Langzame weggebruikers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Re: Langzame weggebruikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 14:17

ja ik vind het ook wel irritant........maar aso hardrijders vind ik net zo irritant

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 14:17

Ook die mensen zijn irritant. Ach voor alles is een gulden middenweg en ik doe zelf ook wel eens dingen in het verkeer die niet zo handig zijn. De mensen die daar de 'dupe' van zijn zullen dan ook wel denken "heeft die haar rijbewijs bij een pakje boter gekregen" en dat besef ik me ook goed.

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 14:18

Snoevie schreef:
mensen die onzeker zijn kunnen beter nog meer lessen volgen,maar mensen die eeuwig te hard rijden,dat leer je moeilijker af.

Nou, daar ben ik het toch niet mee eens hoor. Nagelbijten / Gniffelen Ik heb net mijn rijbewijs, maar zo in het begin zelf, in mijn eentje in de auto is toch wel even heel wat anders dan mijn rijlessen. Lachen De eerste keer alleen vond ik doodeng. Ja Nu wordt het gelukkig minder, maar ik weet dat ik nog storend kan zijn voor andere weggebruikers. Ja Ik doe ook maar mijn best. Lachen Nagelbijten / Gniffelen

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 14:20

dat is ook zo,hoor........ik doelde meer op degene die zei dat mensen na 10 jaar nog zo rijden,dat die dan wat extra lessen kunnen nemen.

mensen ergeren zich maar en hebben commentaar op anderen,maar de hand in eigen boezem steken en naar de eigen rijstijl kijken is toch weer een tandje te moeilijk.

savasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 14:30

Gister kwam ik terug uit friesland, van vakantie, en dan kom je op de snelweg waar de max snelheid 100 of 120 is. Iedereen rijd gewoon 150, en natuurlijk is er dan 1 persoon die het nodig vind om met 90 links te gaan rijden. En er zijn ook mensen die op het laatste moment voor je gaan rijden zodat jij op de rem moet staan Dan kijken ze om de 5 seconden achteruit of je boos wordt. Als je dat niet wordt, gaan ze het spelletje rem-gas-rem-gas-rem-gas spelen. Als je daar niet boos van wordt.... Koe

Charmotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 16:30

ik zat net achter iemand die de héle weg (en die is lang + waar je niet in ken halen) 30 reed waar je 50 mag, hij was zo druk aan het praten met de persoon naast hem Boos! zat me dood te irriteren
en later had ik iemand in een lange straat met winkels enz. waar je 50 mag die 30 reed, waarvan ik het idee had dat ze iets zocht,dan vind ik het minder erg...

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 19:17

Over rechts inhalen gesproken dit doe ik echter nooit als ik me mateloos iriteer aan degene voor me die ver onder de maximale snelheid gaat zitten, of iemand die links rijd en doet alsof ie iemand inhaalt terwijl diegene net zo hard rijd (tja dan haal je niet echt in naar mijn weten).

Nou echt en daar kan ik me zo erg aan ergeren en dan zal ik ook nooit rechts gaan inhalen maar dan push ik diegene gewoon zover heen dat ie wel naar rechts toe moet (als er de ruimte is voor mn voorligger). Dan duik ik zelf wat iets teveel naar links over de streep langs de vangrail om even te laten zien hoe je moet inhalen als je op links rijd pffffffffffffffff...En door in te halen geef je gewoon net wat meer gas maar nee der zijn me toch zat mensen die stug links gaan rijden doen alsof ze moeten gaan inhalen, terwijl ze even hard rijden dat soort mensen begrijp ik totaal niet dan geef je toch gas bij zeg kom op zeg, of zijn ze nou zo bang voor dat gaspedaal Haha!

En precies ook met het in/uit voegen echt der zijn me toch een volstrekte idioten daartussen dat ze je of er gewoon weg niet tussen willen laten (wat wel moet ivm in/uit voegen), en je dan netjes ruimte moet verlenen. Maar nee zijn ze te stug ervoor om je gewoon weg er niet tussen te laten, nou met dit stuk van het in/uit voegen ben ik wel heel erg HARD geworden om gewoon mn auto er tussen te douwen kan me dan ook echt niet bommen dat degene in de remmen moet, maar nu voeg ik in/uit altijd op het allerlaatste moment en of als ik een mooi gat zie dan passeer ik hem er netjes tussen.

