vriend een nacht in cel voor 50 euro

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Re: vriend een nacht in cel voor 50 euro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 19:55

Quellian schreef:
Inderdaad ongelofelijk overdreven Ja

Een vriendin van me vertelde afgelopen week over een garagehouder hier in de buurt. Die jongen heeft in 2000 (!) te hard gereden en heel die boete is hem ontgaan. Zit nu voor 5,5 maand (!!) in de cel, was niet meer mogelijk om het bedrag alsnog te voldoen. Daar ga je met je eigen bedrijf.

Lijkt me te sterk voor woorden. Als hij al die tijd niets gehoord heeft dan is de boete verjaard.

Citaat:
Verjaring
Als u een bekeuring wordt opgelegd, dan krijgt u in de meeste gevallen een acceptgiro thuisgestuurd waarmee u de boete dient te betalen. Maar wat nu als u lange tijd niets hoort van justitie? Na een bepaalde tijd hoeft u de boete niet meer te betalen. Bij lichte verkeersovertredingen moet de acceptgiro binnen 4 maanden bij u op de mat liggen. Heeft u de overtreding met een huurauto gemaakt, dan geldt een termijn van 8 maanden. Voor de zwaardere verkeersovertredingen die onder het strafrecht vallen, is de termijn langer: 2 jaar. Als u binnen twee jaar niets hoort van justitie, dan is de kans groot dat de geldigheid van de inning van de boete is verjaard.

Dus als hij nu vastzit dan heeft justitie kunnen bewijzen dat ie wel degelijk het een en ander gehoord heeft in die tijd.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 20:02

Hee, ik hoor het ook alleen maar via-via Haha! Maakt me ook niet uit of hij wel of niet iets gehoord heeft (en gewoon niet heeft gereageerd), feit is wel dat ie de komende 5,5 maand vast zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 20:30

Quellian die kennis van je zal wel meer hebben uitgevroten denk ik Knipoog

dowie schreef:
STEL 100 MAN WEIGERT/VERGEET EEN BOETE TE BETALEN VAN 50 euro ???

Laten we hopen dat TS het verkeerd heeft ingeschat, want laten we nu eerlijk zijn de reactie's had je van et voren ook wel een beetje kunnen verwachten.....Of had je gedacht dat we het allemaal roeloos met je eens zouden zijn?

Kijk eens bij google, dit topic staat al op de eerste pagina, moet je daar nu blij mee zijn?
Jôje heeft een strafblad, dingen voor zijn baas verzwegen als dit uitkomt kan hij fluiten naar zijn baan.

Zou in het vervolg me 10 keer bedenken om dit op straat te gooien. Knipoog

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 20:35

ikkemetwikke schreef:
zydeco schreef:
en ook ik ben een hardwerkend persoon met een baan van rond de 60 uur per week
en vriendlief ook
en wij betalen ook belasting en zijn geen criminelen
wij hebben alletwee geen vakantie gehad en wouden samen zijn eens een keertje
zie daar niet echt het slechte van in , maar goed da's mijn mening
en dat kost de goede burger niks want de eerste 2 ziekdagen zijn voor eigen rekening
voor

het kost hem dan 1 of 2 wachtdagen,maar wat dacht je van die collega die zijn vrije dagen door zijn neus geboord word,omdat hij voor jouw vriend in moet vallen?

waarom zou je aan een ander denken toch Gestoord Mijn broer werkt in de horeca, en die werkt 75 uur per week door dit soort grapjes..

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 22:37

ik zou er niet om lachen ik zit nu ook met boete's die ik moet betalen werk er extra hard voor om ze op tyd te kunnen betalen het is me eigenschuld maar ik betaal ze wel op tyd dan maar extra werk aannemen

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 22:51

best krom die nacht voor 50 euro.
máár daar gaat het de politie niet om, je hebt dan inderdaad een aantekening op je strafblad en dat kan een héle hoop hinder meebrengen met werk zoeken inderdaad.
ik zou er niet zo om lachen eigenlijk.

