"ergernissen" dierentuin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

silvana84

Re: "ergernissen" dierentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 22:04

Ik heb laatst in een dierentuin in Kroatie (echt triest kleine hokken) nog een jongen half onder uit geschropt(normaal ben ik niet zo agressief) Jochie(16 ongeveer) was steentjes aan het gooien naar een zwarte panter, bij het 2de steentje kreeg ie een trap in zijn knie holte van mij. En die vader stond er naast te lachen, kan ik dus echt niet tegen, onschuldige dieren bekogelen die niks terug kunnen doen. Ik stond echt te wachten op het volgende steentje was van plan om dan echt uit te gaan halen, maar gelukkig durfde hij niet meer

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 09:52

moonfish13 schreef:
oke een van de weinige parken waar ik nog niet geweest ben.
laatst was ik in artis... Lips are sealed

trouwens die reactie van die vleermuis vond ik wel errug blond! Vork

Hier in België is het algemeen geweten dat vleermuizen in je haar blijven plakken. Ik ben de enige geloof ik die het tegendeel beweert (die beesten vliegen ook nooit in je haar in de eerste plaats).

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 10:25

Al die mensen die het euthanaseren van 'bezoekersnestjes' niet fijn vinden.... eten die wel eens een stukje vlees?

Heb kalver-, kippen- en varkenskwekerij gezien, en geloof me, die beesten zouden er wat voor over hebben om hun korte leventje in een zoo door te brengen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 10:59

Je moet er niet meteen van uitgaan dat alle dieren die vanwege de surplus regeling het leven moeten laten uiteindelijk op een bord belanden. Als dat zo zou zijn zou ik er geen moeite mee hebben. Maar ik heb nog geen leeuw, tijger of wolvenbiefstuk in Europa op een bord zien liggen, jij wel?

Het geboren laten worden van dieren om ervan te genieten als ze klein zijn en af te moeten maken als ze groot zijn kan ik niet met mijn geweten rijmen. Als ze afgemaakt worden met het doel de voedselketen in te gaan wordt het in mijn ogen een heel ander verhaal.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 11:07

Tuurlijk is het erg zinloos. Maar ik bedoel meer: dat leeuwenjong heeft een veeeeeel fijner leventje gehad dan menig biggetje of kuikentje... En die dieren weten toch niet waarvoor ze sterven. Wat is dan echt erger? We eten ook veel meer vlees dan we nodig hebben, dus het is ook een stuk nutteloos...

Gambeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 11:10

poes schreef:
Al die mensen die het euthanaseren van 'bezoekersnestjes' niet fijn vinden.... eten die wel eens een stukje vlees?

Heb kalver-, kippen- en varkenskwekerij gezien, en geloof me, die beesten zouden er wat voor over hebben om hun korte leventje in een zoo door te brengen.

Nee hoor, geen vlees voor mij!! Vork

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 11:12

Ok dan mag je zeuren Knipoog

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 11:49

Cassidy schreef:
Je moet er niet meteen van uitgaan dat alle dieren die vanwege de surplus regeling het leven moeten laten uiteindelijk op een bord belanden. Als dat zo zou zijn zou ik er geen moeite mee hebben. Maar ik heb nog geen leeuw, tijger of wolvenbiefstuk in Europa op een bord zien liggen, jij wel?

Het geboren laten worden van dieren om ervan te genieten als ze klein zijn en af te moeten maken als ze groot zijn kan ik niet met mijn geweten rijmen. Als ze afgemaakt worden met het doel de voedselketen in te gaan wordt het in mijn ogen een heel ander verhaal.

Nooooou.... als ik het me héééél goed kan herinneren, heeft de AH héél eventjes toch maar even een paar jaartjes terug zebravlees verkocht uit afrika (was afrikathema of zoiets?!) En je hebt soms ook (en dan moet je heel goed zoeken, maar het is er wel: struisvogelbiefstuk!)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 11:54

Struisvogelbiefstuk is ontzettend gangbaar, er zijn ook gewoon kwekerijen van voor zover ik weet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 11:56

Ach, zo verkochten ze een paar jaar geleden bij mijn favoriete restaurant ineens een ren-en-spring-duo.

