Vraagje aan Jehovagetuigen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: Vraagje aan Jehovagetuigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 13:05

Ik vind dat geen nadeel meer, vind het simpelweg niet te rijmen met andere waarden binnen het geloof.

Nog zoiets, heel het concept van schuld en boete... echt zoiets katholiek, vreselijk dat dat concept eigenlijk zo misbruikt en uitgebuit wordt...

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 13:07

Nee het is inderdaad geen nadeel meer, het is gewoon belachelijk. Maarrr.. in mijn ogen heeft ieder geloof zo zijn mooie en minder mooie dingen en heeft dit geloof ook zijn goede dingen.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 13:13

krak schreef:
er is hier zeker vrijheid van godsdienstuiting Knipoog
maar er is wel een heel groot verschil vind ik zelf...
uit u als gelovige aan de volle vaart binnen uw kerk en tussen de andere gelovigen, doe daar wat u geloof u zegt en vraagt. maar hou u daarbuiten aan de gangbare regels en wetten. waarvoor zijn anders al die kerken gebouwd Knipoog
dat mensen hun hele huis volhangen voor mijn part met mariabeeldjes, als zij dat willen, ze doen maar, als dat hun manier is om hun geloof te uitten op hun eigen eigendom, so be it.
maar op mijn erf, moet ik dus niet van die dingen hebben, dat is mijn uiting van mijn ongeloof Knipoog

Hou u daarbuiten aan de gangbare regels en wetten? Op welke manier overtreden gelovigen die dan? Koe

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 13:15

NOOIT DIE BOEKJES AANPAKKEN !!

Als je de boekjes dus aanpakt of een gesprek met ze aangaat schrijven ze je gegevens op en komen ze vaker langs en blijven ze je "stalken".

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 13:15

poes schreef:
Ik vind dat geen nadeel meer, vind het simpelweg niet te rijmen met andere waarden binnen het geloof.

Nog zoiets, heel het concept van schuld en boete... echt zoiets katholiek, vreselijk dat dat concept eigenlijk zo misbruikt en uitgebuit wordt...

Ze zijn er ook dat er op zondag ochtend het geroep van een dominee uit de kerk klinkt in de trant van "Kruip vuile wormen! Aanvaard de straf voor uw zonden!" Wie het zijn weet ik zo niet, maar dat vind ik een stuk erger als dat van de katholieke kerk Clown

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 13:16

Meissie17 schreef:
NOOIT DIE BOEKJES AANPAKKEN !!

Als je de boekjes dus aanpakt of een gesprek met ze aangaat schrijven ze je gegevens op en komen ze vaker langs en blijven ze je "stalken".

Ik pakte altijd de boekjes aan, en heb zelfs gezegd dat ze terug mochten komen, maar heb ze nooit weer gezien Vork
Het kan dus ook anders.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 13:18

Die vonden jou niet goed genoeg om over te blijven Huilen van het lachen

Sorry werd even melig.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 13:19

poes schreef:
Die vonden jou niet goed genoeg om over te blijven Huilen van het lachen

Sorry werd even melig.

Waarschijnlijk vanwege het feit dat ik joods ben Huilen van het lachen
Kun je ook zeggen natuurlijk Haha!

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 13:21

ik heb het over het echt gaan lastigvallen van mensen zoals hier al enkele vb'en zijn gegeven in dit topic, ik heb het over de hoofddoeken van bepaalde geloofsvormen waarvan ze eisen dat die ook op de pasfoto's mogen (goed, dan doe ik volgende keer gewoon mijn cap op Haha! ), ik heb het over hun speciale feestdagen die ze opeisen waar de andere collega's dan voor moeten inspringen terwijl ze de 'standaard'feestdagen al even goed krijgen, over die bloedtransfusies, over de illegale thuisslachtingen, de eisen en beperkingen die door SOMMIGE vormen van het geloof aan hun gelovingen wordt opgedwongen,....

denk maar eens na over de katholieke kerk vb...
de grootste groep pedofielen?
het meest aantal oorlogen op zijn palmares?
hoeveel mensen zijn er niet vermoord omdat ze niet of anders gelovig waren of niet wilden doen wat meneer de paus zei?
das toch niet allemaal zo braafjes volgens de wet lijkt mij he... en nee, ik spreek hier niet alleen over zoveel jaar geleden... kijk maar eens goed naar het nieuws, is ook niet allemaal heel fraai vind ik

