Mijn vriend wil later kinderen, ik niet!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lindake

Re: Mijn vriend wil later kinderen, ik niet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 13:21

runningkawa schreef:
lindake schreef:
En ik blijf mij afvragen... kunnen al die mensen die hier zo veel kritiek uiten het beter Lachen.

ik hoef het niet beter te kunnen...
De vraag is kunnen mensen tegenwoordig hun koters opvoeden..en dan kun je zeggen 80% niet...
En ik hoef daar niks te bewijzen..ik val immers niemand lastig.... dus bewijs zelf maar dat je bij die 20% hoort..dat is belangrijker dan de boel omdraaien

Ik draai de boel niet om hoor Lachen.
Sterker nog: Ik wil zelfs ook geen kids...
Maar ik ergerde mij gewoon aan mensen die heel de tijd kritiek uiten zonder zelf te weten wat het is om een kind op te voeden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 13:25

dat hoef je niet zelf te weten/kunnen...?
Jij ergert je toch ook als de buurhond s nachts uren blaft?
Of je het dan zelf beter kunt africhten of niet staat daar gewoon buiten..het is gewoon irritant..klaar Lachen

dat is bij kids niet anders....

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 13:26

runningkawa schreef:
dat hoef je niet zelf te weten/kunnen...?
Jij ergert je toch ook als de buurhond s nachts uren blaft?
Of je het dan zelf beter kunt africhten of niet staat daar gewoon buiten..het is gewoon irritant..klaar Lachen

dat is bij kids niet anders....

Daar heb je een punt Lachen.

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 13:26

ik vind ook niet alle kinderen leuk,ben zelf wel moeder,maar het zou absoluut niks voor mij zijn om met kinderen te werken,kinderdagverblijf etc.
maar om nou te zeggen dat je kinderen haat en dat je er van walgt vind ik wel erg ver gaan! Verward
is dat ook geen discriminatie?volgens mij wel....

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 13:27

lindake schreef:
En ik blijf mij afvragen... kunnen al die mensen die hier zo veel kritiek uiten het beter Lachen.

Net als de rest hoef ik het niet beter te kunnen. Ik zou het alleen weleens prettig vinden als aanstaande ouders zich ook eens af zouden vragen of zij zelf eigenlijk wel goede ouders kunnen zijn.
Mijn eigen ouders zijn wel voorbeelden van mensen die het beter kunnen. Nooit een tik gehad, maar ik wist heel goed dat 'nee' ook echt 'nee' was.

Ik denk eerlijk gezegd geen leuke moeder te kunnen zijn. Dat is voor mij ook een van de redenen om geen kinderen te willen.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 13:28

ellenAST schreef:
ik vind ook niet alle kinderen leuk,ben zelf wel moeder,maar het zou absoluut niks voor mij zijn om met kinderen te werken,kinderdagverblijf etc.
maar om nou te zeggen dat je kinderen haat en dat je er van walgt vind ik wel erg ver gaan! Verward
is dat ook geen discriminatie?volgens mij wel....

Dat was ook mijn punt hier Lachen.

Ergeren daar heb ik niets op tegen, lastig vinden ook niet. Maar wat er hier soms gezegd werd ging me te ver soms.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 13:32

haten doe ik niet van ze...vind de onopgevoede irri en hun ouders helemaal
Walgen doe ik ook niet..al walg ik wel van schijt en kots...maar daar walg ik ook van als ik kots zie in een uitgaansgebied of als er hondenstront op de stoep ligt...
Dus in die zin walg ik wel van ze... maar niet omdat het kinderen zijn

maar je mag dat wel zeggen over die dronklap, maar niet zeggen over een kind..als we het dan over discriminatie gaan hebben

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 13:33

runningkawa schreef:
Walgen doe ik ook niet..al walg ik wel van schijt en kots...maar daar walg ik ook van als ik kots zie in een uitgaansgebied of als er hondenstront op de stoep ligt...

maar je mag dat wel zeggen over die dronklap, maar niet zeggen over een kind..als we het dan over discriminatie gaan hebben

Hier sluit ik me bij aan.

