Boodschappen, duur of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IlsjePilsje

Re: Boodschappen, duur of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:26

Wij zijn met zijn drietjes gemiddeld 60 euro per week kwijt. We doen boodschappen bij de Aldi ... maar kunnen het niet laten om 1 keer in de zoveel tijd even de AH te plunderen. Vaak hebben ze toch net even wat andere / lekkerdere dingen....

Wat mij wel opvalt bij de Aldi is dat groenten en fruit niet zo lang "meegaan". Brocolli moeten wij echt binnen 2 dagen eten, anders kun je het weggooien. Zo ook met veel fruitsoorten.
Gelukkig kan dat dan weer naar de kippen en scheelt dat weer voer voor de kippen.

Ik schrik wel van bedragen die hier langskomen voor een maaltijd. Wij eten heel veel pasta en zijn dan vaak met zijn 3-tjes 5 euro kwijt.... en dan is het met verse groenten (2 volwassenen en een peuter van 2 - die ook flink kan stouwen en dan vaak ook nog wat voor de kippen).

Mijn katten krijgen RC dieetvoer, dus dat tikt wel lekker aan....

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:32

hmmm ik ga zo boodschappen doen en ik ga maar eens opletten op wat ik koop Haha!

Mijn katten krijgen RC omdat ik het idee heb dat ze minder stinken (ze stinken nu helemaal niet) en dat het op de lange termijn beter is voor ze Lachen Verder krijgen ze ook weleens een beetje whiskas vleesvoer omdat ze het wel lekker vinden en RC geen vleesvoer verkoopt. Ik heb een hele kleine vriezer (wat ook weer zorgt voor wat duurdere boodschappen) en kan dus helaas niet overgaan op vers vlees voor de katten....

_Sas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:39

Haha ik heb ook net boodschappen gedaan.
25 euro Aldi en 20 euro AH.. en dan ben ik voor de hele week weer klaar Pling En dan heb ik er ook nog een mooie bos zonnebloemen bijgekocht..

Vlees in grote porties kopen doe ik idd ook, en dan per 2 stuks invriezen. Alleen met gehakt niet, dat vind ik lastig.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:43

Ik ben alleen en geef zo'n 15-20 euro per week uit aan boodschappen.
Ik ga altijd naar AH, daar ben ik toch echt het goedkoopste uit. Ik kook vaak voor twee dagen en koop heel veel producten van Euro Shopper.

Ik eet geen vlees en weinig vleesvervangers, dat scheeld ook een hoop.

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 14:50

Nou vanavond doet vriendje-lief boodschappen, dus ik ben benieuwd.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 15:01

poes schreef:
Mayo: dat kan jaren goed gaan, net zoals mensen die minder goed eten eten, snap je? Ikzelf heb helaas een kat gehad die altijd vreselijk sneu was (mager, korstig, elke dag overgeven, ellendig => DA vond niks, alle allergieën hebben we wel gehad) tot ik ophield met whiskas voeren. Toen wist ik het wel.

Ik snap je prima. Ze eten dit al 2,5 jaar en het gaat altijd hardstikke goed met ze. Dus ik zie echt niet in waarom ik iets anders zou gaan voeren.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 15:04

_Sas_ schreef:
Haha ik heb ook net boodschappen gedaan.
25 euro Aldi en 20 euro AH.. en dan ben ik voor de hele week weer klaar Pling En dan heb ik er ook nog een mooie bos zonnebloemen bijgekocht..

Vlees in grote porties kopen doe ik idd ook, en dan per 2 stuks invriezen. Alleen met gehakt niet, dat vind ik lastig.

Hoezo? Hangt er vanaf waarvoor Lachen Gewoon per 250 gr invriezen, dan heb je portieverpakkingen Lachen

poes

Moet je dan ook niet doen voor mij hoor Lachen

Vjestagirl

Ik koop maar voor 4 dagen per week te eten, omdat ik de rest van de tijd bij mijn ouders eet. voor die 4 dagen geef ik 15 tot 20 euro uit. Ik ga naar de EmTe. Ik drink pepsi, voor de rest eigenlijk geen merken. Omdat ik vegetarier ben haal ik vegaburgers ed bij de AH, omdat die van de emte niet te eten zijn...

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 15:06

Emte?? Dat kan ik helemaal niet.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 15:17

Ik vind dat de boodschappen ook erg duur zijn geworden. Wij wonen met zijn tweetjes, en vooral mijn vriend is gek op lekkers. Ik houdt qua frisdrank, en drank van A-merken. Ik haal grotendeels boodschappen bij de C1000. En ben daar rond de 100 euro per week kwijt Bloos Bloos

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 15:33

Zo dan! Dat is niet te zuinig voor 2 personen.. Wat koop je dan zoal?

