Accepteren jullie drugsgebruik bij vriend/man?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Re: Accepteren jullie drugsgebruik bij vriend/man?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 14:21

DresslOver schreef:
Wil je nu serieus Drugsgebruik vergelijken met een SPORT als paardrijden???????? Nors opkijken

Paardrijden is een sport, hobby of lzelfs levensstijl voor sommigen. Wil je nu zeggen dat drugsgebruik dit ook is?

Een sport niet. Een hobby of levensstijl: absoluut.

Citaat:
Of je nu paard rijd voor de kick, om jezelf te bewijzen of de liefde voor een dier... Je gaat er niet door liegen, bedriegen, stelen, je wordt er niet afhankelijk van, het zorgt er niet voor dat je ALLES en IEDEREEN om je heen kapot maakt..

Dat doen ook niet alle drugs bij alle mensen. Er gaan mensen ten onder aan alcohol, precies op deze manier, maar er zijn ook mensen die jaar in jaar uit een paar glaasjes wijn bij het eten drinken zonder dat er ook maar ooit iets gestolen, bedrogen, gelogen of kapotgemaakt wordt. Of die een paar keer per jaar op een of ander feest flink doorhalen, met de taxi naar huis gaan en vervolgens weer 4 maanden lang achtenswaardige burgers zijn.
Zo zijn er ook mensen die op een avondje met vrienden een jointje roken en dan lekker ontspannen zitten te praten. Of die eens in de zoveel tijd eens flink uit hun dak gaan op een feestje... en verder gewoon hun baan / studie / vrienden / hobby's en andere sporten hebben en niet afhankelijk zijn, niet liegen, niet bedriegen en niet stelen. De meeste daarvan krijgen op een bepaald moment een duurzamere relatie, gaan samenwonen, trouwen, krijgen kinderen en verliezen langzamerhand hun wilde haren.

En waarom zou je wel mogen paardrijden voor de kick, of in de achtbaan stappen, of eventueel gaan bungeejumpen, maar niet een keertje high mogen worden voor de kick?
Waarom mag je wel naar een sauna en zonnebank en massage gaan om eens lekker te ontspannen, maar niet een jointje opsteken om eens lekker te ontspannen? Zolang het met mate is, is dat toch niet principieel anders of principieel verkeerd?

Het gelijk stellen van alle drugs aan ernstige verslavingsproblemen is gewoon niet terecht.
(Oh, niet alle drugs zijn illegaal.)

Citaat:
Als drugs geen vlucht is volgens jou, wat zou het doen moeten zijn volgens jou? En ga me nu niet vertellen een hobby, want ik kan me niet voorstellen dat voor iemand al het voorgaande een HOBBY is..

Nee, als het overgaat in liegen en bedriegen is het geen hobby meer. Maar zoals gezegd: dat geldt dan ook niet voor iedereen.
En er zijn trouwens ook genoeg mensen voor wie de paardensport een vlucht is Lachen
Laatst bijgewerkt door Shadow0 op 28-07-08 14:21, in het totaal 1 keer bewerkt

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 14:21

nee ik zou dat niet accepteren en mijn vriend accepteerd dat ook niet. en dat is ook heel logisch ik hou er niet van en ook van roken

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 14:24

Onacceptabel.. voor mij dan!

Hij is baas over zichzelf.. als hij die behoefte zou hebben (maar die heeft hij gelukkig niet, hij is net zo anti als ik Bloos ) moet hij dat zelf weten..
Hij weet ook de concequenties ervan.. en dat is dat ik op stap.

Maar... wij (mijn man en ik) zijn gelukkig precies hetzelfde wat dat betreft..
Anti drugs, en geen alcohol als je achter het stuur stapt.

Kwestie van principes..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 14:26

shadow je verwoord wat ik denk telkens veul beter dan ik Haha!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 14:29

paardrijden is wel degelijk een sport magoed Clown dat ff daar gelaten.

shadowO heb je eigenlijk ooit iemand in familie gehad die drugs gebruikte? Drugs maakt alles kapot. Het is duur, veel duurder dan alcohol, mentaal verslavend, wat IMO sterker is dan fysiek verslavend. En mensen die het gebruiken zeggen áltijd dat het geen kwaad kan enz enz. Mensen die alcohol drinken weten tenminste dat het schadelijk is voor ze.