Stukje struisvogelbiefstuk, en een stukje kangoeroebiefstuk Clown

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 11:57

poes schreef:
Struisvogelbiefstuk is ontzettend gangbaar, er zijn ook gewoon kwekerijen van voor zover ik weet?

Kan het je sterker vertellen je hebt zelfs consumptiestruisvogels. Die zijn anders dan de "gewone wilde" struisvogels.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 12:22

HBVisser schreef:
poes: Zomers krijgen ze denk ik gezinskorting of zoiets en dan komen ze met grote getale.....

Nee, in de zomer ben je BLIJ als je even een een uitje bedacht hebt met de kids. Gezinskorting? dacht het niet.
Ik heb er 2, ik ben NIET aso, mijn kinderen gedragen zich keurig en worden gecorrigeerd en ja ik weet veel van dieren en breng ze dat ook bij.
Helaas heeft zoon een medische diagnose waardoor hij zelf niet hoort hoe hard hij praat zeg maar dus zijn volume schiet wel eens omhoog.

Maar 6 weken vakantie, wie heeft dat bedacht! Die van mij zijn 3 en 6. Geloof me. Je bent blij als je dan even lekker een zoo in kan. En ja die koters zitten vol energie dus mogen die aub rennen en zich even uitleven? Wat hebben jullie dan gedaan toen jullie die leeftijd hadden?

Kijk tegen ramen bonzen, gillen en eten gooien moegn ze dus echt niet van mij. Evenals troep op de grond gooien. Maar even lekker laten rennen ach... behalve als het bij ocean staat dat het niet mag. Wij geven ze dus wel regels.

IK stoor me meer aan foute verblijven en aso ouders. Niet aan kinderen persoonlijk. Hoe die zich misdragen is product van opvoeding.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 12:23

In België hebben kids lekker 2 maand vakantie Huilen van het lachen

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 12:27

poes schreef:
In België hebben kids lekker 2 maand vakantie Huilen van het lachen

AAAAAHHHHHH!!! Dat meen je niet. OK. Ben blij dat ik NL woon. Vork Maar blijft lang hoor met 1 van 6 die zit te popelen om naar de middenbouw te gaan. Nog 1 week en 1 weekend en dan mag ie weer naar school.

Oja, trouwens. Ook gehoord van die reiger die vorige week geloof ik een inschattlingsfoutje maakte en een landing maakte in het leeuwenverblijf (Artis dacht ik)...???

Bezoekers kregen een mooi staaltje ouderwets jachtwerk te zien en de reiger kan het niet meer navertellen Koe

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 12:31

Bij Aqua Zoo gebeurt dat ook enorm vaak met meeuwen. Als je voert dan komen zij echt met 50 tegelijk erop af en dan wil het nog wel gebeuren dat er een paar tegen het schrikdraad aanvliegen of dat andere dieren ze te pakken krijgen Vork

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 12:38

Zo waren wij een keer in de dierentuin (weet zo niet meer welke het was)
Je kon ergens naar binnen en om dat hoekje zaten een stel lynxen(schrijf ik dat zo goed?)
Staat er nog zo dat je niet op het gras mag komen.
Er was 1 mevr. die ze 'schattig' vond en moest en zou dat beest aaien......waar zit je verstand Gestoord
De poema liep al de hele tijd langs het hek....pure verveling en mevr. liep gewoon het gras op en ging voor het GAAS zitten.
En idd ook gewoon de vingers naar binnen om hem te aaien....het ging maar net goed......
Ik moest me wel even inhouden........

