Meningen over de doodstraf.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

angelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 17:42

Ja natuurlijk, maar ik zou (als ik rechter of wat dan ook zou zijn) daarom niet invoeren(als het ingevoerd moest worden), ik zou het alleen doen als het echt heel zwaar is, of daarom ook weer juist niet...(de veroordeelde is misschien wel heel blij juist dat hij eindelijk dood is).
Ik heb me misschien een beetje verkeerd uitgedrukt, ik gaf gewoon mijn mening Lachen .

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 18:02

ligt eraan wat de persoon heeft gedaan..
toch ben ik meer voor levenslang, met doodstraf komt diegene er zo snel vanaf..
Diegene moet het moeilijk hebben en eens voelen wat hij andere mensen heeft aangedaan daarom ben ik voor levenslang en hard werken...
Daarom vind ik het goed dat we hier in nederland het woord doodstraf niet kennen Knipoog

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 20:56

Desiree schreef:
Sja, het liefste zou ik ook doodstraf zien enkel en alleen al op verkrachting maar dat zullen de meest mensen wel te cru vinden.

Dat vind ik best wel heftig ja! Dan liever castratie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 21:01

Nu een item in het nieuws over, op 1.
Over Volkert van der G.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 21:03

Meneer Nawijn heeft daar op persoonlijke titel iets over gezegd in Nieuwe Revue blijkt. Hij vindt dat als iemand bewust iemand van het leven berooft, welk recht om te leven heeft diegene dan zelf nog. Aldus het standpunt van meneer Nawijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 21:08

Ik vind na een goede en eerlijke gerechtsprocedure, iemand om het leven brengen wel iets heel anders dan lukraak zo maar iemand op straat in elkaar schoppen of neer knallen.

Dat is naar mijn idee dus echt niet te vergelijken.

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 21:16

runningkawa schreef:
Ik vind na een goede en eerlijke gerechtsprocedure, iemand om het leven brengen wel iets heel anders dan lukraak zo maar iemand op straat in elkaar schoppen of neer knallen.

Het komt toch echt op hetzelfde neer, dood is dood.

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 21:17

Lovely schreef:
Meneer Nawijn heeft daar op persoonlijke titel iets over gezegd in Nieuwe Revue blijkt. Hij vindt dat als iemand bewust iemand van het leven berooft, welk recht om te leven heeft diegene dan zelf nog. Aldus het standpunt van meneer Nawijn.

Dan is het niet te hopen dat meneer Nawijn wat te zeggen krijgt na de verkiezingen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 21:19

Ik vind het niet hetzelfde.
Dood omdat je het er zelf naar gemaakt hebt, of dood door 1 of andere l*l die het zonodig lollig vind om iemand verrot te schoppen of het leuk vind om met een geweer rond te lopen.

Enorm verschil.

angelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 21:20

Inderdaad, dood is dood, elk mens heeft recht om te leven, waarom bestaan wij anders nog? Om elkaar uit te moorden? Er gaan elke dag al zoveel mensen dood, moet dan echt iedereen die niet 'heilig' genoeg is dood? Ze moeten wel boeten, maar dood gaan, is misschien niet eens boeten voor die mensen...

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 21:27

runningkawa schreef:
Ik vind het niet hetzelfde.
Dood omdat je het er zelf naar gemaakt hebt, of dood door 1 of andere l*l die het zonodig lollig vind om iemand verrot te schoppen of het leuk vind om met een geweer rond te lopen.

Enorm verschil.

Het IS ook niet hetzelfde, maar HET KOMT OP HETZELDE neer. In allebei de gevallen wordt iemand van het leven beroofd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 21:27

kayla"]
[quote="Lovely schreef:

Dan is het niet te hopen dat meneer Nawijn wat te zeggen krijgt na de verkiezingen....
[/quote]
Dat hangt van het aantal stemmen af dat meneer Nawijn gaat krijgen. En er is no such thing as bad publicity!

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 21:30

Lovely"]
[quote="kayla"][quote="Lovely schreef:

[/quote]
Dat hangt van het aantal stemmen af dat meneer Nawijn gaat krijgen. En er is no such thing as bad publicity!
[/quote]

Mijn stem krijgt hij iig niet! Ik gok ook dat hij na zijn geweldige optreden in de LPF niet heel veel stemmen gaat krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 21:33

Er zullen toch mensen zijn die zich aangesproken voelen door dit soort uitlatingen denk ik. Misschien moet er eens een enquete gehouden worden onder de lezers van de NR?

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 21:36

Ach ja, dan komt het weer op hetzelfde neer als de LPF, heel hard roepen wat veel mensen willen om kiezertjes te trekken en het dan vervolgens toch niet waar (kunnen) maken.... Koe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 21:40

Zeggen wat 'iedereen' denkt, bedoel je? Voor de goede orde wil ik dan wel even kwijt dat ik niet bij 'iedereen' hoor. Misschien dat ik daarom altijd maar hoop dat politici met standpunten komen waar nog niemand aan had gedacht.

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 21:43

Dat bedoel ik ja. En vooral ook ergens voor staan en met alle winden mee waaien.

mahita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 22:07

als je iemand dood Extreme duivel die iemand anders heeft vermoord, ben je dan niet net zo erg als de moordenaar zelf? Verward

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 22:35

kayla schreef:
Mijn stem krijgt hij iig niet! Ik gok ook dat hij na zijn geweldige optreden in de LPF niet heel veel stemmen gaat krijgen.
de mijne i.i.g. niet met zulk ongenuanceerd denken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 00:27

In mei van dit jaar (vast niet na de moord op PF) is een peiling geweest in NL en toen vond 42% van de ondervraagden dat de doodstraf maar weer ingevoerd moest worden. 75% van de LPF stemmers was voor het opnieuw invoeren van de doodstraf.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 10:19

kayla"]
[quote="Desiree"]Sja, het liefste zou ik ook doodstraf zien enkel en alleen al op verkrachting maar dat zullen de meest mensen wel te cru vinden.
[/quote]

[/quote]
maar dan castratie zonder verdoving!

[quote="kayla"]
[quote="runningkawa schreef:

Het komt toch echt op hetzelfde neer, dood is dood.
[/quote]
het resultaat is hetzelfde, maar de oorzaak steekt heel anders in elkaar. Niet met elkaar te vergelijken dus. Ik vind niet dat je alle mensen die iemand ooit gedood hebben met elkaar kunt vergelijken.

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 12:18

Desiree"]
[quote="kayla"][quote="Desiree schreef:
Sja, het liefste zou ik ook doodstraf zien enkel en alleen al op verkrachting maar dat zullen de meest mensen wel te cru vinden.

[/quote]
maar dan castratie zonder verdoving!

[/quote]

Wil je hiermee zeggen dat ook de pijn-straffen weer ingevoerd moeten worden?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 12:19

kayla schreef:

Wil je hiermee zeggen dat ook de pijn-straffen weer ingevoerd moeten worden?

ach.... het was gewoon een leuke sugestie vond ik. En eigenlijk zou ik me er eerlijk gezegd heel prettig bij voelen als een man die verkracht had zonder verdoving gecastreerd werd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 12:29

Verkrachting is een geweldsmisdrijf en heeft eigenlijk niks met sex te maken. Soms moet je dingen gewoon aan moeder natuur overlaten, dat is ook heel effectief.

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 12:33

Lovely schreef:
Verkrachting is een geweldsmisdrijf en heeft eigenlijk niks met sex te maken. Soms moet je dingen gewoon aan moeder natuur overlaten, dat is ook heel effectief.

ik volg je niet Verward