Depressieve jongeren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maaartss

Re: Depressieve jongeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 21:14

weetje, jongeren ( ik ook Knipoog ) willen snel dingen te graag. k zou er ook wel uitwillen zien als het mooiste model van heel de wereld maar ik ben het niet. en dan moet je je daarbij ook nog realiseren dat mensen opgespoten en opgemaakt worden zodat je jezelf niet meer herkent. in de ogen van je vreindinnen en van je ouders ben jij het mooiste model. als ik het met modellen moet vergelyken. en er bestaat geen PERFECT vriendje. want iedereen heeft een andere smaak. en het gaat ten slotte om het innerlyk en niet om het uiterlyk. Haha!

wat nina zegt klopt Clown ;

iedereen heeft ze eigen deel van perfectie. en waarom zou je dat opgeven? omdat mensen zeggen dat je niet mooi genoeg bent?
zolang je maar weet datje mooi bent, en iedereen op ze eigen manier! Pling

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 21:28

Het lijkt wel of veel jongeren niet meer kijken naar wat ze WEL hebben. Het negatieve wordt teveel benadrukt.

Ook zie je op tv en bladen 'voorbeelden' die eigenlijk niet haalbaar zijn. Veel jongeren kunnen daar niet mee omgaan.

En over aandacht gesproken. Het is misschien best zo dat bepaalde jongeren aandacht vragen op een verkeerde manier omdat ze het niet van bijvoorbeeld de ouders krijgen. Vroeger werkte de moeder meestal niet en tegenwoordig zie je veel werkende ouders en dus minder tijd voor de kinderen.

Maaartss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 21:30

@ annemieke,

mijn ouders werken ook allebei. en ik heb er ook mee te leven, this tocg niet anders? maar ik ben ook niet depressief (niet aanvallend bedoelt Knipoog )

ik vind ook dat het Soms deels aanstellerij is. je leert er tocg mee leven? waarom zou je dan op de verkeerde manier aandacht vrage? Clown
Laatst bijgewerkt door Maaartss op 26-07-08 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 21:38

Maaarts.. perfectie.. is niet altijd de reden waarom mensen depressief worden. Ik heb eigenlijk nooit van mezelf gedacht dat ik niet mooi was.. Wel dat ik waardeloos stuk was maar niet dat ik lelijk was.

Waarmee moet je leren leven? Dat is mij niet echt helemaal duidelijk..

(ps het zou fijn zijn als je iets duidelijker zou typen.. Lachen )

Maaartss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 21:40

MoonChloe schreef:
Maaarts.. perfectie.. is niet altijd de reden waarom mensen depressief worden. Ik heb eigenlijk nooit van mezelf gedacht dat ik niet mooi was.. Wel dat ik waardeloos stuk was maar niet dat ik lelijk was.

Waarmee moet je leren leven? Dat is mij niet echt helemaal duidelijk..

(ps het zou fijn zijn als je iets duidelijker zou typen.. Lachen )

met dat je ouders werken en dat ze hun tijd ook op moeten delen met jou Tong uitsteken

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 21:41

Maaartss schreef:
@ annemieke,

mijn ouders werken ook allebei. en ik heb er ook mee te leven, this tocg niet anders? maar ik ben ook niet depressief (niet aanvallend bedoelt Knipoog )

ik vind ook dat het Soms deels aanstellerij is. je leert er tocg mee leven? waarom zou je dan op de verkeerde manier aandacht vrage? Clown

Het was ook maar een voorbeeldje Vork Natuurlijk hoeft het niet zo te zijn, maar misschien dat het een reden zou kunnen zijn vergeleken met vroeger.

Maaartss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 21:42

AnnemiekvM schreef:
Maaartss schreef:
@ annemieke,

Het was ook maar een voorbeeldje Vork Natuurlijk hoeft het niet zo te zijn, maar misschien dat het een reden zou kunnen zijn vergeleken met vroeger.

Ja dat is wel zo. haha ik dacht dat het geen voorbeeld was sorry! Bloos

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 21:44

Maaartss schreef:
met dat je ouders werken en dat ze hun tijd ook op moeten delen met jou Tong uitsteken

En de andere kinderen Clown

Dat hoort erbij. Maar er is verschil met een mams(en paps *in mijn geval werkte hij meer dan fulltime*) die parttime werkt en er oppas thuis is als je mams en paps niet thuis zijn.. Of een mams en paps die allebei fulltime werken en er constant (of helemaal geen) oppas aanwezig is..

Maaartss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 21:46

dus dan wordt die oppas je 2e moeder?

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 21:49

Zou eigenlijk wel kunnen, ik ken eigenlijk niemand die zulke ouders hadden..
Er was altijd wel iemand thuis (pa/ma/oppas *1 dag in week* toen ik op basisschool zat en als ik vrijdags terugkwam van internaat (middelbare) was er ook altijd iemand thuis.

