Schone was ruikt niet fris

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Re: Schone was ruikt niet fris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 11:28

Ja het ruikt gewoon muf, net als of ze een hele tijd in de wasmand hebben gelegen maar dat is helemaal niet waar Ik was best wel veel namelijk Ja En zorg eigenlijk dat ik nooit natte handdoeken e.d. in de was mand heb zitten Maar het is gewoon wel erg raar. Misschien vanavond de was maar even opsplitsen. Echt alleen de handdoeken en de washandjes apart wassen en verder er helemaal niks anders bij in. Kijken hoe het dan gaat.....
En anders gaan ze allemaal de container in en koop ik nieuwe Haha!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 11:30

SAKKIA schreef:
Ja het ruikt gewoon muf, net als of ze een hele tijd in de wasmand hebben gelegen maar dat is helemaal niet waar Ik was best wel veel namelijk Ja En zorg eigenlijk dat ik nooit natte handdoeken e.d. in de was mand heb zitten Maar het is gewoon wel erg raar. Misschien vanavond de was maar even opsplitsen. Echt alleen de handdoeken en de washandjes apart wassen en verder er helemaal niks anders bij in. Kijken hoe het dan gaat.....
En anders gaan ze allemaal de container in en koop ik nieuwe Haha!

ik was mijn handdoeken en washandjes altijd al apart. heb je ze ook al een keer op z'n heetst gewassen? is misschien ook nog een optie.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 11:31

Nee erg gaan bij mij nog weleens andere dingen bij hoor, zoals theedoeken e.d. Ik heb alles donker, dus alle dingen die een beetje heter gewassen moeten worden gaan dan bij elkaar in Ja

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 11:32

wij laten 2 keer per jaar de wasmachine op 95 graden leeg draaien met machine reiniger er in
voor die tijd even filter schoon maken en er na ook en je machine is in ieder geval weer schoon

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 11:34

Waar kan ik die filter eigenlijk vinden?
Ik ga er vanuit dat die gewoon schoon is aangezien de rest van de was wel altijd heel fris ruikt...............

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 11:37

bij ons zit ie links onder voor aan achter een klepje maar dat kan verchillen per was machine
kijk wel uit er kan wel water in zitten !!! dus een grote handoek of meerdere dweilen bij de hand is wel slim

en trouwens zo maak ik ook regelmatig de afwasmachine ook schoon
met het zelfde goedje
is een soort van geel zout

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 11:39

Tja ik heb geen afwasmachine dus daar geen problemen mee handjes doen het nog prima Clown
Maar hier op het werk hebben ze er nu zo'n ding ingehangen Misselijk 's morgens als je binnen komt dan slaat de cintroengeur je gewoon tegen het hoofd .

Zal vanavond eens kijken naar het filter Ja

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 11:40

Misschien is het al gezegd maar ik heb pasgeleden (door muf geurtje) de tip gekregen om een vaatwastablet (met anti-kalk) in de trommel te gooien en de machine op 90 graden te laten draaien. Dit hielp goed! Geen muffe lucht meer! Haha!

De tipgever (wasmachineverkoopman) gaf aan dat het door vloeibare wasmiddelen en lage temp. komt.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 11:43

jah zo'n ding hebben wij er idd ook in hangen (ouders vinden het een uitvinding ) maar zodra de afwasmachine los is geweest klep dicht en deuren even los tegen elkaar en klaar Haha!

na 5 keer draaien word ie minder sterk dus ben je ook weer klaar Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 16:23

Jillyken schreef:
Sindsdien heeft de trui het niet meer, maar de bovenband van mijn jeans en hele rijbroek nog wel Scheve mond

Lijkt me niet dat het dan aan de machine ligt, aangezien de rest wel fris ruikt... Verward

Stintk het direct al zodra het uit de wasmachine komt, of pas als het droog is?
De laatste komt namelijk door het drogen aan de lijn (Of heb je een wasdroger dan is dit niet aan de orde) Als was namelijk te lang nat blijft (Langer dan een dag) gaat het namelijk stinken.
Ik heb dat ook met spijkerbroeken gehad en truien, sindsdien droog ik het of buiten of met een verwarming aan.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 16:32

RedPassion schreef:
Toch maar eens een topic maken, misschien zijn er mensen die oplossingen hebben waar ik nog niet aan gedacht heb Lachen

Sinds een paar maanden ruikt mijn was niet meer fris als het uit de wasmachine komt. Ik woon sinds juni 2007 op mezelf en ik was nog steeds hetzelfde. Eerder rook het wel altijd fris, dus ik snap maar niet hoe het komt.

