manzano schreef:Het gaat om 1,6 miljard.
Ik kan me voorstellen dat je niet voorzag dat IJsland om zou vallen (wat overigens niet eens het geval is). Maar hoe dan ook blijft het je eigen keuze en je eigen risico.
En dat is een risico waar NL niet voor op hoeft te draaien vind ik.
Dat mijn aandelen Fortis niks meer waard zijn en waarsch door de staatsovername ook niet meer in de handel zullen komen of iig niet meer dusdanig dat ze op termijn naar het oude niveua zullen stijgen (wat in een trend van 5 jaar bijna altijd wel gebeurd....... of iig een flink herstel die kant op) is ook MIJN risico. Dat gaat niemand vergoeden
Ik vind sparen heel iets anders als beleggen. Met beleggen ga je bewust een risico aan. Met sparen wil je dit risico juist niet. Je denkt je zuurverdiende centjes "veilig" op een bank te zetten.
Ik denk dat niemand verwacht heeft dat niemand in Ijsland aan de garantieverplichting kan/wil voldoen.
Tja, het is natuurlijk niet leuk als NL voor de NL-se spaarders moet dokken die hun geld in het buitenland hebben gezet, maar van de andere kant: zou het een NL-se bank zijn geweest, dan had NL er ook voor moeten opdraaien.