onderbuikgevoel,relatie moeder

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 00:59

Sjee....wat zijn jullie een partij afhankelijk van deze man...
Waar staat zwart op wit dat hij de bodem vervangen heeft van je trailer?
En waar staat zwart op wit dat dat GEEN cadeautje was?

Je hoeft niet zo aardig te zijn, verkoop je trailer, hou het geld, zorg voor een onderkomen, al is het maar een kamer, verkoop je paard en trek je los, zowel van je moeder als van haar man.
Moeilijk?
Ja, maar zeker ook erg nodig tenzij je op je 23ste je hele leven naar de kl*te wilt helpen.

Je zegt dat je hard bent, dat ben je zeker niet, alles wat hij jou "cadeau" heeft gegeven, ook al was het bedoeld als poging om jou aan hem te onderwerpen, mag jij verkopen, een cadeau heb je gehad en mag je mee doen en laten wat je wilt en zolang hij nergens zwart op wit heeft staan dat het leningen waren oid is het wellicht aan jou om te bewijzen dat het cadeau's waren maar ook aan hem om te bewijzen dat het dat niet waren.

En je paard tsja het is hard...maar hoe wou je met een uitkering eigen woonruimte regelen, een baby onderhouden, je paard onderhouden...dier is kreupel en al een hele tijd ook...moet er geen dierenarts bijkomen etc?
Je wilt een opleiding volgen en een baan hebben en een paard en een baby, maar weet je hoeveel tijd en geld een baby kost?
Als je een baan krijgt zal het kind ergens ondergebracht moeten worden en hoe rot het ook klinkt, ik denk dat alle dingen die jij wilt gewoonweg niet kunnen...als je los wilt komen zal je moeten kiezen, baan met creche of uitkering, dan is woonruimte al moeilijk genoeg om te betalen, laat staan een paard.

Het is behoorlijk rot maar je krijgt echt niets voor niets, dat zie je aan deze man, je "krijgt" een auto en rijbewijs, en nieuwe trailerbodem etc....maar het is zeker niet voor niets.
Dus kies voor jezelf en ga er voor op alle mogelijke manieren.

Succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 01:04

Allereerst sterkte, maar toch heb ik wel wat commentaar! Ik heb zo het idee dat JIJ jezelf van die man afhankelijk maakt. Het enige wat ik lees is dat je het moeilijk hebt en dat alles niet lukt. Terwijl er zoveel dingen zijn die je zou kunnen doen als je een woonruimte nodig hebt. Je kan bijvoorbeeld via AD HOC huren. Dan heb je een 4 kamer flat voor meestal rond de 100 euro waar je meestal 2 jaar mag blijven.

Als het je echt hoog zit kun je bijv ook kraken, is volkomen legaal en ik snap dat je dat nu met je dikke buik ook niet doet maar kijk eens op het krakersforum en vraag daar of iemand een huis voor je wilt kraken.

Ga eens na of het verstandig is om je paard te houden, je hebt geen geld, geen werk en een kindje op komst. Een paard kost ook heel veel geld wat jij nu niet hebt.

Ga toch verder zeiken bij de uwv voor een uitkering, het maakt namelijk geen donder uit als je bij je moeder en die man woont en dat hij een eigen bedrijf heeft. JIJ hebt recht op geld! Jouw uitkering ( als je kind er is) zou rond de 900 euro komen. Fiom en maatschappelijk werk kunnen je hierbij ook helpen. ga ook eens naar je woningbouwstichting want je hebt recht op urgentie en ook hun kunnen je helpen met een inkomen. Laat je aanmelden bij de voedselbank dan krijg je elke week een flink boodschappenpakket.

En ik snap dat je niet kan huren zonder geld maar geloof me door blijven zeiken bij instanties. Ik ben zelf op een avond ook halsoverkop uit huis gegaan, ik had serieus 2 breezertje bij me en een pakje sigaretten. Toch ben ik nu weer aardig goed terecht goed gekomen en dat gaat met jou ook gebeuren! Als je maar doort blijft zeiken! Dan kom je echt veel verder! Weet niet waar je woont maar als je ooit in Vlaardingen bent kun je ook naar stichting de Groene LUiken, die helpen je ook met alles. Ga eens googelen of er bij jou in de buurt een daklozenopvang zit, mensen zoals jij die nog niet heel erg ver in de oliebol zitten helpen ze vaker met woonruimte en inkomen ( Jij zit ook diep in de oliebol maar er zijn mensen die er echt nog verder inzitten dus bedoel er niet l ulligs mee)

Maar haal jezelf uit die slachtofferrol! ga weg uit dat huis! Neem je moeder mee naar het park want wat gebeurt er als zij doet wat zij zelf wil?

