Je overleden vader/moeder missen..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Je overleden vader/moeder missen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 15:58

Iedereen bedankt voor de lieve berichtjes.

Gister voor de crematie nog afscheid genomen, had takje met bloesem uit tuin meegenomen en bij haar in de kist gelegd. Daarna was het wachten, tot we (pap broertje en ik) gehaald werden met de vraag of we de kist wilden sluiten. Ben wel mee terug naar binnengegaan maar in ontvangstruimte blijven zitten omdat naar mijn idee al afscheid had genomen, uiteindelijk toch ook maar naar binnen gerend omdat toch wel graag nog bij wilde zijn.
Crematie zelf was mooi, maar ook onwerkelijk. Wel mooi om te zien dat er veel mensen waren (dela had geteld en kwam op 777 mensen, nog een mooi getal ook), geeft toch wel steun. Na de crematie koffietafel gehad, en rond 6 uur naar huis gegaan. Lag uiteindelijk om uurtje of 7 in bed, hartstikke beroerd. Wel goed geslapen voor de verandering.

Loop vandaag al de hele dag een beetje rond, geen idee wat met mezelf en de tijd aanmoet. Even boekje lezen, even buiten zonnen, even naar paardje (vanmorgen al vroeg gereden, nu te warm, vanavond nevaad nog), weer even internetten, boodschapje doen, weer wat lezen, enz. Voel me echt gewoon heel erg raar nu, zit mezelf in de weg en weet niet wat toe doen. Nog genoeg te lezen ook voor school, maar kan me gewoon niet toe zetten. Moet dinsdag weer beginnen, maar paar uurtjes, maar zie er echt tegenop weer zoveel mensen te moeten zien, met leuke verhalen van de vakantie enz....

Herkennen jullie dit?

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 17:53

Dat herken ik zeker! Opeens valt er een rust in je leven, een stilte..Eerst was je bezig met haar ziek zijn, toen de crematie en alles regelen en nu hoef je opeens niets meer..en dan pas besef je dat ze er echt niet meer is..ik heb een flinke klap gehad toen alles achter de rug was..ik ben lichamelijk echt ingestort..mijn hele lichaam deed gewoon pijn! Het is moeilijk, de leegte zal er altijd zijn..maar op een dag vindt je je draai wel weer! Sterkte Ach gut

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 08:43

Ik heb er nu nog last van... School is een ramp. Ik studeer verpleegkunde, dus de helft van de tijd gaat het over ziekte, dood, slecht nieuws, noem maar op. Scheve mond Toen mijn vader net overleden was zat ik midden in mijn examens. Daar is dus niet veel van gekomen en een deel moet ik nog inhalen. Nadien had ik stage. Zolang ik stage had ging het prima. Op school daarentegen gaat het over een patiënt en dan denk ik heel vaak aan mijn vader, ga ik vaak vergelijken. Dat maakt het enorm zwaar en ik studeer dan ook veel liever thuis. (Lessen zijn niet verlicht.) En dan krijg ik te horen dat ik te lui ben om naar de les te gaan. Scheve mond

Haike, nogmaals een dikke knuffel. Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 11:07

Dank jullie allemaal!

Moeilijk vind ook nog dat vandaag jarig ben, van iedereen smsjes waarin gefeliciteerd wordt en ze me wederom sterkte wensen. Van vriendinnen wel een heel erg lieve knuffelbeer gehad (jaja, op mn 21ste verjaardag Knipoog ) met de tekst dat ze hoopte dat het iig een heel klein stukje leegte kan opvullen, was best ontroerd van.
Ook nu veel voor moederdag al te doen overal, maakt ook niet makkelijker op.

Vie: vervelend dat mensen zich zo bemoeien met jou keuze, als je liever thuis studeert en dat mag, moet je toch zelf kiezen?!
Ik moet komend blok verplicht volgen eigenlijk, keuzevakken kan ik evt uitstellen maar ma/wo/vr zijn verplichte dagen. Zijn ook vaak nog lange, intensieve dagen, maar wil wel graag doen omdat anders volgend jaar niet mag beginnen met afstuderen, wat wel graag met vriendinnen wil doen. Mentor zou nu kijken wat mogelijk was.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 11:30

Dag Haike,

Heel veel sterkte nu tijdens die moeilijke periode. En door die feestdagen (moederdag en je verjaardag) wordt het er zeker niet makkelijker op Ach gut. (Ik herinner mij de dagen nadat mijn vader is overleden en begraven heel goed en het was niet gemakkelijk)

Daarnaast wil ik je toch heel veel succes wensen met je studies. Ik hoop dat alles goed gaat gaan.

