Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
supertammy schreef:Ik ben het helemaal met gekvanfleur eens! Het is meestal absoluut niet egoïstisch.
Personen die uit het leven willen stappen kunnen dit ook doen, zodat ze geen last meer zijn voor de anderen om hen heen.
Bellatrix schreef:Persoonlijk vind ik het wel egoistisch.Want op dat moment maak jij een beslissing voor jezelf. Wat er dan met de nabestaanden gebeurd laat je dus koud. Je weet dat ze lijden onder jou dood en toch doe je het.
Redrumfox schreef:KiWiKo schreef:deze vrouw is ondertussen 52.......... pas een jaar of 15 geleden is haar Psygische ellende begonnen..........
maar ik heb zo met haar te doen, weet je ............ klinkt heel stom, maar wij hebben haar medicijnen in beheer (ze mag ze niet zelf hebben omdat ze dus suicidaal is) maar ik heb wel eens op het punt gestaan om gewoon een doosje pammetjes "per ongeluk" te laten liggen
Mag ik vragen wat je heeft tegengehouden?
Bellatrix schreef:Ik heb het ook nog nooit meegemaakt. Gelukkig niet zeg.
Persoonlijk vind ik het wel egoistisch.Want op dat moment maak jij een beslissing voor jezelf. Wat er dan met de nabestaanden gebeurd laat je dus koud. Je weet dat ze lijden onder jou dood en toch doe je het. Kijk, dat mensen het niet aan de buitenwereld laten zien en dus niet geholpen kunnen worden ok, maar als je hulp hebt en je doet het vervolgens toch vind ik het wel egoistisch.
x_Anne_x schreef:Mijn moeder is ook voor de trein gesprongen. Daar heb ik t ook best moeilijk mee. Ik heb haar dus nooit kunnen zien daarna. Mijn grooste angst is dus ook dat ze nog leeft en opeens weer terug komt. Ik durf daardoor nog steeds niet 's avonds alleen thuis te zijn. (maakt niet uit in mijn eigen huis of bij mijn vader)
AnneOmie schreef:Egoistisch...... is een terminaal kankerpatient die euthanasie laat plegen dan ook egoistischIk vind dat hetzelfde, alleen weet/ziet de wereld daarvan dat die persoon ziek is! Bij iemand die psychisch in nood is begrijpt/snapt bijna niemand het.