En ga AAN JEZELF DENKEN! Kun jij het je nu permiteren om je druk te maken om je moeder en vriend? NEE! Denk aan jezelf en zorg dat je op je pootjes terecht komt! DAN PAS ZAL JIJ JE MOEDER ECHT KUNNEN HELPEN! Zodra een huis en dergelijke hebt dan zal haar echt pas kunnen helpen. Blijf wel een steun voor haar maar meid denk aan jezelf. Laat iedereen maar ff de *** krijgen. JIj bent zwanger en jij hebt de verantwoordelijkheid om te zorgen voor dat kindje in de buik.

Anoniem

Re: onderbuikgevoel,relatie moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 01:07

En je kan mij trouwens ook Pben als je wilt, heb veel ervaring met instanties en dergelijke en helaas ook met jou situatie

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 01:19

jeejtje ik heb nu heel het topic gelezen, mijn vader is ook een dominante man, niet op de manier als jouw stiefvader, maar mijn vader kan wel goed mensen psychisch benaderen(ik zit hierdoor al 4 jaar thuis) mijn pb staat voor je open als je raad wilt of gewoon om je hart te luchten... ik vind het heel dapper dat je sterk genoeg kunt blijven in deze stressvolle situatie

problems

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 01:34

iemand liet het woord narcisme vallen...
ik ben eens gaan googlen en deze man heeft verdacht veel narcisitische trekjes,bijna eng gewoon.

ik ga morgenochtend vroeg naar de huisarts,en daarna bel ik het FIOM.
daar ben ik inmiddels bekend.
wat betreft t UWV,ook daar ga ik weer naar bellen(als ik de kans nog krijg want ik moet hier 'sochtends weg zijn)

ik heb mezelf zeker niet afhankelijk gemaakt van deze man,maar soms kom je in een situatie waarin je niet anders kunt dan ergens intrekken.
de stad waar ik vandaan kom kent 2 huur mogelijkheden: particulier of via de woningstichting.
ik heb GEEN recht op urgentie,want ik heb mijn moeder nog(misschien nu ik dus dakloos word dat ik wel urgentie krijg)
particulier huren is te duur,en een kraakwoning is met een kind geen optie omdat je daar ook elk moment weer uitgezet kan worden als het pand een andere bestemming krijgt.

of ik mijn paard kan houden weet ik pas als ik geld heb,een huis en mijn kindje is geboren.
ik weet zowieso wel mensen die mijn paard eventueel over willen nemen.
de DA is er al bij geweest trouwens,de enige optie was nog om het paard of te trainen of op het land te zetten om te kijken hoe de kreupelheid zich ontwikkeld.
ik heb dus voor het laatste gekozen,en volgens mij is de kreupelheid al een stuk minder maar ik hang me daar niet aan op.

@ patserke: ik ben niet dapper hoor,maar ik denk dat mijn lichaam en/of geest onbewust een pantser opbouwt om niet in te storten vanwege mijn kindje....
overleven is dat,weet het anders ook niet.
wel lief dat jij me wel dapper en sterk vind.
jouw vader lijkt me trouwens ook niet echt een fijn figuur als ik zo lees....

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 02:05

jeej, het lijkt mij goed als je een (desnoods tijdelijk) onderkomen zoekt voor je paard. Er zijn vast wel hele goede mensen die je kunnen helpen hiermee.
Ik wens je veel sterkte! Wegwezen meid, wacht niet op je moeder, verkoop die trailer want hij is niet van hem, ondanks dat hij jou iets cadeau heeft gedaan.

Als je langsgaat bij het fiom moet het toch wel zo zijn dat ze jou gaan helpen? Als hoogzwangere vrouw lijkt het mij sterk dat ze je op straat laten staan!

Laat wat horen, ik denk aan je!