Ik heb gewoon niks met kinderen

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 13:38

runningkawa schreef:

ik heb het helemaal niet over een dronkelap gehad Knipoog
ik bedoel er alleen mee te zeggen dat ik sommige mensen gewoon te ver vind gaan in hun opmerking!!
als mensen er niks mee hebben of zich irriteren aan sommige kinderen is dat hun goed recht Knipoog
dat moeten ze helemaal zelf weten,net als ik met andere dingen weer totaal niks heb maar dat wil niet zeggen dat ik ze haat of van ze walg Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 13:40

nee, ik heb het over die dronkelap Haha!
Om te laten zien dat kots gewoon walchelijk is... van wie ook
Net als schijt Lachen

nadeel als je er niks mee hebt dat het niet te ontlopen is...

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 13:41

Precies ellenAST , dat bedoelde ik een paar pagina's terug ook al te zeggen. Er komen woorden als haat, walgen en parasiet voorbij.

Als je hetzelfde over sommige bevolkingsgroepen zegt vind je binnen een paar dagen doodsbedreigingen in je pb-box.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 13:48

Precies odetteke.

Ik wil zelf ook geen kids omdat ik er niets voor voel. Maar de opmerkingen die hier gegeven worden vind ik soms echt te ver gaan. Vandaar mijn reacties Lachen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 14:06

ik walg van kotsende zatlappen!
En al helemaal als ze herrie maken Haha!

Wacht nu mijn pb box af Tong uitsteken Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 14:09

oeps, ships..eerste pb al binnen..ik moet jullie gelijk geven Haha!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-07-08 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 14:09

runningkawa schreef:
nee, ik heb het over die dronkelap Haha!
Om te laten zien dat kots gewoon walchelijk is... van wie ook
Net als schijt Lachen

nadeel als je er niks mee hebt dat het niet te ontlopen is...

o hahah Bloos sorry nog niet helemaal uitgeslapen geloof ik Clown
maar dat is ook ranzig,vooral van anderen(van mn eigen kind en dieren vind ik het niet zo ranzig als van een ander Clown Knipoog )

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 14:10

Moderatoropmerking:
Graag met respect en ontopic reageren. Bedankt voor de medewerking Lachen

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 14:14

odetteke schreef:
Precies ellenAST , dat bedoelde ik een paar pagina's terug ook al te zeggen. Er komen woorden als haat, walgen en parasiet voorbij.

Als je hetzelfde over sommige bevolkingsgroepen zegt vind je binnen een paar dagen doodsbedreigingen in je pb-box.

nou psies,dan ben je opeens een rascist, Haha! Duivel
ik heb zoiets van okee je houdt niet van kinderen,moet je zelf weten,heb ik ook respect voor,maar als ik dan die opmerkingen hoor nou sorry dat vind ik ECHT te ver gaan Knipoog

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 14:53

Wil nog wel even de opmerking plaatsen dat kinderen kinderen zijn, het zijn geen machines die door hun ouders geprogrammeerd worden zonder eigen willetje. Je moet het wel een beetje kunnen relativeren!
Ook al doe je zo je best als ouder, soms kruip je even liever in een gat onder de grond als je kleine prins of prinses iets uithaalt.
Maar ben wel benieuwd of deze discussie leidt tot iets bij de dame die geen kinderen wil.

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 14:59

Ik roep ook vanaf mijn 5e dat ik geen kinderen wil, vind er niks aan.
Het is inderdaad niet dat ik een hekel aan ze heb, maar is gewoon niet mijn ding.
Mijn beste vriendin heeft 2 dochters, Anne van drie en Inge van bijna 1. Anne vind ik hardstikke schattig, leuk, lief maar die baby heb ik helemaal niks mee (met Anne ook niet toen ze 1 was).
Ik heb Anne helemaal gek van paarden gemaakt, ze wil altijd naar de paarden als ze bij ons zijn, aaien, borstelen, rijden (liefst als ik er zelf opzit en ze voor me mag zitten, alleen vind ze nog wel een beetje eng, maar ja, beest is 1,73 Clown ) en dat vind ik dan wel leuk, maar ben ook altijd weer blij met de rust als ze weer naar huis is.

Ik heb mijn man leren kennen toen ik net 15 was (ben nu 30) en wij zijn getrouwd toen ik 22 was. Toen we het over trouwen hadden heb ik hem wel duidelijk gevraagd hoe het met zijn kinderwensen zat en heb daarbij ook gezegd dat als hij op dat moment zeker wist dat hij WEL kinderen wilde, ik niet met hem zou trouwen en we de relatie ook beter konden verbreken omdat ik ze echt NIET wilde. Hij wist ook zeker er geen te willen en nu denken we er nog steeds allebei hetzelfde over gelukkig.
Ik kreeg destijds wel opmerkingen dat het nogal cru was om die vraag aan hem te stellen, maar ik denk dat een relatie altijd stuk loopt als beide partners anders over kinderen denken, en dan verbreek ik een relatie liever als ik 22 ben, dan als ik 35 ben.