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 14:53

Zilfstar schreef:
HBVisser schreef:
poes: Zomers krijgen ze denk ik gezinskorting of zoiets en dan komen ze met grote getale.....

Maar 6 weken vakantie, wie heeft dat bedacht! Die van mij zijn 3 en 6. Geloof me. Je bent blij als je dan even lekker een zoo in kan. En ja die koters zitten vol energie dus mogen die aub rennen en zich even uitleven? Wat hebben jullie dan gedaan toen jullie die leeftijd hadden?

ja hoor, jou (en de rest) kids mogen absoluut rennen en zich uitleven, maar dan wel in de speeltuin en niet in de verblijven.
Toen ik die leeftijd was kreeg ik op mn lazer als ik dat flikte.
rennen en vliegen doe je in de speeltuin, niet in het "dierengedeelte" zeg maar

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 15:20

Vind ik ook Ja Ze hebben niet voor niks speciale speeltuinen in de dierentuinen. Daar kunnen ze spelen en rennen en klimmen en schreeuwen.. Op de wandelpaden horen ze zich netjes en rustig te gedragen. Zo heb ik dat vroeger ook geleerd, al toen ik heel klein was, in de buurt van volwassenen die we niet kende moest is gewoon rustig zijn.. niet voor de voeten lopen, niet schreeuwen, niet duwen of voordringen.. En al helemáál niet over hekjes klimmen, dieren aaien/voeren of afval op de grond gooien, dan gingen we regelrecht naar huis.. Beetje streng misschien, maar achteraf ben ik er heel blij mee, want ík ben nu wel goed opgevoed.

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 15:20

Precies! Daarom vond ik de dierentuin van Amersfoort fijn, daar zijn op twee plaatsen speelgelegenheden waar de kinderen lekker kunnen klimmen, glijden, schommelen ed.

Ik ben met dochterlief ook in Singapore in de direntuin geweest, zij was toen al twaalf. Daar kwamen we ook genoeg kinderen en ook schoolklassen tegen. Man, je wilt niet weten hoe die kinderen in het gareel liepen. Dat viel mijn dochter ook op. Het is misschien het andere uiterste, maar genoeg kids in onze omgeving kunnen daar een voorbeeld aan nemen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 15:21

Singapore is ook wel een plek waar alles zo streng geregeld is, dat merk je idd Ja

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 15:30

Het was ook een prachtige dierentuin met ruime verblijven. Ze hebben daar ook een nachtsafari. Dat kan omdat het daar vroeg donker is. Je rijdt dan met een heel stil elektrisch trammetje tussen grote, open verblijven door die spaarzaam verlicht zijn zodat je dieren die vooral 's avonds actief zijn goed kunt observeren. Van tevoren werd iedereen in tig talen gevraagd stil te zijn en GEEN flits te gebruiken. Goed, niet alle Aziaten lopen zo in het gareel, want een groep luiddruchtige indieers (no offence) deed niet anders dan flitsen. En dat vrouwtje voorin maar roepn 'No flash PLEASE". Ik had ze er allang eruit gegooid! Boos!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 15:31

MysticTinker schreef:
Vind ik ook Ja Ze hebben niet voor niks speciale speeltuinen in de dierentuinen. Daar kunnen ze spelen en rennen en klimmen en schreeuwen.. Op de wandelpaden horen ze zich netjes en rustig te gedragen. Zo heb ik dat vroeger ook geleerd, al toen ik heel klein was, in de buurt van volwassenen die we niet kende moest is gewoon rustig zijn.. niet voor de voeten lopen, niet schreeuwen, niet duwen of voordringen.. En al helemáál niet over hekjes klimmen, dieren aaien/voeren of afval op de grond gooien, dan gingen we regelrecht naar huis.. Beetje streng misschien, maar achteraf ben ik er heel blij mee, want ík ben nu wel goed opgevoed.

