude collecties verkopen, en wat goedkopere modellen.
In utrecht zit een winkeltje waar de jurken heel betaalbaar zijn, en ze hebben een rek met jurken van 200 euro! En daar zitten hele mooie tussen.
Dus als iemand nog zulke winkeltjes weet...

Op http://www.dressmatch.nlstaan ook mooie jurken voor leuke prijzen.

Ik ga daar binnenkort zelf heen om een jurk te passen voor ons huwelijk in september 2009.

cruesli

Wij gaan 29 mei 2009 trouwen, binnenkort ga ik met moeders en schoonmoeders naar een bruidsbeurs om inspiratie op te doen, zo leuk allemaal die voorbereidingen!
En ik vind die jurk op de 1ste pagina met dat paars helemaal té wauw!!

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 11:46

@ Cruesli,

Naar welke bruidsbeurs ga je heen dan?
Ik wil ook graag naar een bruidsbeurs om inspiratie op te doen, maar heb zo gauw nog niks gevonden over de aankomende beursen.

Melf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 11:52

Leuk dit topic! Ik ga volgende week trouwen. Als het goed is kan ik 'de jurk' morgen helemaal pas ophalen... spannend! En nee, ik ga geen foto's plaatsen!

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 11:55

Ik ben 4 jaar terug getrouwd en had de meest prachtige jurk. Op en top bruid, maar zonder allemaal tierelantijntjes eraan. Dat is namelijk niet mijn stijl. Heb er geen foto van op mijn comuter staan, anders had ik hem wel laten zien.
Het uitzoeken van de juiste jurk is zo ontzettend leuk. Maar op het moment dat je de juiste jurk heb gevonden weet je het ook meteen.....In al die prachtige jurken voel je je als een prinses, maar bij de juiste jurk voel je je als de meest mooie bruid van het land Haha!

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 11:59

AHhhhhhhh toeeee Melfffffffffff Schijnheilig En trouwen ljkt mij ook super maar dan wel alles erop en eraan!!! Een prinsesje voor een dag in zo een prachtige jurk!