Larissa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 15:58

Mijn vader is vorig jaar overleden aan kanker, toen was ik 15.
Het was een hardwerkend man, die alles deed voor zijn bedrijf en dus ook lange dagen maakte..
Nu was het eindelijk de tijd dat we samen konden gaan genieten, en veel plannen hadden omdat we hem veel hebben moeten missen maar daar is nooit wat van gekomen.
Ik mis hem iedere dag, de ene dag alleen erger als de andere.

Haike sterkte ermee Ach gut

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 16:11

Mijn moeder is inmiddels alweer 8 jaar geleden overleden aan kanker.

Ik was toen 16, 2 maanden erna werd ik 17.

Van de eerste tijd weet ik eigenlijk helemaal niks meer. Volgens mij heb ik echt alles op de automatische piloot gedaan en als een kip zonder kop rondgelopen.

Het verdriet na de begrafenis kan ik me ook niet meer herinneren, of dat er uberhaubt wel was.

Ik ben een doorloper en heb het heel wat jaar weggeduwt. Tot ik mijn pony in moest laten slapen. Toen heb ik echt een rottijd gehad. Heb mezelf iedere avond in slaap gejankt en voelde me zo alleen ook al had ik een zus en vader waar ik altijd bij terecht kon.

Van mijn vader heb ik vlak voor het overlijden van mijn vorige pony Taco gekregen.
Voor mijn gevoel hangt in Taco al mijn verdriet. Hij is echt mijn zonnetje. Ik zie al vanaf de dag dat ik Taco heb op tegen de dag dat hij er niet meer zou zijn. Dat gaat bij mij zo ver dat ik al precies alles uitgestippeld heb als het eenmaal zover is.

Ik heb niet het idee dat ik mijn moeder iedere dag mis. Wel ben ik echt een emotioneel type geworden. Kan om alles huilen. Soms rij ik terug van mijn werk naar huis en stort ik zomaar in tranen uit, waarom? Ik weet het niet.

Over het algemeen ben ik echt een vrolijk type en vele mensen merken niets van mijn emotionele uitbarstingen.
Maar veel mensen weten ook niet dat ik geen moeder meer heb. De nieuwe vriendin van mijn vader (baasje van Perla) zien veel mensen als mijn moeder. Ik merk dat ik dat wel best vind. Heb na al die jaren nog steeds niet de behoefte om erover te praten.

Haike, heel veel sterkte Ach gut

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 16:51

Is jullie vader of moeder die overgebleven is met iemand anders verder gegaan op een gegeven moment? En wat vinden jullie van die nieuwe partner?

Mijn vader is eerst zeker 8 jaar alleen gebleven maar heeft in 2001 een nieuwe vriendin gekregen en in 2003 zijn ze getrouwd. In het begin had ik het er erg moeilijk mee maar ik ben blij als hij gelukkig is. Ik kan normaal met haar overweg en soms hebben we zelfs intieme momentjes maar echt super close zullen we nooit worden, ze denkt toch over veel dingen anders. Ze gaan trouwens van Den Bosch naar Duitsland verhuizen dus ik ga mijn vader nog minder zien dan eerst...ik ben er aan gewend dat ik hem niet zo vaak zie maar als ik hem dan zie voel ik me toch weer even 'papa's kleine meid'. En ben ik best verdrietig als hij de straat weer uit rijdt. Scheve mond Maar Duitsland is dan niet echt naast deur...maar ik ben er wel aan gewend maar het zou zoveel makkelijker zijn als hij gewoon op fietsafstand woonde...

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 17:02

Citaat:
quote]Is jullie vader of moeder die overgebleven is met iemand anders verder gegaan op een gegeven moment? En wat vinden jullie van die nieuwe partner?

mijn moeder kreeg 1.5 jaar na het overlijden van mijn vader een nieuwe vriend. met hem is ze nog steeds samen, maar eigenlijk zijn het meer maatjes dan nieuwe partners want samenwonen willen ze neit.
haar vriend was toen net 3 maand weduwnaar toen hij contact zocht met mn moeder, mijn moeder heeft toen nog even gewacht omdat ze het wel erg vroeg vond. maar uiteindelijk zijn ze toch samen gekomen, voor vakanties en zodat ze niet alleen zijn.
ik vond hem in het begin vreselijk, ergerde me aan al zijn trekjes en zijn manier van praten, zijn lakse houding, zijn domme uitspraken..alles dus.
ik vond dat hij helemaal niet op mn vader leek, dat kon toch niet?! maar nu vind ik het een leuke vent, lachwekkend om naar te luisteren en kijken (hij is echt dom Haha! )
ik woonde toen als enige kind nog thuis..mn broers waren al het huis uit (zijn 10 jaar ouder) dus ik vond het wel even moeilijk in het begin..niet het idee dat ik mn moeder nu moest delen want een goede band heb ik niet met haar, maar het idee dat ik me nu moest aanpassen aan zo`n nieuwe vent.

