zit je in de trein.. springt er iemand voor..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hannanas

Re: zit je in de trein.. springt er iemand voor..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 13:08

shesannie schreef:
ik vind het knap dat sommige mensen het kunnen opruimen, pff dat zou ik dus echt nooit kunnen he

Ze kunnen heel goed het onderscheid maken tussen dat soort dingen.
Het is heel erg, tuurlijk, maar het is hun keuze.. hoe wanhopig ze ook waren.
Het was een leven en een keuze.. nu moeten /zewe weer door en dat kan niet als iemand zo blijft liggen.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 13:44

ik geloof ook dat 90 % van de mensen die zelfmoord plegen in een roes verkeren en het dus niet met hun volle verstand doen.
er is ook een huis waar mensen begeleid worden die een doodswens hebben. maar een enkele houdt zich hieraan vast. meestal is het de wens om een ander leven, niet de dood.

had ik eens gehoord.

mijn opa heeft iemand overgereden vroeger, hij was tramconducteur in amsterdam. hij was er echt kapot van zo hoorde ik.
was ook op de begravenis geweest. en die vriend van die man heeft mijn opa toen gezegd dat die man zelf dood wilde.

zelfmoord is verschrikkelijk, voor beide partijen. ik denk dat voor de trein springen makkelijker is, je hoeft immers niet zelf de trekker over te halen.

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 16:10

Ik vind het ook een beetje jammer dat veel mensen hier het egoistisch vinden van diegene.
Kom op, je heb geen idee wat er allemaal in hun hoofd omgaat!
Dan kan je wel denken van 'zoek hulp' of 'doe er gewoon wat aan' maar zo simpel ligt het helaas niet. Mensen die bijvoorbeeld depressief zijn komen er misschien niet zo makkelijk vanaf door alleen maar te praten, er kunnen namelijk ook biologische factoren in het spel zijn.

Overigens zijn de mensen die echt heel graag dood willen eerder geneigd om voor de trein te springen. Want dan ben je vrijwel zeker dat het gaat lukken, het is zo gebeurd en er zijn heel veel treinen in nederland, dus je heb veel mogelijkheden. Bij pillen heb je de zekerheid niet, bij ophanging wel maar dan duurt het nog een tijd.
Daarom zie je ook in Amerika dat zelfmoord door wapens op nummer 1 staat. Ze zijn zeer makkelijk te verkrijgen daar en het mislukt haast nooit.

lor1_1984

Re: zit je doodnormaal in de trein.. springt er iemand voor..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 16:18

Mandy_ schreef:
Mijn schoonouders woonde pal aan t spoor dat stukje lag naast t gekkehuis laat maar zeggen.

Sorry dat ik het zeg, maar ik vind het zeer onrespectvol zoals je over de GGZ praat... Scheve mond
Een aantal vriendinnen van me zitten er of hebben er gezeten, net als ik en het is ronduit kwetsend als je dit zo hoort.

noby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 16:18

ik geloof dat ik weet over welk spoor de TS het heeft.(of het moet ook nog op een andere plek gebeurd zijn op dezelfde dag)
mijn moeder woont bij het spoor en mijn kleine zusje (9) belde mij overstuur op omdat ze zo geschrokken was.
ik kreeg er zelf al de rillingen van en was niet eens in de buurt. kan me voorstellen dat het vreselijk is als je in de trein zit.
stond ook een keer op het station te wachten. klonk er ineens vanuit de luidsprekers:"trein ... heeft vertrekt van een ander spoor vanwege de aanrijding met een persoon"
lekker tactisch

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 17:03

Die trein zat een vriendin van mij ook in, heb het verhaal gister uitgebreid gehoord. Pff, heftig hoor!
Ze zat vrij vooraan en vertelde dat ze echt vanalles onder dr voeten heeft gevoeld dat het gebeurde. Ze was er goed van geschrokken en was blij dat het donker was, ze had het echt niet willen zien. Dat beeld krijg je volgens mij echt nooit meer uit je hoofd.

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-07 18:08

Truf schreef:
Die trein zat een vriendin van mij ook in, heb het verhaal gister uitgebreid gehoord. Pff, heftig hoor!
Ze zat vrij vooraan en vertelde dat ze echt vanalles onder dr voeten heeft gevoeld dat het gebeurde. Ze was er goed van geschrokken en was blij dat het donker was, ze had het echt niet willen zien. Dat beeld krijg je volgens mij echt nooit meer uit je hoofd.

dan zat ze waarschijnlijkw el in d ebuurt ja want wij hebben dus ook onder ons gevoelt..
kan er nog steeds niet van slapen.. :S heel erg vervelend maar opt moment dat ik men ogen dichtdoe, zit ik weer in de trein en neemt men fantasie echt een loopje met me.. van hoe het eruit moet hebben gezien enz.. echt vervelend kon het ook niet stoppen.. ::S uiteindleijk na 2,5 uur ins laap gevallen..

