Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
krak schreef:er is hier zeker vrijheid van godsdienstuiting![]()
maar er is wel een heel groot verschil vind ik zelf...
uit u als gelovige aan de volle vaart binnen uw kerk en tussen de andere gelovigen, doe daar wat u geloof u zegt en vraagt. maar hou u daarbuiten aan de gangbare regels en wetten. waarvoor zijn anders al die kerken gebouwd![]()
dat mensen hun hele huis volhangen voor mijn part met mariabeeldjes, als zij dat willen, ze doen maar, als dat hun manier is om hun geloof te uitten op hun eigen eigendom, so be it.
maar op mijn erf, moet ik dus niet van die dingen hebben, dat is mijn uiting van mijn ongeloof
poes schreef:Ik vind dat geen nadeel meer, vind het simpelweg niet te rijmen met andere waarden binnen het geloof.
Nog zoiets, heel het concept van schuld en boete... echt zoiets katholiek, vreselijk dat dat concept eigenlijk zo misbruikt en uitgebuit wordt...
Meissie17 schreef:NOOIT DIE BOEKJES AANPAKKEN !!
Als je de boekjes dus aanpakt of een gesprek met ze aangaat schrijven ze je gegevens op en komen ze vaker langs en blijven ze je "stalken".

poes schreef:Die vonden jou niet goed genoeg om over te blijven
Sorry werd even melig.

), ik heb het over hun speciale feestdagen die ze opeisen waar de andere collega's dan voor moeten inspringen terwijl ze de 'standaard'feestdagen al even goed krijgen, over die bloedtransfusies, over de illegale thuisslachtingen, de eisen en beperkingen die door SOMMIGE vormen van het geloof aan hun gelovingen wordt opgedwongen,....
ook eisen en beperkingen zijn niet strafbaar. Onbeschoft misschien? Ja, tegen de wetten en regels, nee.

)
zet het nieuws eens op dan, je gaat nog verschieten

Mystica schreef:Knap staaltje generalisering trouwens
Zie ook niet in wat dat er mee te maken heeft of ik wel of niet geloof, aangezien je mij niet aanvalt
Mystica schreef:Noem me eens een oorlog over het geloof dan?
En pedofielen zijn wel eens pastoors, klopt, maar dat zijn er echt niet meer als anderen
hoe walgelijk. De paus pas nog bood zijn excuses aan voor het kindermisbruik door geestelijken

dus vandaar zet ik er al maar direct de rem op voordat jullie gaan denken dat ik een racist ben
maar het is een zinnetje dat regelmatig uit de mond van mensen die geloven komt als je het niet met ze eens bent
(is mijn persoonlijke ervaring maar he, voordat ik weer generaliseer
) 

Maar dat was in mijn geval niet aan de orde omdat jij mij niet aanvalt en ik me ook in het minst niet aangevallen voel
En idd, mijn haren gaan er ook recht van overeind staan dat er altijd maar met rassisme gegooid wordt, maar dat deed ik ook niet, excuses als het wel zo overkwam
en zolang iedereen elkaar in zijn waarde laat is er geen probleem.Mystica schreef:Noem me eens een oorlog over het geloof dan?

wel dat we daar de grootste groep mogen gaan zoeken. zij hadden ook alle macht om die dingen te doen, want vroeger was alles wat zij verkondigden, de wil van god. die kinderen hadden een eindeloos respect voor hun en deden alles wat ze zeiden...