Dus sja wellicht let ik wel op en probeer ik me ook goed te gedragen maar als ze zo doen om me niet tussen te laten dan speel ik dubbel zo hard terug.... Tong uitsteken

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 20:05

Toevallig vandaag, ik was al aan de late kant, maar kon het nog wel halen, en de laatste 3 km rijdt iemand gezellig 35 waar je 50 mag. Sja daar gaat je planning Scheve mond

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 21:15

tja een ander kan er niks aan doen dat je een strakke planning hebt(maar ik ben met je eens,irritant is het zeker Tong uitsteken )

vandaag wilde een meneer van de linker naar de rechter rijstrook,en vergat even dat ik er reed........ik kon nog de berm inschieten,mafkees

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 00:07

Het mag niet, maar ik ga ook expres heel langzaam rijden als mensen (binnen de kom) vlak achter mij rijden. En als ze heel vervelend zijn rem ik ook, desnoods totdat we stil staan. Maar dit geintje durf ik alleen uit te halen als ik in de Mercedes rij, niet wanneer ik in het kleine gammele eendje rij... Clown Op de snelweg maak ik gewoon plaats. Ik erger me dan juist rot aan al die figuren die teveel links blijven rijden. Grrr! Of al die mensen die op de middelste baan rijden, terwijl je gewoon naar rechts kunt! Dat soort flippo's haal ik soms ook wel eens van rechts in (omdat links dan niet mogelijk is).

edit: ik ben zelf ook een langzame weggebruiker trouwens, als ik in de eend rij.. Op de snelweg kan hij met een beetje geluk 90-100 km/h en rijden we vrolijk op de rechterbaan. Niemand tot last. Maar ik heb ook wel eens meegemaakt dat we op de eenbaans-provinciale weg reden (forse wind tegen) en dat de eend het bij 60 km/h toch echt mooi genoeg vond... toen was ik voor mijn medeweggebruikers achter mij toch wel een bron van ergernis denk ik...
Laatst bijgewerkt door nikkigioa op 05-09-08 00:13, in het totaal 1 keer bewerkt

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 00:11

Snoevie schreef:
tja een ander kan er niks aan doen dat je een strakke planning hebt(maar ik ben met je eens,irritant is het zeker Tong uitsteken )

vandaag wilde een meneer van de linker naar de rechter rijstrook,en vergat even dat ik er reed........ik kon nog de berm inschieten,mafkees

niet met je eens, als je 50 mag moet je absoluut geen 35 gaan rijden, minimaal 50 zou het moeten zijn ipv max 50

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 06:46

dat is zo,maar niet met de ergernis omdat je dan een strakke planning hebt die verloren gaat,dan ga je maar eerder weg.
en het is NIET minimaal 50,je mag MAXIMAAL 50,thats the way it is.
ik rij dan gewoon keurig 50,maar als iemand achter me dramt dat ie harder wil.........niet mijn probleem

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 10:43

Verschrikkelijk. Scheve mond
Rij zelf geen auto maar kan me echt doodergeren als ik bij iemnand in de auto zit en er is zo'n sloom iemand voor je. Of nog erger, diegene waarbij je inzit gaat zo langzaam. Haha kan ik me echt aan ergeren. Bloos

Junella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 10:51

Kan me er helemaal groen en geel aan ergeren!!!
Helemaal als het blijkt dat ze langzaam rijden omdat ze met van alles en nog wat bezig zijn behalve auto rijden.
Lees: bellen, kind acherin, scheren of radio.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 11:00

Ik erger me er aan ja Ja Waarom? Omdat het mij langzamer maakt, maar vooral omdat je van die mensen hebt die alleen hard hard willen en die dan gevaaarlijk gaan inhalen: zo krijgje dus ongelukken. Gewoon aan de snelheid houden, niet harder niet zachter.

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 14:12

Snoevie schreef:
dat is zo,maar niet met de ergernis omdat je dan een strakke planning hebt die verloren gaat,dan ga je maar eerder weg.
ik rij dan gewoon keurig 50,maar als iemand achter me dramt dat ie harder wil.........niet mijn probleem

Maar ik zou me dus ook niet ergeren aan jou, aangezien jij je aan de snelheid houdt. Ik wil wel eens te hard rijden maar echt niet meer als 10 km te hard, en als ik dan iemand voor me heb die zich aan de snelheid houdt, prima. Ja
Ik erger me er echter wel aan als je 35 gaat rijden, waarom? Tjah tuurlijk is het maximaal 50, maar je mag 50 dus waarom er niet gebruik van maken? Daarnaast lok je ergenissen en rare manouvres uit, wat de kans op ongelukken vergroot. Te hard rijden is fout, maar in mijn ogen te langzaam net zo goed.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 18:24

Ik erger me regelmatig dood aan mede weggebruikers.....

Er zijn hier vaak mensen die 50 gaan rijden op een 90km weg.

Gister had ik er een die ook linksreed, wou naar rechts, maar daar reed ik....
Maar even flink op mn toeter gedrukt.

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 18:31

Ooh ja verschrikkelijk zeg.. ik kan me er ook zo aan ergeren.
Vooral als je een beetje op moet schieten omdat je al aan de late kant bent..
Rij gewoon de aangegeven snelheid (mits verantwoord) dan is iedereen blij.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 17:25

Mijn vriend en ik zijn beide nogal van het doorrijden.
Toch hebben wij afgelopen 2 maanden ruim 9500 km door Scandinavië gereden in een oldtimer Volkswagen busje, die voor geen meter optrekt en berg op soms terug naar zijn 2 moest om het vermogen te behouden Clown En, het landschap was zo mooi, het was wel lekker om rustig te rijden. En uiteindelijk verlies je er helemaal niet veel mee, we kwamen onderweg vaak zat verschillende auto's meerdere keren tegen.

