afrij stress

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

WillemYntJee

Re: afrij stress

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 10:52

Nou k ben ook blij dat k TTT heb gedaan hoor, was doodzenuwachtig omdat k gewoon niet wist wat k er van moest verwachten. Nou maakte die examinator me nog zenuwachtiger dus t werd een ramp maar toch.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 11:18

Nymphadora schreef:
Paulientje, hopelijk valt het mee morgen!
Hoelaat moet je morgen??

Quir: Oeh, spannend! Duurt nog wel erg lang ja!
Heb je iig even om je voor te bereiden Haha!

Duurt erg lang nog ja! Voorbereiden, ehmm ja, dat heb ik eigenlijk niet echt (meer) nodig. Bloos
Ben alles behalve zenuwachtig daar voor, ik ken geen stress/spanning, en autorijden an sich kan ik wel, de bijzondere verrichtingen waren een grotere vraag en die heb ik ook zonder problemen gehaald. En dan ook nog keren op de weg doormiddel van steken (wat ik écht moeilijk vind en het slechtste kan) en parkeren in een haaksparkeervak, vooruit én achteruit. Vooruit kan ik niet echt, kom altijd scheef en verkeerd uit. En achteruit had ik de auto verkeerd om gezet. Haha, dan is dat ook best lastig! Bloos maar het was gelukt en hij vond het goed. Haha!

Ik had de ttt in mijn pakket zitten en vond het toch ook wel fijn. Nu hoef ik de bijzondere verrichtingen niet meer te doen en als ik dadelijk op mijn rijexamen een fout maak, kijken ze terug naar de ttt naar hoe het toen ging. Eén groot voordeel is dat er op mijn blaadje van de ttt niets fouts staat! Alleen binnenspiegel niet vergeten met remmen. Als ik plots moet remmen vergeet ik vaak te kijken in de binnen spiegel. Bloos

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 11:30

Rij je ook af in Mierlo en omgeving, Quir?
Ik moest 27 maart op, dus had gelukkig nog net het oude examen. Was helemaal niet zenuwachtig en toen ik klaar was met m'n examen dacht ik echt; is dat nou hetgeen waar iedereen zo zenuwachtig voor is Verward Heb gewoon gereden zoals ik dat ook altijd tijdens de les doe en gewoon de aanwijzingen opgevolgd die ik kreeg. Misschien heb ik dan wel gewoon geluk gehad met m'n instructeur, want het examen ging op ongeveer dezelfde manier als dat mijn lessen gingen Tong uitsteken

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 11:35

MoonWencke schreef:
Rij je ook af in Mierlo en omgeving, Quir?
Ik moest 27 maart op, dus had gelukkig nog net het oude examen. Was helemaal niet zenuwachtig en toen ik klaar was met m'n examen dacht ik echt; is dat nou hetgeen waar iedereen zo zenuwachtig voor is Verward Heb gewoon gereden zoals ik dat ook altijd tijdens de les doe en gewoon de aanwijzingen opgevolgd die ik kreeg. Misschien heb ik dan wel gewoon geluk gehad met m'n instructeur, want het examen ging op ongeveer dezelfde manier als dat mijn lessen gingen Tong uitsteken

Ja ik rij ook in Mierlo af, heb daar ook mijn ttt gehad.
Ik vond het inderdaad ook hetzelfde gaan als mijn lessen!!
Maar wel nieuwe examen en vind dat misschien nog wel fijner, omdat je veel meer zelf moet rijden, je krijgt te horen rij daar en daar heen of volg die en die borden. Vind ik fijner dan dat ze elke keer zeggen: hier links, hier recht, de 2e rechts, etc..

