En anders gaan ze allemaal de container in en koop ik nieuwe

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SAKKIA schreef:Ja het ruikt gewoon muf, net als of ze een hele tijd in de wasmand hebben gelegen maar dat is helemaal niet waarIk was best wel veel namelijk
En zorg eigenlijk dat ik nooit natte handdoeken e.d. in de was mand heb zitten
Maar het is gewoon wel erg raar. Misschien vanavond de was maar even opsplitsen. Echt alleen de handdoeken en de washandjes apart wassen en verder er helemaal niks anders bij in. Kijken hoe het dan gaat.....
En anders gaan ze allemaal de container in en koop ik nieuwe
Jillyken schreef:Sindsdien heeft de trui het niet meer, maar de bovenband van mijn jeans en hele rijbroek nog wel![]()
Lijkt me niet dat het dan aan de machine ligt, aangezien de rest wel fris ruikt...
RedPassion schreef:Toch maar eens een topic maken, misschien zijn er mensen die oplossingen hebben waar ik nog niet aan gedacht heb
Sinds een paar maanden ruikt mijn was niet meer fris als het uit de wasmachine komt. Ik woon sinds juni 2007 op mezelf en ik was nog steeds hetzelfde. Eerder rook het wel altijd fris, dus ik snap maar niet hoe het komt.
Ik haal de was er altijd direct uit als het klaar is, dan hang ik het op aan een rek in de woonkamer. Maar als het nog nat is ruikt het al muf. Zodra het droog is ruikt bovenkleding meestal redelijk neutraal (maar niet lekker fris, wat ik graag wil), maar mijn broeken ruiken naar natte honden. (sorry, ik weet geen andere omschrijving van de geur, natte hond komt het dichtst in de buurt
)
Ik heb een ander wasmiddel en andere verzachter geprobeerd, maar dat helpt ook niet. Ik was trouwens meestal op 40 graden.
Tips?
LiNdA1986 schreef:Chiqa schreef:Ben benieuwdBen nu weer wat verder, was en vetluis (zelfde soort beestje) kan ontstaat omdat mensen met te lagen temperaturen wassen, dit kan resulteren in muffe was en zelfs een wasmachine en kleding die....men moet vervangen
![]()
Die fles azijn kan ik je echt aanraden meteen goed voor de kalk.
Toevallig deed ik van de week ook mijn wasmachine open en stonk die ook, ik rook het ook al langer. Maar kan het ook met schoonmaakazijn? En hoeveel moet je dan gebruiken en op welke temperatuur?
Ik was eigenlijk altijd op 30C, dus ik denk dat het daar van komt.
Verder doe ik mijn wasmiddel ook in het bolletje en wasverzachter gewoon in de machine zelf, dus in dat laatje.
tienus63 schreef:Schoonmaakazijn of gewone azijn maakt niet zoveel verschil, behalve de prijs.
_Sigrid_ schreef:tienus63 schreef:Schoonmaakazijn of gewone azijn maakt niet zoveel verschil, behalve de prijs.
En de smaak...
Zou nou niet zo graag schoonmaakazijn door mijn sla willen hebben hoor