Waarom maar met 1 persoon seks, als je getrouwd bent?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

evita_

Re: Waarom maar met 1 persoon seks, als je getrouwd bent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 15:10

Nee als mijn man vreemdgaat is het niet over. Als je daarom al uit elkaar gaat..
Ik hou onvoorwaardelijk van hem, hou niet alleen met mijn gevoel van hem maar ook met mijn verstand. Hij is de ware voor mij, er zal niemand zijn die me gelukkiger kan maken. Maar toch kan ik begrijpen dat je na een aantal jaar best een keer behoefte kan krijgen of zelfs gevoelens voor iemand anders.
Dat is de natuur!

Het gaat er dan om hoe je er met elkaar mee om gaat.

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 15:13

gevoelens voor iemand anders, dat overkomt iedereen wel eens. maar ook dta zit in de natuur van de mens. Relaties aangaan met anderen, je wordt van relaties gewoon gelukkig, bevestiging. Maar zo'n relatie zou niet meteen moeten mogen uitlopen op een liefdes relatie.

maar sex hebben met meerdere? ik zou het niet eens willen! ik zie sex als ej lichaam weggeven en dat is amar 1 iemand waardt. Spanningen halen uit flirten vidn ik voldoende. Mensen moetn zich niet laten lijden door hun lusten, daar komt áltijd ellende van Knipoog

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 16:06

Ja kwestie van keuzes maken.
Flirten is ontzettend spannend, maar is het zo spannend omdat het eigenlijk niet mag? Want dat is volgens mij vaak ook de spanning voor mensen die vreemdgaan.

Ik merk dat als ik aandacht krijg van mannen dit enorm goed voor mn ego is, hoeft het niet verder te gaan. Lachen

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 16:20

Wat ik me dan afvraag bij het zien van de topic titel:

Waarom trouwen als je niet monogaam wil zijn?

Als je eerlijk bent met je partner dat je niet monogaam wil zijn en hij/zij accepteerd dat, dan lijkt het voor mij niet zo een probleem. Maar dan zou ik niet trouwen voor de kerk omdat die 'beloftes' die je dan maakt totaal niet van toepassing zijn...

Ik wil ook niet trouwen, maar ik wil wel wel dat mijn vriend monogaam is omdat ik dat zelf ook ben. Ik kan me niet voorstellen om met anderen het bed te delen en dan weer bij vriendlief thuis komen kus geven en gezellig op de bank zitten... Zou denk ik echt ziek zijn van schuldgevoel.

Tuurlijk zie je wel eens wat leuks rondlopen met de gedachte 'daar zou ik wel eens een beschuitje mee willen eten'. Maar het daadwerkelijk doen is een heel ander verhaal...

FamBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 16:27

Ik denk dat het vertrouwen begrip en respect enzo is.
Ik ben niet getrouwd maar heb wel een vriend waar ik ook 2 kinderen mee heb !!Zelf zou ik niet naar een ander toe gaan en ik weet van hem dat hij het ook niet doet.Waarom niet ??Omdat wij respect en begrip voor elkaar hebben.Zitten we met een probleem dan wordt er gewoon over gepraat ook al is het in bed of wat dan ook.Er zijn mensen die er van houden maar ik houd het gewoon bij mijn eigen weet ik zeker dat ik het goed heb Bloos Vork

Bij ons is het van Kijken mag aankomen niet Vork

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 16:43

ik zou geen sex met een andere man WILLEN hebben als ik gegtrouwd ben. je geeft tijdens de plechtigheid je belofte je trouw aan elkaar te zijn en daar houd ik me ook aan. heb niet eens de behoefte aan een andere man als ik getrouwd zou zijn.

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 17:09

Nou vind dat dus echt helemaal niks hé een ''open relatie''..
Waarom? Ik heb genoeg aan me vriend en hoef niet met allemaal anderen het bed in te duiken. Zou dus ook nooit voor een open relatie kiezen liever geen dan dat.

