Geloven jullie in Entiteiten oftewel 'geesten'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

inge_0rland0

Re: Geloven jullie in Entiteiten oftewel 'geesten'

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 22:30

vaak is het ook verbeelding, ook al weet ik dat het ook echt kan zijn

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 12:13

inge_0rland0 schreef:

Het is ook maar net hoe je het wilt zien Lachen

Sommige dingen zijn verbeelding sommige dingen niet, Wees niet bang om open te staan wat het wel echt zou kunnen zijn, maar dat betekend niet gelijk dat je er bang voor hoeft te zijn.

Lieke_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 13:12

Ik maakte al enkele zaken mee die 'geen toeval konden zijn'. Ik vertelde ze hier ook al eens op een ander topic op Bokt.

Intussen is er iets nieuw voorgevallen.

In augustus logeerden mijn zus en haar vriend bij mijn ouders omdat ze hun huis aan het verbouwen waren. Ze vertelde me dat ze op een dag gekraak op de badkamer hoorden, terwijl iedereen beneden was. Het gaat om een specifieke kraak die er altijd is wanneer er iemand op de badkamer is. Maar op dat moment was er dus niemand.
Een tijdje later belt m'n zus me op om te vragen of ik haar gebeld had van in het ouderlijk huis op een bepaald tijdstip. Dat was niet zo. Blijkbaar had ze een oproep gemist vanuit het ouderlijk huis terwijl daar niemand was. Achteraf wist m'n moeder te vertellen dat op de draagbare telefoon het nummer van mijn zus stond afgebeeld, alsof je zou bellen..

Wij noemden de geest voor de grap: Patrick.

Nu noem het onzin of toeval, MAAR

Intussen is mijn zus in haar huis gaan wonen en begin november ben ik met man en kinderen ook bij mijn ouders ingetrokken wegens verbouwingen. Mijn dochter wilde altijd dat haar deur op een kiertje bleef openstaan als ze ging slapen. De eerste ochtend zegt ze: "mama ik heb jou gisteren in 't spleetje zien lopen met uw slaapkleedje aan." Ik weelegde dat ik een pyjama aanhad en ook oma had een pyjama aan. Na heen en weer-discussie met mijn 4-jarige, bleef ze erbij dat ze een mevrouw uit de badkamer had zien komen in een slaapkleedje.

Ik wou er niet verder op doorgaan, maar als top of the bill, de laatste ochtend dat wij er waren (2 weken), komt m'n vader naar beneden om te plassen en gaat terug naar boven. Ik wil naar boven gaan en halverwege de trap hoor ik die kraak op de badkamer. Ik denk: nou gaat m'n vader nu al opstaan? (veel te vroeg naar gewoonte). 4 tredes later stond ik boven, waar je meteen de badkamer binnenkijkt en mijn vader was daar niet. Het licht was uit en mijn vader lag terug in bed. En het kon écht niet van hem geweest zijn, gezien de korte tijdspanne want ik was al op de trap en dan zou ik hem hebben zien passeren op weg naar zijn bed.

Dus nu geloof ik écht wel dat er in die badkamer iemand zit, geen Patrick maar wel een dame.

Ik denk dat dit nog vervolgd wordt..

thummetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 13:54

mijn droom gaat erover dat ik dan met mijn moeder ergens loop en dan komt er iets wat ik nooit duidelijk zie maar ik ben er wel altijd bang voor...
en dan rent mijn moeder weg en laat mij achter...
maar ik kan niet weg rennen en niet schreeuwen...
en ik weet nooit hoe het afloopt... er is nooit een einde het stopt gewoon op een gegeven moment...
ik heb ook wel eens met een nacht merrie dat ik weet dat ik droom en dan denk ik aldoor dat ik heel graag wakker wil worden en dan word ik wakker
maar als ik dan weer in slaap val begin ik weer met die nachtmerrie waar ik wakker was geworden.. dat blijft zo door gaan totdat ik die droom afgedroomt heb zeg maar...
maar dat had ik alleen toen ik klein was... nu heb ik dat gelukkig niet meer Lachen

