Boete wegens stakingen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Josien_

Re: Boete wegens stakingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 16:32

ja laten we op de basisschool ook vast alle kinderen van half 9 tot 5 naar school laten gaan dan worden ze vast voorbereid op het werken Rolleyes
School is totaal anders dan werk en ik hoop toch dat ze dat ook zo houden.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 16:33

Echwel schreef:
De dienstplicht weer her invoeren, kan geen kwaad imo.
Alleen uit de verhalen begrijp ik dat bep bevolkingsgroepen geen orders van
vrouwen willen aannemen.
Tegenwoordig zijn er aardig wat vrouwen op hogere posten, dus dit is dan weer en probleem.

Ook zijn sommigen te lui hun eigen bed op te maken, deze houden de eerste 14 dagen niet eens vol

Leren ze snel genoeg Haha!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 16:34

Josien_ schreef:
ja laten we op de basisschool ook vast alle kinderen van half 9 tot 5 naar school laten gaan dan worden ze vast voorbereid op het werken Rolleyes

Dat klopt, school gaat gepaard met veel vrije tijd, weinig tot geen verantwoordelijkheid en heel veel vakanties. Knipoog

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 16:34

Op de basisschool ging iedereen bij ons van half 9 tot half 4 naar school met een tussenpauze. Op de middelbare school gaat dan de tussenpauze eruit en dan tot 4 uur. Als je gaat werken ga je werken van 8 tot 5 met misschien in totaal een half uur pauze. Ik vind het zo anders best netjes opgebouwd als ze die extra uren doorzetten.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 16:35

__Joyce schreef:
Ik vind een boete volkomen onterecht, Als je op een gewone dag spijbelt krijg je misschien straf van school, maar toch niet gelijk een boete. Waarom nu wel? Omdat misschien 10 mensen van een groep van 300 man vuurwerk afgestoken hebben,Met eieren gooide, of iets opgegooit hebben?
De politie greep hier in Delft helemaal niet in tegen de relschoppers, Waarom geeft de leerplichtambtenaar dan wel boetes?
Ik heb vrijdag en maandag ook meegestaakt, Niet gerelt. Géén vernielingen enzo aangericht. Gewoon omdat ik het totaal niet eens ben met de nieuwe regels dat er 1040 NUTTIGE lessen gegeven moeten worden. Levensbeschouwing/godsdienst,Studieuren en mentorlessen vallen hier niet onder en worden als onnuttig gezien. Plus de vele tussenuren en uitvaluren door ziekte van leraren. Ik zit vaak zat gewoon 3 uur per dag in een lokaal met een invaller die niks van het vak weet. Dat is gewoon tijdsverspilling. Laat de overheid daar ook maar eens wat aan doen!

Als jij een gewone dag van school spijbelt kan je ook gewoon een boete van de leerplichtambtenaar krijgen hoor.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 16:35

Vakanties zijn voor mij ook altijd vol met studiezaken Nagelbijten / Gniffelen Vaak heb ik nog tentamens in de zomervakantie ook Clown Maar ach: het is voor mijn eigen toekomst Haha!

Basisschool had ik inderdaad ook van half 9 tot half 4! met een pauze natuurlijk. Daar maakte ik gemiddeld langere uren dan op de middelbare school Nagelbijten / Gniffelen

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 16:36

__Joyce schreef:
Ik vind een boete volkomen onterecht, Als je op een gewone dag spijbelt krijg je misschien straf van school, maar toch niet gelijk een boete. Waarom nu wel? Omdat misschien 10 mensen van een groep van 300 man vuurwerk afgestoken hebben,Met eieren gooide, of iets opgegooit hebben?
De politie greep hier in Delft helemaal niet in tegen de relschoppers, Waarom geeft de leerplichtambtenaar dan wel boetes?
Ik heb vrijdag en maandag ook meegestaakt, Niet gerelt. Géén vernielingen enzo aangericht. Gewoon omdat ik het totaal niet eens ben met de nieuwe regels dat er 1040 NUTTIGE lessen gegeven moeten worden. Levensbeschouwing/godsdienst,Studieuren en mentorlessen vallen hier niet onder en worden als onnuttig gezien. Plus de vele tussenuren en uitvaluren door ziekte van leraren. Ik zit vaak zat gewoon 3 uur per dag in een lokaal met een invaller die niks van het vak weet. Dat is gewoon tijdsverspilling. Laat de overheid daar ook maar eens wat aan doen!

