wat vinden jullie van het rookverbod in de horeca??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: wat vinden jullie van het rookverbod in de horeca??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 18:29

Ach, ik als roker zijnde, vind het wel jammer...
Maar ja je doet er niks aan.
Voor de mensen die er veel last van hebben zal het zeker heel prettig zijn Ja
Discotheken kom ik eigenlijk toch al nooit, dus dat scheelt. En in de kroeg, nou dan gaan we gezellig met z'n allen naar buiten. Prima toch? Als de kroegbaas nou even meewerk en wat extra tafeltjes en stoeltjes buiten zet, hoppeta mooi terras erbij Haha!

Het verbaasd me trouwens dat zo veel mensen het over de restaurants hebben. Ik ben toch al in jaren geen restaurant meer tegengekomen waar roken en niet roken, niet gescheiden is. ( of het ligt aan de restaurants / eetgelegenheden waar ik kom )

Ik ben wel reuze benieuwd hoe het gaat bij concerten. Ben zelf nogal fervent concert bezoeker en ja, in de kroeg loop je zo even naar buiten. Maar bij een concert loop je niet even weg om buiten te roken Clown Haha! Tevens ben ik héél benieuwd hoe het straks gaat op de reggae feestjes en concerten Nagelbijten / Gniffelen Haha! 80% van de bezoekers rookt daar toch Clown

Dionnee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 19:19

Ik vind het ook aardig k.ut, maar ik denk wel dat het beter is. Ws zal ik ook een stuk minder roken dan en mensen die ik ken ook.. En voor sommige mensen die niet roken/er niet tegen kunnen denk ik dat het ook wel fijn is maarja liever niet..

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 21:21

Trouwens, in de discotheek waar ik regelmatig komt, stroomt de rook en het bier in overvloed. Je mag daar gewoon binnen roken. Eigenlijk is het als roker gewoon slimmer om geen sigaret op te steken; je rookt gratis mee met de anderen. Niet echt gezond voor niet-rokers dus. Maar ik vraag me dus af; hoe zit dat? Mag het wel of is het echt verboden?

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 21:24

Ik ben ervoor. Durf nog eens last te hebben van al die rook...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 21:47

Nu allemaal nog aan een hybride auto en op de fiets op vakantie en iedereen is gelukkig, zijn we meteen van alle stinkdampen af toch?

Sommige mensen kunnen wel miepen hoor, alsof roken een doodszonde is en reden nr. 1. voor de luchtvervuiling.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 00:34

Sieltjuh schreef:
Wat is dat nou weer voor onzin? Verward Als je niet rookt ben je dus ongezellig? En de gezelligheid is alleen bij de rokers te vinden??

Nee, zo bedoel ik het niet.
Ik denk dat het buiten, of waar dan ook wel gerookt gaat worden, gezelliger zal zijn omdat er onder rokers altijd een bepaalde sfeer hangt. En er is minder harde muziek waardoor je daadwerkelijk met een groepje een gesprek kan voeren. Het klinkt nu misschien heel scheef, maar ik denk dat het echt zal barsten van de niet-rokers [vrienden van rokers] op die betreffende plekken. Wat dus zorgt voor meer overlast.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 00:36

Quellian schreef:
Nu allemaal nog aan een hybride auto en op de fiets op vakantie en iedereen is gelukkig, zijn we meteen van alle stinkdampen af toch?

Sommige mensen kunnen wel miepen hoor, alsof roken een doodszonde is en reden nr. 1. voor de luchtvervuiling.

Nope, dat is vlees. Sorry jongens, ik denk dat ik hier ook maar over ga b!tchen bij de regering. Of nee, dat zal niet helpen, want de verdiensten daarvan staan ook op nummer 1.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 08:34

ik denk dat het de meeste niet rokers erom gaat dat ze tijdens het uitgaan of uit eten gaan niet de rook van een ander hoeven mee te inhaleren.

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 09:24

Ik vind 't wel jammer, maar voor de mensen die niet roken is het inderdad wel fijner.
Want als ik bij rokers zit en ik rook even niet vind ik dat ook niet lekker..

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 09:24

Ik vind het fijn dat er in het restaurant niet meer gerookt mag worden. Vind het nu eenmaal onsmakelijk tijdens eten. In een kroeg of disco heb ik er geen enkele moeite mee als er gerookt wordt, meestal is de afzuiging daar ook beter als in een restaurant...

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 09:34

Aan de ééne kant Super! Heeeeérlijk dat als je na bed gaat sóchtends je haar niet helemaal naar die troep stinkt Scheve mond .
Andere kant.. Dan stinkt het heeeérlijk naar Zweet Scheve mond .

Wat wil je liever Clown ?!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 10:05

Van zweet krijg ik geen kanker en/of ademhalingsproblemen.

Maikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 10:06

ik heb ook liever zweet dan tabakgeur

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 10:09

Nu is het dubbel op....want geloof maar dat die rokers zweten Knipoog

Piietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 10:10

Ik vind dat als je wil roken dat je dan maar even naar buiten moet gaan!
het stinkt en ik moet er altijd erg van hoesten.
Daarom vind ik het altijd erg ongepast als mensen bijvoorbeeld zomaar beginnen te roken.
Soms vind ik ook dat ze strenger moeten optreden!
Ik ging laatst uit eten en daar was een rookverbod maar toch gingen de mensen achter ons roken.
Ik vind dat echt vreselijk als mensen zich niet aan de regels kunnen houden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 10:13

Heerlijk dat het rookverbod eraan komt. Ik háát roken, al vanaf kleins af aan. Ik vind het smerig, vies, je kleren en haar gaan er van stinken, het slaat op je ademhaling en ik krijg er prikkende ogen (contactlenzen) van. Dan is het ook nog eens ongezond om mee te roken, dus kom maar op met dat rookverbod.

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 10:51

Ik vind het aankomend rookverbod maar niets

Een vriendin van mij was skien in frankrijk, daar is al binnen een rookverbod en het schijnt echt ENORM te gaan stinken naar zweet, nou dan heb ik toch echt tien keer liever een rooklucht hoor!
En in de meeste restaurants zitten de rokers en niet rokers gewoon gescheiden, dus snap het probleem eigenlijk niet Clown

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 10:56

wat een stomme opmerkingen,vanwege de zweetlucht???

enne rook laat zich niet tegenhouden door het feit dat niet rokers in een restaurant aan de andere kant zitten hoor.
(snap je het probleem nu wel Clown Koe )
doe mij maar zweetlucht,krijg ik tenminste geen luchtwegproblemen van

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 10:58

doe mij toch maar die zweetlucht, dat is goor maar iig niet zo ongezond als een rooklucht. En als je dit topic eens doorleest, dan zie je dat het nogal tegenvalt met die scheiding in restaurants.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 10:59

Quellian schreef:

Typische reactie van een roker, het gaat niet over luchtvervuiling en inderdaad roken is een dodelijke zonde voor de mensen die passief meeroken. 900 slachtoffers vermijden door rookverbod zelfs één is te veel Lachen

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 10:59

Snoevie schreef:

Kun je ook beter niet meer buiten gaan lopen

Ik heb idd liever een rooklucht dan zo'n smerige zweet lucht, bah!

Edit, waar ik kom om te eten is het altijd wel goed gescheiden Ja maargoed dat kan verschillen Ja

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 11:02

Lielle schreef:
doe mij toch maar die zweetlucht, dat is goor maar iig niet zo ongezond als een rooklucht. En als je dit topic eens doorleest, dan zie je dat het nogal tegenvalt met die scheiding in restaurants.

En de scheiding voorkomt ook geen passief roken, nog de lucht installaties dus rookgeur of zweetgeur heeft eigenlijk bitter weinig te maken met het onderwerp. Behalve dat sommige rokers nu nodeloos naar dingen gaan zoeken om het goed te praten.
En enigste dat er blijkt uit te komen is zweetlucht.
Werknemers horen in een veilige omgeving te werken, en particulieren horen in een veilige omgeving zich te kunnen ontspannen.
Roken is klasse A, en is het dus onbegrijpelijk dat mensen zich voor ander zijn verslaving aan moeten blootstellen.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 11:03

Geweldig dat rookverbod alleen nu nog de handhaving ervan Knipoog Vind het zo enorm smerig die vieze rooklucht en heb er ook echt last van. Daarnaast wordt ik minstens 1 keer per avond gebrand door iemand omdat ze niet uit kijken met die peuk. Ik heb dan ook liever de zweetlucht Knipoog

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 11:05

Ing__ schreef:
Snoevie schreef:

Kun je ook beter niet meer buiten gaan lopen

Ik heb idd liever een rooklucht dan zo'n smerige zweet lucht, bah!

Edit, waar ik kom om te eten is het altijd wel goed gescheiden Ja maargoed dat kan verschillen Ja

goed,rook stinkt misschien minder dan zweet,maar van zweet krijg ik het niet benauwd,snap je dan niet dat het daarom gaat?

en rook dwarrelt door de ruimte heen,dus gescheiden tafels in een restaurant maakt niet uit,tenzij er echt een gesloten ruimte is(wat prima is)

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 11:05

Ben het niet helemaal met je eens, de mensen die in een bar/kroeg werken kiezen er zelf voor om te gaan werken in een plek waar gerookt wordt, 95% van de barmensen rookt volgens mij zelfs Nagelbijten / Gniffelen

Hier in de stad zijn zat avonden waar rookvrij stappen wordt gehouden, dus dat je niet naar een kroeg, disco kunt gaan zonder in de rook te staan gaat hier in de omgeving iig niet op Lachen