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 13:31

De grootste groep pedofielen zijn niet de katholieken.
Er zijn maar zeeeeeeeeer weinig zo geen enkele oorlog waarvan geloof de reden is. ( hebzucht ja) De rest idem.
Bij mensen aanbellen om ze ergens van te overtuigen is niet strafbaar, dan waren we er al vanaf geweest. Hoofddoeken, ook niet strafbaar. Speciale feestdag, ook niet strafbaar, sterker nog, de reguliere feestdagen zijn bijna allemaal christelijk, Dat bloedtransfusie gedoe moeten ze zelf weten, hebben ze alleen zichzelf mee, bij illegale thuisslachtingen zegt het woord het al Illegaal, dus wel strafbaar Tong uitsteken ook eisen en beperkingen zijn niet strafbaar. Onbeschoft misschien? Ja, tegen de wetten en regels, nee.

Knap staaltje generalisering trouwens Clown

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 13:35

sorry maar ik ga u ff op u woorden pakken nu Clown
geloof me vrij, van alle pedofielen, zijn de pastoors deftig goed vertegenwoordigd. ze worden/werden niet altijd veroordeeld, en dat doofpotje van de kerk moet ondertussen toch al ne fameuze pot zijn...
(ik heb met hun slachtoffers gewerkt, dus believe me, ter staan hééél wat smeerlappen vooraan aan den altaar Ja )

en geen oorlog owv geloof? Lips are sealed zet het nieuws eens op dan, je gaat nog verschieten Knipoog

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 13:39

Noem me eens een oorlog over het geloof dan? Vork
En pedofielen zijn wel eens pastoors, klopt, maar dat zijn er echt niet meer als anderen Clown

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 13:40

Mystica schreef:
Knap staaltje generalisering trouwens Clown

ik neem aan dat jij gelooft?
niets persoonlijks op jou, maar dit is dus zo een van de standaardzinnetjes waar al mijn haren omhoog van komen Koe
ik heb een andere mening dan iemand met een andere huidskleur....hopsakidee dat vingertje met racist komt boven
ik deel niet de mening van mensen met een geloof.... hoppa daar is die vinger weer met het etiket van racist...
ben ik het niet eens met iemand die wel vlees eet, ben ik ineens een racist naar vleeseters Slapen
ach ja, das ook een antwoord he... generalisatie...racisme.... zo stopt de discussie altijd wel een keer Lips are sealed

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 13:41

Rassisme is iets anders als generaliseren Knipoog Zie ook niet in wat dat er mee te maken heeft of ik wel of niet geloof, aangezien je mij niet aanvalt Haha!

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 13:43

ik bemoei me niet met jullie discussie generalisering e.d. maar je haalt racisme en discriminatie door elkaar. Racisme is discriminatie vanwege het ras van een persoon, dus vlees/niet vlees spreek je van discriminatie. Even offtopic Haha!

pastoors en pedofielen...ik weet het niet, vind erg moeilijk om daarover te oordelen zonder de feiten te weten....
Oorlog vanwege geloof heeft volgens mij vooral vroeger plaatsgevonden, tegenwoordig is het meer economie/macht dacht ik.

oensan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 13:44

Mystica schreef:
En pedofielen zijn wel eens pastoors, klopt, maar dat zijn er echt niet meer als anderen Clown

Weleens pastoors....... maar dat zijn wel publieke figuren die uit naam van God spreken Boos! hoe walgelijk. De paus pas nog bood zijn excuses aan voor het kindermisbruik door geestelijken Lips are sealed

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 13:46

et voila
Kruistochten
Beeldenstorm
Burgeroorlog Noord-Ierland
Oorlog tegen Irak
of heb je graag nog enkele voorbeelden? dan zoek ik nog wel wat verder Knipoog

racisme komt voort uit generalisatie Knipoog dus vandaar zet ik er al maar direct de rem op voordat jullie gaan denken dat ik een racist ben Knipoog
en ik val jou zeker niet aan Knipoog maar het is een zinnetje dat regelmatig uit de mond van mensen die geloven komt als je het niet met ze eens bent Knipoog (is mijn persoonlijke ervaring maar he, voordat ik weer generaliseer Haha! )

