DresslOver schreef:Wil je nu serieus Drugsgebruik vergelijken met een SPORT als paardrijden????????![]()
Paardrijden is een sport, hobby of lzelfs levensstijl voor sommigen. Wil je nu zeggen dat drugsgebruik dit ook is?
Een sport niet. Een hobby of levensstijl: absoluut.
Citaat:Of je nu paard rijd voor de kick, om jezelf te bewijzen of de liefde voor een dier... Je gaat er niet door liegen, bedriegen, stelen, je wordt er niet afhankelijk van, het zorgt er niet voor dat je ALLES en IEDEREEN om je heen kapot maakt..
Dat doen ook niet alle drugs bij alle mensen. Er gaan mensen ten onder aan alcohol, precies op deze manier, maar er zijn ook mensen die jaar in jaar uit een paar glaasjes wijn bij het eten drinken zonder dat er ook maar ooit iets gestolen, bedrogen, gelogen of kapotgemaakt wordt. Of die een paar keer per jaar op een of ander feest flink doorhalen, met de taxi naar huis gaan en vervolgens weer 4 maanden lang achtenswaardige burgers zijn.
Zo zijn er ook mensen die op een avondje met vrienden een jointje roken en dan lekker ontspannen zitten te praten. Of die eens in de zoveel tijd eens flink uit hun dak gaan op een feestje... en verder gewoon hun baan / studie / vrienden / hobby's en andere sporten hebben en niet afhankelijk zijn, niet liegen, niet bedriegen en niet stelen. De meeste daarvan krijgen op een bepaald moment een duurzamere relatie, gaan samenwonen, trouwen, krijgen kinderen en verliezen langzamerhand hun wilde haren.
En waarom zou je wel mogen paardrijden voor de kick, of in de achtbaan stappen, of eventueel gaan bungeejumpen, maar niet een keertje high mogen worden voor de kick?
Waarom mag je wel naar een sauna en zonnebank en massage gaan om eens lekker te ontspannen, maar niet een jointje opsteken om eens lekker te ontspannen? Zolang het met mate is, is dat toch niet principieel anders of principieel verkeerd?
Het gelijk stellen van alle drugs aan ernstige verslavingsproblemen is gewoon niet terecht.
(Oh, niet alle drugs zijn illegaal.)
Citaat:Als drugs geen vlucht is volgens jou, wat zou het doen moeten zijn volgens jou? En ga me nu niet vertellen een hobby, want ik kan me niet voorstellen dat voor iemand al het voorgaande een HOBBY is..
Nee, als het overgaat in liegen en bedriegen is het geen hobby meer. Maar zoals gezegd: dat geldt dan ook niet voor iedereen.
En er zijn trouwens ook genoeg mensen voor wie de paardensport een vlucht is
) moet hij dat zelf weten..
dat ff daar gelaten.
Precies mijn punt.