Fotografie op Bokt een hype of overal?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nijn

Re: Fotografie op Bokt een hype of overal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 23:26

Niet zo gek dat er door Manzano naar gekeken wordt.
Jij bent hier behoorlijk denigrerend naar mensen toe die gewoon voor zichzelf een SLR kopen om leuke kiekjes mee te maken, maar wie ben jij om dergelijke opmerkingen te plaatsen als je zelf ook automatische standen gebruikt?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 23:27

Fotografie is al jaren niet bijzonder meer op bokt. Ik weet nog toen ik mijn eerste dSLR kocht dat het wel zo was, maar dat is al heel wat jaartjes geleden. Ach ja............. bokt is geen fotografenforum, dus eigenlijk kan het me niet zo veel schelen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 23:28

Nijn schreef:
Jij bent hier behoorlijk denigrerend naar mensen toe die gewoon voor zichzelf een SLR kopen om leuke kiekjes mee te maken, maar wie ben jij om dergelijke opmerkingen te plaatsen als je zelf ook automatische standen gebruikt?

Daar gaat het me om................. ik wil gewoon graag weten tegen/met wie ik praat.
Dat je automatische standen gebruikt vind ik verder totaal niet storend. Moet je lekker zelf weten en kan ik me goed voorstellen als je zo'n ding net hebt. Maar begin dan niet zo'n topic met zo'n tekst Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 23:28

Nijn schreef:

Lees jij wel?! Ik heb al gezegt waarom hij op auto stond een paar dagen! Wordt hier een kleeeiiin beetje moe van. En ik doe niet denigrerend?

xLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 23:29

Ik heb genoeg aan me 30 boeken, en anders vraag ik het aan een vriendin, die dr vader is al hobby professionele fotograaf geweest. 't Was niet zijn hobby, maar me vriendin zei dat ie echt prachtige foto's had, hij had ook achtergronden enzo, en verschillende lenzen. En hij is ook begonnen met een gewone digitale (Fuji Finepix Knipoog). Kan wel even verder met die boeken, denk niet dat ik nog site nodig heb om nog meer te lezen! Tong uitsteken

Maar er zijn op Bokt ook wel mensen die er écht iets van weten, oa. diegene die er opleiding voor doen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 23:29

manzano schreef:
Nijn schreef:

Daar gaat het me om................. ik wil gewoon graag weten tegen/met wie ik praat.
Dat je automatische standen gebruikt vind ik verder totaal niet storend. Moet je lekker zelf weten en kan ik me goed voorstellen als je zo'n ding net hebt. Maar begin dan niet zo'n topic met zo'n tekst Knipoog

Lees bovenstaande post van mij ook nog even. En wil je een screentje PBen?

xLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 23:31

Aah jeetje wat maakt die stand nou uit Huilen van het lachen Jeetje, is dat nou enkel om te mierenn**ken? Nagelbijten / Gniffelen Zolang het goede foto's zijn, maakt die stand toch niet uit? Ik bedoel, je kan evengoed een mooie close-up van iets maken terwijl je camera gewoon op de auto-stand staat, toch? Knipoog Nee, dat vind ik echt niets om over te gaan discussieren Tong uitsteken

Anoniem

Ach ja..Fuji Finepix is gewoon goed Tong uitsteken

Maar goed, bedankt voor de tips. Ik ga maar eens kijken voor boeken en sites.. Denk dat ik nog weinig nuttigs heb te melden in deze discussie..

Nijn

Juul schreef:
Nijn schreef:

Lees jij wel?! Ik heb al gezegt waarom hij op auto stond een paar dagen! Wordt hier een kleeeiiin beetje moe van. En ik doe niet denigrerend?

Misschien lees ik naar jouw zin te goed Ja
En misschien moet jij eens nadenken wat je nu eigenlijk zelf allemaal hebt gezegt Lachen

Eerst kan de camera alleen in auto, nu heb ik het over autostanden, wat dus ook bijv. sportstand kan zijn in dit geval, en vervolgens begin je meteen te piepen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 23:32

Pb heb ik verstuurd Ja

Tja, prima dat het kan dat je draaiwieltje vast zat (al zou ik dan heeeeeeeeeeeel snel terug gaan naar de winkel, want dat is foute boel), maar bedenk dan gewoon even hoe je over komt Bloos Bloos

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 23:34

manzano schreef:
Pb heb ik verstuurd Ja

Tja, prima dat het kan dat je draaiwieltje vast zat (al zou ik dan heeeeeeeeeeeel snel terug gaan naar de winkel, want dat is foute boel), maar bedenk dan gewoon even hoe je over komt Bloos Bloos

Manzano, in dit geval van Juul kan ik ook zien dat ze met de sportstand gemaakt zijn (photobucket) Maar het is me al vaker opgevallen dat jij dat kunt zien ... alleen snap ik niet hoe.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 23:35

Juul schreef:
En veel mensen die veel denken te weten.

Hoe is dit bedoeld?

