School is totaal anders dan werk en ik hoop toch dat ze dat ook zo houden.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Echwel schreef:De dienstplicht weer her invoeren, kan geen kwaad imo.
Alleen uit de verhalen begrijp ik dat bep bevolkingsgroepen geen orders van
vrouwen willen aannemen.
Tegenwoordig zijn er aardig wat vrouwen op hogere posten, dus dit is dan weer en probleem.
Ook zijn sommigen te lui hun eigen bed op te maken, deze houden de eerste 14 dagen niet eens vol
Josien_ schreef:ja laten we op de basisschool ook vast alle kinderen van half 9 tot 5 naar school laten gaan dan worden ze vast voorbereid op het werken![]()
__Joyce schreef:Ik vind een boete volkomen onterecht, Als je op een gewone dag spijbelt krijg je misschien straf van school, maar toch niet gelijk een boete. Waarom nu wel? Omdat misschien 10 mensen van een groep van 300 man vuurwerk afgestoken hebben,Met eieren gooide, of iets opgegooit hebben?
De politie greep hier in Delft helemaal niet in tegen de relschoppers, Waarom geeft de leerplichtambtenaar dan wel boetes?
Ik heb vrijdag en maandag ook meegestaakt, Niet gerelt. Géén vernielingen enzo aangericht. Gewoon omdat ik het totaal niet eens ben met de nieuwe regels dat er 1040 NUTTIGE lessen gegeven moeten worden. Levensbeschouwing/godsdienst,Studieuren en mentorlessen vallen hier niet onder en worden als onnuttig gezien. Plus de vele tussenuren en uitvaluren door ziekte van leraren. Ik zit vaak zat gewoon 3 uur per dag in een lokaal met een invaller die niks van het vak weet. Dat is gewoon tijdsverspilling. Laat de overheid daar ook maar eens wat aan doen!
__Joyce schreef:Ik vind een boete volkomen onterecht, Als je op een gewone dag spijbelt krijg je misschien straf van school, maar toch niet gelijk een boete. Waarom nu wel? Omdat misschien 10 mensen van een groep van 300 man vuurwerk afgestoken hebben,Met eieren gooide, of iets opgegooit hebben?
De politie greep hier in Delft helemaal niet in tegen de relschoppers, Waarom geeft de leerplichtambtenaar dan wel boetes?
Ik heb vrijdag en maandag ook meegestaakt, Niet gerelt. Géén vernielingen enzo aangericht. Gewoon omdat ik het totaal niet eens ben met de nieuwe regels dat er 1040 NUTTIGE lessen gegeven moeten worden. Levensbeschouwing/godsdienst,Studieuren en mentorlessen vallen hier niet onder en worden als onnuttig gezien. Plus de vele tussenuren en uitvaluren door ziekte van leraren. Ik zit vaak zat gewoon 3 uur per dag in een lokaal met een invaller die niks van het vak weet. Dat is gewoon tijdsverspilling. Laat de overheid daar ook maar eens wat aan doen!
Manon88 schreef:Oeh wat hebben scholieren het toch erg. Wel om half 9 naar school toe en om 5 uur thuis. Pff als je nog tijd hebt om na te denken over hoe je zoveel mogelijk rottigheid bij een staking (en een staking is geen REL) dan zijn de dagen nog niet lang genoeg. Ik ga 's morgens om 6.40 thuis weg en kom om 17.00 thuis met een beetje geluk. Vaak is dit ook een uur of 19.00. Niet miepen dus, maar naar school gaan. Werken is sowieso al veel zwaarder en je maakt dan ook nog langere dagen. Wen er maar vast aan.
MissJ schreef:Josien_ schreef:ja laten we op de basisschool ook vast alle kinderen van half 9 tot 5 naar school laten gaan dan worden ze vast voorbereid op het werken![]()
Dat klopt, school gaat gepaard met veel vrije tijd, weinig tot geen verantwoordelijkheid en heel veel vakanties.
__Joyce schreef:In je werk heb je meestal plezier omdat je er zelf voor gekozen heb om dat beroep te gaan doen. Op school word je verplicht om sommige vakken te volgen die je helemaal niet leuk vind, en je niks intresseert.