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 04:07

Na het lezn van dit topic, ben ik vooral ook geschrokken van manier waarop ook jij in deze situatie staat. Ik wil je echt niet kwetsen, want ik denk dat je het al zwaar genoeg hebt, maar liever eerlijk dan eromheen draaien. Ik herken namelijk veel van jouw moeders gedragin dat van jou. Helaas zijn er mensen zoals deze man die dat feilloos aanvoelen en misbruiken, maar het gaat er ook om hoe je erzelf mee omgaat. Ik merk dat er zoveel onzekerheid en afhankelijkheid meespeelt(wat logisch is met borderline). Het gaat er nu om, dat je wel de grenzen voor jezelf gaat aangeven en bewaken. In dit geval is het misschien wijs om daar iemand mee te laten helpen; maatschappelijk werk, huisarts. Echt als het zelf niet lukt, heb je gewoon iemand nodig. Er zijn zoveel mogelijkheden en voorzieningen(urgentie, etc). Dit is voor niemand goed, geef je kind ook alle kansen om uit dit patroon te blijven. Begrijp me niet verkeerd, ik vind je al super dapper, maar genoeg is genoeg. En er zijn 100 redenen om iets niet te doen, maar er hoeft er maar 1tje te zijn om het wel te doen... Je kleine ukkie!!! Sterkte en je mag altijd pb-en!!!

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 04:22

Lees net dat je morgen stappen gaat ondernemen, go girl!!!!!!! Hoop dat je hiermee voor je moeder ook kan laten zien, hoe het ook kan. Trouwens hebben jullie nog weleens contact gehad met zijn exen? Misschien wordt dan ook een hoop duidelijk?!

araber

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 11:22

knap hoor dat je jezelf er zo probeer uit te vechten! ik hoop dat het allemaal gaat lukken

problems

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 12:13

ik heb nog even de beschikking over internet,dus ik kan een kleine update geven.
de huisarts had eigenlijk geen idee waar ik onderdak kon krijgen maar via de VK heb ik wat nummers gekregen.
ik krijg nergens voorrang,allemaal wachtlijsten en nu nog 1 nummer bellen,dat is het laatste wat ik nu qua onderdak kan proberen.
dit komt omdat het niet al een tijd aan de gang is,maar dat ik er per direct uit gezet ben/word.
het is te plotseling en te ernstig volgens de huisarts... :s

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 12:24

Goh meid, ik zou zeggen kom hier heen, voorlopig nog wel een kamer vrij, maarja, dat betekent wel naar Belgie verhuizen, en dan krijg je zeker geen uitkering oid. Niet echt een oplossing dus.

Heb je verder wel alle spulletjes voor je kindje?
In welke gemeente zoek je woonruimte?

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 12:44

Blijf van me lijf huis geen optie? ik heb daar ook 4 weken gewoond omdat het thuis niet meer ging,(ik woonde bij mijn vader) vanuit daar heb ik me aangemeld bij een woningbouw, en die hadden zo een studentenwoning voor me gevonden.
het is beter dan niets toch?
ik hoop dat die telefoontje wel iets voor je kunnen betekenen.

problems

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 13:02

ik kan vannacht sowieso bij een vriendin blijven slapen,ik kan zelfs opgehaald worden.
echt zo super lief!!!
ook heb ik van mijn vader gelukkig nog geld mogen lenen,ook super lief want ik ben niet als vriendjes bij hem vertrokken,maar gelukkig geen echte ruzie gehad toen...
de tranen beginnen nu wel te komen,maar echt een stortvloed is t nog niet,ik hoop dat ik voorlopig nog even dat emotieloze gevoel blijf houden,dan blijf ik iig helder en sterk.

ik vind jullie overigens ook super lief,dat wilde ik wel even zeggen.
aanbiedingen dat ik bij mensen kan blijven overnachten etc,echt ontzettend lief.
ik ga er voor vandaag niet op in,omdat ik bij die vriendin mag blijven overnachten enz,ik hoop dat jullie me dat niet kwalijk nemen....

overigens zit echt alles vol waar we naar gebeld hebben,van een tienermoeder-opvanghuis t/m het leger des heils.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 13:07

Geeft niet hoor, zorg eerst maar voor jezelf. je hebt mijn nummer ik ken je niet, maargoed mijn aanbod blijft staan.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 13:11

Hey meis,

Heel veel succes, blijf er voor vechten, zowel voor jezelf als voor dat kleine mensje in je buik. Als je nog wat voor hem/haar nodig hebt stuur me dan maar een pb, als ik je kan helpen stuur ik het je met alle liefde op.