Dus dat heb ik nooit ervaren.. maar er zijn zoveel factoren waardoor je depressief bent. Soms is het zelfs genetisch en ben je vatbaarder voor depressie en kan een zeer klein factor je hele leven laten omslaan. Sommige mensen kunnen ook minder goed tegen vele tegenslagen/traumatische ervaringen. Sommigen kunnen er heel goed tegen (maar volgens mij blijft het toch wel altijd knagen in je achterhoofd of je drukt het weg)

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 22:38

mooie woorden moonchloe ... precies hoe het is denk ik

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 23:01

Meetje22 schreef:
Nee de jeugd weet zelf altijd zo goed op te sommen wat ze niet hebben.
Ze hebben een nintendo DS,paystation 2 maar geen WII dus zijn ze zielig.
Want die laatste heb je nodig om je reputatie hoog te houden.
En ja je kunt alleen maar gelukkig zijn als je eruit ziet als dat opgesmokte mokkel op MTV.
Ze kunnen niet eens zijn wie ze willen zijn zeggen ze,maar anderzijds willen ze allemaal iemand zijn die ze niet kunnen zijn.
Heet zoiets een verdraaid zelfbeeld of is het gewoon jezelf moeilijk/onmogelijk maken?
Dan ben je in mijn ogen gewoon zwak.
Is het nou zo moeilijk gelukkig te zijn met je playstation2 ipv te kijken naar alles wat je niet hebt.

*Ik heb een mooi huis maarik heb geen huis met eigen stallen en een eigen rijbak
*Ik heb een hele mooie wagen maar ik heb niet de nieuwste RAV
*Ik heb mooie dochters maar ik heb geen dochters die op de catwalk van Milaan huppelen
*Ik heb een mooi wit paard maar ik heb geen zwart paard die op Grand prix niveau loopt.

Goh en na dit lijstje ben ik nog steeds niet overspannen van alles wat ik niet heb Knipoog Clown

Zoals ik al zei, de mentaliteit veranderd. Tegenwoordig is men veel materialistischer. Dat was vroeger gewoon niet zo. Toen had je nog niet zoveel 'materie' om je zorgen over te maken. Met de technische vooruitgangen wordt de hele wereld gewoon een stuk materialistischer. Ik zeg niet dat men het tegenwoordig moeilijker heeft, ik probeer juist duidelijk te maken dat het niet te vergelijken is. Een aantal jaren terug was alles gewoon anders. Of je dat nou wil beseffen of niet. Je kunt dus eigenlijk de jongeren van tiental jaar geleden niet vergelijken met de jongeren van nu. Er is zoveel in de wereld anders. Ik geef alleen een reden waarom jongeren depressief zijn, niet zozeer waarom het aantal hoger ligt dan vroeger. Want is dat werkelijk zo? Ik denk het niet. 'Depressief' is een modewoord geworden, maar ik weet niet zeker of de echte depressies werkelijk zijn gestegen. Daarvoor moet je denk ik een onderzoek afwachten.

Overigens, iemand zei hier dat je soms genetisch bent belast waardoor je vatbaarder bent voor een depressie. Ik denk dat je daar misschien in moet zoeken. Vroeger als iemand depressief was, waren er veel minder medicijnen tegen dan tegenwoordig. Dus er waren wel een aantal bij die kinderen kregen, maar toch lang niet zo veel als tegenwoordig. Gevoelens worden onderdrukt en depressies in de hand gehouden met van alles en nog wat. Ik zeg niet dat dat slecht is - als je je beter voelt door wat te slikken, prima - maar daardoor zijn depressieve mensen sneller 'gelukkig genoeg' om kinderen te krijgen. En dragen ze hun 'depressieve' genen over aan hun kinderen en/of kleinkinderen. Natuurlijk is het niet altijd genetisch bepaald, maar het zou zomaar een verklaring kunnen zijn.

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 00:01

Dorry dat ik het zeg maar dat vind ik gelul dat moeders minder moeten werken.. Go back to the past.. Ik bdoel jezus, vrouwen mogen werken..

Én daarby komt.. Misschien moeten er meer jongeren leven met de gedachte :
- Vind je me lelijk? Kijk dan de andere kant op?
- Vindje me dik? Ik ben nou eenmaal wat ik ben..
- Ben ik niet sexy? JOUW probléém..