Maar ik snap ook niet waarom mensen alcohol nodig hebben om zich "te amuzeren op een feestje" dus het zal daar wel ana liggen.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 14:30

Dan is het nog geen ongezonde vlucht, de vlucht in paardrijden..
Drugs is dat wel.

Ik snap niet zo goed wat er leuk is aan drugs... een hoop geld vergooien en je eigen lijf naar de knoppen helpen.. Ja leuk!

Tja, ik zal het wel niet snappen, maar ik kan me niet voorstellen dat iemand het doet omdat het 'leuk' is.. Bovendien is ook dan de kans op verslaving gewoon ontzéttend groot.

nogmaals, voor mij is het het stomste wat je doen kunt. Ik zie het inderdaad heel zwart wit, maar voor mij is het dan ook een heel zwart-wit iets. Ik kan genoeg andere dingen verzinnen die je kunt doen omdat het leuk is. Ik snap niet dat iemand daar drugs (of drank, as you wish) voor nodig heeft..

Ik kan het ook niet zien als hobby of levensstijl, snap ook niet dat iemand anders dat wil kan..

Ben erg benieuwd naar het antwoord op de vraag van Pharagirlke shadow en suze.. Ooit meegemaakt wat voor schade het aanricht? En dan niet voor jezelf, maar voor de mensen om je heen, want dat vind ik dan veel belangrijker...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 14:34

ja ik weet heel goed hoeveel schade het kan aanrichten.
ik weet ook hoeveel schade simpele medicijnen als bijv. slaappillen kunnen aanrichten.

ik weet ook dat dat fout ging om de redenen die ik in een eerdere post noemde.

maar (veel) mensen die anti zijn, willen niet inzien dat verantwoord drugsgebruik bestaat. ik denk dat dit iets is waar je nauwelijks nader tot elkaar komt.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 14:38

alleen al die twee woorden in een zin kan voor mij al niet.
Drugsgebruik opzich is al onverantwoord, al is het maar één keer, puur en alleen al omdat het schade aanricht in je lijf en de kans altijd bestaat dat je MEER wil.

en als je écht zou weten wat voor schade het aanricht aan de mensen om je heen zou je er zo niet over denken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 14:40

je kan ook best verantwoord 160 km per uur rijden hoor Ja
Toch krijg ik dan een dikke prent van meneer de politie Haha!
En als je dan toch ens iemand onder de auto hebt liggen kun je terug vallen op je altijd verantwoorde manier van rijden

En waarom denk je dat drugs verboden is als het zo makkelijk verantwoord te gebruiken is?
Omdat de meeste het toch niet voor elkaar krijgen het verantwoord te blijven doen?

Als mijn vriend meent dat hij die sh*t nodig heeft...zoekt hij het maar lekker uit...
Genoeg manieren om dingen op te lossen, maar niet met drugs

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 14:41

runningkawa schreef:
je kan ook best verantwoord 160 km per uur rijden hoor Ja
Toch krijg ik dan een dikke prent van meneer de politie Haha!
En als je dan toch ens iemand onder de auto hebt liggen kun je terug vallen op je altijd verantwoorde manier van rijden

En waarom denk je dat drugs verboden is als het zo makkelijk verantwoord te gebruiken is?
Omdat de meeste het toch niet voor elkaar krijgen het verantwoord te blijven doen?

Als mijn vriend meent dat hij die sh*t nodig heeft...zoekt hij het maar lekker uit...
Genoeg manieren om dingen op te lossen, maar niet met drugs

Afgod Precies mijn punt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 14:42

dat bedoel ik dus.

hierover kunnen we erg lang welles-niettussen Haha!

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 14:43

suze_ schreef:
ik weet ook hoeveel schade simpele medicijnen als bijv. slaappillen kunnen aanrichten.

maar (veel) mensen die anti zijn, willen niet inzien dat verantwoord drugsgebruik bestaat. ik denk dat dit iets is waar je nauwelijks nader tot elkaar komt.