Me vriend die denkt er ook wel vrij luchtig over geloof ik zo van, ja als je niet genoeg aan elkaar hebt, en sex is pure lust dus dat maakt niks uit. Nou ja misschien denkt hij er zo over maar ik niet Vork

En of je dan meteen jaloers bent? Ik weet het niet. Ik denk dat ik best wel jaloers zou zijn als ik eerlijk ben maar dat hele idee staat me ook gewoon niks aan. Ik bedoel je hou van iemand en je ligt met een ander in bed enzo, dan krijg ik een beetje dat vreemdgaan gevoel maar dan nog gekker, dat je het hebt afgesproken ofzo..

Nee hoor doe mij maar lekker ouderwets dan haha.

Want waarom een ralatie nemen als je monogaam wilt zijn, kun je net zo goed gewoon vrienden zijn en dan heb je daar sex mee dan weer met die etc. En vaak is het ook zo met open relatie dat er meer bij komt kijken, krijg je weer gevoelens voor die ander bijvoorbeeld.

Snap best dat mensen open relatie hebben, maar denk toch dat je dan iets mist aan elkaar op de één of andere manier en als dat zo is moet je daar over praten en niet met jan en alleman na bed toegaan. Maar goed dat is mijn mening.. Knipoog

En ja vreemdgaan zou voor mij heel zeker een reden zijn om het dan uit te maken. 100% want dan zo ik degene toch nooit meer kunnen vertrouwen naar mijn gevoel.

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 18:45

ik heb er vanmiddag een hele discussie over gehad met mijn vriend. Over dit topic dus. En ik ben tot de conclusie gekomen dat ik echt even schrok hiervan.

Het huwelijk is bedoeld als prachtig iets, belofte, vertrouwen, respect. Je maatje waar je alles mee deelt, ook die gevoelens voor een ander en je lichaam. en dat de maatschappij zo verkloot is tegenwoordig dat het maar normaal wordt gevonden om vreemd te gaan, met veel mensen je lichaam te delen.. nee ik schrik daar echt van. En ik schrikt er ook van dat de TS, die nog maagd is, er nu al over nadenkt.
wat als kinderen dit lezen, kinderen die nog zo beoinvloedbaar zijn. Die lezen dat getrouwde vrouwen, oudere meiden al lopen te twijffelen over monogaam zijn. Wat moete die er wel niet van denken, dat het maar normaal is om lusten et bevredigen.

Dan krijg ej toch ene ontzettend leeg bestaan, wat voor nuy heeft je leven dan als je de spanningen en je listen achterna loopt. Dan kan je elke relatie wel afkappen op een gegeven moment. Want vroeg of laat is je huwelijk niet spannend meer, en dan leer ej elkaar pas echt kennen. Door door te gaan met elkaar. Want dat heb je beloofd!

Nee, jammer dat de maatschappij zo verpest is, dat het maar normaal wordt gevonden om je lsuten et bevredigen. Dan ben je namelijk nooit gelukkig dan zul ej nooit voldaan zijn. Want lusten houdt ej altijd, je moet er alleen mee leren omgaan.

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 20:12

Maar als je partner en jij er beiden mee eens zijn dat je af en toe met een ander gaat en als je je daar allebei gelukkig bij voelt, waarom dan niet genieten van het leven?

Ik heb in Afrika gewoond, daar was het heel normaal dat een man meerdere vrouwen had. Ik heb met die vrouwen gesproken en die vonden dat normaal. En als ze dat niet wilden dan konden ze er ook voor kiezen om met een monogame man te trouwen, want die waren daar ook heus.

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 20:21

Het huwelijk is in zoveel gevallen ook gewoon een verstandhouding, een overeenkomst die een hele hoop zaken makkelijker maakt. Dat zegt verder niets over de relatie die het echtpaar met elkaar heeft. Die kan heel mooi zijn, die kan ellendig zijn, die kan gelijkwaardig zijn, die kan ongelijkwaardig zijn, die kan monogaam zijn, die kan "vrij" zijn.

Zoveel mensen, zoveel wensen Haha!