Ik haal de was er altijd direct uit als het klaar is, dan hang ik het op aan een rek in de woonkamer. Maar als het nog nat is ruikt het al muf. Zodra het droog is ruikt bovenkleding meestal redelijk neutraal (maar niet lekker fris, wat ik graag wil Knipoog), maar mijn broeken ruiken naar natte honden. (sorry, ik weet geen andere omschrijving van de geur, natte hond komt het dichtst in de buurt Tong uitsteken )

Ik heb een ander wasmiddel en andere verzachter geprobeerd, maar dat helpt ook niet. Ik was trouwens meestal op 40 graden.

Tips?

mij is gezegd dat als je eens in de 3 maanden een wasmachine een schep soda erin moet doen en op 90 a 95 graden moet wasssen, zodat alle zeepresten eruit gaan.

Cool

JoanneArnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 17:12

Ook ik heb de wasmachine eens grondig binnenste buiten gekeerd en ben tot de conclusie gekomen dat ik hem ook schoon moet maken als ik hem lekker fris wil laten blijven....

Bakje zit in de vaatwasser, las dat dat kon....hopelijk pakt mijn andere spul dat ook goed op...heb hem redelijk afgespoeld, maar er zaten nog resten wasmiddel in....mmmmmm.....heb hem op kort programma, de rest straks nog maar eens draaien dan.... Bloos Alleen de ruimte waar het bakje inzit is zo ranzig...heb het meeste al weggehaald met een doekje, maar de ruimte is te klein om het helemaal schoon te maken.....helpt spoelen met schoonmaakazijn daar ook voor???

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 18:42

LiNdA1986 schreef:
Chiqa schreef:
Ben benieuwd Lachen Ben nu weer wat verder, was en vetluis (zelfde soort beestje) kan ontstaat omdat mensen met te lagen temperaturen wassen, dit kan resulteren in muffe was en zelfs een wasmachine en kleding die....men moet vervangen Bloos!

Die fles azijn kan ik je echt aanraden meteen goed voor de kalk.

Toevallig deed ik van de week ook mijn wasmachine open en stonk die ook, ik rook het ook al langer. Maar kan het ook met schoonmaakazijn? En hoeveel moet je dan gebruiken en op welke temperatuur?

Ik was eigenlijk altijd op 30C, dus ik denk dat het daar van komt.

Verder doe ik mijn wasmiddel ook in het bolletje en wasverzachter gewoon in de machine zelf, dus in dat laatje.

Weet iemand hier of het ook met schoonmaakazijn kan?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 20:22

Schoonmaakazijn of gewone azijn maakt niet zoveel verschil, behalve de prijs.

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 22:55

Toevallig hebben mijn ouders vorige week een nieuwe wasmachine gekocht en zij kregen als tip dat je om de 20 beurten een kookwasje moet draaien om te bacteriën die in de trommel en de slangen zitten te doden. Dan gaat je wasmachine nooit meer stinken.

Als hij al stinkt dan is hij eigenlijk al teveel vervuild van binnen. Het enige dat je dan nog kunt doen is spoelen met soda.
Azijn zou eventueel onderdelen van aluminium aan kunnen tasten namelijk.

Bovenstaande info komt van een "expert" uit de winkel.

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 22:56

tienus63 schreef:

En de smaak...
Zou nou niet zo graag schoonmaakazijn door mijn sla willen hebben hoor Vork

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 12:53

_Sigrid_ schreef:
tienus63 schreef:

En de smaak...
Zou nou niet zo graag schoonmaakazijn door mijn sla willen hebben hoor Vork

Haha! je zou je maar vergissen Cool

Moderatoropmerking:
Een aantal nieuwe reacties die niets aan het onderwerp toevoegden zijn verwijderd.