Maar Nederlanders zijn gejaagd, zelfs als ze op vakantie gaan moeten ze nog snel snel snel. En juist door dat gejaagde gedoe ontstaat er agressie op de weg en ontstaan er ongelukken.

Haal 10x adem, lach tegen jezelf in de achteruitkijk spiegel en je voelt je een stuk beter hoor Haha!

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 18:00

Goof schreef:
Citaat:
Ik heb echt nul respect voor mensen die te snel rijden, men beseft echt niet hoe gevaarlijk het is.

Hetzelfde geldt voor mensen die te langzaam rijden.
Mensen die 90 rijden op een snelweg zijn een waar gevaar in het verkeer, die beseffen echt niet waarmee ze bezig zijn.

Nou, dat denk ik niet hoor. Ik woon al mijn hele leven niet ver van een drukke, en heel gevaarlijke weg.
Ik weet niet beter of iedere maand rijd er zich wel iemand dood tegen de bomen langs de weg. En dan spreek ik nog niet over het aantal gewonden.

Ik kan je verzekeren, niet 1 van al die doden is gestorven door te langzaam te rijden. Altijd is het te snel en/of dronken rijden.

Langzaam rijden is mss frusterend voor de mdedeweggebruikeers maar imo bijlange niet zo gevaarlijk als al die 'ik rijd te vlug maar doe niemand kwaad' bestuurders.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 18:16

Een groot snelheidsverschil kan wel gevaarlijk zijn op de snelweg, als bijv. zoals in Duitsland de rechterbaan 80/90 rijdt (vrachtwagens, auto's met aanhangers, wij in ons oldtimerbusje Knipoog ) en de linkerbaan rijdt met 160 voorbij.
Maar het voorbeeld wat jij geeft, klopt, zolang het 1 rijbaan is.

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 18:19

ik vind het soms heel irritant dan rij je al harder dan dat je mag en dan nog zitten ze zowat boven op je bumper

echt heel irritant

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 18:25

Soms is het echt verschrikkelijk vervelend.
Had vanochtend nog zo´n situatie.
Reed op een 120km stuk met 3 rijbanen.
Rechterbaan helemaal vrij. Rijd er zo´n vrouwtje in een Smartje met nog geen 100 op de middelste baan.
Totaal afgesloten van de buitenwereld met haar gedachten.
Diegene voor mij toeterde, maar mevrouw bleef gewoon rijden.
Ik gooide met groot licht, maar mevrouw bleef gewoon rijden.
Dus ik maar inhalen. Zit ze stokstijf met handen op 10 voor 2 achter het stuur.
Vroeg me echt af wat zij aan het doen was.
Laatst bijgewerkt door Silence op 06-09-08 18:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 18:34

Sentido schreef:
Snoevie schreef:

Maar ik zou me dus ook niet ergeren aan jou, aangezien jij je aan de snelheid houdt. Ik wil wel eens te hard rijden maar echt niet meer als 10 km te hard, en als ik dan iemand voor me heb die zich aan de snelheid houdt, prima. Ja
Ik erger me er echter wel aan als je 35 gaat rijden, waarom? Tjah tuurlijk is het maximaal 50, maar je mag 50 dus waarom er niet gebruik van maken? Daarnaast lok je ergenissen en rare manouvres uit, wat de kans op ongelukken vergroot. Te hard rijden is fout, maar in mijn ogen te langzaam net zo goed.

mee eens.
35 is gelijk wel een groot verschil.
maar je bent niet verplicht een bepaalde snelheid te houden,en als je rechts houdt maakt het mij niet uit als je wat langzamer gaat.
wij reden laatst met de trailer,80 km per uur,keurig rechts.
en dan die mafkezen die dicht op de trailer gaan rijden,vooral vrachtwagens.

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 20:02

Snoevie schreef:
mee eens.
35 is gelijk wel een groot verschil.
maar je bent niet verplicht een bepaalde snelheid te houden,en als je rechts houdt maakt het mij niet uit als je wat langzamer gaat.
wij reden laatst met de trailer,80 km per uur,keurig rechts.
en dan die mafkezen die dicht op de trailer gaan rijden,vooral vrachtwagens.

Oowh dat is irritant..
Ik bedoel eigenlijk meer op van die 80 wegen, eenbaans en zonder inhaalmogelijkheid (die enigszins verantwoord zou zijn Clown)
Als je rechts langzamer rijdt maakt mij niet uit, dan kan ik mooi links om je heen. Maar op zo'n weg ben ik verplicht de langzame snelheid over te nemen.. zwaar irritant.