Meis, je kan jezelf wel vanalles blijven wijsmaken. Maar als het puntje bij het paaltje komt hebben mensen die drugs gebruiken een massa problemen in hun leven die ze niet zouden hebben gehad als ze van dat spul waren af gebleven

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 14:44

suze_ schreef:

en mensen die drugs gebruiken willen niet in zien dat ze zichzelf en mensen rondom hen kapot maken. Je weet hoeveel schade het kan aanbrengen maar daarmee heb je mijn vraag niet beantwoord. Heb je ooit iemand in je familie gehad die drugs gebruikte. Iemand waar je zielsveel om geeft?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 14:46

Klara16 schreef:
suze_ schreef:

Meis, je kan jezelf wel vanalles blijven wijsmaken. Maar als het puntje bij het paaltje komt hebben mensen die drugs gebruiken een massa problemen in hun leven die ze niet zouden hebben gehad als ze van dat spul waren af gebleven

Nou, ik denk dat mensen die regelmatig hero of coke gebruiken zeker een probleem hebben, net als mensen die zich elke dag lamzuipen.

Maar van die paar pilletjes en kristalletjes die ik in een jaar gebruik heb ik echt geen massa's problemen hoor. Ik ken ook gasten hoor die elke week slikken, maar dat hoeft van mij niet, en niemand in mijn vriendengroep slikt zo regelmatig. Het moet wel leuk blijven!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 14:47

maar serieuze vraag
waarom pilletjes?
Is uitgaan zonder dan zo saai of..? Lachen

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 14:48

(Bijna) alles kan bij ons, maar met mate en alles in overleg.

arnjojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 14:49

Absoluut niet! Bij mij echt not done!!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 14:49

runningkawa schreef:
maar serieuze vraag
waarom pilletjes?

Ik ken een persoon die tijdens het uitgaan geen drugs gebruikt, maar tijdens feesten (denk aan Qlimax, Decibel dat genre) wel gebruikt. Omdat het 'intenser' is en omdat er toch zoveel mensen rondlopen die gebruiken en daardoor de verleiding zo groot is Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 14:50

idd lieveli. het gaat erom hoe je er mee om gaat. Lachen
teveel is nooit goed.

ja phara dat weet ik. ik weet dat het heel slecht kan gaan. ik weet ook dat het oke kan gaan. als er verantwoordelijk mee omgegaan wordt Haha!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 14:51

runningkawa schreef:
maar serieuze vraag
waarom pilletjes?

Nee want dan had ik op ieder feestje geslikt. Af en toe voegt het gewoon wat toe, lekker een beetje zweven.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 14:51

suze_ schreef:
idd lieveli. het gaat erom hoe je er mee om gaat. Lachen
teveel is nooit goed.

ja phara dat weet ik. ik weet dat het heel slecht kan gaan. ik weet ook dat het oke kan gaan. als er verantwoordelijk mee omgegaan wordt Haha!

en weer ontwijk je mijn vraag. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 14:52

ik heb een vriendin die erge rugklachten heeft. kan erg weinig. bijna nooit uit. als ze dan zo 2x per jaar wel uitgaat, neemt ze een pilletje, voelt ze het even niet die pijn, kan ze lekker dansen paar uurtjes en dan naar huis. dat voelt ze daarna wel die rug, maar dat heeft ze er wel voor over. Lachen kan ze toch even soms iets doen wat voor anderen heel normaal is maar voor haar absoluut niet vanzelfsprekend is.

vorbeeld van verantwoordelijk gebruik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 14:53

welke vraag ontwijk ik dan? Lachen

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 14:54

Als ik gebruik altijd niet meer dan 3 of 4, dextro in mijn tas en af en toe een slok water. Mijn huisarts zei dat je bij XTC moet uitkijken voor uitdroging, maar ook niet te veel mag drinken omdat je dan water vergiftiging krijgt. Bovendien kopen wij groot in en laten we er dan 10 testen (van de 100)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 14:55

suze_ schreef:
welke vraag ontwijk ik dan? Lachen

Of je echt iemand in je familie hebt (gehad) die met enige regelmaat drugs gebruikt(e). Knipoog
Of je van heeeeel dichtbij hebt gezíen (niet weten, zien) hoeveel het kapot maakt.

En suze, even heel realistisch, hoeveel gebruikers gaan er zo mee om?