Sorry dat is wat ik denk en Inderdaad je moet es kijken naar : Ik heb een televisie en kinderen ergens anders hebben misschien net aan drinkwater dat redelijk schoon is..
Leer overal het positieve uit te kijken.. Probéér niet de heel dag te janken.. Met oow wat ben ik zielig ik kan voor men 16de geen feest van 3 miljoen geven... :'( ( Even overdreven gezegt.. )

Wees gelukkig met wie je bent, en wat je hebt.. tuurlijk heeft een ander persoon wel iets leukers of iets beters? Maar wordt je gelukkig van rijke ouders die nooit met je praten?? Wat ik hier mee wil zeggen is hecht niet te veel materiéle waarde.. En wees gelukkig met wie je bent en wat je hebt.. Want elk persoon is perfect op zen eigen manier.. En mooi op zen eigen manier.. Als iedereen elkaar in zen waarden zou laten.. Zouden er veel minder problemen zijn op de hele wereld..

xNina

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 10:42

Nina, wat je allemaal zegt slaat eigenlijk nergens op. Er is nergens gezegd dat moeders niet mogen werken. Het gaat om hoe de ouders er mee omgaan dat ze kinderen hebben waarvoor ze moeten zorgen (je neemt toch immers toch niet zomaar kinderen? Ze behoeven zorg en liefde!)

En als je echt depressief bent, kun je echt niet zo denken dat je het toch zo goed hebt omdat je een dak boven je hoofd hebt, een tv, computer, drinkwater. Kunnen het ze wat schelen? Ze voelen zich alleen maar verschikkelijk klote en sommigen kunnen zich niet eens bewegen.
Ik zou zeggen, ga eens goed analyseren wat het is om depressief te zijn.
Wat je beschrijft is een materalitisch wijf die een rijke pappie en mammie heeft.. (of een door en door verwend k*tkind..)

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 12:04

MonChloe... Dat bovenste wat je beschrijft versta ik uit Vroeger werkte de moeder meestal niet en tegenwoordig zie je veel werkende ouders en dus minder tijd voor de kinderen.
wat annemiek zei.. zóó...

En sorry hoor niet banketstaaf bedoelt... Maar ik denk wel dat slechts mensen echt reden hebben om depressief te zijn..

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 20:30

Ik denk dat het wel meewerkt of ouders wel of niet veel werken.
Mijn ouders werkten allebei fulltime,zelfs meer als fulltime.
Ik heb er nooit onder geleden maar ik was wel gelukkiger geweest als ik een moeder had gehad die na schooltijd een uurtje de tijd voor me had gehad om naar me te luisteren.
Het zogenaamde koekje bij de thee moment.
En ik denk gezien de hoge eisen die men aan het leven stelt zoals een duur koophuis enz. er toch meer gewerkt moet worden om alles te kunnen bekostigen.
Dat zou voor kinderen een negatieve inwerking kunnen hebben maar dat staat dan los van het feit waarom de jeugd ook liegt.
Het merendeel van de ellende die word verteld is verzonnen.
Ik ken genoeg meiden die depressief waren en als redenen vaak leugens opgaven.
Ze waren verkracht,ze hadden een vriendeje die ze mishandelde,hun ouders sloegen ze enz.
Maar puntje bij paaltje bleek het allemaal onzin en had de puber in kwestie gewoon een verwrongen geest.
Kan zelfs een heel extreem voorbeeld opnoemen:
Meisje komt de kantine van een sportcomplex binnenkruipen( ze sporte daar zelf ook)
Haar door de war,kleding verscheurd en roept dat ze aan het begin van het pad verkracht is door een groep jongens.
Afijn politie erbij,heel onderzoek ingesteld,na vele ondervragingen kwam het eruit: het was verzonnen.
Waarom? meisje vond dat ze te weinig aandacht kreeg en ze zei dat ze depressief was.
Had twee liefhebbende ouders die altijd voor hun kroost klaar stonden en ze kwamen niks te kort.
Aandachtsgeil dus enzo kan ik er nog minstens 10 opnoemen.

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 21:02

Ik kan me sowieso niet voorstellen dat je zóiets gaat verzinnen. Dan moet er een dusdanig steekje bij je loszitten dat ze je alsnog met een stoornis mogen stempelen en een gesticht in mogen zetten.

DevilsFriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 01:46

ik vind het zeker geen aanstelerij hoor! Tong uitsteken
ik heb zo ook mijn buien..en geloof me ze zijn niet leuk!
bij de ene puber erger dan de andere.
Ik heb het vooral als het regent of slecht weer is..(raar maar waar)!

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 02:25

olala schreef:
ik vind het zeker geen aanstelerij hoor! Tong uitsteken
ik heb zo ook mijn buien..en geloof me ze zijn niet leuk!
bij de ene puber erger dan de andere.
Ik heb het vooral als het regent of slecht weer is..(raar maar waar)!

Ja je hebt zo je buien,iedereen heeft wel eens een dwarse bui maar dat is iets anders als depressief.
En ik heb altijd zoiets van pak jezelf bij kop en kont en zorg dat je je gedraagt ipv dat aanstellerige gedrag.