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 15:36

nou ik heb boodschappen gedaan hoor, heb echt alleen dingetjes gehaald die ik echt nodig heb, maar ben alsnog 35euro kwijt (zonder wasmiddelen enz.) en dan heb ik dus niet genoeg drinken gehaald, dus ik ben officieel slecht in boodschappen doen Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 15:39

Wij zijn met zijn vijven. Twee volwassenen en drie kinderen waarvan twee nog in de luiers.

Per week geven we ongeveer 90 euro aan boodschappen uit, waarvan zo'n 30 euro aan luiers en flesvoeding.

Onze boodschappen doen we bij de Aldi en de Dekamarkt, en groente en fruit bij de groenteboer. Af en toe kopen we tussendoor bij de Albert Heijn nog dingen, en dan komt er nog een euro of 10 bovenop.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 15:40

Marley schreef:
nou ik heb boodschappen gedaan hoor, heb echt alleen dingetjes gehaald die ik echt nodig heb, maar ben alsnog 35euro kwijt (zonder wasmiddelen enz.) en dan heb ik dus niet genoeg drinken gehaald, dus ik ben officieel slecht in boodschappen doen Nagelbijten / Gniffelen

Wat heb je gekocht dan? Alleen A-merken?

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 15:41

Ik haal ook alleen boodschappen voor doordeweeks, in België, want zit daar op kamers.
Ben dan meestal iets onder de 15 euro kwijt, ga altijd naar de Spar.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 15:41

Jetje1985 schreef:
Emte?? Dat kan ik helemaal niet.

http://www.emte.nl

T zij super goede winkels, goede kwaliteit, lage prijzen. T scheelt ze 20 euro met de Ah

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 15:42

Spar is zoooo duur niet normaal. Zeker die in de Zwijnaardsesteenweg!!

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 15:42

ja ook wel en AH eigen merk....
ik heb wel aardbeien gekocht ook, die waren vrij prijzig en een grote verpakking rundergehakt die wel langer dan een week mee gaat, dus eigenlijk valt het misschien nog wel mee.....

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 15:43

Okay ik ga ook een keer naar de nettorama als dat echt zoveel scheelt..

Maar AH is wel een fijne winkel ik heb altijd het gevoel dat ik aan het shoppen ben Bloos

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 15:43

Wij zijn met zijn tweeen, en ik reken ongeveer 5 euro pppd. Dus per maand zijn we ongeveer 300 euro aan boodschappen kwijt. Ik ga graag naar de c1000/ agri, vriend gaat vaak richting AH.

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 15:44

Ik doe boodschappen bij de plusmarkt/c1000/lidl/ah
Het is maar net waar ik zin in heb!

En dan heb ik al mijn wekelijkse boodschappen plus wat lekkers voor tussen de 40 en 70 euro!

Ojaa en nog 2 katten, droogvoer is ongeveer 40 euro per maand, en natvoer 30 euro per maand!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 15:47

Wat een verschillen zeg, grappig.

Ik ben toevallig bezig met een vergelijking tussen een aantal supermarkten. Ik heb een lijstje met 15 standaard dingen, die ik bij verschillende winkels koop, en dan de goedkope variant.
Zo ben ik er nu achter dat de diepvriesspinazie bij de aldi 49 cent kost, en die van AH euroshopper 41 cent. Grappig he? Haha!

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 15:49

poes schreef:
Spar is zoooo duur niet normaal. Zeker die in de Zwijnaardsesteenweg!!

Ja en daar ga ik dus altijd, omdat ik boodschappen doe als ik van de Ledeganck vandaan kom. Er zit niet veel anders in de buurt bij mij, ja nog een Spar en een GB bij het station. Ik koop ook echt alleen wat ik nodig heb.

Ik vind Delhaize ook wel een fijne winkel, maar er zit er geeneen bij mij in de buurt. Ik ga er af en toe wel eens heen als ik terug kom vanuit Merelbeke.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 15:50

Danielle005 schreef:
Ojaa en nog 2 katten, droogvoer is ongeveer 40 euro per maand, en natvoer 30 euro per maand!

Bloos!

Mijn twee katten komen dus toe met 24 euro voor beide per maand aan voer, en dan nog premiummerk!

Spirit: om die reden ben ik ook jaren daar geweest. Nu ga ik vaak naar de aldi op ledeberg.