Kinderen wanneer begint dat klokje te tikken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kwanyin

Re: Kinderen wanneer begint dat klokje te tikken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 10:23

Odessa1 schreef:
Later zit je helemaal alleen..

Sorry, maar dit doet mij denken aan een quote in een ander topic..

"Moeder, als je zo doorgaat ZIT JIJ LATER OOK ALLEEN!" Haha!
En zo is het eigenlijk ook. Hoeveel oudjes zitten er niet dagelijks wanhopig door het raam te staren totdat er iemand eens een bezoekje brengt. Hoeveel kinderen trekken geen kaartjes voor wie zondag eens een half uurtje bij opa in het bejaardentehuis langskomt...alsof je de zekerheid hebt van familiegezelschap op je oude dag. Kan je beter een goede vriendenkring opbouwen met ook wat jongere mensen, dan en je tenminste meer zeker dat ze graag op bezoek komen Clown .

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 10:23

voor mijn eigen kindje werd geboren had ik ook nog nooit (vrijwillig) een baby vastgehouden, en al helemaal nooit een luier verschoond.
maar zelfs dat went.

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 10:27

Bij mij tikt het klokje Ja
Ben helemaal gek van kinderen, en dat is eigenlijk altijd al zo geweest, lijkt me geweldig mama te zijn Lachen Maar ik wacht nog wel even hoor, ben pas 19. Wil eerst school afmaken en zorgen dat het financieel mogelijk is.

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 11:04

Grappige berichten komen hier voorbij, maar ook serieuze. Die laatste kan ik ook over meepraten. Mij is namelijk ook wel eens naar mijn hoofd geslingerd dat het eigenlijk onacceptabel is om geen kinderen te krijgen als je dat (wellicht) wel kán, terwijl andere mensen zoveel moeite doen om een kindje te krijgen en dat misschien niet gaat lukken. Ja zeg, het is erg genoeg voor die mensen en ik gun ze het allermooiste allerliefste kindje van de hele wereld, maar daar kan ík toch niets aan doen?

Ik héb 'dat' gewoon niet, en zelfs op verjaardagen waar een familielid komt dat net een baby heeft en het kindje in kwestie de hele kring zo'n beetje rond gaat, zeg ik vlot 'nee hoor, hoeft niet, geef maar aan oma...'. Dan wórd je toch vreemd aangekeken! Want het wordt door veel mensen (nog steeds) als abnormaal beschouwd als je als vrouw niet ter plaatse smelt van zo'n schattig klein baby'tje...

Ik begrijp de bewust kinderloze bokkers hier dan ook helemaal, dus hey... jullie staan niet alleen Knipoog

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 11:06

Hopelijk nooit. Ik ben al druk genoeg met mezelf, mijn lief (die ook aan groot kind is), mijn katten, mijn baan, paarden, etc.

Ik hoef geen kids (ben nu 23) en ik hoop dat ik ze nooit zal willen ook. Er zijn genoeg mensen die die taak prima volbrengen Ja

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 11:07

poes schreef:
Hopelijk nooit. Ik ben al druk genoeg met mezelf, mijn lief (die ook aan groot kind is), mijn katten, mijn baan, paarden, etc.

Ik hoef geen kids (ben nu 23) en ik hoop dat ik ze nooit zal willen ook. Er zijn genoeg mensen die die taak prima volbrengen Ja

Dit kon ik letterlijk geschreven hebben, alleen is mijn leeftijd ietsje anders Bloos namelijk 31. En nog geeeen klokje noway sir!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 11:12

Mensen zoals jij geven me hoop maanling Huilen van het lachen Iedereen is toch zo stellig overtuigd dat ik ze ooit zal willen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 11:13

Hahahaha ik ben nu 22 en mijn klokje begon op mijn 14e al te tikken Nagelbijten / Gniffelen
Echt vreselijk soms hoor! Bloos Nagelbijten / Gniffelen Het gaat ook steeds harder tikken Clown Nagelbijten / Gniffelen

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 11:20

Mijn moeder wil trouwens wel heel graag oma worden Nagelbijten / Gniffelen , ze staat nu sinds vandaag met haar kleindochter in mijn profiel Bloos

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 11:27

[***] schreef:
Hahahaha ik ben nu 22 en mijn klokje begon op mijn 14e al te tikken Nagelbijten / Gniffelen
Echt vreselijk soms hoor! Bloos Nagelbijten / Gniffelen Het gaat ook steeds harder tikken Clown Nagelbijten / Gniffelen

Harder tikken lijkt me niet zo erg, wacht maar tot je alarm afgaat. Dan heb je reden tot schrikken Lachen