Ik vind het juist wel leuk dat er handjevol fotografen op Bokt zit dat écht goed kan fotograferen.
Zelf post ik niet in het fotografen forum, maar ik weet dat er mensen posten die imo super gave plaatjes schieten, dus ik kijk daar vrij regelmatig. Bloos

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 23:35

slimmerik Daar heb je programma's voor, foto er in en alle instellingen komen er uit rollen Lachen

xLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 23:36

Haha draaiwieltje vast, ik stond allang te klagen in de winkel & niet hier op Bokt, zeker niet als ie nieuw is, maar bon dat is jou zaak natuurlijk jou doen en laten.
Maar 't is wel erg grappig om dat allemaal te lezen hier, serieus een discussie over in welke stand een reeks foto's is gemaakt Huilen van het lachen.

Mja ik zag laatst ook op schoolfeest een doodgewone huisvader met een SLR, tja waarom niet? Haha! Als die mens nou graag mooie foto's heeft als herrineringen Knipoog Ik kan hem begrijpen, dat is toch mooi.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 23:37

Nijn schreef:
slimmerik Daar heb je programma's voor, foto er in en alle instellingen komen er uit rollen Lachen

Aha...tja ben nog lerende...trouwens ook een canon 450D Vingers aflikken

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 23:38

Elessar schreef:
Juul schreef:
En veel mensen die veel denken te weten.

Hoe is dit bedoeld?

Ik vind het juist wel leuk dat er handjevol fotografen op Bokt zit dat écht goed kan fotograferen.
Zelf post ik niet in het fotografen forum, maar ik weet dat er mensen posten die imo super gave plaatjes schieten, dus ik kijk daar vrij regelmatig. Bloos

Oeh ... die foto's van Sjoert *valt in katzwijm*

xLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 23:39

Ik een Nikon D40, een handige SLR voor de beginners. *zo stond het er*.
Maar weetje, het maakt toch eigenlijk niet uit in welke stand een foto is gemaakt? Zolang jij er tevreden mee bent Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 23:40

Geloof mij maar, hij zat vast. Hij draaide over het gedeelte waar geen picto's zaten, en de andere kant ging hij niet overheen. En nee, ik ga niet meteen er weer een half uur voor in de trein zitten. Ik wil het altijd zelf oplossen, en zoals jullie snappen is dat gelukt. Knipoog

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 23:41

Idd, programma voor te downloaden.
Anders kan je ze ook nog opslaan en dan via de eigenschappen.......
Soms gaat de Exif door bewerking in Photoshop verloren trouwens.

Is overigens uiterst leerzaam...............exifs bij foto's bekijken. Kan ik dagen doen Ja

edit: DQ: wie weet is die huisvader van beroep wel fotograaf.........weet jij veel Tong uitsteken Clown (*geintje*)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 23:42

Juul schreef:
Geloof mij maar, hij zat vast. Hij draaide over het gedeelte waar geen picto's zaten, en de andere kant ging hij niet overheen. En nee, ik ga niet meteen er weer een half uur voor in de trein zitten. Ik wil het altijd zelf oplossen, en zoals jullie snappen is dat gelukt. Knipoog

Nou ik had de camera plus een hele hoop accesoires besteld.... kitlens deed het niet... direct in de auto gesprongen en 100 km verderop teruggebracht en nieuwe meegenomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 23:43

slimmerik schreef:
[naam] schreef:

Nou ik had de camera plus een hele hoop accesoires besteld.... kitlens deed het niet... direct in de auto gesprongen en 100 km verderop teruggebracht en nieuwe meegenomen.

Ben jij zo, ik niet. Hij doet het nu toch weer? Dus wat is je probleem?

xLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 23:43

Weetje, als iets niet werkt moet je er dadelijk mee teruggaan, anders gaan ze niet altijd geloven dat het echt niet werkte. Als je nu had gewacht, en gewacht en hij ging nog altijd niet terug werken en je was teruggegaan, dan had je nog al een vragenlijst gekregen omdat je hem dan al zolang hebt, dus meer kans is dat het je eigen fout is, gaan ze ook achterdochtig worden.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 23:44

Juul schreef:

Ik zou dus echt absoluut niet zelf gaan rotzooien met mijn camera.
Dat ding is mij heilig, en om pietluttigs ga ik al naar de camerazaak Lachen
Net zoals ik steeds vaker hoor dat mensen zelf wel even hun spiegel reinigen, krijg er meteen de bibbers van Haha!

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 23:46

slimmerik schreef:
Oeh ... die foto's van Sjoert *valt in katzwijm*

Je noemt direct mijn grote voorbeeld. Haha! Gisteren en eergisteren zowat de hele dag samen opgetrokken op het CSI en foto's gemaakt. Is echt wel leerzaam!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 23:47

Nijn schreef:
[naam] schreef:

Ik zou dus echt absoluut niet zelf gaan rotzooien met mijn camera.
Dat ding is mij heilig, en om pietluttigs ga ik al naar de camerazaak Lachen
Net zoals ik steeds vaker hoor dat mensen zelf wel even hun spiegel reinigen, krijg er meteen de bibbers van Haha!

Ik rotzooi dr ook niet mee, heb wel wat verstand van dingen repareren, het is nog nooit fout gegaan.

Maar my god zullen we het iets rustiger gaan houden in dit topic en weer ontopic gaan? *zegt dit ook tegen dr zelf* Weet dat ik niet altijd even tactische/ aardige reacties plaats, heb ik de laatste tijd wel vaker last van. Mijn excuses daarvoor. Clown