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 00:29

Moderatoropmerking:
Graag ontopic en met respect blijven reageren. Bedankt voor de medewerking Lachen

Clinnn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 09:51

Anonymous_ schreef:
Wat dachten jullie van al die criminelen die nog vrij rondlopen...

als iedereen netjes betaald, kan de politie meer middelen/mensen inzetten om de echte criminelen te pakken Lachen.

Anonymous_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 21:07

Clinnn_ schreef:
Anonymous_ schreef:
Wat dachten jullie van al die criminelen die nog vrij rondlopen...

als iedereen netjes betaald, kan de politie meer middelen/mensen inzetten om de echte criminelen te pakken Lachen.

Oke, daar heb je een punt Knipoog

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 21:13

hmm...

ten eerste vind ik het terecht dat de politie zo langs huizen gaat. die boetes moeten ooit eens betaald worden.
al was het voor 10 euro. het is en blijft een boete.
dan had je de overtreding maar niet moeten maken.

mensen doen zo moeilijk.. voorkom dat je een boete krijgt.

de politieagenten zijn ook gewoon burgers. die hebben thuis ook een gezin en willen ook brood op de plank hebben.
( helaas denken mensen daar niet aan)

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 21:19

Jolandaa_ schreef:
hmm...

ten eerste vind ik het terecht dat de politie zo langs huizen gaat. die boetes moeten ooit eens betaald worden.
al was het voor 10 euro. het is en blijft een boete.
dan had je de overtreding maar niet moeten maken.

mensen doen zo moeilijk.. voorkom dat je een boete krijgt.

de politieagenten zijn ook gewoon burgers. die hebben thuis ook een gezin en willen ook brood op de plank hebben.
( helaas denken mensen daar niet aan)

Die worden duur de staat al betaald.. door jou en mij ook dus...

Ontopic: ik kan alleen maar zeggen; ga toch boeven vangen...

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 21:22

ja en dan? ze zorgen gewoon dat de wetten worden nageleefd.
dat mensen die negeren is niet hun probleem, maar zodra er een boete op de mat valt is het de schuld van de politie.

het is altijd wijzen met een vinger naar een ander. terwijl ze zelf de veroorzaker zijn..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 21:27

Jolandaa_ schreef:
ja en dan? ze zorgen gewoon dat de wetten worden nageleefd.
dat mensen die negeren is niet hun probleem, maar zodra er een boete op de mat valt is het de schuld van de politie.

Presies, en net wat je zegt ze doen ook maar gewoon hun werk, maar sommige mensen vinden het gewoon nodig om hier op af te geven omdat ze zich op hun tenen getrapt voelen.
En wie het kleine niet eert, die het grote niet deert, maw als een bekeuring van 50 euro die al zó lang speelt niet betaald wordt zal de tweede bekeuring nóg minder indruk maken.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-08-08 21:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 21:27

Nou henkjan, dan weet je niet wat de taak van algemeen opsporingsambtenaren is. Jammer toch dat ze dit soort taken ook regelmatig moeten uitvoeren in opdracht van justitie?? Als je thuis opgezocht kan worden, dan heb je ook de herinneringen en verhogingen met de eventuele uitleg van de sancties ontvangen. Om dan snielig te doen dat je het niet weet en dat het stom is dat ze langs komen, vind ik echt te sneu voor woorden. Iedereen weet, iedereen! dat je na de eerste keer niet betalen een verhoging krijgt, ook dat je fout bent geweest om een boete te krijgen en dat je in beroep kan gaan als je het er niet mee eens bent.

Als je 5,5 maanden moet gaan zitten was het een behoorlijke overtreding die beboet is geweest en dan is de schuld opgebouwd na de 3e herinnering idd behoorlijk hoog. Het is dus niet zo dat je boete na 8 jaar met zoveel is verdubbeld. De boete blijft gewoon open staan en als je bij schiphol komt om lekker op vakantie te gaan, mag je daar even brommen bij de marechaussee. Niks vakantie. Je boete kan omgezet worden in hechtenis, maar je kan ook afkopen door een deel te betalen en een deel te gaan zitten. Mooi als je geen geld hebt. Je wordt daardoor niet gedwongen om schulden te maken.