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 11:31

ik heb altijd geschreeuwd ik wil geen kinderen ik wil geen mama worden.. nadat ik mijn huidige partner had leren kennen veranderde dit gevoel..rond mijn 20ste begon het toch te kriebelen.. al had het toen gelukt hadden we toel al kinderen willen krijgen.. ben nu 25 en in verwachting van onze eerste ben nu 30 weken zwanger

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 11:37

Maanling schreef:
[***] schreef:

Harder tikken lijkt me niet zo erg, wacht maar tot je alarm afgaat. Dan heb je reden tot schrikken Lachen

Hihi nou soms.... Knipoog Af en toe moet ik dat klokje echt even flink verstoppen hoor!
Maar gelukkig heb ik nog een klein beeeetje verstand en begin ik er nu nog niet aan Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 11:37

Lindy1982 schreef:
ben nu 25 en in verwachting van onze eerste ben nu 30 weken zwanger

Gefeliciteerd!!! Haha!

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 11:38

thanks Haha!

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 11:45

Ik heb ook geen kinderwens (ben 30) en ik heb die ook nooit gehad. Sinds eind vorig jaar wonen de kinderen van mijn vriend bij ons in huis (hun moeder is overleden op 30 jarige leeftijd) en ik moet je eerlijk zeggen dat het me niet altijd meevalt. Ik voel me bij tijd en wijlen echt aan handen en voeten gebonden, dat gevoel is voor mij een reden geweest om zelf niet aan kinderen te beginnnen. Ik stel heel veel prijs op mijn vrijheid en moet wel een beetje kunnen gaan en staan waar ik wil.
Maar het brengt ook hele leuke dingen met zich mee hoor. Het is niet alleen maar kommer en kwel gelukkig Haha!.

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 11:50

ik kreeg mijn dochter toen ik 17 was en ben nu 25..dochterlief is bijna 7 en nee...mijn klokje tikt niet..mijn vriends klokje tikt wel..gek wordt ik ervan!!!
gelukkig heb ik vriendinnen met babys kan hij zich daar mooi op uit leven...

HenrietteM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 11:55

Lennox schreef:
Sinds eind vorig jaar wonen de kinderen van mijn vriend bij ons in huis (hun moeder is overleden op 30 jarige leeftijd) en ik moet je eerlijk zeggen dat het me niet altijd meevalt.

Phfoe dat vind ik wel heftig hoor. Soms heb je niet echt iets te kiezen, maar ik zou toch niet weten of ik dat zou kunnen!

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:14

HenrietteM schreef:
Lennox schreef:
Sinds eind vorig jaar wonen de kinderen van mijn vriend bij ons in huis (hun moeder is overleden op 30 jarige leeftijd) en ik moet je eerlijk zeggen dat het me niet altijd meevalt.

Phfoe dat vind ik wel heftig hoor. Soms heb je niet echt iets te kiezen, maar ik zou toch niet weten of ik dat zou kunnen!

Natuurlijk heb je altijd een keus, maar ik maakte de kinderen al een aantal jaren mee (weekenden en de vakanties) dus ik wist min of meer wel waar ik aan begon. Al hebben deze kinderen natuurlijk wel een behoorlijke bagage die ze meenemen (echtscheiding en overlijden van moeder) en het zijn niet de makkelijkste kinderen. Ik had ervoor kunnen kiezen om de relatie te beeindigen en zonder hem en de kinderen verder te gaan. Maar ik wil mijn relatie ook niet opgeven. Ik zeg het nu negatiever dan ik het bedoel maar het was dus een keuze uit twee slechten (twee situaties die ik eigenlijk allebei liever niet wilde). Uiteindelijk ervoor gekozen om me er toch voor te gaan en de relatie met beide kinderen in huis voort te zetten. We zijn nu bijna een jaar verder en ik vind het nog steeds niet altijd makkelijk maar ik kan dat gelukkig wel heel goed bespreken met mijn vriend. Zo'n soort situatie is voor niemand makkelijk en vergt van zowel ons als van de kinderen heel veel aanpassingsvermogen.

Maar had je me tien jaar geleden gevraagd wat zou je doen in zo'n situatie dan had ik volmondig geroepen: WEGWEZEN Haha!!!