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 17:04

Mijn moeder kreeg ook vrij snel na het overlijden van mijn vader een nieuwe vriend. Ze kenden elkaar al heel lang, omdat mijn vader en hij samen gewerkt hebben, en wij het huis van hem en zijn eerste vrouw (die ook jong overleden is) gekocht hebben. Ik vond hem eerst maar gewoon 'het vriendje van mijn moeder', die 4 pony's had, dus ik vond hem wel leuk Vork Ik was nog heel jong, en vond alles maar prima aangezien ik nu opeens 4 pony's 'had'. Beetje bij beetje werd duidelijk dat ze echt samen verder zouden gaan, en ik vond het toen wel moeilijk, aangezien de vriend van mijn moeder toch de vaderrol op zich zou nemen; ik nam hem in dat opzicht niet echt serieus. We trokken bij hem in en ik kreeg een zadel en dekjes voor de pony's cadeau; vanaf dat moment waren het eigelijk meer mijn paardjes dan de zijne. Later is mijn moeder met hem getrouwd.
Ik ben blij dat ze allebei gelukkig zijn, ook al loopt het niet altijd soepel tussen mij en mn stiefvader, maar dat komt denk ik doordat onze karakters op elkaar lijken; dat botst.

Met de familie van mijn vader hebben we heel lang geen contact gehad. Nu wel weer, maar enkel met mijn oma en mijn vaders jongste broer's gezin. Dat vind ik wel fijn want het blijft toch je familie, hoe je het ook bekijkt.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 17:09

Ik moest ook erg wennen aan haar in het begin. Toen kwam ze om het weekend bij ons en dan moest ik mij aanpassen aan haar en de dingen die dat weekend anders waren..ik vond het niet fijn. Was wel blij toen hij bij haar ging wonen en ik alleen in het huis bleef. Zo was er ook minder spanning.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 17:56

Ik moet er niet aan denken dat mijn vader een nieuwe vriendin krijgt, maar die kans acht ik ook niet zo groot de komende jaren (helemaal niet eigenlijk).

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 17:57

Dat dacht ik ook....maar toch kwam het na plus minus 8 jaar...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 18:15

Bellatrix schreef:

Hoe oud was je vader toen?

Mijn vader is nu 58 (was 10 jaar ouder als mijn moeder) en absoluut niet ondernemend, hangt leiver wat bij zijn broers dan ergens heen te gaan. Dit is voor hem ook lastig omdat hij slechthorend is en daarom niet graag 'weg' is.

Net weer grote dip gehad. Deed alles met mijn moeder samen op paardengebied, nu 2 dagen achtereen wedstrijd dus moet wassen en vlechten enz, en zo raar om dat alleen te doen. De aanspraak, de evaluaties na het trainen, het opstellen van een planning voor de wedstrijden.... Loop ook echt al dagen rond als een zombie, nergens zin in.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 18:19

Pff...hoe oud was mijn vader...euhh...57 ofzo? Weet het niet precies meer...Scheve mond

En ik kan mij je gevoel heel goed voorstellen...als je dat soort dingen altijd samen deed en nu opeens is dat weg....dat geeft een heel leeg en hol gevoel...Ach gut

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 18:19

haike schreef:
Bellatrix schreef:

Hoe oud was je vader toen?

Mijn vader is nu 58 (was 10 jaar ouder als mijn moeder)

Mijn moeder en stiefvader schelen 17 jaar. Mijn stiefvader was 64 toen hij met mijn moeder trouwde. Maar hij is zo'n man die altijd 'jong' blijft, als je hem ziet geef je hem nog geen 55 en hij is nu bijna 69 jaar.

Denica

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 18:34

Ik meng me ook maar weer even in dit topic, had ergens al wel gereageerd maar dat is al weer even geleden dacht ik.

Ontzettend veel sterkte Haike in deze moeilijke tijd.