Welke examinator heb je gehad en waar heb je gelest gehad? Lachen

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 11:38

Ik heb ook een aantal keer lessen gehad in het nieuwe examen, maar toen duidelijk werd dat ik nog net 3 dagen voordat je persé het nieuwe examen moest gaan doen, hebben we besloten het bij het oude examen te houden en er verder geen aandacht meer aan besteed.
Uhm.. ik heb gelesd bij Rijschool Swiers (is op dit moment opgeheven, wegens verhuizing naar België) en als examinatrice had ik.. kan niet op de naam komen, maar die vond ik op zich wel fijn Lachen Heeft ook gewoon met mijn instructeur zitten kletsen, terwijl ik aan het rijden was.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 11:40

MoonWencke schreef:
Ik heb ook een aantal keer lessen gehad in het nieuwe examen, maar toen duidelijk werd dat ik nog net 3 dagen voordat je persé het nieuwe examen moest gaan doen, hebben we besloten het bij het oude examen te houden en er verder geen aandacht meer aan besteed.
Uhm.. ik heb gelesd bij Rijschool Swiers (is op dit moment opgeheven, wegens verhuizing naar België) en als examinatrice had ik.. kan niet op de naam komen, maar die vond ik op zich wel fijn Lachen Heeft ook gewoon met mijn instructeur zitten kletsen, terwijl ik aan het rijden was.

Okee, ken de rijschool niet, ik had meneer Versteegen (weet niet hoe je het schrijft eigenlijk). Hele fijne man!! Hebben heerlijk over paarden zitten praten!!

Haha, mijn rijinstructrice heeft ook een fries en ken hen dan ook van de paarden, dus dat was wel heel leuk!

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 20:57

Paulientje, en en en????

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 22:13

Ik had ook altijd stress voor als ik af moest rijden! Ik heb alleen gisteren mijn examen voor de vrachtwagen! Maar ik heb gewoon tegen mezelf gezegd 'ik kan het!'...En gewoon geprobeerd te rijden zoals ik met de lessen reed!! Ik heb het gelukkig gehaald, dus heb vanaf aankomende week mn vrachtwagenrijbewijs echt!! Haha! Succes aan alle anderen die af moeten rijden!!

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 17:49

Gefeliciteerd Amanda!

Paulientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 14:31

Nou, na een pb´tje om me te helpen herinneren dat ik hier had gepost moet ik helaas mededelen dat ik gezakt ben.
Ik heb te hard geoordeeld over de pilletjes en druppeltjes, want ik zat als een veel te snel ademend en trillend rietje achter het stuur. De examinator heeft meerdere malen gevraagt of ik wel verder kon rijden en door de stres heb ik een enorme berg aan kleine foutjes gemaakt.
Mijn rijden leek niks op hoe ik normaal reed, maar al met al was ik er dus echt gewoon niet klaar voor.
Dus het Cbr heeft goed geoordeeld en ik heb mijn instructeur erg verast met mijn ontploffing van zenuwen.
Het was zonde omdat ik weet dat ik het wel kan en het is al helemaal zonde van die extra 300 euro die ik nu moet betalen aan lessen en examen.

Begin augustus mag ik weer, ik ga eerst twee weken op vakantie en heb dan nog 3 lesjes. Gelukkig lag het niet echt aan mijn rijden, moet alleen iets aan die zenuwen doen.
Al vermoed ik wel dat het de volgende keer beter gaat omdat ik de klappen van de zweep nu ken.

(En heel stiekem hoop ik dat ik een man krijg, ik word altijd een beetje zenuwachtig van vrouwen)

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 14:33

Wat ik over pb al stuurde, erg jammer Paulientje!
Maar volgende keer gewoon beter Ja

Opzich wel prettig dat je zelf ziet dat je er nog niet klaar voor was Ja
Maar het is en blijft erg jammer!
Je mag iig wel snel weer afrijden, dat is wel fijn!

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 18:05

Wat jammer dat je bent gezakt, en dat je zo zenuwachtig geworden bent! Ik hoop dat het je de volgende keer gewoon gaat lukken. Je weet dan een beetje hoe het in zijn werk gaat. Probeer (hoe moeilijk het ook is) je verstand op nul te zetten! Bedenk dat je instructeur naast je zit! Dat hielp bij mij wel een beetje. Succes in augustus, wel laten weten he hoe het dan gegaan is!