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:25

Wij hebben bewust gekozen om geen kinderen te hebben en ik heb er nog nooit 1 sec spijt van gehad
mijn klok is nooit gaan tikken en ik denk dat dat goed zo is.
Een kennis van mij heeft mij ook altijd geprobeerd aan te praten dat ik er later spijt van zou krijgen
omdat je dan helemaal alleen bent (zij is minmiddels aan man 4 toe), bullshit, net wat al eerder
gezegd is, je hebt je familie en je vrienden, je sociale contacten en je hobbies.
Je klok tikt of tikt niet, kinderen neem omdat je het zelf wilt, omdat je met hart en ziel moeder/vader
wilt zijn en niet als oude dagvoorziening.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:38

Lennox schreef:
Natuurlijk heb je altijd een keus, maar ik maakte de kinderen al een aantal jaren mee (weekenden en de vakanties) dus ik wist min of meer wel waar ik aan begon. Al hebben deze kinderen natuurlijk wel een behoorlijke bagage die ze meenemen (echtscheiding en overlijden van moeder) en het zijn niet de makkelijkste kinderen. Ik had ervoor kunnen kiezen om de relatie te beeindigen en zonder hem en de kinderen verder te gaan. Maar ik wil mijn relatie ook niet opgeven. Ik zeg het nu negatiever dan ik het bedoel maar het was dus een keuze uit twee slechten (twee situaties die ik eigenlijk allebei liever niet wilde). Uiteindelijk ervoor gekozen om me er toch voor te gaan en de relatie met beide kinderen in huis voort te zetten. We zijn nu bijna een jaar verder en ik vind het nog steeds niet altijd makkelijk maar ik kan dat gelukkig wel heel goed bespreken met mijn vriend. Zo'n soort situatie is voor niemand makkelijk en vergt van zowel ons als van de kinderen heel veel aanpassingsvermogen.

Maar had je me tien jaar geleden gevraagd wat zou je doen in zo'n situatie dan had ik volmondig geroepen: WEGWEZEN Haha!!!

Heftig joh, maar wat ik me dan afvraag... Als je die vrijheid toch al kwijt bent, heb je dan niet zoiets van 'dan kan eentje van mezelf er ook wel bij?'

Zou me die gedachtegang voor kunnen stellen...

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:50

Rock schreef:
Lennox schreef:

Heftig joh, maar wat ik me dan afvraag... Als je die vrijheid toch al kwijt bent, heb je dan niet zoiets van 'dan kan eentje van mezelf er ook wel bij?'

Zou me die gedachtegang voor kunnen stellen...

Nee eerlijk gezegd heb ik dat niet. Ik sluit niet uit dat het gevoel ooit zal komen maar op dit moment niet. De kinderen zijn nu 7 en 10, en heb een fulltime job (en nog wel wat ambities). Mijn vriend is parttime gaan werken nadat de kinderen bij ons zijn gekomen. Ik moet eerlijk gezegd niet denken aan een baby erbij Bloos ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:55

Oh, met 7 en 10 duurt het ook niet zo héél lang meer tot ze de deur uit zijn! Haha! Als ze nou nog in de luiers hadden gezeten was het weer een ander verhaal geweest.

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 13:09

Maar 7 en 10 is wel een hele moeilijk leeftijd voor een stiefmoeder. Die kids hebben perfect door wat er allemaal gebeurt en dan krijg je verwijten naar je kop gegooid dat je hun echte moeder wil vervangen. En ook als ze iets moeten doen waar ze geen zin in hebben dan krijg je als antwoord, je bent mijn moeder niet hoor.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 13:31

yfande schreef:
dat ik er later spijt van zou krijgen

Misschien-mits mijn klokje nooit gaat tikken-ga ik er later spijt van krijgen. Misschien kijk ik als het te laat is naar jonge koppels met babys en overvalt me een gigantische spijt dat ik er nooit voor heb gekozen. Maar dan is dat een spijt die van mij is, en waarvan alleen ik de dupe ben.
Als ik echter wel een kind neem omdat ik dat risico van spijt wil vermijden, heb ik evengoed een kans dat ik op mijn oude dag gigantisch veel spijt heb dat ik toch voor kinderen ben gegaan. En dat is véél verschrikkelijker voor het kind. Dus als ik moet kiezen tussen het risico dat ik later de dupe ben, of mijn kind, dan kies ik toch liever voor mij.
Dat is mijn antwoord op zo'n vraag Lachen .

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 13:41

Op het moment dat ik ergens spijt van krijg, denk ik terug aan het moment waarop ik die betreffende keuze maakte. En aan hoe ik me toen voelde. Als ik op dat moment achter mijn keuze stond, dan heb ik later geen recht van spreken voor wat betreft 'spijt', vind ik zelf. Dan is het gewoon 'jammer maar helaas, toen wilde ik het niet en daar stond ik achter'.

Ik maak geen keuzes op basis van 'maar wat als ik er later spijt van krijg'. Dat is me een te groot risico, zeker als het om levende wezens gaat en al helemaal als het om een kind gaat. Een kind heb je namelijk voor je leven.