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 13:46

Het bijna altijd al geweest vanwege heilig plekken, macht etc. Verscholen achter het geloof, true. Maar uiteindelijk ging het om ordianair landjepikkerij Knipoog

@ Oensan: dat is idd belachelijk, zo niet erger. Maar dat maakt nog niet iedere pastoor een pedo en ook niet alle andere pedo's ( wat er wel meer zijn als pastoors) katholiek. Generalisatie dus.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 13:49

Like I said, dat gaat niet om geloof, maar om macht en land Knipoog

Wat de rest betreft, klopt Tong uitsteken Maar dat was in mijn geval niet aan de orde omdat jij mij niet aanvalt en ik me ook in het minst niet aangevallen voel Knipoog En idd, mijn haren gaan er ook recht van overeind staan dat er altijd maar met rassisme gegooid wordt, maar dat deed ik ook niet, excuses als het wel zo overkwam Knipoog

Stal_Fiore

Pfoe... bij mij gaan ook altijd de haren overeind staan. Ook al meerdere vervelende aanvaringen gehad.

ben benieuwd hoe meneer reageert als je nog 1 keer de deur voor hem open doet.

Neej

De hele geschiedenis door zijn er oorlogen gevoerd ten bate van 'het geloof'.

Ik vind het best hoor, iedereen mag van mij geloven wat ie wilt. Ik geloof best in een god, draag dit alleen niet uit en ga ook nooit (tenzij op vakantie) naar een kerk, maar een ander gelooft in Allah, Jehova of van mijn part je kanariepietje Knipoog en zolang iedereen elkaar in zijn waarde laat is er geen probleem.

Het vervelende aan het geloof is, dat evangelisten vinden dat HUN geloof het beste is. Katholieken vinden dat HUN geloof het beste is, en Joden zijn er ongetwijfeld ook van overtuigd dat HUN geloof het beste is. En sla elk willekeurig geschiedenisboek maar open, de oorlogen om religies vliegen om je oren..
En uiteindelijk zal dat best allemaal ordinaire landjespikkerij geweest zijn, ergens speelde het geloof toch écht wel een rol.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 13:50

Mystica schreef:

Ik denk niet dat ze Indianenstammen/Afrikanen heel vriendelijk gevraagd hebben om zich tot het christendom te bekeren. Ik kan me zelf er iets van herinneren dat vele er vanuit gingen dat de zwarte kleur een straf van God is, en het daarom gerechtvaardigd was hen als beesten te behandelen.

Er gebeurt wel degelijk geweld omwille van geloof. Al denk ik ook dat het op zo'n moment vaak als Opium gebruikt wordt bij de vechters. De grote bazen erachter zullen wel meer bekommerd zijn geweest om macht, geld en grond. Maar dat maakt niet dat de mensen in het slagveld wel dachten dat ze in het de naam van God deden, bv de kruistochten.

Maar inderdaad er zijn ook veel oorlogen die niets met godsdienst te maken hebben. Mensen hebben religie niet nodig om oorlog te voeren, ze vinden wel een andere reden als ze moeten. En niet elke gelovige is het eens dat je geweld moet gebruiken om je gedachtengoed waar te maken, velen zijn daar juist sterk tegen.

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 13:50

ik zei ook nooit dat elke pastoor een pedofiel is he Knipoog wel dat we daar de grootste groep mogen gaan zoeken. zij hadden ook alle macht om die dingen te doen, want vroeger was alles wat zij verkondigden, de wil van god. die kinderen hadden een eindeloos respect voor hun en deden alles wat ze zeiden...
en nu gebeurt dit nog altijd, met als grote verschil dat kinderen GELUKKIG mondiger zijn en dat ze nu effectief gestraft worden, in plaats van een vermanend vingerke te krijgen van de paus in rome...

idd, bij zowel elke oorlogi, is het om grond en bezit te doen. maar ze hangen de reden wel bij het geloof, en op die manier krijg je onschuldige gelovigen die in die oorlog gedraaid komen... met alle gevolgen van dien. idd, ze verscholen zich achter het geloof

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 13:52

Uiteindelijk staat in de bijbel toch echt dat je je naasten lief moet hebben...

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 13:53

ja dat staat in de bijbel, maar als die 2 verschillende uitgevers heeft, gaat dat al eens vloeken he Knipoog