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 13:56

@Lieke_M
Is er ooit iets in dat huis gebeurt of is het niet zo oud ?
Misschien dat er iemand in is overleden die geen rust kan vinden.
Ons huis is nu meer dan 100 jaar oud maar gelukkig heb ik hier nog niks meegemaakt wel in andere huizen die stukken jonger zijn daar was niets gebeurt en toch zag ik geesten, wat wel vreemd is.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 14:00

Vlakvoor mijn paardje ingeslapen werd, had ik een droom dat ik naar haar weiland ging, ik haar riep en zij draaide haar om en sprong over het draad, en rende zo de zee in.

Ik kon roepen en schreeuwen, maar ze keek niet om en bleef rennnen regelrecht het water in.

Heb uitgezocht wat het zou betekend door middel van iemand mijn droom laten ' lezen' en ze zei dat mijn dier mij zo liet zien dat ik haar los moet laten, dat het tijd was.

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 14:05

dat is wel mooi dat ze die boodschap aan je doorgeeft.
Ik heb ook een keer zo'n soort droom gehad nadat mijn hondje was ingeslapen.
Ze had een tumor en we moesten haar een t-shirt aan doen omdat het heel erg vies rook en er kwam ook pus uit.
In mijn droom zag ik haar op een operatie tafel met het t-shirt aan.
Het vreemde was dat ik haar in die droom kon ruiken.

thummetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 14:11

ik heb ook een keer een nachtmerrie gehad en toen het net zeg maar op z'n engst was likte mijn kat m'n neus waardoor ik net wakker werd...
maar waar mooi als je paard je zo laat zien dat je d'r los kan laten...
ik heb een keer zo'n rare droom gehad over mijn pony!
ik had een plantje en daar groeide een pony uit die precies hetzelfde uitzag als mijne.
Toen rende die naar mijn echt pony toe en ze begonnen te vechten, toen werden ze opeens groter het waren shetlanders maar werden zo groot als een normaal paard...
die 'neppe' wilde mijne vermoorde en toen had ik hem in de schuur gedaan omdat ik niet wilde dat die 'neppe' mijn pony vermoorde...
toen besprong die 'neppe' mij... we vielen door de schuur deur en op een of andere manier had ik die 'neppe' op de grond gegooid... ik had een bijl in mijn handen en mijn moeder was ook in de schuur... ik vroeg aan mij moeder zal ik hem vermoorden?
toen zei mijn moeder ja.. dat kan je doen..
en toen hakte ik met de bijl zijn keel door en werd ik wakker...
ik kan me nog heel goed herrineren hoe ik mijn droom keek naar die zegmaar slechte tweelingbroer van mijn pony teon hij op z'n rug lag...
heb geen idee wat dit betekent!

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 15:18

thummetje schreef:
ik heb ook een keer een nachtmerrie gehad en toen het net zeg maar op z'n engst was likte mijn kat m'n neus waardoor ik net wakker werd...
maar waar mooi als je paard je zo laat zien dat je d'r los kan laten...
ik heb een keer zo'n rare droom gehad over mijn pony!
ik had een plantje en daar groeide een pony uit die precies hetzelfde uitzag als mijne.
Toen rende die naar mijn echt pony toe en ze begonnen te vechten, toen werden ze opeens groter het waren shetlanders maar werden zo groot als een normaal paard...
die 'neppe' wilde mijne vermoorde en toen had ik hem in de schuur gedaan omdat ik niet wilde dat die 'neppe' mijn pony vermoorde...
toen besprong die 'neppe' mij... we vielen door de schuur deur en op een of andere manier had ik die 'neppe' op de grond gegooid... ik had een bijl in mijn handen en mijn moeder was ook in de schuur... ik vroeg aan mij moeder zal ik hem vermoorden?
toen zei mijn moeder ja.. dat kan je doen..
en toen hakte ik met de bijl zijn keel door en werd ik wakker...
ik kan me nog heel goed herrineren hoe ik mijn droom keek naar die zegmaar slechte tweelingbroer van mijn pony teon hij op z'n rug lag...
heb geen idee wat dit betekent!