Ik zou het veel minder erg vinden om bijv. 10 uur per dag aan iets bezig te zijn wat ik leuk vind, dan 8 uur per dag lessen volgen die onwijs saai en vermoeiend zijn.
__Joyce schreef:In je werk heb je meestal plezier omdat je er zelf voor gekozen heb om dat beroep te gaan doen. Op school word je verplicht om sommige vakken te volgen die je helemaal niet leuk vind, en je niks intresseert.
Ik zou het veel minder erg vinden om bijv. 10 uur per dag aan iets bezig te zijn wat ik leuk vind, dan 8 uur per dag lessen volgen die onwijs saai en vermoeiend zijn.
Echwel schreef:De dienstplicht weer her invoeren, kan geen kwaad imo.
Alleen uit de verhalen begrijp ik dat bep bevolkingsgroepen geen orders van
vrouwen willen aannemen.
Tegenwoordig zijn er aardig wat vrouwen op hogere posten, dus dit is dan weer en probleem.
Ook zijn sommigen te lui hun eigen bed op te maken, deze houden de eerste 14 dagen niet eens vol
Josien_ schreef:Overigens heb ik in de zomervakantie ook een tijdlang van 8 tot 5 gewerkt en we hadden toch wel vaak zo rond de 3 uur pauze in totaal. dat is meer dan op school
Nannes schreef:__Joyce schreef:In je werk heb je meestal plezier omdat je er zelf voor gekozen heb om dat beroep te gaan doen. Op school word je verplicht om sommige vakken te volgen die je helemaal niet leuk vind, en je niks intresseert.
tja, als je na 10 uur werken thuis komt en je ma heeft je prakkie al gekookt dan is het lekker ja. wat als je 10 uur werkt en je moet heel je huishouden nog doen?
damn, we moeten hier nog van genieten
runningkawa schreef:Helemaal mee eens!!
Weer wat ouderwetse dicipline terug voeren
MissJ schreef:Josien_ schreef:ja laten we op de basisschool ook vast alle kinderen van half 9 tot 5 naar school laten gaan dan worden ze vast voorbereid op het werken![]()
Dat klopt, school gaat gepaard met veel vrije tijd, weinig tot geen verantwoordelijkheid en heel veel vakanties.
runningkawa schreef:zelf kiezen voor de tijd dat ze werken?
Als de rekeningen binnen komen kan niet iedereen maar 26 uur werken. Dan bestond een 40 urige werk week met overuren niet...denk je wel?
Maar rekeningen zullen toch betaald moeten worden. Zoals jou schoolgeld...en dat van stakende scholieren...die hun schoolgeld verprutsen met rellen...dar waar hun ouders hard voor werken
runningkawa schreef:zelf kiezen voor de tijd dat ze werken?
Als de rekeningen binnen komen kan niet iedereen maar 26 uur werken. Dan bestond een 40 urige werk week met overuren niet...denk je wel?
Maar rekeningen zullen toch betaald moeten worden. Zoals jou schoolgeld...en dat van stakende scholieren...die hun schoolgeld verprutsen met rellen...dar waar hun ouders hard voor werken
runningkawa schreef:thiss, we praten verder als je 10 jaar ouder bent, zelf werkt en je rekeningen mag betalen...droom tot die tijd nog maar heerlijk verder over een perfecte baan met veel geld en weinig uren
Owja, droom de rekeningen die elk jaar hoger worden ook maar even weg
Maar idd, wij oude zeurdozen weten hoe goed je het nu hebt
Geniet!!
thissi schreef:runningkawa schreef:zelf kiezen voor de tijd dat ze werken?
Tsja.
Je kiest toch zelf voor je vervolgopleiding e.d. Welk beroep je dan kiest, en hoeveel het verdiend kiezen mensen toch echt zelf voor, Natuurlijk is er niet altijd leuk werk, maar in de meeste gevallen kies je iets wat je leuk vind.
Volgens mij zitten de meeste die hier zitten en vinden dat wij veul meer school moeten, al lang van school afzijn, Tsja.. dan vind ik het best makkelijk om te zeggen, Ik bedoel, je hebt immers jezelf er niet mee.