Onderschrijf ik dus helemaal. De meeste dierentuinen hebben tegenwoordig een speeltuin ergens in t midden gelukkig. Want na een tijdje zoet blijven moeten ze echt even beentjes strekken hoor. En op de wat grotere wandelpaden tussen verblijven in (dus niet vlakbij, maar op die grote kale stukken wandelsafari of van het ene deel naar het andere deel vd dierentuin) mogen ze altijd effe los hoor. Als ze maar uitkijken voor kleinere kindjes en grote mensen.

Waar IK mij aan erger zijn die grote volwassenen die voor een verblijf dringen, niet oplettend dat er ook kleine kinderen zijn die willen kijken EN kleine volwassenen. Ik ben 1,60 en moet mijzelf erg vaak "pardon, excuseer me? Mag ik hem ook even zien?" ertussen frommelen. ook al heb je een hekel aan kids, je kunt best wel opletten om even een ruimte te maken dat die kleine meid van 3 even vooraan kan staan om naar het voeren van ... te kijken?

Nouja, genoeg ergernissen over en weer dus.

Hmmmm waar zouden de DIEREN zich aan ergeren???? Vork

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 15:34

een kind waarvan ik zie dat hij/zij netjes op de beurt staat te wachten tot hij/zij kan kijken zal ik ook altijd even roepen dat hij/zij gerust voor me mag komen staan. Kijk ik toch wel overheen.
Een kind dat mij opzij duwt om voor me te komen kan het vergeten

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 15:36

Ik moet eerlijk zeggen dat als ik al 10 minuten sta te wachten, ik dan ook echt wel even zo dichtbij mogelijk probeer te komen, ook al ben ik 1m84... Ik sta der ook geen uur natuurlijk, maar ik heb niet altijd de charme om dan altijd een uk voor me te dulden. Ik weet wel dat ze niet lang kunnen wachten en zo, ik hou er wel een beetje rekening mee hoor, maar gewoon niet altijd Vork

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 15:44

In bangkok heb je een soort oceanium (net als in Blijdorp, dat je door een buis door een aquarium loopt (weet even niet hoe ik het anders moet zeggen).
daar stond gewoon personeel, iemand die te luidruchtig was werd er op aangesproken en gewaarschuwd dat ze bij de 2e keer er uitgeknikkerd werden, en bij een 2e keer werden ze er ook echt uitgeknikkerd. Met familie enal!
Je kan een kind immers niet alleen er uit sturen, en de ouders binnen laten. Of een ouder er uit sturen en de kinderen binnen laten.

Gewoon strakke regels... en geloof mij, het werkte!
Maar toch voornamelijk volwassenen die er uit gestuurd werden.
Ouders met kinderwagens werden verzocht een andere route te nemen. Baby's kunnen immers gaan huilen.
De andere route was ook interessant (eigenlijk gewoon buitenlangs het aquarium, maar geen "tunnel" waar alles lekker in gaat galmen)

en die ouders in nederlandse diernetuinen.... praat me er niet van.
Dacht voor de lol naar blijdorp te gaan. Is er een of ander onopgevoed kind dat zo haar (OPEN!!) flesje met cola tegen me aan gooit. Ouders stonden erbij en keken er naar.
Heb het kind er op aangesproken dat dat niet hoort, niet netjes is en dat ze het flesje als ze die niet meer wou hebben in de prullenbak moest gooien en niet op de grond of tegen iemand aan.
Ik plakte inmiddels aan alle kanten, broek, jas, schoenen en shirt allemaal smerig.
Kind zegt gewoon (jaar of 8/9, ouders die niet echt intelligentie uitstralen en aso overkomen) houdt je bek joh prutsmuts, je bent mn moeder niet.

Ouders stonden erbij en keken er naar, geen een woord.
Vriendlief heeft toch even een haritgwoordje tegen die mensen gesproken. Ik was in staat om zo al onze meegebrachte limonade over het hoofd van dat kind EN de hoofden van de ouders te gooien!