Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
russel schreef:Perrokai, kan jij mij uitleggen hoe iemand met minder dan 700 euro per maand en ook zelfstandig woont, in leven blijft? Dan een paard erbij denk ik is een beetje overdreven. Wellicht is dit topic hypothetisch gesproken, maar zal ongetwijfeld meer dan 700 euro zijn geweest.
Citaat:Zo ken ik iemand die huurt een wei van de gemeente en heeft meerdere paarden, maar die betaald ook maar ongeveer 100 euro per maand voor de wei, wat extra hooi voor in de winter daar wordt je niet arm van.
Citaat:Niet per definitie zijn de paarden van de armen die er slecht bij zitten, ken mensen die het echt wel dik hebben, maar de dure laarzen van 300 euro die net in de mode zijn, gaan voor, paard is niet belangrijk, paard staat aan huis, maar stro nee hoor, lekker op een halve meter stront laten staan, anders wordt het te duur. Paard is erg mager maar 2 plakjes hooi per dag is genoeg, moet ze het op doen, dat magere komt omdat ze de andere paarden mist die er ooit stond.
Mensen met paarden en paardenmensen. Daar gaat het om en je hoeft niet veel geld te hebben om toch super voor je paard te zijn. Maar het is fout om uit te gaan van je eigen dure stalling om daar een ander mee te vergelijken.
Citaat:Uitkering heeft er dan niets mee te maken. Het had weinig gescheeld of ik had in de WAO gezeten, heb gevochten om er niet in te komen, maar dan had ik nu geen recht op een paard gehad? Ik heb nog minder dan een WAO en betaal mijn paard zelf, ben wel gehuwd, maar het is mijn paard en mijn verantwoording. Na 5 jaar had ik een goed potje gespaard voor medische kosten en dat is helaas op toen hij naar de kliniek moest, nu is mijn reserve op aan een zadel. Maar als hij nu met spoed naar de kliniek moet, dan is LEEN.NL er ook nog. Wij hebben nog nooit een lening voor wat dan ook genomen, dus die zorgen hebben we niet, maar dan zal het voor mij ook de eerste zijn met een lening. Welkom in het land van de credieten, denk ik dan maar.
Citaat:Wij zijn relatief rijker dan buum en co, want wij kopen nooit op credit, krijg steeds van die mooie creditcards door de bus, maar daar gaat steevast de schaar in. Er zijn meer mensen die zo leven als wij en die kunnen ook achter de hand iets regelen.
Dan heb ik mijn moeder nog, die heeft mij ooit geld geleend voor een vrachtwagentje en heeft de laatste DA rekening betaald omdat ze het zo sneu vond dat al mijn geld er in ging, ben echt de enige niet met ouders. Vind het dus wel kortzichtig.
Maar ik ben wel bewust dat alles steeds duurder gaat worden en dat er steeds meer mensen in de problemen gaan komen, de benzine is asociaal duur geworden en gaat nog duurder worden, medische kosten, levensmiddelen. Maar diegene met een goedkope wei, brokloos en goed hooi van eigen land en geen wedstrijden doen, zullen het het langst uithouden....![]()
![]()
marietje27 schreef:Dat iemand met een uitkering vacantiegeld krijgt is al helemaal belachelijk, ik kan ook niet op vacantie, kan ik niet betalen omdat ik een eigen paard heb. Waarom moet ik dan wel via mijn belastingsgeld meebetalen aan een vacantie van iemand met een uitkering?
Pam schreef:is dat zo? nahja ik heb nog nooit extra geld aangevraagd, maar heb een verzekering bij mijn wasmachine, dus wordt sowieso vergoed(ding is net een jaar oud, dus ik heb nog een jaar verzekering, dat is wat anders...Maar op het moment dat je een bijzondere bijstand aanvraagt voor, een zorgverzekering omdat agis je bril niet geheel vergoedt, of je wasmachine gaat stuk, wordt deze geweigerd. Je kan immers ook maandelijks 150,- ophoesten voor je paard? Kwestie van prioriteiten stellen.
natasja50 schreef:Mijn moeder heeft ook 50 jaar bijgedragen aan de maatschappij door belasting en sociale lasten te betalen. Toch zit zij met haar AOW ver onder de minimum grens
lindsey schreef:Mensen die te lui zijn om te werken en daarom maar een uitkering aanvragen bestaan volgens mij (bijna) niet meer. Wie gaat nou voor zijn plezier van zo weinig geld leven dat je aan niets leuks meer mee kan doen omdat het te veel geld kost?
.
lindsey schreef:Mensen die een uitkering hebben en toch een paard hebben die krijgen volgens mij geld van ouders / partners of ze werken zwart bij anders is het volgens mij compleet onmogelijk om een paard te onderhouden.