Ho ho dametje, als jij spijbelt kunnen je ouders ook een mega
boete tegemoet zien.
Ongeacht wanneer je spijbelt als de inspecteur erachter komt, mogen je ouders dokken
(ik zou het jezelf laten dokken trouwens)

edit tikfout
Laatst bijgewerkt door Echwel op 27-11-07 16:39, in het totaal 1 keer bewerkt

__Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 16:38

Manon88 schreef:
Oeh wat hebben scholieren het toch erg. Wel om half 9 naar school toe en om 5 uur thuis. Pff als je nog tijd hebt om na te denken over hoe je zoveel mogelijk rottigheid bij een staking (en een staking is geen REL) dan zijn de dagen nog niet lang genoeg. Ik ga 's morgens om 6.40 thuis weg en kom om 17.00 thuis met een beetje geluk. Vaak is dit ook een uur of 19.00. Niet miepen dus, maar naar school gaan. Werken is sowieso al veel zwaarder en je maakt dan ook nog langere dagen. Wen er maar vast aan Lachen.

In je werk heb je meestal plezier omdat je er zelf voor gekozen heb om dat beroep te gaan doen. Op school word je verplicht om sommige vakken te volgen die je helemaal niet leuk vind, en je niks intresseert.
Ik zou het veel minder erg vinden om bijv. 10 uur per dag aan iets bezig te zijn wat ik leuk vind, dan 8 uur per dag lessen volgen die onwijs saai en vermoeiend zijn.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 16:39

In het leven zul je veel dingen doen wat niet leuk is, idem op je werk

Josien_

MissJ schreef:
Josien_ schreef:

Dat klopt, school gaat gepaard met veel vrije tijd, weinig tot geen verantwoordelijkheid en heel veel vakanties. Knipoog

Kan toch niet zeggen dat ik veel vrije tijd heb;)
en in vakanties moet ik altyd nog bezig zijn met school omdat we voor onwijs veel dingen zelf verantwoordelijk zijn en maar moeten zorgen dat we heb buiten de lessen afkrijgen.
Ik ben bang dat jullie toch een verkeerd beeld van school hebben of iig zoals wij het hier krijgen!

Overigens heb ik in de zomervakantie ook een tijdlang van 8 tot 5 gewerkt en we hadden toch wel vaak zo rond de 3 uur pauze in totaal. dat is meer dan op school Knipoog
Laatst bijgewerkt door Josien_ op 27-11-07 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt

MissJ

__Joyce schreef:
In je werk heb je meestal plezier omdat je er zelf voor gekozen heb om dat beroep te gaan doen. Op school word je verplicht om sommige vakken te volgen die je helemaal niet leuk vind, en je niks intresseert.
Ik zou het veel minder erg vinden om bijv. 10 uur per dag aan iets bezig te zijn wat ik leuk vind, dan 8 uur per dag lessen volgen die onwijs saai en vermoeiend zijn.

Gossie toch Clown Denk je dat werken alleen maar lol is? Welkom in de realiteit, je kan nou eenmaal niet alleen maar dingen doen die je leuk vindt. Knipoog

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 16:41

__Joyce schreef:

Dream on.. Natuurlijk kies je voor je werk en vind je het over het algemeen leuk. Ik ben nu vanaf het vwo begonnen aan een opleiding accountancy aan het NIVRA Nyenrode. Nu werk ik 3 dagen in de week en ga ik 2 dagen naar school, vanaf januari werk ik 4 dagen en ga ik 1 dag naar school. Het werk vind ik over het algemeen leuk maar je moet ALTIJD dingen doen die minder leuk of ronduit k*t zijn. Verder heb ik dus 3x8=24 uur werk + 2x8=16 uur school. Samen 40 uur en komt daarbij nog 18 uur huiswerk. Heb op de middelbare school ook altijd redelijk lange dagen gemaakt, maar heb dit eerlijk gezegd nooit een groot probleem gevonden. Vind wél dat er iets gedaan moet worden aan die tussenuren want dat heb je na een paar jaar ook wel gezien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 16:42