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 13:26

ik vind het wel slecht van die instanties, dat ze je niks kunnen bieden, je bent hoogzwanger, je hebt geen plek, om dat kindje een mooi leventje te schenken. diep triest.
kan een maatschapelijk werkster ook niks voor je betekenen dan?
als ik weet in welke buurt je iets zoekt qwa opvang of huisje, wil ik gerust met je meezoeken,
je kan ook hier komen, kun je tussen de koetjes slapen hihi
geintje, maar ik vind echt dat je het super doet, ondanks de zwangerschap en de situaties die je meemaakt

trouwens kan je dan ook geen voorschot krijgen van je uitkering?
je verhaal doen en blijven zeuren

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 13:30

Als het echt noodzakelijk is kan je nog een week of wat een tentje opzetten op een camping. Niet ideaal, maar dan kan je tenminste ergens slapen.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 03:56

TS ik zeg ook niet dat je jezelf afhankelijk gemaakt hebt, maar je bent/was het wel *gelukkig ben je nu weg*.

Vriendin van me heeft iets soortgelijks gehad met der moeder, die is bij de woningbouw gaan zitten *ja ook al tig telefoontjes en smeekbedes later* en heeft gezegd ik kan geen kant meer op...of er is een kamer/huisje/flatje wat dan ook! beschikbaar of ik slaap vannacht hier want ik kan echt niet meer terug naar dat huis.
En hoe klein het flatje ook was, in een buurt die totaal niet geinig was ze heeft wel een plekje gekregen, maar anders dan dat kon ze ook niet, ja natuurlijk had ze bij vrienden op de bank kunnen slapen, of op een logeerbed...maar dat was gewoon niet een lange termijn oplossing, en die had ze wel nodig.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 20:33

IN het uiterste geval kun je hier ook wel een aantal nachten logeren, heb nog n bed over op de logeerkamer. ;)

K heb je n pb gestuurd trouwens.

problems

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 20:06

ik heb een huisje!!!
ik ben zo blij!!
volgende week contract ondertekenen en dan kan ik er in.
ik heb van de week elke nacht ergens anders gelspaen,en nu kan ik tot ik het contract ondertekend heb bij een bevriende bokker logeren.
mijn uitkering kan pas in gang gezet worden als ik daadwerkelijk in het huisje zit,maar er staat wel iemand garant vanuit de instantie voor de eerste periode huurschuld zeg maar.

er is echt een enorme last van me afgevallen.
het enige jammere is dat mijn moeder misschien niet bij de bevalling kan zijn,en als ze er wel bij kan zijn dan mag ze van haar man maar 2 dagen bij mij en m'n kindje blijven...

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 20:15

GEFELICITEERD!!!!!!!! echt super. fijn voor je. jammer van je moeder, maar je moet nu eerst even aan jezelf en je kindje denken....

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 20:15

Meid wat super dat je eindelijk zekerheid hebt over een dak boven je hoofd! En wat fijn dat het nu wat gaat vlotten met je uitkering.

Ik zat van de week al steeds aan je te denken, gelukkig is alles goed gegaan.

Jammer idd van je moeder, maar richt je nu maar even op jezelf en je kleintje.

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 20:31

heb je al spulletjes??
echt fijn heb je een positieve gedachte om naar toe te leven..
blijft je moeder 2 dagen? zonder haar man erbij? zoja dan kun je goed met haar gaan praten!

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 20:37

Meisje wat ben ik blij voor je!
Als je spulletjes nodig hebt voor jou of de baby laat het me dan alsjeblieft weten, ik stuur met alle liefde een pakket naar je op, mijn kids hebben toch veel en veel te veel.

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 21:15

Wat een geweldig nieuws!!
Het is je zo gegund meid, nu kun je eindelijk je leventje opbouwen.
Maak je niet druk om je moeder ookal snap ik wel dat je dat doet, je moeder heeft voor dat leven met die man zelf gekozen en ze is ook de enige die dat zelf kan stoppen.
Ik ben super trots op je!!