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 18:16

Gadver... Scheve mond

Nog nooit meegemaakt, en dat wil ik liever ook niet mee maken.. Bah.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 18:21

Bah.. lijkt me heel erg om mee te maken. Bij ons station is er een keer iemand voorgesprongen, toen werd ik gebeld door een vriendin die er min of meer bij was. Ik moest net een uur later langs het station op weg naar school maar toen was er gelukkig weinig meer te zien. En een keer is er een auto op het spoor gekomen door een aanrijding, mensen waren er net uit en toen werd hij geramt door een trein, toen dat net gebeurt was fietste ik erlangs. Heel naar die dingen Scheve mond

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 19:15

Zo, dat heb ik gelukkig nog nooit meegemaakt! Wel had ik een keer toen ik in Eindhoven was, en heel vroeg met de trein naar Alkmaar moest naar de rechtbank, dat er in Best iemand voor de trein was gesprongen. Het duurde lang voordat ik met de trein kon, en toen we langs Best reden zag ik daar een oranje zeil met iemand eronder...Niet erg prettig, en ik was ook te laat voor de rechtbank.
Mijn vader is een tijdje werkzaam geweest bij de spoorwegen, en hij heeft wel eens geholpen om alles bij elkaar te zoeken. Hij kent ook machinisten en conducteurs die dit hebben moeten doen, en ook getraumatiseerde machinisten. Ik vind voor de trein springen een erg egoistische manier om jezelf van je leven te nemen, omdat je niet weet wat je andere mensen (naast je eigen familie/vrienden) aandoet...

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 19:16

Waar is dit gebeurt dan? In Emmen hier was het laatst ook raak Scheve mond

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-07 19:31

Sundancer schreef:
Waar is dit gebeurt dan? In Emmen hier was het laatst ook raak Scheve mond

het was in emmen afgelopen woensdag

ikkuh15

Re: zit je doodnormaal in de trein.. springt er iemand voor..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 20:56

Tinkelbel schreef:
ikkuh15 schreef:
Heb het twee jaar geleden meegemaakt. We reden net uit os en meteen bij de eerste overgang gebeurde het. Heb het ook zien gebeuren...
Moest een verklaring afleggen aan de politie maar heb slachtoffer hulp afgewezen. Ben met de bus naar huis gegaan omdat ik niet meer de trein in durfde. Vervolgens 3 nachten niet geslapen omdat ik het telkens voor mij zag. Ga nu weer elke dag met de trein maar als er maar iemand naar mijn zin te dicht bij het spoor staat krijg ik het benauwd, evenals de trein weer op de rem gaat.

Mag ik vragen waarom je slachtofferhulp hebt afgewezen?
Als ik dit zo lees lijkt het alsof je het goed kon gebruiken.

Tuurlijk mag je dat vragen. Ik was op dat moment wel overstuur maar had geen idee dat dat zulke gevolgen zou hebben. Toen ik met de agent gepraat had en eenmaal weer gekalmeerd was vroegen ze pas of ik dus die hulp wilde hebben. Op dat moment dacht ik het niet nodig te hebben. Maar toen ik eenmaal thuis was kreeg mijn moeder al gauw door dat het echt niet goed zat. Op de een of andere manier wilde ik het zelf niet ( praten met hulp ) alsof ik me dan aanstelde. Heel raar. Nu kijk er ik uiteraard heel anders tegen aan. Nu vind ik dat ik het toen ook had moeten doen... Ik had niemand die mij toen begreep in mijn omgeving. Op mijn stage vonden ze zelfs dat ik er niet zo over door moest gaan... Het was toch gebeurt. Maar ik raad het nu aan iedereen aan om slachtofferhulp met beide handen aan te pakken. Ze zijn er niet voor niets

xLuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 21:03

Pfoe, echt heel veel sterkte zeg!
De buren van waar mijn pony & paard staat, de man die daar langs woont heeft het als baan gehad, de ledematen opruimen.
Gelukkig nog nooit meegemaakt. Scheve mond

Lijkt me verschrikkelijk! Heel veel sterkte Ach gut

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 21:31

Weet je hoe vaak ik vertraging heb door 'aanrijding met een persoon' ?
Het lijkt steeds vaker te gebeuren...
Gelukkig heb ik nog nooit in een trein gezeten waar iemand voor sprong..
Lijkt me echt vreselijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 21:33

Eve_lien schreef:
Weet je hoe vaak ik vertraging heb door 'aanrijding met een persoon' ?
Het lijkt steeds vaker te gebeuren...
Gelukkig heb ik nog nooit in een trein gezeten waar iemand voor sprong..
Lijkt me echt vreselijk.