Echwel schreef:
De dienstplicht weer her invoeren, kan geen kwaad imo.
Alleen uit de verhalen begrijp ik dat bep bevolkingsgroepen geen orders van
vrouwen willen aannemen.
Tegenwoordig zijn er aardig wat vrouwen op hogere posten, dus dit is dan weer en probleem.

Ook zijn sommigen te lui hun eigen bed op te maken, deze houden de eerste 14 dagen niet eens vol

Helemaal mee eens!!
Weer wat ouderwetse dicipline terug voeren Ja

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 16:43

Josien_ schreef:
Overigens heb ik in de zomervakantie ook een tijdlang van 8 tot 5 gewerkt en we hadden toch wel vaak zo rond de 3 uur pauze in totaal. dat is meer dan op school Knipoog

Dan heb jij net geluk gehad. Waar ik eerst werkte kreeg ik een uur pauze als ik werkte van 7.00 tot 17.00 uur. Nu krijg ik een half uur als ik werk van 7.30 tot 16.00 uur. Drie uur bij 9 uur werk heb ik nog nooit van gehoord en lijkt me ook ongelofelijk inefficiënt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 16:48

Ik werk 15 jaar in de tuinbouw, dus hele tijd zwaar sjouw werk

6 of 7 uur beginnen
9 uur of half 10 pauze van een kwartier
12 uur pauze van een half uur
3 uur pauze van een kwartier
5 uur afgewerkt, als je geluk had. Dus in totaal 1 uur pauze.
Was je niet afgewerkt, dat 2 dagen in de week voorkwam, kreeg je een half uur pauze om 5 uur en werkte je door tot je klaar was, dat was tussen 8 en 10.

En dan kwam thuis de kabouters ook niet langs om te stofzuigen of kleren te wassen oid...

Met andere woorden, geniet! Haha!

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 16:51

__Joyce schreef:

tja, als je na 10 uur werken thuis komt en je ma heeft je prakkie al gekookt dan is het lekker ja. wat als je 10 uur werkt en je moet heel je huishouden nog doen?
damn, we moeten hier nog van genieten Haha!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 16:59

Nannes schreef:
__Joyce schreef:

tja, als je na 10 uur werken thuis komt en je ma heeft je prakkie al gekookt dan is het lekker ja. wat als je 10 uur werkt en je moet heel je huishouden nog doen?
damn, we moeten hier nog van genieten Haha!

En daarbij het feit dat wanneer je nu dus op school niets doet, ook de vakken die
je niet intressant vindt.
Je later echwel werk krijgt wat je niet leuk vindt..
Denk aan lopende band werk..
runningkawa schreef:
Helemaal mee eens!!
Weer wat ouderwetse dicipline terug voeren Ja

Maar dan beginnen ze werkelijk waar te mekkeren dat je je kinderen geen discipline mag opleggen.
Je bent dan te streng Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 17:49

MissJ schreef:
Josien_ schreef:

Ja, maar de gene die op school zitten zijn nog wel Kinderen, mensen die werken zijn volwassen mensen, en kiezen zelf voor hun beroep, dus ook zelf voor de tijd dat ze werken. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 17:51

zelf kiezen voor de tijd dat ze werken?
Als de rekeningen binnen komen kan niet iedereen maar 26 uur werken. Dan bestond een 40 urige werk week met overuren niet...denk je wel?
Maar rekeningen zullen toch betaald moeten worden. Zoals jou schoolgeld...en dat van stakende scholieren...die hun schoolgeld verprutsen met rellen...dar waar hun ouders hard voor werken
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-11-07 17:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 17:52

je was me net voor rk Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 17:54

runningkawa schreef:
Als de rekeningen binnen komen kan niet iedereen maar 26 uur werken. Dan bestond een 40 urige werk week met overuren niet...denk je wel?
Maar rekeningen zullen toch betaald moeten worden. Zoals jou schoolgeld...en dat van stakende scholieren...die hun schoolgeld verprutsen met rellen...dar waar hun ouders hard voor werken