Wat ik wil zeggen; een huwelijk zegt niet alles over wat mensen uit het leven willen halen. En mensen veranderen niet ineens wanneer ze getrouwd zijn. Dus iedereen doet het op zijn manier, en dat is toch prima?

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 20:22

ik zie dat niet als genieten van het leven. Een man en vrouw horen samen een te zijn, daar moet geen derde voor nodig zijn. ik vind op zo'n manier toegeven aan je lusten juist zwak.

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 20:23

ik vidn het juist heel erg jammer dat iedereen zijn eigen ding haalt uit het huwelijk. Het huewlijk si ene prachtig iets maar omdat mensen met de jaren egoistischre worden gaan ze alleen maar uit eigen belang handelem. En ik geloof niet dat dat goed kan zijn.

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 20:28

Als ik trouw, wat ik neit van plan ben ooit te doen maar als ikd at doe, beloof ik mijn man eeuwige trouw en hij mij. Dan wil ik neit weten dat hij iets voor een ander voelt, en dan wil ik al helemaal neit dat hij emt die persoon het bed in duikt. Waarom beloof je anders eeuwige trouw? trouw dan niet...

lovelymoon0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 20:32

In mijn ogen is sex is iets van het ' stelletje '.
En hoor je niet aan iedereen te geven.
Ik begrijp jouw kant wel, maar ik vind dat het
iets is tussen jouw en je vriend het hoort speciaal te zijn
en niet dat je het met iedereen doet en dat je het aan iedereen
geeft want wat voor gevoel ( behalve de orgasme Vork )
geeft het jouw nog bij je vriend?

xxx.

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 20:35

Ik wil ook niet naar bed met iemand anders dan mijn vriend.

Maar er zijn op deze wereld ongetwijfeld mensen die daar heel anders over denken Lachen

En als die daar gelukkig mee zijn vind ik dat prima voor hen.
Iedereen stelt zijn eigen regels voor het huwelijk.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 20:53

Elysha schreef:
Qimm schreef:
Frankie schreef:
.....en wat dacht je van de Islam? daar mogen de mannen 4 vrouwen hebben....

Maar hier in Nederland mogen ze niet met alle 4 getrouwd zijn, zeg maar officieel.

En hun vrouw moet er ook volgens de Islam mee instemmen; die godsdienst is niet zo barbaars als men schijnt te denken.

Ik ben het met je eens dat ook dit weer een andere discussie is, maar over dat barbaarse: droom lekker verder. Ik werk dagelijks met mensen uit die cultuur, het is heel simpel: de vrouwen horen maar netjes te doen wat de mannen willen, zo niet dan toch.

@Blueberry: je teksten zijn grammaticaal zeer irritant geschreven, dit ondanks je havo, hbo, vwo en uni- capaciteiten...

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 20:57

En wat probeer je daar mee te zeggen? Ik type toevallig weleens wat snel ja en ik lees mijn teksten niet altidj na. Kan ej ook gewoon melden zonder mijn "capaciteiten" naar boven te halen Knipoog

Vooral met die ... erachter.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 21:33

Ik probeer er mee te zeggen dat ik zo'n schrijfwijze nogal belabberd vind voor een opgeleid persoon; verder niets meer en niets minder. Ik meld het alleen maar even.

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 21:59

Blueberry schreef:
ik vidn het juist heel erg jammer dat iedereen zijn eigen ding haalt uit het huwelijk. Het huewlijk si ene prachtig iets maar omdat mensen met de jaren egoistischre worden gaan ze alleen maar uit eigen belang handelem. En ik geloof niet dat dat goed kan zijn.

Dit leest inderdaad een beetje vervelend.

Mag ik zelf weten wat ik uit mijn huwelijk haal? Het huwelijk is voor iedereen weer anders. Zolang je maar samen met je partner eerlijk en open in je relatie staat. Natuurlijk handel je wel eens uit eigen belang in een huwelijk. Dat nooit doen is naar mijn mening weer niet goed, je bent namelijk ook nog zoiets als je eigen persoon binnen je huwelijk/relatie met je eigen dromen, wensen en dingen.

