Autorijlessen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MissBonny

Re: Autorijlessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 13:21

auk schreef:
Oh dat had ik inderdaad ook tijdens mijn rijlessen. Vooral bij het stoplicht als het oranje werd. Ineens vol op de rem zonder eerst in mijn binnenspiegel te kijken of ik wel kón remmen Haha!
Sinds ik mijn rijbewijs heb, kijk ik wél Haha!

Hahaha, zie het al helemaal voor me..
Kaboem, kaboem zo in de achterkant! Maar geloof niet dat dat gebeurd is he Knipoog

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 15:58

Ik oefen buiten mijn rijlessen om heel erg veel. Vooral met mijn opa. Hij vindt het heel leuk om me vanalles te leren. Wel buitenaf, dat wel.

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 16:02

Sophie2 schreef:
Ik oefen buiten mijn rijlessen om heel erg veel. Vooral met mijn opa. Hij vindt het heel leuk om me vanalles te leren. Wel buitenaf, dat wel.

Haha, wel leuk!
Maar vind je het niet lastig, qua gevoel van je rem/gas etc?

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 15:32

Sence schreef:
Apart dat het per land zo kan verschillen!

Ze hebben een tijdje terug in een heel aantal landen 'getest' hoe goed het niveau van autorijscholen enz. is.
Nederland bleek op Noorwegen geloof k na het veiligst te zijn. In Noorwegen moet je ook perse een ehbo cursus doen.
Italie was t slechst (en geloof me ze rijden daar inderdaad als debielen..). En ze zijn nu bezig om dat in alle landen gelijk te gaan trekken.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 15:33

Italie is echt erg ja Huilen van het lachen

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 17:10

Italië iid.
Als ik ooit me rijbewijs heb ga ik daar dus echt niet heen met de auto

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 18:11

Hihi ik ging toen k mn rijbewijs nog niet had met 3 vriendinnen met een toyota prius naar italie. zij hadden m al wel, maar 1 daarvan heeft 6 x moeten afrijden..dus we wilden haar niet laten rijden, is gelukkig ook niet gebeurd, ze had ons echt doodgereden. Mooiste was nog de opmerking die ze op de terug weg maakte nadat wij rechts werden in gehaald met 140 door een of andere idioot terwijl er nog 2 banen links van ons waren..: Haal jij dan nooit rechts in !? (tegen de vriendin die reed). Ik doe dat wel is hoor, dan heb k geen zin om helemaal om te rijden..

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 18:33

de eerste les moest ik meteen achter het stuur. en wegrijden enzo.. gelijk alles gedaan, dus sturen, koppelen, schakelen , remmen en natuurlijk gasgeven en bochten sturen enzo.. en na een paar lessen andere dingen erbij leren, zoals als eerste het omdraaien op een weg op 2 manieren, en het file parkeren! en achteruit rijden. maar de eerste vier lessen was het alleen maar vooruit rijden en gewoon rijden en overal aan wennen. de eerste les gingen we alleen een beetje de rustige weggetjes.. en later iets drukker, en nu steeds in de stad enzo.

maar ik dacht ook dit kan ik niet, wanneer moet je in vredesnaam schakelen e.d. maar na een paar minuten ben je er al aan gewend.

en ik vin het nu echt niet moeilijk meer. en het file parkeren ging ook gelijk goed.
heb nu 8lessen gehad.

succes ermee Lachen

*Edit: iets vergeten te vermelden!

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 11:01

Ik moet om half 1 weer Nagelbijten / Gniffelen

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 11:24

ik moet om 3 uur weer tot 5 uur. 2 uurtjes dus Lachen dat wordt dan mijn 16 en 17e les Haha! heb 29 september mijn theorie. ben al wel bezig met leren.

linn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 11:37

Ik moet vanavond om 8 uur weer Vingers aflikken
Mijn 7e les haha

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 12:05

Ik moet helaas (nog, word al m'n 5e) weekje wachtenn! Stoom uit je oren
Kan je vertellen, dat vind ik absoluut niet leuk!

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 12:38

Net les 5 gehad, ging goed!
Heb wat achteruit gereden en filegeparkeerd zonder auto's Tong uitsteken
Laat alleen soms nog me koppeling te snel los.
Woensdag theorie in Groningen Ja

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 09:50

Ik meld me hier ook maar eens, ik heb aanstaande donderdag een intaketes/rijtest. Iemand enig idee wat ik me daarbij voor moet stellen?
Daarnaast heb ik ook volgende week theorie-examen, ben benieuwd.

linn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 10:00

Somebody_ schreef:
Ik meld me hier ook maar eens, ik heb aanstaande donderdag een intaketes/rijtest. Iemand enig idee wat ik me daarbij voor moet stellen?