Ook mijn vader is weer opnieuw getrouwd. Met zijn nieuwe vrouw kon ik het eerst wel aardig vinden, maar naarmate ik ouder werd werd het toch steeds lastiger. (Ik was 10 toen ze trouwden en ben nu 17). Momenteel heb ik echt geen band met haar, we leven echt om elkaar heen, ik zeg eigenlijk alleen hoi en doei tegen haar..

Echt ruzie hebben we dan ook niet vaak omdat we elkaar altijd een beetje ontlopen, soms barst de bom eens, want hoe ik het ook wend of keer, ik mag haar gewoon niet.

Bij dagen als moederdag kan ik erg jaloers worden, iemand die dit gevoel kent? Ik vind het ook niet echt leuk om dan mijn stiefmoeder een cadeautje te geven.
Laatst bijgewerkt door Denica op 10-05-08 18:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 18:35

Maar hoe doe jij dan als je vader er ook bij is?
Gaat dat wel?

Denica

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 18:36

Met mijn vader heb ik gelukkig een hele goede band, ik zit alleen ook nooit samen met hun in de kamer als mijn stiefmoeder er ook is. Alleen met mijn vader kijk ik bijvoorbeeld nog wel eens tv, maar als hun samen zijn zit ik er echt niet graag bij.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 18:37

Oh, als we gewoon tv kijken ofzo vind ik het niet erg...maar soms voel ik me wel wat ongemakkelijk...

Waarom zit je er dan niet graag bij als ze samen zijn?

Denica

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 18:39

Omdat ik me altijd erger aan mijn stiefmoeder.
Nee, eigenlijk vind ik het nooit echt gezellig als zij erbij is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 18:47

Mijn moeder had ook snel een nieuwe vriend..nog helemaal in de roes zittend van de dood van mijn vader.
Zij treft dan toevallig net zo'n oetlül die daar misbruik van maakte.
Mijn moerder had niets in de gaten, die stond totaal niet met 2 benen op de grond.
Gelukkig na enkele jaren wel...maar voor die tijd was het nu niet echt gezellig te noemen bij ons thuis met een alcoholistische leugenaar...

Nu zegt ze geen vriend meer te willen. och hoop ik dat nog eens een leuke kerel aan de haak slaat.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 18:49

Mijn vader had vlak na de dood van mijn moeder ook een nieuwe vriendin.
Echt een hele jonge meid, het had met een beetje passen en meten zijn dochter kunnen wezen. Vreselijk vond ik het!

Het heeft niet lang geduurd, een paar maandjes.
Daarna kreeg hij zijn huidige vriendin.
Met haar kan ik het heel goed vinden en we gaan ook vaak samen met de honden lopen en we doen samen de paarden.

Grappige is dat ik nu met de eerste vriendin van mijn vader erg goed bevriend ben Haha!

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 19:05

Ben 'blij' te horen dat mijn moeder dus niet de enige is die snel een nieuwe vriend had/heeft. Voor mij is het allemaal nog véél te vroeg. Scheve mond

Ik woon nu dan eigenlijk technisch gezien ook volledig bij mijn vriend in huis. Ik kan echt NIET onder één dak slapen met die twee. Ook al is het zo niet bedoeld, ik hoef écht geen plaatsvervangende man in huis. Ik hoef niet te zien hoe iemand anders in de zetel zit waar mijn vader zat, op die plek aan tafel zit, in zijn bed slaapt... Ik laat het niet altijd merken, zeker thuis niet, maar ik heb het daar eigenlijk zéér moeilijk mee.

In het begin ging ik in het weekend naar huis. Dat draaide uit op vrijdag mezelf in slaap huilen en zaterdag avond mijn vriend huilend opbellen of ik alsjeblieft!!! mocht komen slapen... Nu ik niet meer thuis slaap, heb ik er minder problemen mee. Ik ga gewoon op momenten naar huis dat ze alleen is. Een enkele keer is hij er ook, dan praat ik er wel gewoon tegen en doe gewoon. Maar ik hoef ze niet te veel samen te zien, want dat doet mij echt geen goed.

Denica

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 19:46

Valt me wel op dat het dus heel vaak niet goed verloopt. Dit onderwerp kwam ook ter sprake tijdens uurtje praten met rouwverwerkingsgroep, toen kwam ook al naar voren dat de meesten het wel moeilijk vonden. Natuurlijk ook niet zo gek.
Toen mijn vader dus nieuwe vriendin kreeg vond ik het eignelijk wel leuk, mn vader weer vrolijk en ik vond het allemaal ook wel gezellig (alleen toen was ik dus 7, dus toch wel een wat andere kijk op de situatie als de meesten hier)