faye schreef:Maar je kan wel gaan voor: je mag alleen een orgaan ontvangen als je ook wil geven. Beetje hypocriet
En dat was niet wat ik zei

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
faye schreef:Maar je kan wel gaan voor: je mag alleen een orgaan ontvangen als je ook wil geven. Beetje hypocriet
faye schreef:Hetr staat een ieder vrij, goddank hebben we zelfbeschikkingsrecht
fiekhe schreef:Ik weet niet dat wanneer je het echt nodig hebt, ook absoluut neen zult zeggen tegen een donororgaan. Het kan natuurlijk, alleen is het voor mij toch niet zo geloofwaardig(maar ik blijf erbij: het kàn).
moyra schreef:Ik kreeg net als iedereen die in 1989 geboren is , een brief of ik donor wilde worden.
Ik twijfel heel erg. Wil best mensen die ernstig ziek zijn helpen maar wat voor impact zal het op mijn familie, en eventueel kinderen hebben ?
Wie zit ook in twijfel. Of wie heeft zijn besluit al gemaakt en wat deed jou tot je besluit maken ?
MISTRAL94 schreef:faye schreef:Hetr staat een ieder vrij, goddank hebben we zelfbeschikkingsrecht
Helaas kan niet iedereen kiezen over het leven
dees_daan schreef:dat doen ze echt niet, als jij in coma ligt, denken ze niet, goh even kijken of ze donor is, en wat er nodig is voor diegne die op de wachtlijst staan, hebben we nog iets nodig? ja, oke! stekker eruit.. zo gaat dat écht niet.
ik heb voor mezelf zoiets, als ik in coma lig, ik kan eruit komen, maar kan dan niet meer praten,eten, enz. kan dus alleen nog maar leven als een kasplantje, trek de stekker er dan maar uit.
en als ik ga, dan wil ik diegene die er nog wat aan hebben, helpen. daar kan een alcoholist tussen zitten, maar als die nog zo graag wil leven, dan vind ik dat diegene nog een kans verdiend om in te zien dat hij/zij nog graag wil leven, en zijn leven ook echt wil beteren, anders staan ze vast niet op de wachtlijst.
dees_daan schreef:dat doen ze echt niet, als jij in coma ligt, denken ze niet, goh even kijken of ze donor is, en wat er nodig is voor diegne die op de wachtlijst staan, hebben we nog iets nodig? ja, oke! stekker eruit.. zo gaat dat écht niet.
ik heb voor mezelf zoiets, als ik in coma lig, ik kan eruit komen, maar kan dan niet meer praten,eten, enz. kan dus alleen nog maar leven als een kasplantje, trek de stekker er dan maar uit.
en als ik ga, dan wil ik diegene die er nog wat aan hebben, helpen. daar kan een alcoholist tussen zitten, maar als die nog zo graag wil leven, dan vind ik dat diegene nog een kans verdiend om in te zien dat hij/zij nog graag wil leven, en zijn leven ook echt wil beteren, anders staan ze vast niet op de wachtlijst.
faye schreef:dees_daan schreef:dat doen ze echt niet, als jij in coma ligt, denken ze niet, goh even kijken of ze donor is, en wat er nodig is voor diegne die op de wachtlijst staan, hebben we nog iets nodig? ja, oke! stekker eruit.. zo gaat dat écht niet.
Tenzij je de enige geweldige match bent om Beatrix' leven te redden
CrazyCat schreef:Overigens ben ik van mening dat ze gewoon standaard iedereen donor moeten maken en moeten werken met en bezwaar systeem. Dus dat je moet aangeven als je het niet wil.
lor1_1984 schreef:CrazyCat schreef:Overigens ben ik van mening dat ze gewoon standaard iedereen donor moeten maken en moeten werken met en bezwaar systeem. Dus dat je moet aangeven als je het niet wil.
En als je door een ziekte oid geen orgen/bloed/beenmerg MAG doneren en je komt te overlijden voor je je hebt laten registreren?
Dan zou jij dus iemand ziek kunnen maken met jouw organen...
Ik mag niets doneren ivm mijn ziekteverleden en wil ook niemand ziek maken, dus binnen een maand vul ik mijn donorcodicil (of hoe dat tegenwoordig ook mag heten) in, direct na het activeren van mijn digid.
Daarentegen neem ik zeer wsl ook geen organen aan als ik ze "nodig" heb, ik gun ze liever aan iemand die er daarna veel beter door kan leven dan aan mij, waar het risico er ALTIJD is dat ik (weer) ziek word...
lor1_1984 schreef:CrazyCat schreef:Overigens ben ik van mening dat ze gewoon standaard iedereen donor moeten maken en moeten werken met en bezwaar systeem. Dus dat je moet aangeven als je het niet wil.
En als je door een ziekte oid geen orgen/bloed/beenmerg MAG doneren en je komt te overlijden voor je je hebt laten registreren?
Dan zou jij dus iemand ziek kunnen maken met jouw organen...
Ik mag niets doneren ivm mijn ziekteverleden en wil ook niemand ziek maken, dus binnen een maand vul ik mijn donorcodicil (of hoe dat tegenwoordig ook mag heten) in, direct na het activeren van mijn digid.
Daarentegen neem ik zeer wsl ook geen organen aan als ik ze "nodig" heb, ik gun ze liever aan iemand die er daarna veel beter door kan leven dan aan mij, waar het risico er ALTIJD is dat ik (weer) ziek word...
CrazyCat schreef:lor1_1984 schreef:En als je door een ziekte oid geen orgen/bloed/beenmerg MAG doneren en je komt te overlijden voor je je hebt laten registreren?
<knip>
Ik neem aan dat dit door artsen geconstateerd is. Dan kunnen ze toch een aantekening en groot rood uitroepteken in het systeem zetten.