Tsja.
Je kiest toch zelf voor je vervolgopleiding e.d. Welk beroep je dan kiest, en hoeveel het verdiend kiezen mensen toch echt zelf voor, Natuurlijk is er niet altijd leuk werk, maar in de meeste gevallen kies je iets wat je leuk vind.

Volgens mij zitten de meeste die hier zitten en vinden dat wij veul meer school moeten, al lang van school afzijn, Tsja.. dan vind ik het best makkelijk om te zeggen, Ik bedoel, je hebt immers jezelf er niet mee. Sigaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 17:56

runningkawa schreef:

Tsja. Als ik Staak, Ja, zonde, van het geld, Ahum, Net zo zonde van het geld als al die leraren die een hele les vol L*llen omdat ze niet weten waar ze mee bezig zijn. Of Stagiairetjes die je les geven en dan de hele les uit het boek voorlezen. Meer uren - Is goed.
Als ze eerst fatsoenlijke lessen geven.

Trouwens, geldverspilling, Ik zorg wel dat ik over ga.
In mijn ogen is zitten blijven omdat je geen zin hebt in het doorwerken op school, geldverspilling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 17:57

thiss, we praten verder als je 10 jaar ouder bent, zelf werkt en je rekeningen mag betalen...droom tot die tijd nog maar heerlijk verder over een perfecte baan met veel geld en weinig uren Haha!
Owja, droom de rekeningen die elk jaar hoger worden ook maar even weg Haha!

Maar idd, wij oude zeurdozen weten hoe goed je het nu hebt Ja
Geniet!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 17:59

runningkawa schreef:
thiss, we praten verder als je 10 jaar ouder bent, zelf werkt en je rekeningen mag betalen...droom tot die tijd nog maar heerlijk verder over een perfecte baan met veel geld en weinig uren Haha!
Owja, droom de rekeningen die elk jaar hoger worden ook maar even weg Haha!

Maar idd, wij oude zeurdozen weten hoe goed je het nu hebt Ja
Geniet!!

Over 10 jaar werk ik nog niet. Eerst nog 6 jaar Middelbare school, en dan een paar jaar studeren wat ik trouwens zelf moet gaan betalen.

Maarre.. De rekeningen worden hoger, maar je verdient ook veul meer dan 'vroeger'.

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 17:59

thissi schreef:
runningkawa schreef:

Tsja.
Je kiest toch zelf voor je vervolgopleiding e.d. Welk beroep je dan kiest, en hoeveel het verdiend kiezen mensen toch echt zelf voor, Natuurlijk is er niet altijd leuk werk, maar in de meeste gevallen kies je iets wat je leuk vind.

Volgens mij zitten de meeste die hier zitten en vinden dat wij veul meer school moeten, al lang van school afzijn, Tsja.. dan vind ik het best makkelijk om te zeggen, Ik bedoel, je hebt immers jezelf er niet mee. Sigaar

nee, je kiest niet helemaal zelf voor je vervolgopleiding, dat bepaald je niveau, de richting die je kiest dat doe je zelf
stel ik ben DA en ik verdien knetter veel, kan ik nog niet zeggen ik ga maar 2 dagen werken. als je op jezelf woont redt je dat niet (tenzij je een erg goed verdienende partner hebt)

uhm, ik zit zelf nog op school. alleen dan anders. ik werk 4 dagen (9 tot 18) en zit 1 dag op school (9tot16)
ik heb zelf dus nog niet zo lang geleden op de middelbare gezeten en ja, je maakte best veel uren. Maar ik leef nog steeds!