Ohjee! Dat is ook niet zon fijne droom zeg.. Ik kan je ok niet zeggen wat het betekend. Wel is het bekent dat alles wat je meegemaakt heb overdag, je in je slaap verwerk Lachen messchien was je die dag boos op je pony geweest en had je hem wel wille villen Tong uitsteken en dat je dat op zon manier verwerkt heb..

thummetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 15:34

haha zou kunnen maar ik weet niet meer wat er die dag voor de rest gebeurd was...
ik heb wel vaak als ik over mijn dromen nadenk want ze zijn meestal echt zooo dom Tong uitsteken dat er dan van alles in zit wat ik die dag gezien of gedacht of gedaan heb.. ik heb zelfs een keer over de hema makeup doekjes gedroomt dat als een soort reclame tussen een droom door kwam... ROFL

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 16:33

Ik geloof er zeker in, heb ook we dingen op dit gebied meegemaakt.

yorin schreef:
Misschien kennen jullie de film tree man and a baby..?

op de 60 ste minuut kun je een jongen zien in een vensteropening op de achtergrond. Deze jongen was de overleden zoon van de eigenares van het appartement waar de opname werd gedaan.

Nou ik heb de film gezien en het is echt zo.! Ook de mensen die de film gemaakt hebben zeggen dat dit een overleden jongen is..

Edit even een aanpassing

Dat is niet waar...^^
Het is een reclamebord wt ze vergeten waren weg te halen, maar zeker geen geest.
Het heeft een hele tijd op broodjeaap.nl gestaan

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 16:44

Ik heb ze af en toe. Ben er meestal niet bang voor, maar 's nachts knijpen ze soms in m'n benen, dat is heel eng en dan kan ik aan niets anders denken. Soms gaan ze weg maar ze komen terug om in mijn tenen en enkels te knijpen en te voelen. Weet iemand wat ik daartegen kan doen? Ik heb 't echt al jaren...

Weet iemand verder een goede paragnost? Ik worstel met dit en meer dingen. Weet niet echt hoe ik er mee om moet gaan zeg maar, maar zit er wel mee... Verdrietig

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 16:51

@fitch, ik weet wel iemand die je evt kan helpen. Ja
PM me maar, dan geef ik diegenes nummer enzo wel door. Knipoog

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 16:54

Fitch schreef:
Ik heb ze af en toe. Ben er meestal niet bang voor, maar 's nachts knijpen ze soms in m'n benen, dat is heel eng en dan kan ik aan niets anders denken. Soms gaan ze weg maar ze komen terug om in mijn tenen en enkels te knijpen en te voelen. Weet iemand wat ik daartegen kan doen? Ik heb 't echt al jaren...

Weet iemand verder een goede paragnost? Ik worstel met dit en meer dingen. Weet niet echt hoe ik er mee om moet gaan zeg maar, maar zit er wel mee... Verdrietig

Oei lijkt me niet zo fijn!
Veel sterkte ermee, ik zou wel hulp zoeken als ik jou was grote kans dat je er dan vanaf bent.

inge_0rland0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 19:01

PinkyBubble schreef:
inge_0rland0 schreef:

Het is ook maar net hoe je het wilt zien Lachen

Sommige dingen zijn verbeelding sommige dingen niet, Wees niet bang om open te staan wat het wel echt zou kunnen zijn, maar dat betekend niet gelijk dat je er bang voor hoeft te zijn.

dat klopt, maar toch....
op een of andere manier ben ik er eerder bang voor dan niet