Ik erger me ook aan de opvoeding van kinderen in de huidige samenleving. Kinderen leren niet meer dat ze respect voor andere mensen moeten hebben en dat niet alles zondermeer maar moet kunnen.
Mijn ouders namen vroeger altijd de tijd voor ons. Er waren duidelijk regels wat wel en wat niet mocht en dan hoefde ze echt maar 1x tot 3 te tellen, de 2e keer stond ik bij 1 alweer in het gareel Knipoog. Maar er was ook altijd tijd voor een potje voetbal, een middagje knutselen, naar de speeltuin, gezellig samen thee drinken etc. Wij werden niet voor de tv of achter de computer gedumpt omdat moeders het te druk had met andere dingen of gewoon geen zin had om zich met de kids bezig te houden.

Nog zoiets: Mijn zakenpartner heeft sinds vandaag vakantie. Zijn vrouw was vorige week aan het mopperen dat ze niet meer wegkonden want ze kon nergens meer boeken (niet gek in het hoogseizoen) en de kinderen waren zo lastig de hele dag thuis. Toen ik tegen hem zei: "Dan ga je toch lekker uitstapjes maken: naar een pretpark, dagje naar zee etc" kreeg ik het antwoord dat ze dat niet deden, want daar vond zijn vrouw niks aan. Clown Tja... Frusty

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 15:30

IngridM schreef:
jiehaaa schreef:
Ik denk, dat als de kinderwens bij 1 van de 2 zo sterk is, en bij de ander geheel afwezig, dat je relatie dan weinig kans van slagen heeft op termijn.

ja maar niet op die leeftijd Knipoog
ze is 18, hallo hee

Ik wist als klein kind al dat ik NOOIT kinderen wilde, en ik denk er nog precies hetzelfde over. Leeftijd zegt ook niet altijd alles.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 19:51

runningkawa schreef:
Ik zou zo'n kind opvoeden als een paard....en lastige paarden hebben bij mij een probleem..maar zijn vaak daarna vrij lief...

Dat zei ik ook steeds Haha! En het erge is... ik doe het ook Haha!
Een paard wat mij trapt krijgt mijn maat 38 onder zijn hol.
Mijn dochter die mij slaat, kreeg ook gewoon een knal terug. En goed ook.
Met dat verschil: de paarden waren daarna braaf, mijn dochter trekt er zich niks van aan. Een keiharde tante. Zal wel genetisch belast zijn Knipoog
Het is zo simpel nog niet als het lijkt Haha!
(ik weet nog steeds niet hoe je het oplost hoor Haha! Die nannytruukjes van tv helpen ook niet om herhaling te voorkomen Bloos )

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 01:34

runningkawa schreef:
Maar owee als mijn hond eens zou blaffen (wat hij niet doet) dan word de politie gebeld voor geluidsoverlast....

Ik vind jankende kinderen persoonlijk VEEL irritanter dan blaffende honden Bloos Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 08:26

Vind ik ook irritanter...maar ze zien je aankomen dat je dan de politie belt...
Dat moet je maar pikken, maar de hond moet maar een blafband om....
oooo brengt me op ideeën Duivel

Tong uitsteken Clown

Lieke_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 09:00

Hmmm, sommigen komen blijkbaar uit een ei en waren meteen volwassen.....

Maar ik ben er zeker van dat diegenen die de kinderen het zwijgen willen opleggen, vroeger ook stille kweesjes waren........

Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 09:05

Heb ik erom gevraagt geboren te worden?

Maar een grote bek...nee die had ik niet...dat werd niet geduld.
Geschreeuw en gedrein ook niet.

Wij gingen bijv vroeger nog naar de kerk...daar zat je echt braaf een uur met je waffel dicht...
Ga ik nu eens naar de kerk (begravenis ofzo) dan kunnen ze geen 5 min stil zitten en de klep houden...schandalig vind ik dat. Lekker onrespectvol voor de nabestaanden ook...hou die etters dan weg als ze geen fatsoen hebben...
Maar de ouders zien het geloof ik niet eens dat hun kids geen fatsoen hebben...