Hij beoordeeld vanzelf wel wat je kan. Heb je weleens eerder gereden? Welke omgeving?
Kijk als je gelijk in de drukke stad moet beginnen en je heb nog nooit gereden ja dan denk ik dat meneer nog een hoop doet. Succes in ieder geval Haha!

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 10:08

Lin_sOnaldO schreef:
Somebody_ schreef:
Ik meld me hier ook maar eens, ik heb aanstaande donderdag een intaketest/rijtest. Iemand enig idee wat ik me daarbij voor moet stellen?

Hij beoordeeld vanzelf wel wat je kan. Heb je weleens eerder gereden? Welke omgeving?
Kijk als je gelijk in de drukke stad moet beginnen en je heb nog nooit gereden ja dan denk ik dat meneer nog een hoop doet. Succes in ieder geval Haha!

Ik word donderdag 18 en bij die rijschool is het normaal om een rijtest/intaketest te hebben. Ze hebben daar een heel groot oefenterrein, van de rijschool zelf, maar hij zei dat we ookal de openbare weg op gingen. *Kuch* Dat zie ik niet zo zitten Haha! Ik heb al wel eens auto gereden, in de auto van mijn vriend, maar of dat nou zo geweldig ging. Haha! Achteruit in parkeren kan ik wel, en alles wat langzaam gaat, maar 40+ vind ik doodeng Haha!

linn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 10:11

Weet niet hoelang het duurt, maar dan zal je inderdaad eerst op dat terrein rondjes mogen scheuren en als je er dan vertrouwd mee ben kan je de weg op.
Maar 1 ding, dat is helemaal niet eng hoor, mijn instructeur zegt altijd:
Er staat niet voor jan met de korte achternaam zo'n bordje op het dak, mensen kijken wel uit haha! Vingers aflikken

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 11:12

Auto mobilisten hebben geen respect voor lessers, ik heb dat trouwens wel, ze lessen namelijk niet voor niets in een auto met een L erop

linn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 12:26

MSQuincyTE schreef:
Auto mobilisten hebben geen respect voor lessers, ik heb dat trouwens wel, ze lessen namelijk niet voor niets in een auto met een L erop

Hm dat valt best mee hoor.. behalve als je op het stoplicht sta te wachten, er 1 of andere pipo naast je staat met een veel te uitgebouwde auto en dan natuurlijk moet linda wel even gassen en Iehhh het mooie dat ik dan 9 van de 10 keer sneller weg ben, en mn instructeur maar lachen Vingers aflikken

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 13:41

Dat viel tijdens mijn lessen echt niet mee

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 17:45

Mijn instructeur zei inderdaad ook regelmatig: er staat een mooie L op het dak, dus ze hebben er maar rekening mee te houden Haha! Ik had hem al gevraagd of ik niet ook zo'n L op mijn eigen auto mocht zetten Haha!

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 21:03

Gister in een keer geslaagd voor me theorie Haha!
5 fouten

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 21:20

Meld me ook maar ff. Betaal 46€ per uur, als ik dan zie wat mensen in groningen betalen is dat wel veel, maar hier is het wel normaal. Vanaf les 1 alles zelf, sturen, schakelen remmen. Vanaf 2 ook kijken en straatje keren, file parkeren enz. Vind achteruit parkeervak in nog wel erg lastig. Heb nu 11 lessen gehad, 7 van 1 uur, de rest van 1.5 uur en dan ga je de snelweg op. Heb maandag 3 uur les, met z'n tweeen, richting roosendaal om aan de omgeving te wennen. Theorie al gehaald 0 ft!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 10:17

Ik ben pas begonnen. De eerste les was erg leuk, en viel ontzettend mee!! Gassen, sturen en de richtingaanwijzers bedienen, niets geen parkeerplek, hup gelijk rondkarren.
De tweede les kwamen daar de rem en de koppeling bij... Ik voelde mezelf kleiner en kleiner worden, raakte helemaal in de war en wat in paniek en na een tijdje had ik echt zoiets van: STOP, ik wil eruit! Ging echt bagger en zat ontzettend aan te kloten met alles...... Zo reed ik bijna een rotonde af omdat ik met de rem en richtingaanwijzer bezig was, waarop mijn lesgeefster het stuur greep, ik van schrik het grote licht aanzette etc. ERg leuk Bloos Zal er wel grappig hebben uitgezien zo voor anderen...

Hopelijk volgende keer beter, dan herhalen we de vorige les weer Clown

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 10:34

Ik mag vanmiddag weer rijden Lovers