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 21:34

Een poosje geleden was ik met een vriendin aan het praten en ineens zakte ik weg en begon te staren.
Ik zag en hoorde alles, maar het drong zegmaar niet tot me door.
Mijn vriendin zei ook dat ze mijn gezichtsuitdrukking en mijn ogen continue zag veranderen.
Ze zag dan weer een man, dan weer een vrouw en dan weer een dier.
Ik vond het niet echt eng, maar kreeg ineens een huilbui omdat ik het niet kon stoppen en er vanaf wilde. Verdrietig
Ik he het nooit zo extreem gehad als toen, wel dat ik af en toe wegzakte en ging staren, maar dat was dan maar heel even.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 10:00

Fitch schreef:

Je zou ook een bergkristal aan kunnen schaffen, Bergkristallen ' absorberen' negatieve energie. En op het moment dat ze in je bene knijpen (hoe moelijk het ook is) Zeggen Ga weg! laat me met rust! Maar probeer vooral niet bang te zijn, of bang te klinken, Zorg dat je sterk in je schoene staat, desnoods schreeuw je het en blijf volhouden. Luisteren ze niet, dan vraag je Wat willen jullie van mij? Meestal krijg je dan een hint, of stoppen ze al omdat het vaak ook gewoon kan zijn dat ze alleen even je aandacht wouden hebben.
edit:
Ik had altijd een bergkristalletje om mijn ketting hangen, In mijn oude huis stikte het van de negatieve energie, dat hij op een gegeven moment gebarsten is. en dat is heel wat, Want kristal barst niet zomaar, en al helemaal bergkristal niet. Nu heb ik een pentagrammetje geteken, gewoon een normale rechtopstaande (niets van die onzin van satan enzo) En tijdens het tekenen ingewijd door te zeggen, dit pentagram gaat zorgen dat er geen negatieve energie door mijn deur komt, Heb hem boven mijn deur hangen al 5 jaar en geeft mij een veilig gevoel, Als ik 1 maart naar me eerste eigen huisje ga, gaat dat tekeningetje echt mee, Ook al is het een op kladpapier getekend pentagrammetje, Het heeft geschiedenis en heeft mij al 5 jaar veilig laten voelen. Ook helpt zeezout.. om dingen te reinigen, als je denkt da tje bergkristal ' negatieve energie geabsorbeed' heeft, leg je hem in een schaaltje met zeezout voor een nacht. En is hij weer zo goed als nieuw, alleen als hij gebarste is moet je hem vernietigen. ( ook kan je zout onder je deurplintje kunne leggen) Vele mensen hebben dat gedaan omdat het ook reinigt Lachen

Achmeddie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 14:54

Kan hem niet weervinden, maar er was een reactie:
'en waar is die beschermengel dan als ik van een paard afval'

Je zou dat ook anders kunnen bekijken, op twee manieren:

1. misschien ben jij sterk genoeg om alleen door het leven te gaan. (dus zonder beschermengel.)
2. Élke keer dat jij van je paard afvalt en je leeft nog, heeft hij jou dus wél beschermd, je leeft nog..je hebt hoogstens misschien iets gebroken. Daarbij komt dat een val meestal door drukheid van een paard veroorzaakt word. En in mijn ogen kan een geest geen paard besturen. Lachen

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 17:08

PinkyBubble schreef:
Fitch schreef:

Je zou ook een bergkristal aan kunnen schaffen, Bergkristallen ' absorberen' negatieve energie. En op het moment dat ze in je bene knijpen (hoe moelijk het ook is) Zeggen Ga weg! laat me met rust! Maar probeer vooral niet bang te zijn, of bang te klinken, Zorg dat je sterk in je schoene staat, desnoods schreeuw je het en blijf volhouden. Luisteren ze niet, dan vraag je Wat willen jullie van mij? Meestal krijg je dan een hint, of stoppen ze al omdat het vaak ook gewoon kan zijn dat ze alleen even je aandacht wouden hebben.
edit:
Ik had altijd een bergkristalletje om mijn ketting hangen, In mijn oude huis stikte het van de negatieve energie, dat hij op een gegeven moment gebarsten is. en dat is heel wat, Want kristal barst niet zomaar, en al helemaal bergkristal niet. Nu heb ik een pentagrammetje geteken, gewoon een normale rechtopstaande (niets van die onzin van satan enzo) En tijdens het tekenen ingewijd door te zeggen, dit pentagram gaat zorgen dat er geen negatieve energie door mijn deur komt, Heb hem boven mijn deur hangen al 5 jaar en geeft mij een veilig gevoel, Als ik 1 maart naar me eerste eigen huisje ga, gaat dat tekeningetje echt mee, Ook al is het een op kladpapier getekend pentagrammetje, Het heeft geschiedenis en heeft mij al 5 jaar veilig laten voelen. Ook helpt zeezout.. om dingen te reinigen, als je denkt da tje bergkristal ' negatieve energie geabsorbeed' heeft, leg je hem in een schaaltje met zeezout voor een nacht. En is hij weer zo goed als nieuw, alleen als hij gebarste is moet je hem vernietigen. ( ook kan je zout onder je deurplintje kunne leggen) Vele mensen hebben dat gedaan omdat het ook reinigt Lachen

Helpt zo'n bergkristal altijd?
En hoe vernietig je hem als hij kapot is?

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 17:27

ja ik heb ze ook om mn heen hangen ik zie ze als een soort beschermengels.
ze vallen me niet lastig savond maar ik droom wel over ze en ik zie ze soms ook.
ik ben er niet bang voor bij mij voelt het juist goed heel raar.

gr gemma

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 17:30

Bedankt voor je advies PinkyBubbel! Dat ga ik zeker proberen! Lachen

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 22:10

Ik heb van die dromen die ik zie afspelen in mijn kamer en ik heb dus vooral als ik bang ben. Dan zie ik echt iets heel vreemds en dan denk ik, nu ga ik er iemand bij halen. Dan spring ik uit mijn bed en ben ik weer wakker. Heel raar is dat dan! Maar het is een kwestie van zelfvetrouwen. Ik voel mij veilig in mijn huis en als je zo gaat slapen heb je nergens last van.

inge_0rland0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 00:03

Noah2006 schreef:
Ik heb van die dromen die ik zie afspelen in mijn kamer en ik heb dus vooral als ik bang ben. Dan zie ik echt iets heel vreemds en dan denk ik, nu ga ik er iemand bij halen. Dan spring ik uit mijn bed en ben ik weer wakker. Heel raar is dat dan! Maar het is een kwestie van zelfvetrouwen. Ik voel mij veilig in mijn huis en als je zo gaat slapen heb je nergens last van.

dat is ook apart... heb ik iig nog nooit gehad

ik heb wel eens gehad... nogal moeilijk uit te leggen, een soort voorgevoel
zegmaar

mijn opa lag in het ziekenhuis, die nacht zou mijn moeder daar blijven omdat hij op sterven lag
de volgende dag gingen we naar school en ik vertelde kinderen uit mijn klas dat hij was overleden, terwijl nog niemand dat aan me had verteld (toch had ik echt het gevoel dat iemand me dat had verteld)
die middag toen ik uit school kwam vertelden mijn ouders me dat hij was overleden, dat ze het nog niet hadden verteld aan ons zodat we ons geen zorgen zouden maken op school.

tochg hield ik het gevoel dat mij dit al een keer verteld was, die dag daarvoor

heel apart Nagelbijten / Gniffelen

heeft een van jullie ook zoiets gehad

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 10:04

PinkyBubble schreef:
Fitch schreef:

edit:

Helpt zo'n bergkristal altijd?
En hoe vernietig je hem als hij kapot is?[/quote]
gewoon weg gooien zo vr mogelijk bij je uit de buurt, in de zoute zee ofzo

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 12:11

(of onder het kussen van je schoonmoeder Haha!).. en Deja vu bedoel je??