Ik ben trouwens wel monogaam tot nu toe maar we hebben het er wel over wat we zouden doen mocht het voorkomen.

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 22:40

frankiej schreef:
Ik probeer er mee te zeggen dat ik zo'n schrijfwijze nogal belabberd vind voor een opgeleid persoon; verder niets meer en niets minder. Ik meld het alleen maar even.

Hoezo opgeleid persoon? Ik zit op de Havo en heb al twee jaar geen NL. Bovendien heeft een opleiding niets met typen et maken. Ik heb in ieder geval nooit gehoord dat mensen op de middelbare school typeles kregen Knipoog
en als het goed is maken ej hersenen er zelf een goed woord van zolang de eerste en de laatste letter van een woord kloppen *LOL*

tuurlijk mag ej zelf weten wat je haalt uit je huwelijk. Maar ik ben van mening dat men moet halen uit waar het huwelijk voro bedoeld is. En als iedereen maar eigen regels voor alles gaat bedenken dan zou de wereld er niet best uitzien, maargoed dat is mijn visie Knipoog

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 22:50

Blueberry schreef:
tuurlijk mag ej zelf weten wat je haalt uit je huwelijk. Maar ik ben van mening dat men moet halen uit waar het huwelijk voro bedoeld is. En als iedereen maar eigen regels voor alles gaat bedenken dan zou de wereld er niet best uitzien, maargoed dat is mijn visie Knipoog

Niemand heeft er verder toch last van als jij lekker aan het rondsletten bent? Denk niet dat de wereld daar zo'n slechte plek van wordt.
Het huwelijk betekent ook niet voor iedereen hetzelfde.

Voor de 1 is het de ultieme uiting van liefde

De ander doet het omdat het juridisch wel handig is financieel en ivm kids

Voor weer een ander zit er een religieuze lading aan

En weer iemand anders houdt gewoon van een leuk feestje met een toffe jurk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 23:00

frankiej schreef:

Van anderen ****** naar mieren***** Blijf lekker ontopic Lachen

Vind het erg grappig dat hier zo vreselijk veel mensen supermonogaam zijn terwijl de onderzoeken toch heel iets anders vertellen Haha! Oh nee dat is ook niet ontopic Knipoog

Ik snap niet zo goed waarom mensen er ook een probleem van maken als je seks hebt met meerdere personen en daar goede afspraken over hebt gemaakt! Vind het erg veroordelend Scheve mond

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 23:02

Qimm schreef:
Blueberry schreef:

Niemand heeft er verder toch last van als jij lekker aan het rondsletten bent? Denk niet dat de wereld daar zo'n slechte plek van wordt.
Het huwelijk betekent ook niet voor iedereen hetzelfde.

Voor de 1 is het de ultieme uiting van liefde

De ander doet het omdat het juridisch wel handig is financieel en ivm kids

Voor weer een ander zit er een religieuze lading aan

En weer iemand anders houdt gewoon van een leuk feestje met een toffe jurk.

tuurlijk wel, je kwetst jezelf, je partner, je kinderen, de ander met wie je rondslet. Je geeft een slecht voorbeeld aan je mede mens. Ik zie er niest positiefs aan. Ja je lusten worden ene keer bevredigd maar dat maakt je verlangens de volgende keer alleen maar erger..

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 23:06

Als jij samen met je partner hebt besloten tot een open relatie, je lust object is op de hoogte van de situatie dan is er niks aan de hand. (wat je medemens met jouw seksleven te maken heeft is me niet duidelijk, loop je dan ineens met een bord om je nek, een stempel op je voorhoofd? Niemand die het verder weet ws)
Vreemdgaan heeft uiteraard wél dat effect wat jij beschrijft.

Loekepetoeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 23:18

Ik heb het topic niet doorgelezen waarvoor excuses. Voor mij is seks echt iets intiem en iets speciaals wat je samen beleeft met je partner. Ik heb (nog) geen behoefte aan seks met aan ander...