Idd bij ons staat het ook vaak op de mededelingenborden op het station.. Moet je niet te diep over nadenken Nagelbijten / Gniffelen

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 21:35

Juul schreef:
Idd bij ons staat het ook vaak op de mededelingenborden op het station.. Moet je niet te diep over nadenken Nagelbijten / Gniffelen

Ik vind het trouwens belachelijk dat ze dit zo brengen.
Kunnen ze niet gewoon 'vertraging door aanrijding' aangeven.
Brr.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 21:46

Als er een aanrijding is weet je al hoelaat het is.. meestal is het dan met een persoon. In Nijmegen staat ook vaak een "ongeluk" o.i.d.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 21:46

Een tijdje terug was het altijd alleen aanrijding idd. Maarja, dan wist je ook eigenlijk wel dat het een persoon kon betreffen..

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 22:18

Het is mij ook al twee keer overkomen dat ik in een trein zat waar iemand voor sprong. Scheve mond Vreselijk. Het getoeter van de trein, de hobbel die je voelt, het geluid, de trein die een noodstop maakt, het lange wachten in de trein, de geschokte mensen om je heen, mensen die 'grappig' gaan doen etc. Nu nog steeds schrik ik als de trein waarin ik zit toetert of opvallend hard remt, ben steeds bang dat wéér iemand voor de trein springt.

Ik kan me helemaal vinden in het gevoel van de TS: wat er op zo'n moment door je heen gaat is moeilijk uit te leggen aan mensen die het nog nooit meegemaakt hebben: je wordt misselijk, verdrietig, boos, geschokt en alles tegelijk.

De eerste keer dat ik het meemaakte was in een intercity tussen Eindhoven en Weert, de conducteur en machinist waren helemaal geschokt dat was overduidelijk. Je krijgt op zo'n moment enorm medelijden en respect voor hen omdat ze moeten kijken óf de persoon nog leeft. Ze riepen ook om of er een arts in de trein zat, een meisje naast me was bijna arts en is meegegaan met de conducteur en machinist. Heel knap van haar.

Dit jaar gebeurde het vlakbij Venray in een trein van Veolia waar geen conducteur aanwezig was. De machinist zelf bleef ontzettend koel. Zo koel dat het leek alsof er niks gebeurd was, heel raar om mee te maken, maar waarschijnlijk was hij heel nuchter en was het overduidelijk dat die persoon er duidelijk voor koos om voor de trein te springen, dus dat er geen sprake was van een ongeluk. Ik weet het niet, maar hij bleef echt opvallend kalm.

Ik hoop altijd voor de machinist en conducteur dat ze er geen trauma aan over houden Ach gut , want hoewel het misschien tegenwoordig 'een risico van het vak is', ze kiezen er niet voor, zoals bijvoorbeeld een ambulancebroeder of agent, om ook met dit soort vreselijke situaties te maken te krijgen.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 22:27

Vreselijk , heb zelf niet meegemaakt dat ik in de trein zat .. maar dat ik nadat het net gebeurt was het perron op zou lopen.
Werd gelukkig tegengehouden , want had het allemaal niet willen zien.

Heel veel sterkte !

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 22:34

Jeetje! Lijkt me echt erg om het mee te maken en te zien!
Ik hoop dat niemand er een trauma aan heeft overgehouden. Ach gut

Angg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 22:36

Bahh ik heb iemand er hier is een voor de trein zien springen ik zal het dan ook nooit meer vergeten! Dus ik weet hoe het is Ja
Sterkte ermee en er niet zoveel aan denken he hoe moeilijk het ook is Knipoog

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 22:38

Ik zit me net te bedenken dat ik morgen zelf in de trein moet reizen.. Lekker dan.. Scheve mond

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 22:40

Ik vind de conclusie dat zelfmoord egoïstisch is wel wat kort door de bocht... Ja, je doet er andere mensen pijn mee, maar 'there is no such thing like an unselfish deed'. Alles wat je doet is toch in een bepaalde manier met meer of mindere mate egoïstisch te noemen? Ik vind meer de mensen die bang zijn dat ze door een egoïstische daad dit ooit meoten tegenkomen egoïstisch, ik vind het verschrikkelijk hoe een zelfdoder zich moet hebben gevoeld. Heb mezelf ook eens rot gevoeld, het is verschrikkelijk.