Ik heb me rijbewijs vandaag kunnen ophalen, er zitten er al heel wat km op in de auto van mijn papie en mamie Haha!

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 18:28

Direct alleen in de auto gestapt Eempiej?

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 18:43

Naja, eerst even met paps een rondje in het dorp. Toen met mams op verjaardag. Daarna met me oom een auto ophalen, waardoor ik vervolgens alleen weer terug naar die verjaardag moest. Ik vond het heerlijk! haha, de motor is 1 keer afgeslagen (op een helling) Dus ik ben super trots haha!

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 18:45

Netjes hoor!
Ik zit ook lekkerder in mijn eentje als met iemand naast me Haha!
Kan in mijn eentje ook naar hartelust mopperen op de medeweggebruikers zonder dat er iemand naast me zit met: NOUJA dat zeg je toch niet Schijnheilig

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 18:49

Haha! Dat had ik vandaag ook al, zat er een muts voor me die 60 reed en je mag er 80 Grrr! ik te mopperen, mams probeert het allemaal weer te sussen Huilen van het lachen Had ook al lekker de muziek wat harder gezet toen ik alleen zat. Van mams moest ie weer zachter, want ja, dan kon ik beter de motor horen Huilen van het lachen Straks weer een ritje met pap en mams, en dan moet 1 van de 2 toch echt achterin Whoosh!

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 21:07

Hihi, ja ik heb ook al veel cd's gebrand allemaal voor in mijn auto, en dan kan je zo lekker meebleren zonder dat iemand je hoort Haha!
En sommige mensen hebben echt hun rijbewijs bij een pak melk gehad.. Die halen halsbrekende toeren uit Nagelbijten / Gniffelen

xoxsannexox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 21:13

Ik moet vrijdag afrijden! Ben al super zenuwachtig! Zucht..

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 21:14

Oeh spannend!
Hoelaat?

xoxsannexox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 21:16

5 voor 9 word ik opgehaald en dan moet ik 5 voor 10!!

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 21:29

Ja valt me op dat veel mensen de regels niet kennen Haha!
Niet weten dat ze voorrang hebben, etc etc.

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 21:31

Bojangles schreef:
Ja valt me op dat veel mensen de regels niet kennen Haha!
Niet weten dat ze voorrang hebben, etc etc.

Ja idd.
Of als ik iemand van rechts voorrang geef en dat ik helemaal me rotschrik omdat de persoon achter me zowat in me kleunt, die gewoon enthousiast door wilde rijden Nagelbijten / Gniffelen
Of gevaarlijke inhaalmanouvres

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 00:14

@Paulientje: je had zo te lezen exact hetzelfde probleem als ik. Ik kon ook gewoon rijden, alleen stikte ik van de zenuwen waardoor ik op veel plekken te hard reed (niet boven de maximale snelheid uit, maar te hard voor op die wegen ivm zijwegen etc) ik kan me door de stress de halve rit ook nog maar herinneren. Maar de 2de keer ben ik wel gewoon geslaagd, ik heb toen trouwens wel homeopathische pilletjes geslikt Lachen

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 00:25

Ik ben 4 keer gezakt, waarvan ik het 3 keer wel kon maar het verpest heb door de zenuwen. De 4e keer had ik het nieuwe examen. We zouden nog een uur vooraf rijden maar mijn instructeur kwam zo laat dat we meteen naar het CBR moesten en daar een kwartier te laat waren. En hij me opjagen in die auto... Het rare is dat ik toen minder zenuwachtig was en het gehaald heb. Misschien omdat er weinig meer fout kon gaan dan er al fout was Lachen

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 18:17

Ik moet 30 juni afrijden na 14 lessen.