Quellian schreef:Inderdaad ongelofelijk overdreven
Een vriendin van me vertelde afgelopen week over een garagehouder hier in de buurt. Die jongen heeft in 2000 (!) te hard gereden en heel die boete is hem ontgaan. Zit nu voor 5,5 maand (!!) in de cel, was niet meer mogelijk om het bedrag alsnog te voldoen. Daar ga je met je eigen bedrijf.
Lijkt me te sterk voor woorden. Als hij al die tijd niets gehoord heeft dan is de boete verjaard.
Citaat:Verjaring
Als u een bekeuring wordt opgelegd, dan krijgt u in de meeste gevallen een acceptgiro thuisgestuurd waarmee u de boete dient te betalen. Maar wat nu als u lange tijd niets hoort van justitie? Na een bepaalde tijd hoeft u de boete niet meer te betalen. Bij lichte verkeersovertredingen moet de acceptgiro binnen 4 maanden bij u op de mat liggen. Heeft u de overtreding met een huurauto gemaakt, dan geldt een termijn van 8 maanden. Voor de zwaardere verkeersovertredingen die onder het strafrecht vallen, is de termijn langer: 2 jaar. Als u binnen twee jaar niets hoort van justitie, dan is de kans groot dat de geldigheid van de inning van de boete is verjaard.
Dus als hij nu vastzit dan heeft justitie kunnen bewijzen dat ie wel degelijk het een en ander gehoord heeft in die tijd.

Maakt me ook niet uit of hij wel of niet iets gehoord heeft (en gewoon niet heeft gereageerd), feit is wel dat ie de komende 5,5 maand vast zit. 
Mijn broer werkt in de horeca, en die werkt 75 uur per week door dit soort grapjes.. 

, daar moet dreft bij komen...