Overigens zitten er dagelijks junks hun straffen uit, doen ze graag, mogen ze douchen, kunnen ze slapen en krijgen ze te eten. De andere kant van de medaille.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 21:29

Chiqa schreef:
En wie het kleine niet weerd, die het groet niet deert

bijna goed Huilen van het lachen

Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 21:35

russel schreef:
Overigens zitten er dagelijks junks hun straffen uit, doen ze graag, mogen ze douchen, kunnen ze slapen en krijgen ze te eten. De andere kant van de medaille.

Klopt, alleen blijven die zeepjes toch altijd weer lastig Huilen van het lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 21:39

Nou, die geuren zijn niet met normale zeep te douchen hoor.. Clown , daar moet dreft bij komen...

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 07:46

russel schreef:
Nou, die geuren zijn niet met normale zeep te douchen hoor.. Clown , daar moet dreft bij komen...

En een staalborstel Haha!

TS, volgens mij zijn er een aantal onduidelijkheden heen en weer geweest. Dit komt o.a. doordat jouw posts niet altijd even makkelijk te lezen zijn. Je kan jezelf duidelijker maken, door je tekst duidelijker te typen. Door een zin te beginnen met een hoofdletter en te eindigen met een punt maak je het al een stuk overzichtelijker. Goed gebruik van leestekens wil ook nog wel eens helpen Lachen

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 08:04

Henkjan schreef:
Ontopic: ik kan alleen maar zeggen; ga toch boeven vangen...

Definieer "boef" eens als je wilt. Dat maakt het wat duidelijker.
Is een boef iemand die 50 euro niet betaald heeft en met dat geld dus iets anders heeft gedaan?
Of iemand die 50.000 euro niet betaald heeft en daarmee iets anders heeft gedaan?

Omdat de 50.000 euro er "qua kas" er natuurlijk wel behoorlijk toe doet en je natuurlijk niet aparte regels kunt opstellen voor de hoogtes van de bedragen, maar 1 lijn wilt trekken, moeten kleine bedragen (natuurlijk) net zo goed betaald worden al grote bedragen.

Voor 50.000 euro zul je aardig wat daagjes kunnen brommen, en voor 50 euro blijkbaar dan 1 dag.

Ik vind het nogal logisch eigenlijk. Als je 50 euro gaat kwijtschelden omdat het niet de moeite is, wat is dan wel de moeite? 200 euro? 400 euro? Je kunt toch nooit met twee maten gaan meten daarin, dat werkt niet. En als je't dan vergeten bent, tsja, mooi dom, maar dat zei de TS zelf ook al. Eigen schuld, dikke bult.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 12:04

russel schreef:

Nee dat bedoel ik niet Haha! Heb het over zijn medegevangene die allemaal bruut homo zijn geworden *LOL*

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 16:31

Ik denk dat iedereen ook wel snapt dat die boete allang niet meer 50 euro was....
Ik denk ook dat iedereen( behalve TS dan) wel snapt dat de brieven en aanmaningen hem zijn blijven achtervolgen, tenslotte wisten ze precies waar hij woont.

Ik werk bij "even apeldoorn bellen" en jawel hoor, vandaag minstens 4 klanten aan de lijn die ff gauw een auto willen verzekeren terwijl de polis geroyeerd is wegens wanbetaling..... nooit een brief gezien, eg waar mevrouw, nooit een deurwaarder langsgeweest......

Trieste boel.

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal reacties gesplit, omdat het niet de bedoeling is om een oud topic weer naar boven te halen.
Laatst bijgewerkt door Karl66 op 11-07-09 00:47, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: moderatoropmerking toegevoegd